Luleå HF

115717 inlägg · 887 ämnen

Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

« · 1893323 · » Till forumet


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Tarasov: Det håller jag med dig om. Känns nästan som att Luleå är det enda laget som väcker lite känslor i hela SHL. Fler kontroversiella disciplinnämndsbeslut och matchstraff än hela övriga övriga slutspelet känns det som...och detta bara på tre ynka matcher :)
Satans synd att vi inte lyckades besegra Brynäs i åttondelen, tror en kvart mot Djurgården hade blivit något man inte bara glömmer bort direkt sista matchen är spelad, vilket varit fallet i samtliga matcher i detta slutspel.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh:
Det är tyvärr inte förra årets ovisshet där alla slår alla, och det svänger lite i serierna. Hoppas på iaf på 7 matcher i finalen.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Bara lyfta på hatten, erkänna att mitt tippande var uruselt och gratulera till finalplatsen. Jag trodde absolut att fjollorna skulle streta emot bättre :)

Möller och Ortio är utan tvekan slutspelets MVP:s än så länge. Växjö är ganska hårt skadedrabbade men verkar skölja över sina motståndare ändå, jag tror ni kommer få det fruktansvärt tufft i finalen trots alla deras skador. Jag håller Växjö som solklara favoriter (oavsett vem de skulle möta) men ni är envisa och verkar ha hittat toppformen så vem vet hur det går.
Superheta slutspelsspelare är fruktansvärt viktiga så ni kanske lyckas ge dem en rejäl fight om guldet trots allt.

Som utomstående måste jag däremot säga att detta slutspel varit ganska avslaget. Växjö gör bara sitt jobb och knappt några skandaler eller avstängningar längre. Det fysiska spelet är nästan obefintligt och ersatt av fart och ganska många filmningar av alla inblandande lag. Jag saknar verkligen tiden då sargerna gungade i varje byte direkt det blev slutspel, men det är väl så här den moderna hockeyn ska vara :/
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
zigge: Jo du har nog rätt i det, men jag tycker ändå det är ganska kasst att inte kunna ge sin modersklubb en sista säsong i slutet av ens karriär. Jag kan bara prata för mig själv, men jag hade fan spelat gratis en sista säsong eftersom bankkontot redan är så välfyllt.
Framför allt när det skulle hjälpa Modo något enormt i kampen att komma tillbaka till SHL där de hör hemma.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
zigge: Jag undrar om ni kunde tänka er att skriva under på detta, vi får inte låta hockeyn dö ut.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Ja visst blev man besviken då Sedin's inte gör nåt sista år i Modo, MEN jag förstår dem, på det personliga/familjära planet. De är nog, likt Foppa, så tävlingsinriktade att de VILL vara på absolut topp, annars får det vara - inga halvdana laddningar. O skaderisken är väl nästan större här i Swe, med alla cth med efterfölj skallskador, tyvärr. Så, detta med deras klubbhjärta, de kommer nog ekonomiskt hjälpa Modo, likt övria NHLare. men TACK Sedins, för alla år - mest i NHL (tyvärr).
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Ja, jag tycker det. Vi spelade stundtals mer än tillräckligt bra för att vara ett topp 4-lag under denna säsong, men tyvärr var det även riktigt uselt när det inte funkade. Vi gav bort alldeles för mycket poäng helt i onödan under de första 10-15 omgångarna, annars hade vi mest troligt iaf nått en topp 6-placering.

Angående nästa säsong så är jag försiktigt optimistisk men förväntar mig inga stordåd. Vi har en relativt liten omsättning i truppen så de flesta borde känna till Bulans spelsätt nu. Våra ynglingar borde vara ett år bättre. Vi står väl och faller, som vanligt, på våra "spetsvärningar" på centersidan. Jag förstår att det är svårt att veta hur framför allt transatlantiska spelare anpassar sig till SHL, men jag kommer bli galen om vi värvar ännu en menlös Hishon eller Kennedy till nästa säsong. Då föredrar jag till och med Connely som det ryktas om, även om han inte är direkt någon stjärnvärvning så vet man ändå på ett ungefär vad man får för typ av spelare.

Jag återkommer gärna närmare säsongsstart om mina åsikter kring laget då man har bättre koll på hur laget ser ut.

Lycka till ikväll. Även om ni vinner så är det alltid en vinst när fjollgården åker ut :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Är det inte dags att komma tillbaka nu? tiden för att slicka sår borde vara över och ni har ett nytt bygge framför er, har du några tankar eller några förhoppningar om möjliga värvningar?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Hahaha sluta vara någon slags konstig vänskaps-matchmaker. Jag har försökt hålla mig civil så gott det går men där går nog gränsen :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: vafan! nog kan väl ni vara "polare" :D
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Tarasov: Goda vänner? Vilket förtal :)
Jag ogillar inte någon automatiskt bara för att de håller på ett annat lag, och måste faktiskt erkänna det har gått att diskutera saker och ting med yodan på sistone. Det var något som var helt omöjligt för några år sedan så jag får ge honom det.
Sedan gör det inget att jag blev bannad där. Det är inget jag orkar bråka om...jag får fokusera mer på mitt eget lags silly season och våren istället :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh:
Det var jag men sedan en tid tillbaka lämnade jag det åt sitt öde, föga anande jag att du o Yoda skulle bli så goda vänner. Vem som är admin där nu har jag ingen aning om, men skall finnas någon lista här på HS.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Svanru: Du som är admin eller vad menar du? I övrigt en stor portion humor och efterföljande fnissattacker att mitt senaste inlägg av alla fick mig blockerad på Skeås forum :D
Jag kan ärligt talat erkänna att jag sett ofantligt mycket värre inlägg i Skeåforumet, från både mig själv och många andra, men nu slipper jag iaf rätta alla felaktigheter där så det är nog värt att skåla över :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Ber om ursäkt om vi missat något Yoda inlägg men vår åsikt om laget är nog liknande som er. Vi gillar inte jurgården och Saik så därför är vi ointresserade av vilka av skansenlagen som vinner. Dock beklagar vi om vi missat att rensat något skanseninlägg som strider mot allmänt förnuft även ett djuriskt sådant.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Tror nån Modoit blev utsedd till admin över Skeåforumet efter de där osmakliga nazistinläggen från Yoda då sidan stängdes ner ett tag. Känns som den admins bedömning är svajigare än Patrik Sjöbergs nivå då det bara verkar tillåtet att klaga på alla SHL-klubbar förutom Skeå där inne. Nåja, ska det vara så där skitnödigt så finns det vettigare folk i Luleåboken att diskutera hockey med :)
Vinner ni över Djurgården så blir jag iaf glad för din och övriga vettiga Skeåfans skull.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Har vi ens en moderator!? 😆😆
Men jag håller med att ni har inte den speltypen längre, vilket kanske är lite synd då Lule varit lite synonymt med elakingar. 😉
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Hahah nä ingen vodka-Conny i vårat lag tack. Visst är Fuleå en klassiker men känns inte så aktuellt längre. Vi har ju fan inte en ful eller tuff spelare kvar i laget, skulle väl vara Engsund men han spelar en riktigt vårdad hockey efter att han lämnade Frölunda.
Jag vet inte om jag skulle sträcka det så långt men för närvarande är vi mer Kuleå (finlirare o få fysiska spelare) än Fuleå nu för tiden :)

Vad hände för övrigt med det höga taket i ert forum? Mitt inlägg togs bort som var långt ifrån något av de gröve inlägg jag sett där inne, inte ens topp 100, fast man kanske inte får heja på Djurgården och kalla er ett filmarlag längre. Känns märkligt då Yoda knappt gjorde annat än att kalla FBK filmare och uppmuntra sitt eget lag till att också filma, men hans inlägg fick stå kvar :P
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Fuleå är en klassiker!! tror det ger mer tändvätska än nåt annat för era spelare! kanske Conny är en lirare för er? borde kunna gå rätt in i eran 4'e kedja då dom nästan är i samma ålder? ;)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
M.Lemiux: Ja man saknar ju tiden från då "Fuleå" användes flitigt. Nu hörs det mest bara från talanglösa fans som ännu inte kommit på något bättre och verkar tro någon blir upprörd av det smeknamnet :)
Jag hoppas att Skuggan inte är ute efter Connely från Rögle, då jag gärna ser någon betydligt bättre än honom som vår nya center.
Själv tycker jag det var rätt att Petrell skeppades, trots att han var en skön snubbe med härligaste hejarramsan någonsin, fast bortsett från alla hans tacklingar så var han en spelare med ytterst begränsad verktygslåda :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Annars blev ju också det en liten snackis när det mitt i Vancouver publikhavet så stod en supporter med Luleå Hockey tröja.
Som jag förstod det så efterlyste NSD sporten vem det kunde vara på Facebook och svaret kom från personen, som heter Adam Gagnon, att han tydligen hade jobbat i Luleå för nått år sedan innan han flyttade tillbaka och som inbiten hockeyfantast hade han börjat hålla på Luleå Hockey under sin tid i Sverige och hade haft Luleås matchtröja på sig under tvillingarnas sista match för skojs skull :-)
Anders Nilsson hade visst också uppmärksammat Gagnons Luleå-tröja.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: På tal om Sedinarna så känns det tråkigt att deras NHL karriär nu är över. En tvillingkarriär som saknar motstycke och de båda lyckades vinna poängligan en gång var också och slutade på över 1000 poäng vardera. Förmodligen kommer de att bli invalda i HoF och jag trodde personligen själv inte när de stack över till NHL att deras karriär skulle bli så framgångsrik.
Tack för all underhållning i NHL Sedinarna, hoppas att ni kommer tillbaka till MoDo och spelar upp dem igen i SHL :-)
Och snacka om magisk sista hemmamatch i Vancouver de fick också :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Och så får vi gratulera Timrå till återtåget till Elitserien (SHL)....kul att de är tillbaka och skönt att bli av med Karlskrona som jag personligen själv inte tycker ska vara i Elitserien. Hoppas nu att Timrå får ihop detta och kan etablera sig igen.
Får man bara hoppas att MoDo spelar upp sig nästa säsong, gärna på Mora eller Rögles bekostnad :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Lugnt, jag själv är inte så aktiv här längre, har för mkt annat att göra :-)
Känns som att det kommer att bli viktigt för Luleå att Skuggan äntligen lyckas fixa en första center till oss och en offensiv back om det inte ska bli respass redan i åttondelen igen för oss nästa säsong.
Och precis som du vill också jag se mer köttiga busar i laget...sist Luleå var i semi för två år sedan då vi dessutom va det laget som pressade de blivande mästarna Frölunda bäst så hade vi Sylvegård, Granström, Hedman och Petrell i laget...var det en slump? Tror inte det :-)
Tycker fortfarande att det var synd att Osten skeppade iväg Petrell som verkligen ville vara kvar här.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Skönt att damerna tog SM-Guld och revansch efter det snöpliga uttåget förra slutspelet. DE var helt klart värdiga vinnare och kul med det Guldet iaf till Luleå :-)
Herrarnas verkar vi få vänta längre på :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
zigge: Ja man får tacka och buga för att ni gjort grovjobbet åt oss med Sellgren :)
Även kul att höra ditt omdöme om honom som spelare, då jag själv bara följt honom under J-VM har jag självklart inte lika bra koll som dig på vad han är för typ av spelare. I en perfekt värld så åker han till NHL om 1-2 år så även ni får en stor del av NHL-pengarna.
Han kommer utan tvekan att få en rejält hård försäsongsträning här eftersom Bulan inte tillåter halvfart :)

Jag kommer dessutom att fortsätta hoppas på att ni tar er tillbaka till SHL. Jag är besviken på att Sedinarna inte ägnar ett sista år att försöka hjälpa er tillbaka dit ni hör hemma. De borde väl ha tillräckligt med pengar vid det här laget men klubbhjärtat saknas tydligen.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Vår Sellgren tror jag Ni är att gratulera att ni värvat! Visserligen tog han inte ytterligare steg i vintras, nästan bättre säs före i Modo (som många andra, fick han en dipp efter JVM) - men med ytterligare en bra försäsongsträning kan han bli HUR bra som helst! Bryt o passningssäker, bra offensivt, ja KAN bli helt komplett! Vi kommer definitivt sakna Jeppe i Modo.
Nu ska vi röd-grön-vita sia o spekulera i Björn H's spelide, nyförvärv o annat. SHL känns rätt avlägset, tyvärr.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: hehe, hade varit ödets onani om ni skulle landa honom! 😀
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Jag skulle gärna se dubbelhakan i mitt Luleå då han är en rätt skön profil och stundtals jäkligt duktig spelare....däremot tvivlar jag starkt på att han skulle vilja spela här uppe. Han känns alldeles för klen i psyket för att klara av våra mörka, kalla vintrar som en karlakarl :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
M.Lemiux: Sorry för sent svar. Haft fullt upp med påskfirande, jobb och annat tjafs :)

Min åsikt angående värvningarna är att jag är mycket nöjd med förlängningarna av Olausson och Javalanti. Känns som det är extra viktigt att ha kontinuitet under Bulans ledning, så jag håller tummarna för att vi inte tappar några av våra bärande spelare som redan sitter på kontrakt till nästa säsong, exempelvis Cehlin, Larsson, Einar, Engsund, Kovacs m.fl. (såg nu att du redan nämnt de flesta redan :P)

Mikkelson tycker jag ska få fortsätta, trots en rätt usel start där han spelade upp sig mot slutet, det är hans sista kontraktsår om jag inte minns fel, och de utländska spelarna brukar vara som allra bäst då av någon knepig anledning :P
Sedan transatlantback nr 2, Ryan Johnston, som jag inte tyckte var så dålig faktiskt, får erkänna att jag är lite konfunderad till varför han skeppades iväg...kanske väldigt dyr?

Styrman får mig enbart att gråta. Jag kan inte se någon som helst anledning till den värvningen annat än att han är en så kallad "egen" spelare från rätt sida av landet. Jag bryr mig inte nämnvärt om hans utspel till media, men förstår inte vad han ska tillföra med sin klena defensiv och obefintliga offensiva spel. Jag är verkligen inte nöjd med denna värvning då jag hellre hade sett någon talangfull back från AS eller juniorlaget få chansen.

Sellgren är jag ganska nyfiken på hur han hanterar SHL-spel. Var riktigt duktig i J-VM då jag punktmarkerade honom lite extra då det redan då gick rykten om att han var klar för Luleå. Han känns som ett spännande framtidsnamn och tror det var Sanny som skrev att han har stor potential för att en dag spela i NHL.

Rubin och björklövaren vet jag alldeles för lite om för att kunna uttala mig, men kan bara hoppas att Skuggan scoutat speciellt lövaren väl och inte bara värvat honom som "lokal" förmåga.

Precis som dig så vill jag hemskt gärna se en BRA första center. Man är mer än bara lite less på vårt konstanta misslyckande av centrar där den ena är sämre än den andra, trots att man inte trodde det var möjligt på förhand.
Det ska bli spännande att se vart lagbygget slutar men en riktigt bra offensiv back och stjärncenter vore så klart önskedrömmen. Plus att jag vill ha in en ny Emil Sylvegård i laget. Vill inte vi ska vara det där mesiga laget som inte klarar av fysiskt spel som under Rönkens tid. Alla lag behöver 1-2 busar och vi har gjort oss av med dem på löpande band på sistone.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Värvar ni Dicken nu?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Jaca: Tack Jaca!

Tror fan att årets Luleå Hockey dam tagit medalj i OS med en helt sjukt bra uppställning aldrig tidigare skådats i detta land.
Att vi skulle spöa Porkaborkens 3kr är en no brainer och sällan har väl ett glud varit så rättvist men jävlar vad damen i Linköpingsmålet höll på att ställa till det för oss.

Med en dambudget för säsongen på 3,65 millar varav 1 mille i planerat underskott gick säsongen +/-0 tack vare finalpubliken och guldbonusar från sponsorer.
Väl använda pengar för föreningen Luleå Hockey med all den gratis goodwill vi fått i riksmedia.
Ett koppel nya sponsoren till damerna gör att vi kommer ha ett lag som kommer kunna leva på sin idrott när budgeten ökas till dryga 10 millar.
Bara bra att övriga föreningar inte fattat att satsa på damerna för då får vi behålla försprånget och ta många många SM-glud i framtiden.

Hoppas få se ditt Löven i SDHL så vi kan få riktiga derbyn, Apdamerna kan få harva kvar i tjollahoppserien för i den föreningen finns starka krafter (PeA) att hålla nere damkostnaderna och i det fördolda slussa damsponsorernas pengar rakt ner i herrapans budgetunderskott.

Nu skall vi bara fixa några SM-glud i basket också innan sommaren.
Hur många SM-glud får Apsctaaan i år.....fniss
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
En får gratulera till SM guldet i SDHL, klart värdiga vinnare.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Vad tycker du f.ö om Luleås värvningar så här efter säsongsavslutningen?
Backsidan ser väl ut så här:
Förlängningen av Jalvanti var väl ok, ingen superback direkt men sköter defensiven ok och kan väl ändå knappast vara påfrestande för Luleås lönekonto.
Mikkelson verkar vara på väg bort tillsammans med Johnston...Johnston säger jag väl inte så mkt om, har inte alls vart lyckad som det var tänkt att vi skulle använda honom. Mikkelson som tidigare säsonger vart bra, bland våra bästa backar, gjorde en sämre säsong iår men jag tycker samtidigt att han kanske borde få en chans till men till en lägre lön, för som det ser ut nu så är backsidan inte bra.
Styrman in??? Vet inte om jag ska skratta eller gråta....backsidan som har vart Luleås svaga kort de senaste säsongerna behöver bli bättre, inte sämre. Styrman känns som ett stort steg bakåt, han lär väl iaf vara gratis mer eller mindre.
Sellgren? Vet ej vad jag ska säga, men enligt MoDo fans här så verkar han ha stort utvecklingspotential men han är precis som Nils ingen fysexemplar direkt som rensar framför eget mål.
De backar som har kontrakt sedan tidigare så är det bara Nils Lundqvist och Engsund som känns bra...Lundqvist är bra offensivt och måste nästa säsong få mkt tid i PP, men bakåt känns han mer valpig och liten även om hans intentioner är bra, dock en back som får tummen upp. Likadant Engsund, den enda riktigt bra defensiva back vi kunde lita oss på och känns bra han är kvar.
Sondell var väl ok...hyffsad i PP och slår fina passningar, dock skjuter han på tok för sällan...och bakåt är han väldigt slö ibland. Känns som godkänd, men inte mer.
Däremot de övriga är tummen ner, även om Själin skärpte till sig lite på slutet ser det fruktansvärt tunt ut bakåt som var vår akilleshäl.

Framåt finns inte så mkt att klaga på, offensiv kapacitet finns och tycker i det hela vi har bra spelare där som Olle, Emil Larsson, Cehlin, bröderna Emanuelsson, Kovacs och Harju....får se om vi förlänger med Lundeström vilket jag hoppas men trodde ändå att han skulle ta ett större kliv framåt denna säsong men det var Einar och Emil som stal showen av honom. Lindqvist från Löven vet jag inte så mkt om, kanske Jaca kan briefa lite där vad han är för spelare?
Men vi behöver ha in en riktigt bra center, Hishon var ytterligare en stjärncenter flopp deluxe och nu måste fan Skuggan och de som håller i detta skärpa sig.
Får vi tag i en bra förstacenter, för jag räknar Olle som en andracenter, så ser det riktigt bra ut framåt...tyvärr så stannar ju lite offensiven upp då vi bara har typ Lundqvist och Sondell som kan slå de öppnande passningarna.

Målvakterna ser väl bra ut, Rubin har väl vart bland de bättre i AS även om jag nästan hellre hade sett Masiello som backup till Lassi, som nog vill ha lite revansch för denna säsong.
Men vad hjälper det att målvaktsidan ser bra ut när backarna får underkänt? Vi släpper på tok för många öppna lägen framför målvakterna och inte sällan får en motståndare stå fri framför våra vakter och peta in returer, det måste Bulan få ordning på kommande säsong.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: SÅ var semilagen klara...matchserierna blir:

Växjö - Malmö

Växjö fortsätter att spela bra, men även om Brynäs gjorde hårt motstånd så var det ändå en övertygande serie till Växjö.
Malmö överraskade mig lite och slog ut Frölunda, tycker ändå när jag såg matcherna att Frölunda kändes ha mer av spelet och skapa mer chanser medans Malmö var effektiva och kontringsvassa.
Tror dock på 4-2 i matcher till Växjö

Djurgården - SKAIK

Djurgården har kraftigt överraskat på mig under säsongen och slutade mkt högre upp i tabellen än vad jag trodde, helt klart i mina ögon säsongens överraskningslag i positiv mening och fortsatte så även i kvarten mot Linköping. Linköping är dock raka motsatsen, säsongens flopp med tanke på vilket lag man mönstrar och spelarbudget,,,Linköping kan bara inte ta sig hela vägen verkar det som och blev ganska enkelt utslagna av Djurgården.
SKAIK gick snabbt upp till 3-0 i matcher mot en sovande Warulfv som verkade vara nöjd över säsongens spel och insåg inte förrän SKAIK hade 3-0 i matcher att det var dags att göra match av serien och efter tre betydligt bättre matcher av Warulfven slutade serien 4-2 till SKAIK. Hade Warulfven vart vakna från början tror jag de slagit ut SKAIK för de tre första matcherna spelade de inte hockey.
Djurgårdens fart och intensiva spel i anfallszon tror jag inte passar SKAIK och jag tror Djurgården tar denna serie med 4-3 eller 4-2 i matcher.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Rytter: Hahaha ja jag lovar att ingen här kommer att kalla Sellgren för en egen produkt, trots att han eventuellt spelat en match med vårt juniorlag. Fortsätter killen att utvecklas så får ni nog en rätt rejäl slant, han är ju inte purung i dagens hockey längre med sina snart 20 fyllda år.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh:

Se nu för fan till Utveckla Sellgren snabbt så han kan dra till NHL efter nästa säsong så vi i Modo iaf får 3/4 av summan ;-)

Jäkla tjyvar =)

Enda fördelen med att han går till er och inte t.ex till laget söder om er är att man slipper läsa att han kallas för egen produkt och all ära för utveckling går dit.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Tarasov: Ja, jag tycker också att det ser bra ut inför nästa säsong. Fördelen med att åka ut tidigt är att laget knappast blir sönderköpt som nästan blivit standard efter att ett lag tagit sig till final. Mycket goda nyheter idag att Olausson och Javalanti förlängt kontraktet med tre respektive två år, de två spelare i Luleå med bäst +/-, och väldigt duktiga på det de är i laget för.
Känns som vi har en bra grund med viss spets som ännu är på kontrakt så det ska bara in några kanonvärvning nu hoppas jag :)
Sellgren ska bli intressant att få en bättre koll på, han var riktigt duktig under J-VM.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh:
Varit inne på det innan men grunden i ert lag ser mkt bra ut. Olausson/Berglund på centersidan och vi kanske kan anta att Lundeström stannar en säs till. Cehlin/Kovacs/Einar plus Larsson om inte han drar borde kunna ge att man formerar 3 starka linor beroende på vilken center ni tar in.

Backsidan har jag ingen direkt aning om med det talas om Erik Gustafsson in vilket är hög SHL-klass. Sellgren kan bli bra om han slipar bort en del dumheter han har för sig.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
M.Lemiux: Jepp håller med dig helt och hållet. Misstänker också att en del av pengarna har lagts på damlaget. Även fast det är kul det går bra för dem så vill jag inte att det ska drabba herrlaget i någon större mån, men det var ändå inte i år som herrlaget skulle vinna guld. Vi har bättre koll på verkligheten än Skeåfansen som yrar om självklara guld varenda säsong :) Nästa år vill jag däremot se minst semi då Bulan fått ett år på sig och förmodligen lite bättre anpassat lag för hans spelsätt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Tror att mkt av de pengarna har gått till utvecklingen av damsidan och frukthamstern sa väl att det inte var några större summor som skulle sponsras om jag inte minns fel....Luleås herrtrupp var inte vidare dyr iår och vi skulle vart glad med kvartsfinal.
Men vi får ha tålamod, Bulan byggde inte upp Brynäs över en säsong :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Frukthamstern sponsrar ännu så vitt jag vet, fast jag tror inte det är några direkt astronomiska summor han står för. Truppen ser utan tvekan billigare ut nu än den gjorde för några år sedan.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Vad hände med Mindcraft miljonerna? Luleås nuvarande trupp måste ju vara ganska billig eller har jag fel?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Tarasov: Tackar för de fina orden och jag kan bara hålla med dig. Det är extra tungt då man åker ut tidigt, ett halvt jäkla halvår tills säsongen startar igen. Jag är däremot inte så jätteupprörd över årets säsong. Vi spelade stundtals jäkligt bra och har Bulan i flera år till. Innan säsongen startade så kände jag att kvartsfinal hade varit mycket bra. Vi nådde tyvärr inte riktigt dit men tycker det ser bra ut inför nästa säsong då spelarna lärt sig Bulans taktik bättre, och våra jättelovande fjunisar, med nya tillskottet bl.a. Sellgren från Modo, ska bli hemskt kul att följa.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh:
Får beklaga uttåget:(. Finns inget tråkigare än att säsongen är slut, långt värre än förluster, hoppet dör. Men dels har vi VM och se framemot en lite fest i maj och dels så tror jag ni får ett markant bättre lag nästa säsong.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Powerfade: Har du helt rätt i, att vi inte tog chansen får jag i efterhand ändra det till :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Det fick ni men tog den inte.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Yuäk! Fortfarande sur vi inte fick chansen att slå ut Djurgården. Rätt säker på att det hade blivit en smutsig och spännande kvartsfinal :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Då blir det ett för långt uppehåll för toop 6 lagen.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Jag tycker att idén är bra med åttondel men det borde i alla fall vara bäst av fem..
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Störst frågan borde väl ändå vara om lag 10 & 9 ens borde få spela slutspel? Jag tycker att både Hv och lule med plats 7 & 8 vore givna men nu är ingen av dom med och varför? För att hockeyligan tycker synd om lag 10 & 9?? Finns ingen anledning att spela bäst av 7 då detta elände inte borde vara kvar..
Kommentera

« · 1893323 · »