Luleå HF

115716 inlägg · 887 ämnen

Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!

« · 2127263 · » Till forumet


Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Vi behöver få tillbaks våra skadade, ett slutspel är krävande men det ser bra ut.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Ja. Med hänsyn till vprt spel på senare tid, t ex mot Röglet och Arslet borta (Pungen enda plumpen) känns det som att vi är tillbaka fär vi var i slutet av serien förra året speciellt när vi nu tar in Lassi igen.

Vinner vi, i år, igen?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Underbar tabell, ser fram emot kommande matcher och Lassis återkomst!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Och så uppdaterar vi tabellerna och noterar att Luleå nu tar förstaplatsen i den rätt visande standardiserade tabellen:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Man är mycket imponerad över att Luleå står upp och vinner en sådan här match. Laget är starkt nu! och vi får väl förklara lite mindre lyckat för någon månad sendan med att spelarna var försvagade post-covid.

Men jag tycker att denna Pölsa kämpade rejält och många lag hade inte lyckats vinna match mot dem. Jag tror definitivt att Pölsan kommer att fortsätta lyckas bra i serien och längtar efter den dag som snart kommer då de passerar Apan.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Zappaholic: Och nu ska jag säga emot mig själv. Det händer att folk får 5-10 matchers avstängning för riktigt fula överträdelser.

Men att offret samtidigt blir borta kanske 20-30 matcher.

Där tycker jag att man skulle på något vis koppla straffet till effekten i syfte att hårt markera att den typen av förseelser ska överhuvudtaget inte förekomma på isen.

Senast ni slog ut oss i slutspel hade Emil Larsson, då i Luleå, en central puck i slottet med chans att panga in en kvittering. Då kommer i hög fart bakifrån en pölsa och sätter in en monstertackling bakifrån och det bestraffas inte alls. Emil blev inte skadad. Men han kastades mot Jonathan Granström som träffades i huvudet av Emils huvud och granström har väl inte spelat sedan dess? Jag tycker att det var vidrigt att nämnda pölsa inte bestraffades. Han borde ha blivit avstängd lika länge som Granström inte kunde spela...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Länge sedan man såg en sådan rättvis seger.
Luleå mot Ersson och är det såhär Brynäs tänkt spela resten av säsongen så blir det kvalspel sanna mina ord.
Ölunds strut var dock vacker men det var också allt.
Harpers huvudjakt var inte vackert men vi får tacka för där sprack Erssons mödom till sist.

En dag på jobbet för Luleå, 3p och nu plats 2 i tabellen.
Man får vara nöjd.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Zappaholic: Ja. Som du känner till från civilrätt har resultatet betydelse för straffet och detsamma har också krupit in i hockeyns regelverk. Trots att det är helt vidrigt och jag är säker på att du, liksom jag och i stort sett alla som följer hockey anser att det är GÄRNINGEN som ska bestraffas och inte följden.

Ett illustrativt exempel är utvisningen av Rakshani mot er på 5+match när det var en ytterligt liten överträdelse där dock Scott olyckligt och oväntat slog ansiktet i sargen. 2 min eller 2+10 hade varit OK, men zebrorna överreagerade hysteriskt. Var det kanske Peter Andersson som vrålade då? Eller hade vrålat innan och satt tryck på zebrorna?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Pölsan avslutar med sex forwards och tom kasse drygt två minuter men Luleå stpr upp bra och släpper knappt fram Pölsan till chans, samtidigt som Luleå försöker panga in långskott i det tomma målet och lyckas vid tredje-fjärde försöket.

4-1, tack för det!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Det är inte alls betydelselöst för avstängningens längd, om det nu blir en avstängning. Sånt vet man aldrig.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Zappaholic: Det här var en match mellan två lag som kämpande jävligt bra, kändes snarast som en slutspelsmatch. Luleå VAR det bättre laget men visst kunde det ha blivit en pölserlig vinst ändå eftersom det stod jämnt så länge.

Men mitt i allt detta. Irriterande med PA:s skådespelare mot domarna under matchen. Däremot är han rakryggad och ärlig vid intervju EFTER match vilket han ska ha respekt för.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Zappaholic: Ingenstans. Men du skrev "Den är inte hård" och det är vad jag invänder mot. Det är betydelselöst hur hård den är. Och för övrigt kommer han med ganska rejäl fart från sidan och stöter en stenhård axelkåpa i huvudet på en motståndare. Nu blev det ingen svår skada, tack och lov, men det kunde mycket väl ha blivit det.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Ja ni är bättre. Titta i tabellen, den ljuger inte så värst mycket.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Vi vinner för att vi är det bättre laget ☝️
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Zappaholic: Gillar PAs coachning
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Var har jag skrivit att Harper inte ska ha en femma?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Zappaholic: 3-1, yes

Ja möjligen det då att man borde sett det tidigare men utvisning är utvisning. Vi fick ju en oxå, det var lika antal ju!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
3-1!

Känns lite som att rättvisan segrar.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Zappaholic: Antagligen har de blivit förvirrade eftersom PA skäller och gnäller hela j-a tiden?!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Zappaholic: Håller inte alls med. Medveten axeltackling mot huvud ska visas ut från match, oberoende av vilken skada det än orsakar eller inte orsakar. Den som visar att han vill köra axeln i huvudet på andra har inget på isen att göra. Punkt slut.

När det gäller att Ilomäki inte blev hjärnskakad utan bara blödande i läppen och matchläkaren bedömer att han kan spela vidare är det ovidkommande för straffet till den som agerar som Harper.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Värdelöst av domarna att inte se det och blåsa av spelet innan. Jävla sopor
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Zappaholic: Inga konstigheter, spelet var inte avblåst och då gäller normala regler till dess avblåsning faktiskt skett. Allt annat vore ju obegripligt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Hur kan vi få en tripping mot oss när ni redan är sex man på isen??

Jag säger ju att tacklingen är onödig. Men den är inte hård. Om den verkligen tar illa så gör ju er matchläkare ett stort jävla misstag.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
TYRRE! Efter härligt lurig passning av lill-Nisse.

Ha ha, den satt som den skulle. 2-1 till Luleå!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Zappaholic: ALLA hockeyspelare är framåtlutade när de går framåt, men ska inte behöva räkna med attacker från sidan av folk som sätter stenhårda axelkåpor i huvudet.

I sådana här lägen längtar man tillbaka till 90-talet när Luleå hade spelare som fick gå ut på isen för att uppfostra sådana som Harper.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Zappaholic: Jag gillar Peters stil! En engagerad och tydlig ledare men tydligt kroppsspråk

Men fan va vi missar mycket😤
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Senaste 4.20 har Pölsan haft PP 4.00 men deras av media fruktade PP kommer inte riktigt åt tack vare utmärkt boxspel av Luleå som är nära och på och Pölsan får inte tid att briljera.

Fem min spelade av tredje nu fortfarande 1-1.

Känns som att Luleå fortsatt har mer spel och attacker mot mål men inte så högoktaniga chanser och Erson känns rätt säker i varje situation, därtill har han bra hjälp av starkt kämpande försvarliga pölsor. Pölsan har färre attacker, men på något vis känns de mer kreativa i anfallszon och chanserna känns farligare, men även The Wall är stabil som fan.

Fan, Mattson i bra läge nyss, har halva målet vidöppet och lyfter över Ersons utsträckta ben, men i stolpen.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Haha, nu överdriver du lite, även om Peter iofs kan gnälla på domarna. Fast Bulan är väl inte alltid kylig han heller när han tycker nåt är fel.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Harper protesterar ju inte ens. Han åker ju snällt ut från isen in i omklädningsrummet. Tacklingen då? Jo den är onödig om än inte så speciellt hård. Annars hade Ilomäki inte spelat vidare. Onödigt som sagt, även om Ilomäki inte kan åka omkring framåtlutad som en Stiga bordshockeyspelare...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Zappaholic: Jo, spelarna, ja, och det ska de ha cred för. Men PA;s stil att vägra acceptera varje ingripande från domarna är pinsam.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Känns som att Pölsan lirar som de gjort i senare matcherna. Kämpar trots att de är nedtryckta i spelet men med giftiga forwards när de får chans. Kör också tufft fysiskt och det är kanske det som sätter igång Harper. Denne Harper kommer från sidan och sätter in en tackling med axel mot huvud och fattar inte varför han åker på match. Man förstår, att han har svårt att förstå, om hans intelligensnivå speglas av hans utseende av hjärnslö flåbuse.

Det som irriterar mest är Peter Anderssons osportsliga uppförande där han rycks anse det som sin uppgift att sätta press på domarna genom att uppträda som en SHL:s motsvarighet till trump.

När det gäller matchen: Luleå äger ju den ganska bra, men det tycks inte bekymra Pölsan som tycka ha det så här match efter match och så slår de till med giftiga forwards.

Vill nog tycka att båda lagen jobbar rejält och med 1-1 - Luleå inleder första minuterna av tredje i box - kan det nog sluta hur som helst.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Det är väl det spelarna försöker?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: 28-13 i skott men klen utdelning. Tur skapar man, målen kommer om vi rullar på
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Efter perioden: Pölsans tränare skäller och skäller på zebrorna. Skärp er för fan och spela hockey.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ja, lite hafsig högfartshockey. Sänka tempot tror jag gynnar spelet
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Jädra fart i perioden!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Vombat: Ja, mer mål under femman
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Vombat: jamensåjaaa
Fortsätt så!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Känns som en sån där kväll där inget går in samtidigt som Italien tappar in en puck på oss.... Suck.
Kom igen nu grappar
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Blää men en bra brynäsprestation i alla fall

Klasen bommar straff strax innan, gillar ändå att han törs

PP Luleå nu 5 min
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Vombat: Jag håller med du. Vill se lite mer ad modum Oskarsmatchen, Kan vi utnyttja våra tillfällen rinner nog kämpalusten av Pölsam.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Hm, Pölsan fick bara stå emot länge, men efter det lyckades boxspelet har de växt och kommit i många snabba spelvändningar, dock utan att få alltför farliga llägen.

Och nu hittar zebrorna en utvisning på Luleå som ingen av oss ser. PE-effekten?

Nu kommer Pölsans skrämmande effektiva PP. De har egentligen inte bättre stats än vi, men det beror ju att de tidigare varit kassa, nu rejält bättre.

Vi klarar dock detta, men då åkerthe Gun Gunler ut för klubba i ansiktet på Luleåspelare.

Perioden över, Luleå inleder andra med 1.57 i PP.

Utvisningen på Luleå var felaktig anser jag, medan Pölsan kunde haft betydligt fler. Men inte oväntat med FrSören och älvsby-öhlund.

Pölsan gör berkligen sitt bästa, men i brist på lika bra spel som Luleå kör de mer fysiskt och - enligt mig - tveksamt godkänt vid flera tillfällen.

Luleå ägde sönder Pölsan rejält länge i perioden men mot slutet fick matchen en karakär som bättre passade Pölsans giftiga attavkanfall.

Det här måste vi hindra. Kan vi inleda andra lika bra som första känns det bra:
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ja likt Linköping i tisdags känns det ungefär som när Sverige möter Italien i VM. Man undrar hur det gick till att det är 0-0 efter första perioden. Det är ju knappt så Brynäs får låna pucken. Men vi måste bli kyligare framför mål...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
11.30 spelar och Luleå får nu matchens första PP. Det är Mannberg som ordentligt griper tag i lill-Nisses arm och sliter fast honom när han passerar efter sarg. Helt tydligt och Peter Andersson förlorar rejält i respekt genom att gestikulera och protestera mot zebrorna efter en sådan tydlig utvisning.

Luleå har helt dominerat spelat under inledning - är snabbare, skickligare och mer kreativa hela tiden trots att Pölsan verkligen kämpar, inte sällan med lite småfula tillgrep typ bultar och slår på spelare utan puck.

LULEÅ HAR MÅNGA GÅNGER PLACERAT PUCK FRAMFÖR OCH NÄRA PÖLSAVAKTEN, MEN DEN HAR VARIT STABIL OCH DESSUTOM KÄMPAR ALLA PÖLSOR FRAMFÖR VAKTEN SOM VORE DE RESERVMÅLISAR.

Äh, vad fan- Råkade skriva med versaler. Och äh, va fan - Luleå lyckades inte speciellt bra i PP. Pölsan ska ju ha ett tämligen skitkasst boxspel men inte idag inte.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Så har vi fått Luleås laguppställning mot Pölsan och den är väsentligen densamma som vid matchen mot Pungen i tisdags, med undantag för att Styrman blir sjunde back i stället för Berglund. Dessutom saknas Berguven även ikväll och båsdörren hanteras av en annan junior än Josbrant, nämligen Sebastian Andersson.

Pölsan kommer såvitt jag kan se med väntat fullt lag bestående av the Gun Gunler, Mannberg, Billins och andra pölserliga helt egna produkter.

FriBrottarSören och Älvsby-Öhlund zebrar matchen.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Costanza: Så ska det låta från en sann supporter!

Nu har jag inte kollat upp alla platser men kan dock omnämnda att det rapporteras att misstänkt apsupporter i Washington burit halsduk informerande om ursprung i apblygden. Huruvida det uppskattas av sekten låter jag dock vara osagt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ser inga halsdukar från varken Apan eller Dyngdiket på stan, och nu är det verkligen kallt i Umää. Om MoDo inte varit så usla så hade jag gått ut från lyan och dominerat med rödvitagröna, åh så sköna.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
"Spökmålet"?

Apan lyckades vända mot Läjkers häromdagen och det berodde, bedömde folk, på att Läjkers INTE fick 0-3, utan Apan hängde fortsatt med och tog till slut matchen med 4-3 i sudd.

Det man ser är att pucken hamnar under lille rädde gustaf och att lille rädde gustaf glider in i mål. Efter avblåsning drar sig lille rädde gustaf ut ur målet innan han reser sig och under honom - då utanför mållinjen, ligger pucken.

Motiveringen bakom att lärlingen i "SeMer-studion" underkände målet var att "han kunde inte se att pcuken var i mål".

Gudars skymning! När ska någon med sunt förnuft ta över situationsrummet?

Och hur kommer det sig att det så ofta handlar om Apan, när fusk och icke korrekta domslut diskuteras?

Härde Sanny i hans och mädhåkens pod där Sanny jämför detta med det mål som HK Arslet INTE fick mot Luleå. Av den anledningen att pucken INTE var helt över mållinjen vilket kunde studeras på upprepade repris därefter.

Men Arselsekretariatet brände av raketer, för att påverka zebrorna, och matchen avbröts.

Hur kan man jämföra dessa två situationer? Om inte för att diskuterande myglande klubbar?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Man undrar förstås vilken form lagen är i för närvarande. Pölsan har ju skärpt sig senaste 7 matcherna så låt oss kontrollera hur övriga lag gått över motsvarande period.

Pölsan ser ut att gå för j-a bra alltså. Brrr...*rysa*...Det lär bli tufft i kväll.

Bifynd. Warulfven och Apan tycks ha det lite tyngre för närvarande. Vi hoppas att det fortsätter så för det ena av de två lagen...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Pölsan hemma för oss ikväll. I den officiella tabellen låg ju Pölsan länge till synes helt avsågad och supportrarna grät blod.

Nu börjar de komma igen och i den standardiserade tabellen är de faktiskt på plats 10 med Apan närmast före sig.

Med hänsyn till hur extremt effektiva Pölsan varit att panga in mål på sistone - torskat skottsiffrorna enormt men trots det vunnit matcher klart - samt med alla minnen vi har hur Pölsan piskat oss under åren känns det tämligen självklart hur det går ikväll. Skottsiffrorna 45-12. Målen 0-3. Låga odds på att the Gun sätter alla målen.

Den tröst man i så fall kan känna är att skulle Apan samtidigt torska hemma mot HK Arslet innebär det att i den standardiserade tabellen kommer Pölsan att passera Apan som då puttas ned till sista platsen ovan strecken. Det vore vackert.
Kommentera

« · 2127263 · »