Luleå HF

115717 inlägg · 887 ämnen

Forum

« · 1886118 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh:
Varit inne på det innan men grunden i ert lag ser mkt bra ut. Olausson/Berglund på centersidan och vi kanske kan anta att Lundeström stannar en säs till. Cehlin/Kovacs/Einar plus Larsson om inte han drar borde kunna ge att man formerar 3 starka linor beroende på vilken center ni tar in.

Backsidan har jag ingen direkt aning om med det talas om Erik Gustafsson in vilket är hög SHL-klass. Sellgren kan bli bra om han slipar bort en del dumheter han har för sig.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
M.Lemiux: Jepp håller med dig helt och hållet. Misstänker också att en del av pengarna har lagts på damlaget. Även fast det är kul det går bra för dem så vill jag inte att det ska drabba herrlaget i någon större mån, men det var ändå inte i år som herrlaget skulle vinna guld. Vi har bättre koll på verkligheten än Skeåfansen som yrar om självklara guld varenda säsong :) Nästa år vill jag däremot se minst semi då Bulan fått ett år på sig och förmodligen lite bättre anpassat lag för hans spelsätt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Tror att mkt av de pengarna har gått till utvecklingen av damsidan och frukthamstern sa väl att det inte var några större summor som skulle sponsras om jag inte minns fel....Luleås herrtrupp var inte vidare dyr iår och vi skulle vart glad med kvartsfinal.
Men vi får ha tålamod, Bulan byggde inte upp Brynäs över en säsong :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Frukthamstern sponsrar ännu så vitt jag vet, fast jag tror inte det är några direkt astronomiska summor han står för. Truppen ser utan tvekan billigare ut nu än den gjorde för några år sedan.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Vad hände med Mindcraft miljonerna? Luleås nuvarande trupp måste ju vara ganska billig eller har jag fel?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Tarasov: Tackar för de fina orden och jag kan bara hålla med dig. Det är extra tungt då man åker ut tidigt, ett halvt jäkla halvår tills säsongen startar igen. Jag är däremot inte så jätteupprörd över årets säsong. Vi spelade stundtals jäkligt bra och har Bulan i flera år till. Innan säsongen startade så kände jag att kvartsfinal hade varit mycket bra. Vi nådde tyvärr inte riktigt dit men tycker det ser bra ut inför nästa säsong då spelarna lärt sig Bulans taktik bättre, och våra jättelovande fjunisar, med nya tillskottet bl.a. Sellgren från Modo, ska bli hemskt kul att följa.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh:
Får beklaga uttåget:(. Finns inget tråkigare än att säsongen är slut, långt värre än förluster, hoppet dör. Men dels har vi VM och se framemot en lite fest i maj och dels så tror jag ni får ett markant bättre lag nästa säsong.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Powerfade: Har du helt rätt i, att vi inte tog chansen får jag i efterhand ändra det till :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Det fick ni men tog den inte.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Yuäk! Fortfarande sur vi inte fick chansen att slå ut Djurgården. Rätt säker på att det hade blivit en smutsig och spännande kvartsfinal :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Då blir det ett för långt uppehåll för toop 6 lagen.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Jag tycker att idén är bra med åttondel men det borde i alla fall vara bäst av fem..
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Störst frågan borde väl ändå vara om lag 10 & 9 ens borde få spela slutspel? Jag tycker att både Hv och lule med plats 7 & 8 vore givna men nu är ingen av dom med och varför? För att hockeyligan tycker synd om lag 10 & 9?? Finns ingen anledning att spela bäst av 7 då detta elände inte borde vara kvar..
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Om vi nu skall snacka om åttondelen så är känns det ju riktigt stympat med bäst av tre. Det var först i tredje matchen det tände till på riktigt och det hade varit otroligt intressant att fått se detta möte i bäst av sju istället.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Rikky: Jag hoppas att ni går upp i alla fall. Det är så mycket skönare att spöa Timrå än att spöa KHK.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Herregud! Du håller fan på i alla jävla böcker och häcklar ut massa dynga.
LÄGG NER!

Vi kan väl börja med att se om vi ens går upp innan Brynäs ska "spöa" oss?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: härligt att du är på så bra humör woff, det förkännar du, kan oxå glädja med att berätta att Pite pojkarna slog kallingarna och får vara med att kvala till allsvenskan 😀 bra utvecklingslag för både Saik och lule om det går vägen. Beträffande damerna så borde du hålla både tummar och tår för att Saik damerna tar sig upp så det kan bli lite heta derbyn framöver ;) ryktet går hårt här uppe att nästa säsong så ska alla resurser gå till det framgångsrika damlaget så Lule äntligen kan tvätta bort stämpeln som basketstad!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Jo jag begriper iaf att man inte beter sig som en stor jävla idiot!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Herminator: Uppenbarligen inte. Skulle vara intressant hur han resonerat om Sven lagt samma kommentar i Brynäsboken om dom hade vunnit.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Känns lite bättre idag efter man sovit gravölsruset av sig och noterar att våra damer tog hämnd och förnedrade Gävledamerna med att jogga hem en enkel 6-0 vinst och skickar de till sommarlov.

Till sommarlov åker också Apbarnen efter att det nu är oomkullrunkerlig fakta att vi har bättre juniorer än Apan.
Borta i Mordor vänder våra eminenta juniorer ett 0-3 till enkel seger med 6-3 och apbarnen får sommarlov.
Man blir glad!

För övrigt noteras att apdamerna ställer 6 damer i mål efter att tagit ledningen med 1-0 mot Hammarby, gnetar sig till vinst och en 3:e och avgörande match.
Hoppas de vinner den så Pea får öppna börsen så apdamerna får spendera lite Appengar på resande dyrare än de vanliga med egen bil till Luleå, Ume och Övik.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Herminator: Jag hoppas verkligen att Timrå går upp så att Brynäs får möjligheten att spöa er är min kommentar till dig.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Hmm, ett försök att släta över galenskaperna, det gick så där kan man säga.
Man kan vara stor och bjuda på sig själv när man står som segrare. Provat det någon gång?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Grattis till kvartsfinalplatsen j-20!
Vände 0-3 till 6-3 borta mot Apungarna!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Hoppas på en bra säsong för oss alla 2018/2019 och Bulan. Det har var varit en motig säsong och det blir spännande att se vad fortsättningen ger. Ni krigade väl och hade momentum i matchen igår och hade det blivit 3-3 hade allt kunna hända, men Brynäs krigade med pondus sista minuterna och avgörande kunde komma i tom kasse, skönt för oss, bittert för er!

Vi ses nästa säsong, jag skall upp till Luleå o hälsa på vänner sen universitetstiden, då tar vi en öl och snackar hockey :) Lycka Till 2018/2019
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Lesky: Han har förmågan att enbart se till Luleås bästa. Men det medför också att han inte kan behandla utomstående med insikt i hockeys utveckling i Sverige på ett riktigt sätt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Lesky: Tack för goda matcher Luleå. Nu ska vi ta oss an Köpsjö som jag av någon anledning sponsrar via Robin Hood skatten.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Varför i hela friden består Luleås sida bara av Sven Savage? Luleå har väl massor av hängivna supportar?

Dessutom så borde Sven Savages högklassiga inlägg bidra till att locka besökare tillbaka till Luleås forum.

Har Luleås fans månne ett riktigt message board där de hänger?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Förstår hur du tänker och det är klart att ärlig rivalitet ska få leva. Men en dag som denna kan det få räcka med att tacka LHF och deras hedervärda supportrar för en tuff och ärlig kamp. Och önska dem all lycka i fortsättningen, nästa gång kan rollerna vara de motsatta och då skulle du knappast uppskatta hånfulla kommentarer oavsett din uppfattning om rivalitet. Vi Brynäsare har varit med så länge och upplevt både med- och motgångar så vi borde veta bättre än att gäcka motståndare som fallit ärofullt. Det var allt :D
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Forsberg 1978: Ojojoh, du begrip int mycke du. Min glädje över Luleås uttåg är förstås någonting som är fan så mycket större än ryggdunkningar och vackra ord.
Tro mig när jag säger att dessa yttringar gör mer nytta för lulefansen än vackra ord och ryggdunkningar.
En jävul skall väckas i förlorarnas själar en dag som denna, en hunger efter segrar mot övermännen skall väckas. Må kommande slag bli hårda och rättvisa och må åter de bästa vinna.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Luleåvänner! Väl kämpat! Ber om ursäkt för ev troll som inte kan hantera framgångar (bara en än så länge men illa nog) Vet hur det känns och detta hade verkligen kunna sluta hur som helst. Ni kommer igen!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Kan inte låta bli att kommentera ditt patetiska inlägg och med risk för att bli avstängd på Luleås sida pga personangrepp (men det är det värt) så tycker jag att du kan DRA ÅT HELVETE!!!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Brynäsgubbe: Tack för det du skriver, Brynäsgubbe, och jag har förstås läst vad du och andra skrivit i er bok under säsongen och kan med glädje förklara min uppfattning om er som högsta klass och heder och stort lycka till nu mot läjkrarna.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Brynäsgubbe: Jag älskar Bulan men njuter av att Luleå är utsparkade ur slutspelet, underbart!

Rivalitet skall det vara men hade Luleå gått vidare hade jag sagt grattis 😉
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Jag markerar gilla på ditt inlägg, för jag förstår hur du tänker, och jag tänker att med tiden lägger du in annat.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Inkazar: Tack, Inkazar, för fina ord och jag hoppas och tror att du har rätt. Kommer ihåg vilket kaos som rådde hos er men glädjande att det ordnade sig under säsongen och nästa säsongen gick ni i princip hela vägen. Var beredd på att det kunde ta tid för oss men under våren har Bulan fått ihop laget att gå starkt, även om vi inte räckte till mot er, men nästa säsong så...ja, vi får se.

Det som sker, det sker.

Nu är vi ute men jag hoppas det sker så bra som möjligt för er:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axle San: Fuck off. Vilket osmakligt inlägg efter deras smärtsamma förlust. Det minsta du kan göra är att respektera Bulan som tog oss längre än på år och dagar. Pajas.

Tack för en bra serie Luleå. Sven, ditt inlägg i vår bok är av högsta klass. All heder till dig och Luleå.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Bye bye Luleå 😂😂😂
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Jag måste tacka för en underbar 3 matchers serie.

Känslor till förbannelse av alla möjliga anledningar, twitter krig, osv. men tyvärr bara en match med bra tryck på läktarna.

Fattar att ni just nu kanske är deppade och nere.
Men var inte det. Ni är något stort på gång, när ni såg på den här säsongen inför så tänkte många att det skulle bli en mellansäsong i väntan på något större.

Med bulan vid rodret är ni något större på gång. Det kommer ni, när ni har hunnit smälta detta, inse igen.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
KulaShaker: Tack för fina ord och detsamma tillbaka - mycket imponerande att det finns så mycket hockeykunskap och så mycket god och beundransvärd stil bland så många av pölsasupportrar. Nu dog hockeyn för oss i Luleå men vi ser redan fram mot att möta ert lag och er supportrar igen om ett halvt år:-) All lycka till i fortsättningen. Tror fan inte ens att Läjkrarna är omöjliga för er;-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Zappaholic: Du har rätt:-) Visst var Bulan en ikon under hela sin långa karriär som spelare hos oss men att han skulle vara en sådan här enastående överljuvlig ledare hade man inte anat:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Qvarre: Jo. När det startade och ni mot alla odds spöade oss i varje slutspel tänkte jag att det jämnar ut sig med tiden. Så blir det nog, men ni har gjort det så många gånger nu att det sker säkert inte under min livstid. Samtidigt kan jag uppskatta och beundra vad som gjort er till vinnare varje gång. Hoppas ni når långt i år och gärna lite längre än i fjol:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Javelorm: Stort tack för härliga matcher och bara attacceptera att ni var bättre när det verkligen gällde. All lycka till i fortsättningen:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Tack för en (alltför) spännande kamp! Skönt med motståndarsupportrar som alltid håller nivån uppe!
Bulan tar er längre nästa säsong!!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Stort tack. Bulan visar klass i intervjun i cmore. Som vanligt. Luleåsupportrar ser det. Brynässupportrar ser det. Alla ser det. Utom två mentala halvfabrikat i SAIK-boken.

Bulan är grym
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Det är som det är Brynäs är ean Nemesis.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Först och främst stort tack till Luleå för en härlig kamp i tre matcher. Den här gången gick Brynäs segrande och får lira vidare. Men precis som Zappaholic skriver så kommer ni komma tillbaka ruggigt starka nästa säsong med Bulan vid rodret. Ha de gott och väl mött till nästa säsong! :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Zappaholic: Tack, och jag hoppas du får rätt angående vår nästa säsong.

Grattis till er vinst och det är bara att acceptera att ni vinner denna åttondel rättvist. Hoppas ni tar mer er pölsaandan och fortsätter att överraska.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Tack. Hoppas du får en fin fortsättning på säsongen. För oss blir det semester. Sådan är hockeyn.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Bulan kommer göra er riktigt bra nästa år. Håll ut. Vi kommer inte längre.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Tek i Pölsans zon. Granström fixar Harju och Pölsan får pucken och sätter 2-4.

Hockeysäsongen 2017-2018 är över för Luleå och det är bara att acceptera.

Vi förlorade denna match redan under inledningen av första perioden men sedan kämpade vi in i kaklet och det blev spännande in i sista minuten.

Men nu har vi sommarsemester och kommer inte tillbaka förrän september.

Grattis Pölsan och lycka till i fortsättningen.
Kommentera

« · 1886118 · »