Vilka 3 spelare handlar det om då ? Har hört att Sandström ska vara tillbaka på Torsdag, stämmer det ? Peter Andersson verkar dock vara långtidsskadad tyvärr :-(
Men vi har ju klarat oss bra utan både Sandström och Andersson de senaste matcherna, men det kan bli tufft för resten av spelarna om skadelistan ökar. Frans Nielsen kanske kan få ytterligare istid nu om det du säger stämmer.
Tyvärr måste jag säga att såpan ta slut imorgon för MIF :-( så det blir inget 8 vinst för att jag tror at vi har ytterligare 3 spelare som är skadade och inte vem som helst.en som vi älskar och andra 2 som jobbar i "det tysta". f..n altså. hoppas att det är inte allvarligt med deras skador bara. kaz
Känner man sig underlägsen är det lätt att man får komplex. Fortsätt ha det du, jag bryr mig faktiskt rätt lite. Tycker mest synd om er som måste hålla på och jämföra er hela tiden.
Gone: Stockholms-komplexet lär inte försvinna för att du skriver i vår gästbok, men det är ju kul att du försöker. jag kan ta upp många historiska ex som visar att stockholms komplexet är befogat, men det pallar jag inte göra!
Det kan synas kontigt för vissa att se just mig skriva detta, men Musakka är nog faktiskt helt rätt man för jobbet.
Det rör sig i första hand om att man känner att man behöver ytterligare en back, inte bara för att täcka upp för de nu skadade Peter Andersson och Christian Due-Boje utan för att vara mindre skadekänsliga. Musakka sa dessutom själv när vi talade med honom att han siktar på att ta en plats i laget även när nämnda spelare är tillbaka. Och lite konkurrens är sällan fel...
Alternativet till att värva Musakka hade varit, som någon nämnde att lyfta upp någon (läs: erik persson) från J20 men spelaren som får förtoendet ska vara en stark och tung spelare som kan stå upp mot toppspelarna och även klara pressen om och när det blåser kallt. Han kommer att spela under den så viktiga slutspurten av tabellen samt i slutspelet.
Mot den bakgrunden ser jag betydligt hellre Musakka än nån junior på platsen. Dessutom finns det ingenting som säger att det ena utesluter det andra. Samtliga spelare som är anmälda innan den 31:e januari är tillåtna att användas och Persson har tillsammans med Franz Nielsen varit med i truppen hela säsongen.
Men gäsp... Skulle det vara ett favoriserande av Stockholm att påstå att någon viss hockeyspelare är född här? Lägg ner komplexen nu, ni börjar ju likna luleåsupporters ta mig tusan. Förresten kanske du ska dra iväg ett mail till Los Angeles Kings också, de verkar också ha fått för sig att killen är född i Stockholm...
Hur var Jocke egentligen i matchen mot vf, ni som var där? Tillför han något kreativt eller avlastar han bara bättre backar? Han har ju haft en något brokig karriär killen, undrar hur det är med självförtroendet tex.
MUSAKKA FORTSÄTTER SÄSONGEN UT Joakim Musakka som provspelade mot Frölunda och gjorde det bra får som väntat stanna i MIF Redhawks säsongen ut. Som väntat väljer MIF Redhawks alltså att signa Joakim Musakka säsongen ut. Föreningen väljer att ha Musakka som en backup nu när många backar i laget är borta på grund av diverse skador. - Vi har många gubbar skadade och det är lite svävande när de kommer tillbaka, så det är inte fel att gardera sig nu när vi närmar oss slutspel, säger sportchefen Stephan Lundh. I och med att Musakka nu finns i truppen har MIF Redhawks följande backar att tillgå till matchen mot HV71 på Torsdag: David Petrasek, Peter Hasselblad, Joakim Lundberg, Roger Öhman, Johan Norgren samt då nämnda Joakim Musakka. Peter Andersson och Christian Due-Boje beräknas vara borta ett tag till.
Blev allt lite förvånad när jag läste att Andreas Lilja var född i Stockholm. Jag som till o me haft en del lektioner gemensamt med pågen i gymnasiet hade ingen som helst susning om detta. Hmm...där ser man. Ett enkelt konstaterande e iallafall att han pratar skånska. Skulle va intressant om det finns nån som vet hur lång tid han spenderade i Stockholm efter födseln?! Det bör ju inte ha varit allt för lång tid eftersom moderklubben är skånsk. :o)
Gone: det är inte lönt du hoppar på Nicke för hans inlägg om 08.or och stöckhölmare för vi skåningar och alla andra MIF.are står bakom dem till 100%. du, jag tror inte det är dem i tunnelbanan som sitter och letar fram statistik. HockeySverige är stöckhölmsfixerat, sen får du tycka vad du vill.
Jag har snackat med en av junoirerna i MIF idag, och han sa att han förmodligen får chansen i A-truppen nästa år, nämner inga namn för han får inte ge ut den informationen egentligen...
Men där ser man, kanske man kan ta bort en spelare som tidigare skulle värvas till nästa säsong...
Hoppas du får rätt, miffo. jag måste erkänna att jag misstöstade i höstas, likt Svanberg på tv-sporten trodde jag att Mif skulle missa slutspel. Fan, man måste ta av sig hatten för Bäckis och Johansson, vilken iskyla de visade. Och percy med, för den delen. Oerhört skickliga tränare måste det vara.
Tycker snarare man ska kolla på vad spelaren har för moderklubb och var han har växt upp. Om en spelare har fostrats i skåne ja då är han skåning även om han är född i stockholm. Man kan ju vara född i stockholm men sedan kan man ha levt hela sitt liv i Malmö. Sedan kan man ju säga att spelare som Frans Nielsen är skåning också eftersom det är här vi hoppas att han får sitt stora genombrott, dessutom är ju Danmark nästan = skåne :-)
Jag tycker inte att denna fråga överhuvudtaget förtjänar mer uppmärksamhet. Detta är ett forum för ishockey-intresserade, ej för resonemang om regional tillhörighet. Att tv4s sportredaktion är situerad i Stockholm, för att ta ett exempel, får naturligen vissa konsekvenser för rapporteringen. Det kan man ogilla, men det är inget att hänga upp sig på.
Visst kan man kalla Lilja Stockholmare om man vill det (om han nu är född där, det har jag aldrig hört men det kan säkert stämma). Men då ska i rättvisans namn Fredrik Lindquist kallas för Skåning eftersom han är född i Malmö.
Poängen är inte var Lilja är ifrån utan snarare om det kan betraktas som lite förhastat att kalla någon bakom flötet bara för att man säger att han är från Stockholm. Tydligen är han född i Stockholm och då kan man undra vem det egentligen är som är bakom nämnda flöte...
Och MIf tränar och tränar och har cool fortfarande, idag var det båda P,Andersson &Due-Boje på isen och andersson var nästan klart för spel till nästa match,såg ut så iafall. men inte Due. det fattade några spelare på träningen idag men det var frivilligt träning. Musakka spelade Hockey igår? tror ej ;o) han eliminerade VF spelare hela tiden och han klart får godkänd för sitt insats där han kom igen i första kedja och klarade sig mycket bra,trots hans utvisning men vad då, alla kan bli utvisade ju . och han blir bättre tror jag. och sen jag tycker att whala klart bästa spelare var igår, han låg på isen och täckte skott precis på målgården. trdeje kedja med 12,26,51 är bäst i MIF och inget snack om det. Bäckis sparar på de alltid till tredje period så att de kan kämpa på och låter gubbarna villa sig lite ;o)))) och Nubben tänkte på din tips igår på matchen 4-3 och jäkla vad du var nära .klart du är (TIPSKUNGEN). Ha det bra .kaz
Tja, här kommer man lätt in på hårklyverier. Vad krävs för att t.ex. betraktas som skåning? Att man är född där, eller räcker det med att man växt upp därstädes? Ni kan ha rätt i att Lilja föddes i Stockholm, men han växte upp i Skåne och fick sin hockeyskolning i H-borg.
Har hört att Sandström ska vara tillbaka på Torsdag, stämmer det ?
Peter Andersson verkar dock vara långtidsskadad tyvärr :-(
Men vi har ju klarat oss bra utan både Sandström och Andersson de senaste matcherna, men det kan bli tufft för resten av spelarna om skadelistan ökar. Frans Nielsen kanske kan få ytterligare istid nu om det du säger stämmer.