B32 är bra, du sitter förmodligen ungefär vid DIF´s blålinje då (den de försvarar i två perioder) så du sitter ju på fel sida linjen för att vara nära händelsernas centrum... ;) rad 3 är lite långt ner med tanke på att du sitter bakom båset. Fast å andra sidan brukar det vara en och annan lucka på våra läktare så är du inte nöjd med platsen går du bara och sätter dig någon annanstans där det är ledigt.
Jaså, du hedrar Globen med ett besök? Ja, då hoppas jag än mer att Mif vinner. Det blir nog svårt, med som det verkar, endast fem backar. dif verkar ju också ha hittat formen. Men, Mif kan ju i sina bästa stunder flytta berg. Ska man tippa lite med hjärtat: 2-3 i sd? Trist om du är utan internet, då blir det inga tränarkommentarer på ett tag. Tränarna verkar ju ha skärpt sig en aning annars på den fronten.
Tjabba första gången va ja i Malmö isstadion den var så jävla grym trodde inte att de hade jumbotron å 6-2 mot min hemstad de skulle vart bättre me 10-0 till MIF å när de kom ut de va jävligt grymt än i scaniarinken asså SSK då kommer de ut från en ful LASTBIL jag har vart miffare i två år jag vill att de sm-guld 4-0 i matcher mot färjestad jag å min farsan vi ska åka till malmö isstadion kanske nästa säsong
Om ni inte har något annat för er så rekommenderar jag att spana in swehockeys livesida och J18:s bortamatch mot HV71. Inga mål gjorda i första perioden, men i andra drog Malmö iväg till 5-0!
Chefen, om du vill ha någon bra sittplats behöver du nog köpa biljetten i förväg. Det finns möjlighet att göra det i Köpenhamn hos "Tivoli Biljettcenter". Under grundserien har det inte varit utsålt speciellt ofta och det finns alltid minst 200 ståplatsbiljetter kvar 2 timmar innan matchstart. Oftast kommer det 4700-5400 åskådare till arenan som rymmer 5844 personer. Ni är mycket välkomna!
Jodå, vi kommer, Rögle har en trupp med en sammanhållning utan dess like och en härlig blandning mellan gamla lirare och unga slitdjur. Om vi nu kommer upp, så vet vi i alla fall hur läktar matchen kommer att sluta.......
Om jag hade vingar som örnen, och vaknade med diarré, så skulle jag flyga till malmö, och skita på allt jag hann se, hann se
Tycker inte ni att det är daxs för rögle och komma upp till elite nu. Det tycker jag i alla fall dom har ju legat i toppen i allsvenskan vaje år. Det måste ju bli lite skåne derby och sånt ju
Jag förmodar att ni kommer över Öresund med tåg. I så fall hoppar ni av vid Malmö Centralstation. Utanför tågstationen finns ett antal busshållplatser. Det finns några busslinjer att välja på och en är nr 17, men var noga med att välja den som går mot Bellevuegården, annars hamnar ni i fel del av Malmö. Ni ska sedan hoppa av vid hållplats med namn Isstadion. Det ska vara möjligt att köpa biljett hela vägen redan på bussen på den danska sidan för ett hyfsat pris. Kan även köpas tur-och-retur som gäller 24 timmar.
Den andra linjen är 84B, men det går endast en gång denna kväll. Lämnar centralstation 18.25 och är framme vid stadion 18.45. bussen går sedan tillbaka 15 minuter efter matchen slutat.
er der nogen der kan hjælpe os vi er nogen dansker som godt vil over og se malmø tæske hv 71 d 31 januar. Vi ved ikke hvordan vi kommer frem til stadion hvor matchen bliver spillet Hilsen Chefen
Då har man precis vaknat, kl är ca kvart i ett på natten och man har sovit hela dagen...
Eller rättare sagt, sovit, släpat sig till isstadion sett matchen, sen hem och sovit igen till nu. Detta är inget jag rekomenderar, fy fan vad segt...
Nu måsta jag fixa mig nått att käka.
Om matchen säger jag bara en sak, ur kazz i 2 perioder ok i 3:e, men den var inte ens bra då, det blev bara lite mål tack vara deras as bra målis (sarkastisk) Roffe !
Hände skadan i första perioden? För jag minns att jag tyckte det var lite konstigt att Musakka inte spelade med Petrasek vid andra periodens start, när han gjort det i första.
Ännu en skada alltså, det var ju mindre lyckat. Hur länge ska Peter Andersson vara borta egentligen ?? Men det är väl så att gamla gubbar skadar sig lättare :-/ Nu får man väl leta en till back då.
Tydligen blev Jocke Musakka skadad i matchen, hur allvarligt? Trevligt när en back som är värvad för att man är skadadrabbade blir skadad i tredje matchen. Vi verkar ha lite missflyt med backarna.
Ni vet väl att SVT:s hemsida har rörliga bilder från en hel del av MIF:s matcher denna säsongen? Det är samma bilder som visades på TV. Så kolla in mitt länktips.
Vi vann till slut men de två första perioderna var inte alls bra. Dåligt tempo, slarvigt passningsspel och allmänt lojt. Men förmodligen så fick väl Bäckis o Gunnar nog efter två perioder och gav spelarna en rejäl avhyvling. Hadelöv som vanligt säkerheten själv och tur är väl det när vissa spelare är så loja. Och bara en MIF-utvisning, det måste väl vara rekord i disciplinerat spel från MIF:s sida.
Kom precis hem från matchen, och det hade ju varit en roligare match om motståndarlaget hade spelat hockey. Bara en massa icingpuckar från SSK's sida. :( MIF skötte sig iaf bra, även om de ville göra det lite väl snyggt i första perioden, blev oftast en pass för mycket. I tredje kom iaf utdelningen, fast de kunde ju avgjort tidigare. Bra jobbat MIF, nu vinner vi mot Djurgården!
Förresten varför är det så svårt för MIF att sätta straffarna under ordinarie matchtid?
det är skitkul att du engagerar dig i HockeySnack.... sånt uppskattar jag..synd att inte alla har samma engagemang utan sitter mest och bara läser här men inte skriver......
Ska kanske höra med Marcus om att man måste logga in för att kunna läsa i gästboken? :)
Det låter väl för fint det ! =)