1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478757 inlägg · 4078 ämnen

2017-12-26 18:00 Modo-Leksand

1859649 · » Till forumet


Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Från Hörnefors: Håller med allt du skriver! Skulle vilja att Molin är med me gott föredöme varje match tror dock han försöker hyfsat men räcker inte riktigt. j Eriksson är det psykologiskt så det kanske skulle hjälpa. Skulle vara kul å få igång honom. Känns som han drar sig för att skjuta själv ibland. Jag skulle vilja se lite mer som björka gjorde i senaste matchen. stå upp för laget/målvakten (där det borde varit en utvisning). Mer kämpavilja. Mer offrande! Tycker junisarna har vuxit steg i år ja½
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Från Hörnefors:
Den sista meningen är en fullt möjlig förklaring, är det problemet så är det rätt svårtlöst denna säs iaf.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Tarasov: Du skriver så vist ;)
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Tarasov: Molin är våran skickligaste, självklart ska han inte plockas bort, men som våran ledande center så kan det smitta av sig om han hänger med huvet eller backcheckar halvhjärtligt efter ett misslyckat anfall. När det gäller J Eriksson så tycker jag att han har blivit bättre på skrillerna men det har låst sig med målskyttet. Han kanske skulle må bra av en utlåning till div 1 några matcher.
Det är våra seniorer som ska visa hur man kommer till varje träning och varje match fullt taggad och förbered, det är där jag tror det har brustit.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Domsjö:
Sedan man tog in Ekarv/KJ tycker man fått en önskvärd bredd av vuxna spelare. Sellgren är visserligen junior men bidrar som en vuxen spelare. Whalgren kedjan tycker jag gör ett bra jobb sett till rollen som 4 kedja, bidrar helt ok och gör inte bort sig, skapar en del lägen. Förhoppningsvis får vi behålla dem en säs till. Karlström/Wernblom fungerar som inhoppare reserver vid skador vilket känns rimligt att använda ungdomar till vid skador. Vore märkligt att kontraktera 15 spelare så man har täckning vid skador, det är orimligt.

När det gäller Tobias Ericsson så tror jag han brister skulle kunna gömmas om han valde att spela lite enklare, många pucktapp på blå i onödan om jag inte sett alldeles fel. Visst får man klaga på spelare men de flesta härinne var mkt nöjda med förlängningen av honom för ett år sen, då kan jag tycka att det bör leda till en viss reflektion ang hur svårt det är att bygga ett lag och få pusslet att stämma. Sen kan man gärna klaga på Molin/Johan E. men då tycker jag man skall fråga sig vad skulle hända om vi plocka bort dessa spelare? Skulle det hjälpa oss att vinna fler matcher?

Tkr vi har den spelkvalite framåt som behövs i laget för att kunna bli ett topplag men man lära sig spela enkelt på rätt sätt. Dvs inte ge bort pucken genom att lägga bort den på ingenting, men inte ta onödiga risker likt det som verkar ha lett till 1-2 igår. Vi har två bra kedjor som kan producera framåt och skapar lägen för att kunna vinna matcherna. Det som man kan anmärka på är den defensiva styrkan hos backlinjen å andra sidan har vi släppt in 4 minst mål i ligan så det är väl ändå ok, även om det såklart kan bli bättre. Men håller med om att en defensivare back skulle göra laget bättre, och då på Tommy E.s bekostnad enligt mig. Det man kan klaga på att att vi skulle kanske tillåta mindre skott bakåt men har inte gjort någon djupare analys på området.

Sen håller med Nucky ang saker som sitter i ”väggarna” eller ”att man inte vill vinna”, det blir lite för enkelt kan jag tycka. Däremot så gillar jag uttrycket ”spela smartare”, men kanske saknar spelarna den spelförståelse/speluppfattning som krävs för att hantera spelet på denna nivå. Tkr det är det Särki är inne på igår när han säger att man måste agera under matchen. Fö gillar jag Särkis inställning med att man måste jobba med det man har istället för att söka nytt på spelarfronten, det uppmuntrar till eget ansvarstagande....nej nu blev det alldeles för långt, gilla om ni orkade läsa hela;)
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Från Hörnefors: Carnestad har varit suverän i mitt tycke, så där håller jag inte med. Han löser många situationer och spelar enkelt. Ger inget virrigt intryck i mina ögon.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Nucky: Jag håller med, det är inte juniorerna som har sänkt det här laget. Dom som ska driva det här laget har inte levererat. Häggström var bra i hans sista match, före det var han ur usel och sänkte laget. Röymark var riktigt dålig i början men har varit bättre på sistone men han är inte signad för att vara en i mängden, han ska driva laget som ett föredöme med energi och inställning. Det syns inte. J Eriksson är värvad som målskytt. Det funkar inte särskilt bra. T Eriksson har varit sämst i laget stort set var ända match. Det är flera som skulle vilja ha honom som center, men han kan inte sätta eller ta emot ett enkelt pass. Hur skulle han kunna va center då. Han var en av dom bättre ifjol, men man ser inget av det i år. Många hyllar Carnestad men på många av målen som han och Hedman har varit inne på har han varit och virrat omkring på konstiga ställen i zonen. Och känns svag vid sargen. Molin är absolut en av dom bästa men det är många gånger som när han tappar puck inte ids jobba hem. Björlund har hämmats av sin skada så han har inte kommit upp i nivå. Vi behöver honom skadefri och i form. Jakobsson var bra första matchen, men verkar ha dåligt självförtroende. Han har bra fart men utnyttjar det inte, viker hellre ut mot sarg och söker pass,än att åka om och bryta in mot mål.
Vi borde kicka T Eriksson och Röymark och värva en stabil back och en skridskostark två vägs forward.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Nucky: Dom vi diskuterar här är än så länge inte i närheten av SHL spel, möjligen Sellgren.
Ingen är ens en bärande HA spelare, utfyllnad mestadels, men på sikt kanske dom kan bli SHL spelare
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Robin Ztorken L: Så dom är tillräckligt bra att gå vidare till SHL, men inte för att lira i HA?
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Nucky: Nja, det är möjligt att dom utvecklats, men inte till bärande spelare i allsvenskan och det är det vi behöver.
I alla fall om Modos målsättningen är SHL, men det kanske är så att vi skall producera talanger för vidareskeppning till SHL och själva förbli ett HA-lag
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Nucky: Inga j- matcher i helgen?
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Robin Ztorken L: V. Berglund har tagit milakliv sedan ifjol, Sellgren känns stabilare, Tim W har utvecklats rejält, tycker Wernblom ser både starkare och snabbare ut än ifjol, men fattas ännu en del innan det börjar ge utdelning.
Walfridsson är också på rätt väg.
Påstå att juniorerna inte utvecklas är bara bull..
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Sven Tuta: En lugn och säker back med ett bra förstapass hade smakat fågel. Nåt rejält att luta sig mot när det stormar som mest.
Få dra ner istiden på spelare som har en dålig kväll osv.
Juniorerna kan ju vara väldigt ojämna (vilket inte är konstigt), men som det är nu finns inget annat att skicka in.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Nucky: Det är någonting som är fel när en 17-åring har det största krigarhjärtat i laget. Synd att inte "grisen" Ledin kom till laget, han hade nog kanske varit den krigare som laget verkar sakna. T o m när Säcken använder så starka ord som han gör i intervjun är det frusterande.
Vilken ambition hade ledningen med detta lag inför säsongsstart, någon som vet? Var det att harva i mitten eller hade man en vilja att försöka att ta sig tillbaka? Till nästa säsong är vi tillbaka på ruta ett, när de bästa har gått vidare till andra klubbar och SHL.
Men jag tror/hoppas att det kommer in något nytt nu under januari/februari månad, går inte att hålla på så här.
Beroende på ambition, en klassiker: Gasa eller bromsa!
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Smurfen: Har svårt för uttryck som "sitter i väggarna"..
Man har bytt ut ledarna i klubben ett antal ggr, och jag tycker man äntligen börjar hitta rätt.
Särki är lugn och konsekvent, men absolut ingen mes.
Tror inte han tolererar spelare som inte gör sitt jobb.
Det behöver dock inte betyda att man sparkar spelaren, men hellre fortsätter jobba och utvecklar honom.

Det är väl scoutingen som återigen klickar, man kikar kanske för mycket på talang och fysik, och för lite på pannben, grit, vinnarskalle..(kalla det vad ni vill)
Men förhoppningsvis har Sundlöv bättre koll.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Heyerdal: Leksand har ju så många som är individuellt skickligare än Modo så när det blir spel i 4-4 så var känslan att Leksand tar detta.
Igår syntes det tydligt att leksand är ett bättre lag från defensiv till offensiv, merparten av spelarna är bättre skridskoåkare, man är framförallt mer tränad fysiskt och är mer skolad, modos unga kommer i stort sett ingenstans och unga talanger som Wernblom blir fullständigt utmanövrerad.

Jag kan tycka att Modo är duktiga som spelar många juniorer men samtidigt så gör man det på bekostnad av segrar.
Som sagt, denna säsong är nog bara att lägga till handlingarna eftersom jag åter anser att man fyllt ett lag med får få vinnarskallar och duktiga hockeyspelare för att ha något att göra i ett slutspel.

Kanske kan man rädda säsongen med några shl lån, annars blir det nog en säsong där vi som bäst går in i ett kval med så få poäng att man i princip redan är utslaget
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
wolper: Det är bättre att spelarna samlar lite motivation, det är dom som behöver det :-), skämt åsido så får tyvärr nöja oss med det vi har.
Är bara att, efter dryg halva serien, konstatera laget inte är bättre än så här.

Det finns inte skills nog att tillhöra toppen i serien, nu när dessutom Molinkedjan hackat betänkligt senaste tiden, då är det kört och det har ju spelet o resultaten tydligt visat tyvärr.

Ska det bli någon ordning på detta måste det värvas, och värvas tungt.
Ledningen måste lägga ner detta med juniorspåret, dom håller inte på denna nivå.
Man måste ta HA på allvar, det är ingen barnliga, trodde man lärt sig något från föregående säsong men icke.
Ska man göra den satsningen, på junisar, så måste man ju se framsteg men så har det inte blivit.
Ta Wernblom som exempel, jag tycker snarast han blivit sämre i år och inge av de övriga har tagit något jättekliv framåt, undantaget Wallin då men fler måste ta rejäla kliv.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Heyerdal: bra skrivet! Själv blir det att samla motivation de här dagarna så man palla se björklövenmatchen. Nu har jag inte läst spec många av artiklarna men värkar som säcken säger ifrån iallafall. Gillar honom. Hoppas han våga bänka om det fortsätter såhär.. gillar att han lyfter junisarna. De blir bättre med honom. Tycker jag inte aj lyckas med. Min ända förhoppning är fan att säcken ska lyckas få ordning på slögänget
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
wolper: håller med , det lag som lyckas klanta till det väldigt ofta, Lif var inställd på förlängning då det var nån minut kvar Modo bord varit det o satsat på extrapoängen, nu blev det noll o kändes fruktansvärt onödigt, kanske borde Säcken tagit timeout o lugnat spelarna men samtidigt borde de själva förstå att det handlar om att samla poäng, en riktig kalldusch för oss supportar, som nån skrev dålig inställning o slött förra veckan, nu helt ok match de hade dock bara släppt in ett mål men klantade bort 1 el 2 pinnar, med 6-7 poäng de senast 3 hemma hade de legat i toppskiktet nu halkar de snart ner till 9-10 plats
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Rytter:
Försiktigt optimistisk gällande en comeback i närtid enligt Hägglund i dagens krönika.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Tarasov:

Ingen som har hört något om Hägga? Så typiskt att han gick sönder när han var på gång efter en trög inledning.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Gavelo:
För egen del känns det som att sen negativa trenden började i samband med sparkningen av Jim Brithen, året senare sparkas andretränarn vilket också kändes märkligt även om jag mest förhöjde resultaten på den tiden. Sen skulle aldrig Söderberg/Wernblom fått lämna men där var det kanske svårt att stoppa dem från att lämna. SM-Guldet var trevligt men tyvärr ingen ändring i negativa trenden. Åren med Näslund vid rodret kändes det som att man hade bottnat, det saker han ordnade med runtomkring känns inte som att det skulle vara negativt snarare tvärtom ett tecken på att man ville styra upp saker vi lyfte från 11-12 till ligga kring 8 plats under den tiden vilken är en indikation på något gjordes rätt. Tkr även att rekryteringen under den perioden var rätt bra eller iaf bättre än närmast före och närmast efter.

Var någon efterlyste lite pepp igår? Kan bidra lite, Ekarv/Sellis/Carnestad var borta 3 mkt viktiga spelare. Ingen av dem är långtidsskadad så det finns hopp! Dessutom har vi det viktigaste matcher i februari och framåt, vi får väl hoppas att spelarna vill vara bäst då;)
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Smurfen: Allting började egentligen när Modo som första svenska lag ville efterlikna nhl, med folk på läktare och direktkontakt med båset, kostym, slips, uppstyrda färdiga lägenheter till nyförvärv, jobb till sambos, dittan å dattan med spelarna så att dom skulle trivas vilket många uttryckligen gjorde, dock är skillnaden att i nhl åker man lika fort som man kom om man inte ger 100 i matcherna medans i Modo fick man ändå spela hela säsongen utan att ens knappt bli förpassad till läktaren eftersom det ändå inte fanns bättre alternativ.

Kris letang som är en av världens bästa backar och har så varit i många många år men för första säsongen har det gått tungt och nu överväger pittsburg att göra sig av med honom, det påvisar om något ambitionen att alltid vilja vara bäst och är man inte tillräckligt bra oavsett namn på tröjan så ryker man till förmån för någon som är villig att vara bäst.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Så jäkla less att det alltid finns ett sätt för modo att förlora på. Och mot äckelleksand 13 jäkla sekunder. Kändes inte bra när det blev ett jäkla hittepå 4-4
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Tarasov: Ja inte har marknads avdelningen lättare att få folk att gå på matcherna när laget själva hela tiden uttrycker sig med temat :
- " Vi var inte riktigt där "
- " Vi var inte på tårna när matchen började"
- " motståndarna ville vinna mer än oss "
- " Allt handlar om inställningen, citat Säcken"
- "Känns som att vi är nöjda med att ligga i mitten"
- osv
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Nucky: Vi kanske börja få mer å mer rätt (tyvärr !!) jag , Gavelo och Robin Ztorken om att dom stora orsakerna till många av dessa förluster är just INSTÄLLNINGS PROBLEM som spelarna har till jobbet sitt.
Säcken är ju mer å mer inne på denna linjen också .

Själv så är jag då inne på att detta med Attityden som finns i föreningen är ju inget som bara har dykt upp denna säsong utan har funnits i många många år !
Det är för bekvämt att vara anställd i Modo.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Nucky: Efter att ha lämnat regionen så var jag på plats för första gången på åtta långa år, det blev en känslomässig depression för jag insåg att mitt kära modo sannolikt aldrig mer kommer att spela i högsta ligan igen. Flera faktorer spelar in. Årets lag har exakt noll procents chans att gå upp , det saknas backar som kan agera stabilt , forwards som går bakom mål kommer aldrig att producera och kreativa centrar , nej det finns heller inte. Vi har en målvakt, det är nog det bästa vi har. Skulle vi få fram några juniorer av klass så kommer dom att lämna ,redan nu väljer tv-pucks talanger bort Övik/Modo, något som var otänkbart för några år sedan, i synnerhet om du var en öviks pojk. Den sjätte utespelaren dvs. publiken verkar också ha ledsnat, idag var det drygt femtusen på plats men var fanns den forna glöden och entusiasmen? Allt känns som pyspunka, där luften sakta håller på att ta slut. Var finns ledargestalterna på isen? Ingen av spelarna visar att nu jävlar krigar vi. Usch vilket trist inlägg men det här var inte kul. Ingen blir gladare än jag om jag har fel i min analys.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Smurfen: Det är återigen sättet man förlorar som gnager så inni helvete. Jag har försvarat laget åtskilliga gånger i höst och vinter, och sett dess potential i de bra matcherna.
Men när man nu återigen hittar ett sätt att förlora, detta efter 2 plattmatcher hemma har jag nu också tappat hoppet.
Det är egentligen de 2 matcherna som stör mest, framför allt mot Karlskoga.
Den matchen var jag HELT övertygad om att man skulle komma ut och krossa redan i första perioden.
Att man var fylld av revanschlust. Men icke.

Årets Modo har attitydproblem. För mycket svärmorsdrömmar och hängskallar, i kombination med juniorer som får ta för stort ansvar.

Karlskogamatchen var fan droppen för mig.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
RedNek: Är också själv av årsmodell -68 och har ståplatskort även nu också , men suget är snart på väg att fullständigt sugas ur en tack vare dessa skit säsonger.
Å det bara fortsätter , man tycker efter så många skitsäsonger så borde det någon gång vända.
Det tråkiga sen Guld året är ju att man sällan får vara med å se vinster på hemmaplan när det gäller dessa publik matcher.
Men dom känns som utopi å få se.

Undra hur dom skall lyckas locka tillbaka den stora massan dom ändå har tappat under dessa skit år ?
Själva hockey intresset tror jag säkert finns kvar bland dessa tappade åskådare .
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Tarasov:
Gillar särskilt formuleringen ”det räcker inte att vara besviken efter matchen man måste göra nåt under matchen”
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Smurfen:
Jag är en i den generationen (årsmodell 68) står i klacken när jag är på match, men som du säger om det långa förfallet: det har tagit tagit hårt på mig, jag har tappat lusten att se hockey, sagt upp C-moore & går inte på många matcher längre. Har 6 mil till Ö-vik & det är dyrt att åka på match. Bodde jag i stan hade jag haft årskort.

Så dessa hemmamatcher, vinner vi mot Löven, Leksand & Timrå så spelar resten inte så stor roll, egentligen.. Vi är kvar i HA några år till, face it. Men, vi vinner ju inte i de matcherna. Vad ska vi ta oss till för att få upp modet igen? Jag anser att Modo är en förening som SKA VARA I HÖGSTA SERIEN! Ge mig nåt som gör mig gladare, kompisar på forumet.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Tarasov: Dom på marknadsavdelningen har då inte ett lätt jobb !!
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Tarasov: Tycker att vårat publik snitt är bra , okej att vi har några publikdragande matcher men dom tillhör också serien.

Vet att det bra många i min egen generation (-60/70 talister ) som helt enkelt fullständigt har tappat suget att gå på matcherna på grund utav att det är för dåligt på isen och att viljan inte finns där tillräckligt hos spelarna.
Detta förfall har på gått för länge.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Tarasov:
En sågning som heter duga, låter som han är överens med övriga på forumet.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Smurfen:
5200 i allsvenskan är riktigt bra, tkr 13 000 på 3 hemmamatcher är mer än godkänt. Iofs är en match en sponsormatch men var ett bra drag då vi har 6 raka hemma. Ett snitt på 3600-3700 i allsvenskan är bra, särskilt med tanke på spelkvaliteten i allsvenskan som är ”sådär”.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Smurfen: Ja, modo är inte ett tillräckligt bra lag. Undra om man kommer leva för att se modo i högsta serien? För nu kommer de blir tufft att sälja biljetter.

Jag känner bara engagemanget sugas ur än.. och ersätts av annat. Jag är nog inte helt ensam.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Smurfen: Sjukt tråkigt att vi har nu tappat 9 jä**vla poäng på tre raka hemmamatcher på hemmaplan.
Ändå sitter folk å gnäller ( på Modo Fans facebook sida) om att det var lite folk på matchen ikväll.

Själv var jag betydligt mer irriterad efter dom två förra matcherna för att vi då förlorade på grund av sjukt dålig inställning.
Ikväll så förlorade vi mycket på grund av att vi var ett sämre lag helt enkelt.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
atomragnar:
Av erfarenhet vet jag att blir man av med det man vill behålla och behåller det man vill bli av med;).... kanske lite överdrivet.

Vi lär iaf få behålla Björklund och Johan E vilket med rätt komplement borde kunna borga för en produktion framåt, har även lite förhoppningar om att vi lösa Ekarv för en säsong till. Får vi behålla dessa så tycker jag vi har en ok början framåt. Min förhoppning är att vi kan förlänga med Alba/Tim W/OSL, den kedjan tror jag mkt på inför nästa säsong. VÖ lär oxå fortsätta en säs till, även OÖ borde kunna vara en del av truppen till att börja med. Då ser det ut som följer på anfallssidan
Björka-X-X
Johan E- Ekarv-X
Alba-TW - OSL
X - VÖ- X

Vilka skulle man kunna tänkas ta in då? Både Karlström/Wernblom knackar på dörren frågan är hur redo de är, såg dem live mot AIK med VÖ och tyckte de gjorde se rätt bra, men det måste göras poäng oxå. Vem skall man ta in då....kanske Henrik Samuelsson om han nu hämtat sig från att publiken applåderade hans bänkning? Kanske kan man ta Röymarks lön och lägga den på Marklunds lön för att se om han kan tänka sig ett år till. Skåne Öhman från Västervik, Strandberg i pantern, Sandin från Rögle, Haga i Mora, Bengtsson i SSK som har + 1 på sitt kontrakt vilket borde betyda att han kan bryta. Som sagt borde finnas nåt att bygga vidare på iaf.

Backsidan.... knepigare ekvation. Carnestad/Enström/Ericsson har kontrakt, tror de fortsätter. Hedman lär få förlängt. MO får såklart fortsätta om han vill. 3 platser kvar då, och visst skall Victor B få en säs med a-laget.... så hur gör man. Skicka Tobbe E? För dyrt. Flytta till Center? Gärna. Sundlövs största utmaning.

Carnestad - MO
Hedman - Enström
Ericsson - VB
Walfridsson/Aronsson.....,
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Smurfen: Vi måste ändå ha i åtanke att ekarv sellgren carnestad och Häggström va borta även Karlqvist klev av i slutet av andra perioden
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Gavelo: Instämmer jag också , bara konstatera fakta att det går inte att spela med ett halvt junior lag match efter match.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
hockey_21: Vi kanske kan få ihop något till 2018/19 säsongen, vilka kan vi lyckas bli av med?
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Gavelo: Svarten sitt i jvm studion
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Robin Ztorken L: Instämmer, juniorerna gör det dom kan men långt ifrån bra på allsvensk nivå, om några år kan nog en del av dom bidra men nu räcker dom inte till.
Som jag skrev häromdagen, Modo behöver 2 starka defensiva backar och minst en toppforward, gärna 3 men det kommer aldrig hända, om vi inte tar in lån.
Kommentera


Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
J F K: Du gnäller på domaren ofta, mer eller mindre varje match så jag tycker du ska dra igen kakhålet när du beskyller andra att dom inte ska kalla sig fans!

Övrigt är segern mer än rättvis
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
J F K: Du får lämna in en polis anmälan igen mot domare o skott statistiken
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Gavelo: LIF var det klart bättre laget över 60 minuter, inget att säga om det.
Vi räcker inte till på långa vägar, förlorar skotten med typ 20-40.

Hoppas vi kan värva ett gäng nya spelare för att kunna dra ner på juniorspelare i laget.
Inget ont om dom, för dom är bra på juniornivå men räcker inte till här i allsvenskan.

Har jag påpekat tidigare att så är fallet, men ska man spela i allsvenskan ska man var vuxen den uppgiften och våra junisar är inte där ännu.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Gavelo: jag vet inte. Jag brukar ibland gnäööa på domaren, men kanske var fjärde match numera. Då i specifika situationer. En enda gång den här matchen om man inte menar när jag tyckte Leksands utvisning i första var fel.

Inte som de som gnäller som bandhundar och knappast bör kalla sig fans.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Rytter:
Annars har de Åslin som gärna ger sig på juniorer efter avblåsningar, riktig hårding.
Kommentera

Sv: 2017-12-26 18:00 Modo-Leksand
Domsjö: spelmässigt var Leksand klart bättre, men när det kommer till kvalificerade målchanser var det jämt. Molins chans var exempelvis den i särklass hetaste i tredje.
Kommentera

1859649 · »