1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 1884191 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season
modomille: Hahaha satsa på juniorer är väl det enda vi gjort dom senaste två säsongerna, men det har du tydligen missat, vilket är fascinerande!
Är det därför Sundlöv idag säger att vi måste ta in äldre rutinerade killar som kan guida dom yngre?

Molin ska inte spela center för att han inte är bra defensivt, en center ska klara defensiven. Molins huvudfokus ska vara offensiven och den sköter han bäst från en ytterplats.

Och om du tror att MoDo blir ett topplag nästa säsong med Ericsson, Wahlgren, och Öhman på 3 av centerplatsera är jag rädd för att du blir besviken.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille:
Tror inte Sundlöv skulle säga att han ställt ett för dåligt lag på benen. Sedan underkänner han gruppens karaktär kan jag tycka.

"Jag tar med mig erfarenheten från den här säsongen och jag vet vad vi behöver, och det är att få in spelare med bra attityd och karriär, spelare som är beredda att ställa sig längst fram i tåget och driva det här. Det är lite av vad vi har saknat och dessutom hjälpa de killar som är kvar i gruppen så att de kan bli ännu större ledare."
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: I intervjun med Sundlöv så tyckte han själv att det kanske saknades någon som ville ta täten mm. Han tror att det behövs en sån karaktär så dom andra också vågar att ta det klivet och leda laget. Sedan så vill han se tuffare mental träning på sommaren så man kan se vilka som viker ner sig och vilka som står pall.
Josef Ingman är ett namn som diskuteras.
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Ganska lika Björklund va? Tror att vi nöjer oss där ;)
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:
Sundlöv bekräfta även OSL lämnar samt att övriga vill man ha kvar, mer eller mindre. Det betyder att man vll att Alba/TW/Karla/Marklund/KJ stannar på FW sidan och Hedman på backsidan. Plus de juniorer som varit upp Berg./Aronsson/Walf./Wernblom.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:
Mentalt tuffare träning alltså?

– Även om jag inte är något fysiskt fenomen så fattar jag ju att man inte kan träna så en hel sommar för då kommer vi inte ha en frisk spelare, men det kanske finns delar av resan som man kan göra lite tuffare.

Verkar som om försäsongen kommer vara lite tuffare, iaf bitivs.
Kommentera

Sv: Silly season
Sundlöv sammanfattar och blickar framåt: "Det kommer ju inte hit en messias och vänder på hela skiten"
källa:Hockeypuls
Kommentera

Sv: Silly season
kulltorp:
Ja inte är Berglund/Boyce juniorer denna säsong iaf:). Det går inte att släppa upp 5-6 samtidigt, att bygga på en 1-2 per kull över tid är det optimala. Även kontinuitet med spelare över tid är bra. Tycker nog att löken på laxen är Olofsson/Håll/Dahlen. Säkerligen i toppstrid utan dem, men kanske inte lika givna utmanare. Tror det är fest för junisarna att få speltid i a-laget men problemet är att det är för många på en gång. 3 hade hade varit lagom denna säsong och en rätt bra siffra.
Kommentera

Sv: Silly season
Joakim Thelin vore en bra värvning tycker jag. En målfarlig,stor och stark fw.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Timrås stomme är egna juniorer som varit i klubben länge. Berglund, Rotevall, Didrik, Hardegård,
Utöver det så har flertalet andra varit i klubben en längre tid och fått utvecklas.
Tror Timrås framgång med egna juniorer har många orsaker. Men som jag sagt tidigsre, det ska vara fest att komma upp i a-laget som junis, inte press..
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: exakt de har inte alls varit i närheten av de Modo släppt upp däremot lånat/värvat unga spelare som stannat o blommat ut
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jo, man kan väl kanske inte förvänta sig att Hanses tar jätte mkt kliv i utvecklingen längre. Men samtidigt är han en av HAs bästa målvakter. Och enligt mig fullt kapabel för ett SHL avancemang.
Klart drömmen är en Ullmark som går från rätt okänd junior till att bli SHLs bästa målvakt.
Men det här med att chansa med målvakterna har vi ju testat förr. Det gick bra en gång och helt åt helvete dom andra gångerna.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Generellt är klubbar mer benägna värva spelare mellan 21-24 till steget uppåt, gäller kanske mer utespelare. För visst blir vi mer exalterade över en div 1 värvning som 21-22 än 28-29. Menar inte att spelarna går ner sig mer hur jag ”tror” att klubbar resonerar.

Ja faktorn att spelare växer med tid i en klubb skall man inte underskatta.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Det som är mer intressant med Timrå som man kan fundera kring är hur många i laget som spelat 2-3år eller fler i Timrå.(A och Jun.)
Det är nog en faktor man inte ska underskatta.

Ang. Hanses. Åldern emot sig? Han är 28år? Nu var han ju skadad iofs ett tag. Med vid 28års ålder ska väl inte en MV gått ned sig?
Kommentera

Sv: Silly season
Sven Tuta:
Tror Hanses har lite åldern emot sig, därmed inte sagt att han är ointressant. Särskilt han avslutning var makalös.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille:
Hur många juniorer har varit ordinarie i Timrå bortsett från Hållander/Olofsson? Vilka man nog bör räkna som tämligen ovanliga då vi inte har så många juniorer som draftas i 1:a rundan. Tävligen att ge juniorer speltid i allsvenskan har vi nog vunnit de två senaste säsongerna.
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: Har inte du fattar nada efter två säsonger? Vi måste satsa på våra juniorer och ge dom istid. Det är så man bygger ett slagkraftigt lag i HA. Titta bara på Timrå. Sedan så har vi haft två bra lag i två säsonger nu men det har ändå inte gott bra,handlar inte om att vi inte har haft ett tillräckligt slagkraftigt lag utan att spelet inte har funkat.
Molin gillar själv att spela center och har gjort det jävligt bra så varför ska han spela ytter?
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal:
Troja Ljungby
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Japp! Personligen känner jag att ska vi ha SHL-ambitioner så får en av Öhman/Wahlgren ta fjärde centerplatsen, eller Wahlgren gå ytter.

Molin ska inte behöva spela center han ska spela ytter.

3 defensivt stabila backar och 3 tvåvägs-centrar måste in, no more no less.
Om så inte sker så kommer det tyvärr att fortsätta se ut som det gjort dom två senaste säsongerna.
Kommentera

Sv: Silly season
Sven Tuta: några syna rykten har jag inte hört, var kommer de ifrån? Klart vi inte glömt Hanses men räknat in honom
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: ser betydligt intressantare ut, tror denna uppställning kan gå långt, vilken Johsson är det , Tik-Johnsson?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: VÖ kan få mogna i något division ett lag så länge, den platsen kan TE bättre axla, annars ser det ju lovande ut :-)
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Trevligt att läsa era laguppställningar, men ni glömmer bort den viktigaste pjäsen, Erik Hanses. Rykten som säger att han är på väg bort, hur sanna är de?. Han är kanske den viktigaste kuggen för oss. För det blir svårt att hitta en motsvarande målvakt som han. Någon som vet status runt honom?
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter:
Ja med reservation för om det stämmer så tkr jag oxå det är bra. 500 000 tkr räcker till hyfsad allsvensk lön.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal:
Tänket så här
Karla-Blomberg(Strandberg)- KJ
Björka - Johnsson - Immo
JE - Wahlgren - Marklund
Alba - VÖ - Hägg
Reserver: Wernblom/OÖ/TE
Det är rätt givet att även reserverna kommer få hel del chanser att spela in sig i laget. Lite dålig med reservation för kostnaden men nog skall det kunna gå
Backen
Enström - Ingman
Hedman - Younan
Carne - Norbe
Tommy / TE plus juniorena

7-8 backar plus juniorer. Kanske lite för stor trupp, därmed onödigt dyr. Men nåt sånt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Alert Allehanda, Modo vann med 5-4 efter förlängning-mittmedias textrobot, dåligt tycker jag men antagligen följs det upp i morrn
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Woho leksand loosar!!
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: Ja då kan vi nog räkna in ytterligare ett år av ökenvandring och risk för division ett.
Wahlgren kan få en plats i fjärde, sen måste det in tre nya om Mohlin drar, men minst två nya riktigt bra centrar måste in.
Har vi SHL ambitioner så måste det till
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal:
Stabilt. 3 mål av Wernblom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: minns det, Torpen som åkte ut, förvånad då att inte Modo protesterade mer, visades ju på jumbotronen flera gånger
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: ja det tycker jag vi klubbar, två starka nyförvärv!
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: iofs men lämnar han nu blir det väl inga kostnader efter 1 maj, om det inte är pensionsutbetalningar el menas de kostnader från maj 2017 fram till nu?
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Definitivt! Skulle 3 av våra 4 centrar nästa säsong vara T.Ericsson, Wahlgren, och Öhman blir jag dubbelt så deprimerad jämfört med vad jag redan är.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Plocka Tor Immo också från Troja
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: en Modo borde kontakta är Patrik Blomberg i Västervik c/lw, 24 år bra ålder, fostrad i Mif, stor duktig skridskoåkare o målskytt
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Stämmer det är det rätt ok pröjs för en sådan som Molin.

Säg att Molin har en hög lön och vill ha mer i ett SHL lag, kan bli ganska dyrt att först höja lönen och sedan betala ut 600.000 för spelare med kontrakt + alla omkostnader från 1 Maj och framåt.

"SHL-lagen kan värva kontraktsbundna spelare från de allsvenska lagen till och med den 15 juli. Men det är under förutsättning att man betalar en övergångssumma på 500-600.000 kronor. Summan verkade inte helt spikad.
Dessutom ska man stå för alla omkostnader som den allsvenska klubben haft det aktuella verksamhetsåret, dvs kostnaderna som den allsvenska klubben haft från 1 maj till det datumet övergången avser att ske. Då talar vi lön, resor och bostad. Precis varenda omkostnad man kan uppvisa ett kvitto på."
Kommentera

Sv: Silly season
Eller: grymt bra ;) spelar de full period i förlängningen, Sudden alltså?
Kommentera

Sv: Silly season
Lagom upphämtning av j18 och sen vinst på övertid, trodde det var totalt kört vid 4-0
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: vinst i förlängningen
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: vinst haha 4-5
Kommentera

Sv: Silly season
Eller: Oscar Öhman kontrade in 1-2 mot Vik i boxplay
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: lite fel där 4-2 stod det i andra....hopas de vinner nu
Kommentera

Sv: Silly season
Eller: yes såg det nyss vilken upphämtning 0-4 13 min kvar, Wernblom ja glömde honom härunder ser gärna honom i A-laget
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: j-18 hämtar in 0-4 mot Bif till 4-4. kvitterar med 17 sekunder kvar, tre mål av Wernblom
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: ja Luckner tyckte också att Lif fick märkliga utvisningar, 3-0 nu...
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: kommer Enström är baksidan ok, Enberg el Ingman, lite tveksam till Walfridsson hellre en back som kan skjuta, Berglund kan bli bra, förstår uppställningen då flera har kontrakt, Öhman kan utvecklas, TE borde ersättas, Björklund var bra i höst men sämre efter jul, seg i skridskoåkningen men har ett bra skott, samma med Häggström men har även han kontrakt, Eriksson j20 tror även jag på, iofs liten o lätt men kan bygga på sig, gärna Marklund om han vill stanna, J Ericsson har förmodligen mer att ge försvann även han sen får vi hoppas Karlqvist stannar men lutar väl åt AIK där
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Apropå ingenting... Är Åke Ungerrrrrr från Stockholm?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Fast mot timrå var det lite tvärtom tycker jag. Där fick Lif mer konstiga utvisningar tycker jag. Men som sagt så många gånger tidigare: Domarnivån är skrämmande låg i allsvenskan och det vart inte mkt bättre med 4-domarsystem.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: haha märks det😉 ? bara sur för utvisning i näst sista matchen mot modo när vi åkte ur där vi åkte på en utvisning där leksandsspelaren trilla på egna skridskor där ingen modospelare ens var i närheten. Och så vände de och vann matchen efter det. Gjorde ju mål på den utvisningen. Kommer ogilla dem tills modo har fått revansch^^ och känns som man får lite plåster på såren om de misslyckas ta sig upp efter modos skitsäsong. Iof kul med rivalitet. Mer spänning i matcherna då. Men jag är inte bitter😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Om man ogillar leksand, gör man det pga att vi åkte ut mot dem eller är det djupare än så?😀
Kommentera

« · 1884191 · »