1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479937 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 1898807 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season
SKiLMY: Han lämnar, skridskorna på hyllan tro?
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: hmm.. har fru Enström precis avslöjat att de inte blir kvar i Winnipeg? ETT STEG NÄRMARE #TobyEnstrom
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Och där var dom ute. Trist avslut på en lång NHL karriär för Toby.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Snarare petad. :-)
Tror han har det lite tungt. Men kan ju gå så då han inte är ung längre så snabbheten m.m. har väl gått ned lite i kombination då är det är slutspel och han inte är så stor.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: så tolkar jag inte healthy scratch direkt, men du kanske ser på det annorlunda?
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Han verkar skadad
Kommentera


Sv: Silly season
Toby petad i kvällens match verkar det som?
Verkar inte hjälpa än dock. Vegas leder med 1-0 i första och Winnipeg nära eliminering.
Kommentera

Sv: Damgaard scorer
Grattis till Jesper Damgaard, invald i IIHF Hall of Fame tillsammans med Blake, Alfredsson, Chelios, Lehtinen.
Kommentera

Sv: Silly season
wolper: To by, or not to by. Enstöm frågan.
Kommentera

Sv: Silly season
För lugna sillytider kanske så att forumet gått i sommaride^^
Kommentera

Sv: Silly season
ghostie: Jag har en känsla av att Hellkvist var ganska avgörande för Wernblom. med säcken tror jag inte att killen stannat, men Hellkvist har skaffat sig ett riktigt bra rykte gällande att utveckla spelare. Underbart oavsett.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY:
Frun har sin karriär, saknar familjen, glad att fortfarande kunna spela hockey. Case closed lirar i Modo till hösten😉
Kommentera

Sv: Silly season
Från en artikel som kom ut 17 Maj. Spekulationerna kan fortsätta. #TobyEnstrom
Uppladdat:

450x300-toby.pngtoby.png

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Inte dumt men svårt att värdera. Har man fått ut deras potential? Framförallt hade de fått en annorlunda utvecklig i andra SHL-klubbar? Hoppas vi nu får lite pengar för JL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Widebro på ut på Twitter: "Sedan säsongen 2006/2007 har 66 spelare som gått hockeygymnasiet i Örnsköldsvik spelat minst en hockeyallsvensk match eller i högre serier. 28 st i SHL och 20 st i AHL, KHL och NHL. Grattis Jesper till ditt kontrakt med Toronto. #återväxten #modose #plantskola"

Ett snitt på 6 spelare per år ungefär som blir proffs eller åtminstone semiproffs. (Vet inte hur många som jobbar på sommarn i HA?) Det är ä då inte fy skam.
Nästan 2st per år som även tagit klivet från SHL till annan liga. (Än om AHL inte kan räknas som uppåt kanske)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:

Lindgren signar med Toronto. Vad innebär detta för oss? Får vi några nhl pengar eller gäller inte detta när han går från finska ligan?

Hade han gått från en svensk klubb hade vi fått 3/4 av pengarna. Vad gäller nu när han går till nhl från finska ligan?
Kommentera

Sv: Silly season
Riktigt skönt att vi säkrade upp Wernblom! En rejäl försäsong och Hellkvists pushande så tror jag på ett genombrott med dunder och brak i år!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: Ja det skämtet blir ju roligare idag när det är två miljonärer, tveksamt om Zucca varit lika lugn över situationen om han fått reda på det på tiden han tjänade 28k i månaden och Foppa typ 9 mille? ;)
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Monno: har hört att han även fick betala Foppas parkeringsböter😮
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Håller med det känns ganska fullt nu.

Hade varit kul om de kunde bekräftat det fortfarande var så eller om vägen tankarna ändrats. Helt tyst dock kanske bör tolkas som att det fortfarande är det som gäller.
Kommentera

Sv: Silly season
atomragnar:
När de presentera Jellvert lät som att det var Wernblom plus ev en center. Själv tror jag FW -sidan är stängd nu. 14 fw plus 2 som antagligen kommer spela J20 känns som en rätt så lagom trupp. Nr 13/14 lär ändå få bra med speltid.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Hade hoppats de kommenterat något av vad tänker kring spelartruppen, är de fortfarande på jakt efter en center? etc.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Wernblom på kontrakt 1 år
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Wernblom kvar... Hurra!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Inga bonusar alltså, det var lite oväntat.
Men sen tjänade han egentligen 28k då.
Betala boende och mat gör ju dom flesta med hjälp av sin lön... samt skatt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Otto1: Ska även tilläggas att han stod på 7+12 på 15 matcher när intervjun gjordes, vilket gör det hela lite extra komiskt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Så Holmberg tyckte alltså inte att Zucca var underbetald, lite gulligt ^^
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Stämmer, sen om artikeln stämmer är en annan sak.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Tjänade inte Zucca lika mycket som en moppepojke på kommunen också typ?
Vill minnas att det snackades om 14k i månaden första året iaf. Om det är sant eller inte låter jag vara osagt dock.. Om inte annat lär det väl existerat någon typ av bonus också som get en del extra. Lär väl vara samma med Joel för övrigt att det finns någon bonus utöver grundlönen. Framförallt när man gick och vann SM-Guld.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Jepp men tror han snurra upp Sanny så många ggr så han har förträngt Zuper-Zucca...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Själv kan jag tycka att den lille norske hoben var en värvning i paritet med Joel. Vi fick ju dessutom nyttja Zucca i mer än ett år...

Men, det är sjukt imponerande av Växjö och framförallt Joel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Från div 1 till ett ev NHL-kontrakt på ett år. Bra jobbar Joel!
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Skulle tycka det vore trevligt om det var Wernblom. Dels så är en relativt stor talang som kanske kan börja leverera lite i höst. Sen är han son till en av våra största klubbikoner och det skulle ha ett visst signalvärde om vi kunde knyta upp honom 2-3 säsonger.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: På twitter har man gått ut med att det är spelarnyhet som ska presenteras. =)
Eller ja, att Sundlöv har en spelarnyhet iaf.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: Modo kommer imorrn att meddela att Icing-Ove även denna säsong kommer att dyka upp på forumet när laget vinner och konstaterar vidare att en pensionerad gammal Modo-slovak Nagy gör mer VM-poäng än avkommorna från de dynamiska gruvbyarna Twin Peaks och Silver City.
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: gjorde inte så mycket poäng under serien men var bland de bästa under slutspelet, har kanske åldern emot sig i Saik
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Själv hoppas jag på Wernblom och en förste center.
Vad håller Petterström för nivå nu för tiden?
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: vore fint med Pontus Petterström
Kommentera

Sv: Silly season
Live Channel imorgon då, blir spännande se om det är vanlig tråkig uppdatering eller överraskning 😀
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Röstade på 78/79 mest för att jag misstänkte att det var den lokala favoriten. Ingen av tröjorna får mig att tända till, skulle gärna se en Minnesota grön/röd tröja men det är någon form av helgrån att ändra på det viset.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: Känns som samma typ av värvning som Röymark. Hårt jobbande spelare som gjort det bra i en högre division. Tyvärr tror jag inte att man får så mycket "bang for the buck" om man tar in Petterström. Då han varit lagkapten kan man förutsätta att det är en kille som alltid jobbar hårt och kan kanske vara en ledartyp, men jag är alltså inte särskilt positiv.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: hade petterström varit något?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ghostie: Röstade på 78/79 främst för att kunna läsa VVooDoo när jag stryker min framtida vinnartröja uppochner.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Jag röstade på 78/79... dels för att den är snygg och dels för att kurvan i emblemet visar Leksands oförmåga att etablera sig i högsta ligan oavsett resurser 😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Här inne har alla järnkoll, på ALLA spelare! ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: Gå in och rösta så kan du vinna den ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:

Låter ju lovande. Förhoppningsvis kan han hitta tillbaka till sitt spel och bli en poänggörare som han verkar ha varit i yngre år. Men rätt coach och förtroende kan kan säkert få utväxling.

Kolla på t.ex Jacob Nilsson i Mora, gjorde 19p sin första säsong i allvenskan (tidigare hade han ok produktion i div1), året efter var han en central figur när Mora tog steget upp, och i år visar han att han även kan bidra på SHL nivå samt fått chansen i landslaget och ryktas till NHL

Detta är en fin utveckling, med rätt förtroende och coach kan mycket hända på en säsong. Speciellt ifall spelaren har rätt attityd och vill framåt och bli bättre.

Kan Jonsson fortsätta att producera som i Tingsryd och Jellvert kommer igång så kan det bli riktigt intressant.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Hittade en beskrivning av Jellvert längst ner, om ni nu i motsats till mig inte har järnkoll på honom.
Kommentera

« · 1898807 · »