1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480026 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 1978469 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting... Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:

Hade han kontrakt över nästa oxå?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca:

Absolut ett missförstånd, jag vill inte trampa på några tår.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: skönt och slippa sitta och betala för en spelare som inte ens är med i truppen. Får vi lös cash. Hur många matcher spela han förra säsongen? Ingen lyckad sejour för honom i modo enligt mig så hoppas han får bättre lycka nu och kan få avsluta sin karriär lite roligare. Känns dock som han lägger ned. Verkade inte allt för motiverad men jag kan ju ha fel
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Äntligen! Det kontraktet som han skrev kan nog vara de sämsta kontraktet Modo har skrivit.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tobias Ericsson lämnar MODO Hockey.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Jaca: Då är vi nog mer inne på samma spår. Jag tror att Löven och SSK hade väldigt mycket mer press på sig och deras klubbor vägde nog dubbelt så mycket som Västerviks de sista omgångarna. Vetskapen om att man borde placera sig högre gör det svårt- för vissa lag/spelare - att prestera avslappnat.

Vi har medvetet lagt mer press på våra axlar. Får se om vi för första gången på riktigt länge orkar ta på oss rollen som topplag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson:
Tror det blev ett litet missförstånd!!
Njae inte alltid är det bra, stor risk att det skapar extra press på laget beroende på vad det är för kommunikation! Jag har då inte hört att Löven gick xtra hårt för att nå SHL ifjol..
Vad jag menade är väll att alla lag med lite historia spelar för att nå SHL!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca:

Kommunikation har väl alltid varit bra utåt
sett, jag kan tycka att det inte fanns ett lag förra säsongen för att ta steget upp.
Men det kanske är jag som har missat nått.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca: Jag tror att han menar att Modo i vinter har en uttalad målsättning att spela för att nå SHL. Det är klart att ingen hade någonting emot att gå upp redan ifjol, men nu har man varit tydliga med att man gjort en hårdare satsning på det sportsliga för att slåss i toppen på allsvenskan. Det skickar också signaler till sponsorer och andra runt laget, samtidigt som det givetvis kommer att ställa lite högre krav på gruppen att prestera. Vad man har för intern målsättning och vad man kommunicerar till publik, fans, media och sponsorer behöver inte vara samma sak.

Så, ja. Det vore oseriöst av exempelvis Kristianstad att gå ut med att man satsar mot SHL i vinter...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson:
Så Du menar att det är oseriöst att satsa mot SHL varje säsong??
Det ska väll föreningen inte behöva basunera ut, det är en självklarhet att sikta mot att nå SHL varje säsong! Eller har jag missat nåt??
Kommentera

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey: Jag håller på att korrigera algoritmen så vi ska slippa se dig som vinnare framöver... Någon form av handicapsystem likt golfen så vi usla tippare också har en chans:)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Hur var det egentligen. Vann jag förra säsongen?
I så fall sätter jag ned kronan på den viktkänsliga larmanordningen. Checkar om giftet på dartpilarna är på plats. Det stora runda klotet har jag tyvärr ingen aning om vars det tog vägen.
Men kan man göra det mer spännande om den står i en grop av ormar?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Om två år är han 37 år, undrar hur hans status ser ut då? Det tar på att ligga på topp
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal:

Satan + tjänst, hoppas han håller i två år till där borta då.
Så det inte blir som sedinarna
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: artikel i dagens ÖA om Steen, säger väl inget nytt men tänker fullfölja kontraktet, alltså två år till, frågan ställs om det han tidigare sagt att avsluta med ett år i Modo , "kör dessa två år sen får vi se" , berättar också att de köpt hus i Njurunda söder om Sundsvall ( 6,5 mille såg jag i veckans fastighetsaffärer) , svårt förstås att sia vad som händer under två år både för honom och för Modo
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Förutom Tobias W och Tobias E, så är det väl enbart sportchef vi saknar, nu när truppen är klar så kanske det får vänta tills hösten.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Jag är sugen att visa att min topplacering inte var en tillfällighet.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Förra året var bra bortsett från resultatet som var under all kritik för min egen del...
Men tippar man Löven i topp och Oskarshamn i botten får man väl skylla sig själv.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: det är så bra att du engagerar dig i sånt tippaystem. Jag är gärna med i år, för min del räcker det med slutställning.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K:
Personligen tycker jag förra årets format var lysande, med uppdatering av ställningen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
kulltorp: Jag väntar tills det är dags för säsongen. Det är klart att vi kan köra någon snabbtävling kring SCA-cupen om folk vill, men då jag tycker att det ska vara rättvist så drar den riktiga igång ungefär en vecka innan första nedsläpp i hockeyallsvenskan.

Vad ska vi tippa då? Bara slutresultat? Poängproduktion? SCA-cupen? SHL?

Jag tycker att det är rätt skoj, men det måste finnas intresse och inte bli så att vi spammar forumet med sådant där...

Vad tycker ni?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
wedde: Intressant med From, bra ålder. Men inte ngt superförvärv som utlovats, kan jag tycka. En allsvensk spelare i bra ålder.
Trots det, håller er som favorit i år, på riktigt.
JFK, var är tipstävlingen? :-)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
#13: ja samt att nyförvärven som inte deltagit vad jag förstått skött sin träning , det är väl Rosdal, Öhman, Olofsson som inte varit med samt Enström då men där är jag inte orolig, hur det blir o om det blir något med Wiklund vet vi inget
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Andra året med Hellkvist tror jag kommer bli mycket bättre eftersom nu har alla fått köra ett fysupplägg som passar in i Spelsytemet. Alltså att spelarna ska bli lite snabbare och explosivare och det ska man inte underskatta tror jag. Som Hellkvist har sagt tidigare så har han inte kunnat köra sitt spelsystem tidigare eftersom spelarmaterialet har inte passat in alltså för lite speed och pågrund av de har han fått anpassa systemet efter spelarna. Men i år kommer vi få se hur det riktiga systemet ska få se ut vilket är väldigt spännande.
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Västerås kan väl överta Tobias Ericssons kontrakt nu när dom tappat Ingman.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Enligt Umeåfolk gjorde Löven en satsning för shl förgående säsong?
Fast dom egna fansen kände inte till det, känns väl hyfsat oseriöst.
Kommentera

Sv: Silly season - 2019
J F K:
Känslan jag får av Karlqvist är att han gått ner rejält i vikt. Enligt EP är det 98 på Modos hemsida är det 95, och det var vid invägning förra säsongen. Gissar att han gått ner ytterligare sen dess. Det
Här med vikten tror jag gäller fler spelare.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: En möjlig utveckling för honom är att han nu - äntligen - tränat riktigt bra ett tag. Kanske har hans till synes loja attityd kunnat bero på att han helt enkelt inte orkar gå på max varje match, utan att han likt Döme (om någon kom ihåg honom som kunde vara lysande ibland och se sjukt trött ut andra matcher) helt enkelt inte haft konditionen som krävs för att prestera hela tiden.

Jag vet att det är ett långskott, men det finns kanske en möjlighet att han nu kommer att orka vara sådär intensivt närvarande i längre stunder under matcherna och i fler matcher än ifjol. Hans problem är ju knappast högstanivån, utan att när han är dålig så är han fullständigt osynlig.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

Får inte glömma Karlkvist, kanske lite ojämn emellanåt men gjorde sin poängbästa säsong nu senast sedan han började spela i allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
wedde:
Jag tycker att man gjort en bra silly. En spelare som ”säkert” gör en 40-45p+ i allsvenskan är sällan intresserad av just allsvenskan. Antingen vill han spela högre upp för att testa sina vingar där eller så vill han spela för mer pengar. Det logiska är då att gå efter spelare som fastnat i 4 lina i SHL, eller försöka hitta spelare i allsvenskan som är på uppgång. Alternativt kan försöka med diverse nordamerikaner men då bör man helst ha en bra kontakt som verkligen har koll, annars kan man lika gärna läsa igenom de namnförslag som droppas här och plocka valfritt😉.

Man har valt att fylla på med följande
Olofsson - Center från Ncaa som var på gränsen till det svenska JVM-laget när han var i den åldern. En bra produktion i Ncaa.
Anton Ö - På förhand den ”säkraste”. Skall ha hög pontential.
Rosdahl - tränaren har koll på honom och menar att där finns oförlöst potential.
From - En spelar som med 11 min istid gör 15p i 5vs5

Alla tycker jag gör laget bättre, alla är i en bra ålder 22-24, alla är i den sitsen att de spelar för sin karriär. Tror ingen av dem är billig, säkerligen har Öhman en bra allsvensk lön i övrigt så bör ingen av den kosta skjortan. Givet detta så finns det utrymme för om exv Mingoia tröttnar på Finland. Vi har dessutom Wernblom/Jellvert/LP plus att Åhström faktiskt har en möjlighet att slå sig in i laget. Utöver det har vi Sylwis/Hagge/Björka/Häggström som är stabila allsvenska spelare. Tycker laget är bra byggt med fin mix.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Ja så kan det absolut vara!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
wedde: Eller att man efter Jul eventuellt förlänger kontraktet beroende hur han passar in.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
#13: Jag tycker att From värvningen är mycket intressant. Men kan inte tro att han är den som man pratat om som skall följa med upp via ett avancemang. Borde inte Modo skriva ett kontrakt som sträcker sig längre än en säsong då? Man kanske inte gör så ändå, vad vet jag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Är det någon som vet hur många forwards vi ska? Hur många hade vi i början av förra året? From värvningen känns bra så länge det inte är menat att han ska gå in i första kedjan. Jag tror att vi inte har värvat våran spets, utan att det kommer en till. Vi var ju först intresserade i Pontus Netterberg och tror inte att vi inte kunde hitta någon bättre än From.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Inte direkt spelaren man tänkte sig när det pratades om en spelare som skulle kunna följa med upp, men ska bli intressant och se om han kan ta ännu ett steg.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: Han ser ganska loj ut ibland. som JFK alltid säger om Kristian Jakobsson, en feg spelare(alternativt lat). Men han har en enorm kapacitet, om han vill o törs. En potentiell poängvinnare i allsvenskan
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Känns som att J Johnson inte tar träningen helt seriöst. Nästan varenda säsong så har han startat dåligt för att sedan göra bättre ifrån sig. Han var väl bänkad en del i höstas? Kan kanske bero på att han inte har varit helt i form. Jag tror iallafall att Johnson kan ta ett steg framåt denna säsong, om han tränar hårdare nu på försäsongen. Han behöver bli rappare och spela med en högre intensitet. Men man ska inte glömma att han ändå gjorde 37 poäng.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Men , vi satsar på att vinna allsvenskan och rejält utmana om SHL-plats. då bör vi ha några topp-forwards med. Även om Enström skriver på igen, så måste vi ha mer styrka framåt. Är denna trupp en seriös satsning mot SHL så saknas en bra center o en målskytt, minst...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Jag gillar värvningen av Mathias From. Snabb och går gärna rakt mot mål. Stor potential. Vi får hoppas att han tar nästa steg just hos oss.
Även om jag är besviken för att jag trodde på någon bättre, så är det en värvning jag är nöjd med. Just på grund av att jag gillade det jag såg av honom ifjol.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: håller med om dina synpunkter, dels för att det oftast blir ett stort tryck o ansvar för den s.k. toppkedjan, ska ha mycket istid o pp, vilket kan göra att det låser sig o även påverkar de övriga negativt, 3 el 4 relativt jämna kedjor ger laget större förutsättningar o sliter mindre på vissa spelare, ja även Toby mår säkert bättre av några minuter mindre -;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Det är inte alls omöjligt att VÖ och KJ sporrades av att välja samma klubb, utan rätt sannolikt att det ena gav det andra. Jag är rätt säker på att Modo inte ville behålla KJ för att han kört fast. Han behöver mer speltid och förtroende och det hade han inte fått i Modo.

Att vi sedan inte har någon toppkedja vet jag inte om det är så jobbigt. Det är ju inte direkt så att SSK gick lysande för att man hade seriens klart vassaste duo/trio eller att vi med Skröder, Susse och Zucca var ett topplag. Då är det viktigare med att ha djup så man klarar skador och svackor...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
puffe: är lite lur på att KJ, som är polare med,VÖ, kanske valde att dra iväg till samma klubb som Viktor, var ju skriverier om att Modo ville bli av med KJ men aldrig bekräftat från modohåll, läste en artikel tidigare i vår där KJ hoppades att Modo skulle behålla Viktor, From dök ju upp väldigt oväntat just nu sen det blev klart med KJ
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey: JJonsson producerade rätt bra på slutet, men jag är rätt besviken på honom i alla fall. Jag hade hoppats på lite mer speed och en lite mer spelfördelande center. Visst har han ett hyggligt skott och är en bra center på den här nivån, men det är ingen Molin om man säger så. Kanske finns det lite mer att ta av med tanke på att vi fick igång den kedjan rätt bra på slutet...

Och tänk om Karla kunde vara med i varje match och inte sporadiskt...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Om båda kritar på skulle jag inte säga "ruggigt" stark.
Snarare löjligt stark.
Måste vara bland de grymmaste namnmässigt i Ha någonsin.
Men namn vinner inga matcher.
Men nästan så.... :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: absolut, man vet vad man har o inte vad man får. Samtidigt så vill man ju förbättra.
Och därifrån finns ju många vägar. Utveckling hos spelare man har, bättre kemi, duktigare spelare, fler spelare som passar in i vald taktik och att färre spelare behöver lära in sig i det taktiska och oräkneliga fler.
Tyckte mig se att Jellverts formation hittade lite kemi på slutet, Men man får väl vänta o se om de ens spelar ihop kommande sesse.

Som du säger så känns både Kim o From som ok HA spelare. Men de känns inte som några garanterande poänglirare.
Men kanske just det vi saknat. Spelaren som alltid går rakt på mål o öppnar upp för karla o gänget.

Sen får man inte glömma att vi har kvar fjolårets 1a center.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: För att inte tala om backsidan, som redan känns starkare än fjolårets. Med Enström och Viklund blir den ruggigt stark
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Precis, speed ska man inte underskatta. Kristian var en av få som kunde åka in med puck i anfallszon kontrollerat. From känns ju inte som en spelare som ska bära detta laget mot SHL. När får vi in en spets i anfallssidan?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey: Jag behåller mycket hellre bra spelare än att värva in nya av samma kaliber. Det är klart att det är en väldigt stor vinst i att behålla laget intakt.
Vi blev väl femma förra säsongen efter en gigantisk djupdykning november till januari (framförallt när Hanses var under isen), så nog går det att hoppas på mycket mer.

Olofsson har ju uttalat sig om att han vill spela center hela tiden, så jag tror nog att han var värvad för den rollen. Jag känner mig rätt nöjd med honom som förstecenter. Kim är en hygglig hockeyspelare, men både han och From har mycket att bevisa innan jag accepterar dem som värvningar för en förstakedja, även om båda givetvis har möjligheten. Jag ser att From säger att han har ett bra skott och redan där vinner han mot KJ som har ett ganska dåligt skott...

Själv hoppas jag på att Wernblom, Linus och kanske Jellvert tar ett steg framåt. Då har vi teoretiskt tre kedjor som kan producera riktigt hyggligt på allsvensk nivå. Lägg därtill att alla bättre känner spelsystemet och kommer att vara tryggare när svackorna kommer.
Låst ämne

« · 1978469 · »