1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474545 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 1985592 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
Monno:

Upptaktsträff för HA på måndag, vilka representerar Modo?
Kommentera

Sv: Mot nya storhetstider?
Heyerdal: Visst är MoDo J20 ett gäng som sen brukar få en tröja i ett NHL-tak och vinna Calder, Norris och Art Ross. Funkar inte Art Ross för MoDo-iten det året, så finns ju alltid Ted Lindsay Award. Det kunde ha varit värre...
Kommentera

Sv: Mot nya storhetstider?
Costanza: j20 förstärkta med Pettersson o Åhström vann med 6-2 mot Vik !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ser SDHL Modo mot Luleå. Kul att det visas på Tv:n!
Men, Luleå är ju som en annan division. Överlag är det rätt ojämn nivån. Dom som är duktig håller hög nivå medans vissa känns som dom knappt kan ta emot ett pass.

Sen funderar jag på fysiken, Boorken gick ut på Twitter och kritiserade Damkronornas krav mot hur villiga dom är på att träna. Gissar det är Eliasson han pratar om när han säger att en spelare i damkronorna klarade 0 chins, sprang 3km på 16min och hoppar 1.90 i stillastående längd.
Det jag funderar på mest är just hur bra målvakterna ofta upplevs, och hur det kanske kan bero på att dom ofta har samma tränare som herrarna och tränar på samma sätt som dom?

Samtidigt tycker jag många ledande spelare inom Modo dam verkar haft rejält bra fysik.

Det måste finnas en anledning att USA-Kanada är sjukt underhållande matcher med bra fart medans typ Sverige-Finland är ett sömnpiller. Eller är det bara att dom har större utbud? Eller kan NA spelare träna så pass mkt mer?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Forwardsidan är överlag grymt tung.
Sen finns det ju vissa undantag men i det stora hela väger vi en del...

Tror det är bra. Vi vet ju hur det såg ut med snabbskrinnande sillmjölkar tidigare säsonger.
Kommentera

Sv: Mot nya storhetstider?
Stark kämpamatch av våra damer borta mot Luleå. Ett mål i baken efter 2 perioder. Öka!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ingen kan väl kalla Linus Pettersson som stor och kraftfull. Samma sak gäller väl Wernblom.
Dessutom verkar backarna inte heller hamna i den kategorin med Enströms i första hand, men egentligen är väl bara Hedman särskilt fysisk där.

Han kanske föredrar större spelare, men det är inte så att små inte har en chans.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Hm......låter som om Modano/Nucky/ztorken/Hellkvist är överrens om vad som gäller!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Helt rätt analys, stora tunga gubbar ska det vara!
Ser fram emot denna säsong med detta lag, ser välkomponerat ut i mina ögon.

K
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Han känns inte som Hellkvist favoritspelare riktigt..

Tror definitivt Wahlgren har potential att bli riktigt bra, men är lite för mycket lirare för att passa Hellkvist i smaken tror jag.
Spelare som försvinner så fort spelet blir det minsta fysiskt, eller ogärna går i tung trafik passar inte in i Hellkvist spelidé, och om man inte underkastar sig hans spelidé får man inte
alltför många chanser.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: eller kört vidare i j20 ett år till
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: trist att han förmodligen blommar ut hos vår konkurrent
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Jo, men vi kan nog också vänta oss att juniorer börjar serien bra för att sedan i vissa fall tappa. Jag tycker mig ha läst varenda år hur Wennerholm gör en artikel om den kommande generationen som dominerar poängligan, för att sedan glömma det till året efteråt för att juniorerna faller i poängligan.

Just Wahlgren trodde jag väldigt mycket på och han kan givetvis fortfarande bli den ledande spelare som jag hoppades. Det är möjligt att skadan dels förstörde mycket fysiskt, men också att han tappade hela självförtroendet. Han verkade ha noll självförtroende i Modo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Men Wahlgren gjorde väl relativt stark inledning av säsongen också innan han blev skadad och aldrig kom in i det igen?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Misstänker att det som vanligt att juniorerna kör som fasen under försäsongen, men när det börjar bli dags för serien så kommer de äldre ikapp. Värst var väl Henrik Samuelsson, men även Wahlgren ifjol så fantastisk ut innan det blev på riktigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Jaha där ser man enlig lövenfolken hade han varit riktigt bra under försäsongen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Löven lånar ut Alexander Popovic. Där ser man.
Trist att han lämnade för att få speltid i allsvenskan när han inte på något sätt var redo. Han hade ju lika gärna kunnat vara kvar i Modo och spelat för Övik Hockey.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Ja det tycker jag är en rätt bra definition, man kan också skilja på föreningen har underpresterat och truppen har underpresterat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Nä så är det ju. Och som frågan är, vad är över/underprestation? En sak man kan vara relativt säker på är att sett till kostnad för spelartruppen så har vi underpresterat.
Har man spelarna med högst lön ska man vara i toppen, annars har man som förening misslyckats. Underpresterat efter förutsättningarna, kan man säga så?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Just det där med inställningen är väl den bästa anledningen till värvningen av Johan Forsberg. Killen verkar både skärpt, vältalig och dessutom ALLTID ge 100%. Alla rapporter jag hört beskriver en spelare som går in med samma inställning till en DM-final mot Övik Hockey som om det vore den avgörande Stanley Cup-finalen. Jag tror att Modo med den självbilden man haft verkligen kan ha nytta av den sidan.

Toby är oerhört proffsig och en fantastisk kapten, men någon träningsnarkoman är han inte. Johan Forsberg är den här truppens Hasse Jonsson, men mer entusiasmerande.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Det handlar nog mycket om inställningen hos spelarna, hur de går in rent mentalt när det vankas match mot Västervik eller Almtuna eller vad det nu kan vara.
Nu kan man ju tro att spelarna gnetat på så länge nere i HA att de inte tar matcherna med en klackspark längre (ja så tror jag att det har varit, inte medvetet men långt inne i skallen så har Modo sett sig som rejält mycket bättre än övriga lag i serien).

Jag tror att en framgångsrik historia kan vara ett tungt ok för en förening att bära när framgångarna ligger långt borta.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Men, med tanke på att alla tippar oss först i år (av bettingbolagen som jag håller mycket högre än HS och journalister), så kan vi princip bara normal- eller underprestera i vinter.

Självklart hoppas jag att vi kan ligga där vi tippas, men framförallt vill jag se att vi spelar en rolig hockey i vinter, att vi slåss i toppen av tabellen och att vi slipper nästan månadslånga dippar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Sen kan man fundera över vad just ordet "Överprestera" står för i detta sammanhang. Vem väljer vad som är normalprestera / jämförelsepunkten.
Experternas tips? Modo's egen utåt lagda mål?
Snittet på vad vi på hockeysnack tippar?

Men håller med om att i vissa fall så kanske vi övervärderat våra egna förvärv. Och det då känns som att vi underpresterat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ja, senast vi överpresterade enligt mig var nog Ullmarks senaste år i Modo.
Tog oss till åttondelen i princip tack vare honom med en i övrigt svag trupp.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: begreppet över/underprestera är intressant. Med en enorm press, relativt andra lag, kanske MoDo tidigare har presterat vad man faktiskt kan vänta sig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
En del ggr har vi kanske inte underpresterat, snarare har det varit så att truppen kanske inte varit bättre. Åtminstone tror jag vi kan enas om den första allsvenska säsongen, själv tycker även att den andra allsvenska säsongen var åt det håller även om inte samma konsensus lär råda där.

I övrigt så tycker jag det var länge sen vi överpresterade.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Nu tror jag inte vi har en trupp för att "gå rent" genom Allsvenskan. Men nog har du en poäng i det du säger.

Det var länge sen laget Modo överpresterade sett till manskap. Att prestera sämre än vad det kostar har vi dock varit duktiga på. Vi får hoppas Björn håller skeppet på rätt köl. =)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
7r1l5k3: Modo är sin största fiende och det blir intressant att se hur spelarna tacklar det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Det ser onekligen bra ut. Våra nyförvärv har väl gjort mer poäng på försäsongen än vad våra tapp lyckades skrapa ihop under en hel säsong. Känns som en ganska tydlig markör. Och vem förutsåg VBs progress? Han verkar sjukt taggad. Och då har vi inte ens fått smaka på Norris-Norlinder.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Foppatofflan: Jo, det är lite Gunderson på sättet han flippar pucken mot mål och även om Berglund varit ännu bättre offensivt blir Öhman nyttig. Det är nog mest ett utslag för att jag är mer förvånad över hur bra de andra tre varit jag skrev så.

Sedan minns vi väl alla hur bra Wahlgren var på försäsongen ifjol och hur lite det betydde i serien...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Öhman ändå varit grym på att få skott på mål...kommer att bli riktigt nyttig i PP!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Ang att vi fick bifoga journalisters tabelltips har gett mig lite bryderier. Vilken av Wennerholms 7 tabelller skall jag skicka in?🤣
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Rätt starkt av en nödlösning som center som inte spelat i Sverige på flera år. Kan vi slippa alla desperata inlägg om att vi måste ha en ny förstecenter några omgångar i alla fall?

Olofsson, From och Rosdahl känns alla tre som välscoutade killar som kommer att göra massor av nytta i vinter. Faktiskt mer imponerad av alla tre än Öhman på backen än så länge.
:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Randy Marsh: Precis som jag sagt före, under och efter Challe-eran. Ett ärkesvin.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:

Lite roligt det där. En gammal kollegas fru var mycket god vän med challes fru när de bodde i sundsvall, (har ingen aning om de bor kvar men tvivlar på det). Då sa challe själv att han endast tog på sig tränarrollen i modo för pengarna och ingenting annat. Så han kan hålla käften tycker jag :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Olofsson vann poängligan under försäsongen, kul.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: www.expressen.se/sport/hockey/jag-ar-klar-jag-gillar-inte-hur-hockeyn-ar-nu-/

Stackars Challe tycker att spelarna bara tänker på pengar i dag och inte på laget.
Antar att det är därför han satt av kontraktet med Modo i lugn och ro innan han skaffade nytt jobb. För att han inte tänkte på pengarna. =)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: kolla den här stackarn då 😂🙈
Kommentera

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: givetvis måste man ha en sådan hållning officiellt, men det är väl som att ett erbjudande om en riktigt bra spelare skulle dyka upp efter jul.
Ju längre tiden går, desto mindre vill jag ha honom. Jag vill inte att han ska känna att vi var plan B, utan att han brinner för att spela i Modo.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K:
Enligt allehanda så lät inte som att man tar in honom om man ger någon av Styf/Wallinder plats
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Det är väl gambling från hans sida också. Han har till slutet av nästa vecka åt bestämma sig.
Sedan vet jag inte om Modo inte skulle ge honom chansen ändå även om han kommer efter det datumet. framförallt om man kör med sina egna juniorer som Wallinder.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky:

Känns väl så här att om deadline har passerat och Modo inte hört nått så måste han ju fått nått annat att ta ställning till.
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
Hockeyallsvenskan har tydligen förlängt med cmore. Inte hört ett skit. Blir väll förmderligen inge bättre då. Fast i shl pch cmores järngrepp
Kommentera

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Låter som att det inte blir nåt spel i Modo för Viklund, om man läser mellan raderna.
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Blev irriterad o kontaktade VD:n för HockeyAllsvenskan, Gubevars...

16/9 klockan 13 startar det. Visas på nån Cmore-kanal o troligen streamas på någon av våra 2 största kvällstidningar, Ljusnan kanske?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Ok, hoppas den visas i nån TV-kanal nära mej. Men HockeyAllsvenskan(som inte får stavas Hockeyallsvenskan, Gud förbjude) har ingen info om detta. Troligen är det Kalle Anka som styr i allsvenskan i hockey....(OBS , det är nästintill dödsstraff att benämna vår serie med epitetet 'allsvenskan i hockey).

Nu blir jag korsfäst av HockeyAllsvenskans intelligentia, men mina sista ord blir

FORZA MoDo
Kommentera

Sv: Silly season - 2019
Nu är det sluttränat med Modo Hockey för Tobias Viklund, så vi får väl snart besked hur han tänker sig framtiden.
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Upptaktsträffen har jag för mig är den 19 sep i år. Den brukas sändas
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Kul, men letar febrilt efter hockeyallsvenskans upptaktsträff som TVsändes förra året. antingen är jag iskall när det gäller googling, eller annars är Hockeyallsvenskan urusla på att marknadsföra sej. Troligen båda två, haha
Kommentera

Sv: Silly season - 2019
Gäsp:

Inte speciellt oväntat. Det är nog bäst för alla inblandade, sedan har vi en målis som känner till klubben och spelarna och kan komma in i truppen ifall det blir skador på Hanses/Lundin
Låst ämne

« · 1985592 · »