1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479642 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 2073143 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season - 2020
Nucky: alltså, om inte Lindgren tradeas lär han aldrig ta en backplats i Toronto även om det kommer hända grejer där nu efter uttåget från Stanley cup. De kommer visserligen tappa Barrie men de har både Rasmus Sandin och Timothy Liljewall - offensiva bägge två - så där får inte Lindgren plats..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Modoit i Umeå: Sjukt spännande värvning! Det KOMMER GÅ UNDAN I Övik i vinter!!😎😁😁

Jesper Lindgren är också en väldigt talangfull spelare som blir spännande att se i vinter. Riktigt kul också att det är en av våra egna juniorer som kommer hem.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
modomille: Hur jmf du han mot Dahlen
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mattias - 74: Tack. Har haft uppfattningen att det var den nivån vi letade efter så jag är inte förvånad. Jo, förresten. Aleksi sticker ändå ut då han, Corrado och Dahlén verkligen sticker ut bland de allsvenska spelarna. Kanske något färgad såklart, men det är tre spelare som rimligen borde kunnat ta plats i SHL utan större problem.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson: 2 SJUKT trevliga värvningar. Underbart att Lindgren kommer tillbaka.
Men Heponiemi!! Den är ju galen.

Gagnon däremot. Är kanske inne på vad timråiten skrev. 34 år.. risk han är trött.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K:

Inga dåliga värvningar ni presenterade. Grattis
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:

Backsidan stängd nu då om vi får behålla Lindgren.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
SKiLMY: Vet inte heller mycket om Gagnon, men Heponiemi vet jag mer om. Var Finlands bästa forward i JVM 2019, spelade där i förstakedjan och var arkitekten i den kedjan. Liten men hal som en ål. Väldigt kvick spelare som kan vända på en femöring. Påminner där om Iilkka men har bättre toppfart skulle jag säga. Har som jag redan nämnt otroligt fina händer, pucken är som fastklistrad vid bladet. Vågar vara kylig med pucken. En spelfördelare som levererar tejp till tejp passningar och som använder sin kvickhet till att skapa utrymme. Har en ovanlig förmåga att kunna dra ner på tempot i spelet för att sedan ta något skär och lägga en smör pass. Styrde Finlands PP från högerkanten där han visade upp en fin kyla och tålamod, när spelet väl hackade så lugnade han ner det hela genom att transportera upp pucken och hålla pucken vid högerkanten så att alla kunde inta sina positioner, motståndarna var tvungen att vara på tårna så det öppnade upp för dom andra.

Det fina med detta lån är att Heponiemi har långt ifrån en NHL redo fysik. Han hade problem i senare skedet av Liiga och speciellt i AHL. I AHL så hade han stora problem i början då det alltid är en inlärningsprocess med liten rink och han var verkligen inte redo fysiskt. Många tyckte att han skulle spela ett år till i Liiga och med facit i hand så borde han gjort det. Detta talar för att det finns en bra möjlighet att han stannar säsongen ut hos oss.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K:
Tycker laget ser ut att vara en bra mix. Något ung forwardssida kanske, men där ser jag Heponiemi och Sveningsson som redan etablerade på denna nivå så det skall klara sig. Tänker att det så småningom skall in en Fw till.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson: Jag följer Kärpät också, han var riktigt bra den säsongen 18-19 ! Han spelade med Kupari i Finlands 1:a femma när JVM-Guldet vanns 2019. Ingen tungviktare, men otroligt snabb i vändningarna, en klasslirare ! Fostrad i Ilves,Tammerfors och Ville känner honom väl. Förstod att Ville skulle locka någon finne till Modo ! Min son tycker att det är helt ofattbart att han kommer till Modo.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Det var taktik från Glader att spela intresserad av Chelarik. Han såg nog till att Tjomme fick lägga upp en extra kappsäck med euro för honom
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Det blev ett sk Kinderägg ikväll, tycker det låter spännande fast man trodde på ryktet om Chelarik
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson: November men vet inget datum, Aleksi verkar vara en lättviktare 67kg, lite LP-stuk
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: För att citera en känd ”lokalpolitiker”:
”Det här såg vi inte komma”.
Inte illa att få ståpäls en söndagskväll.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
SKiLMY: Det som talar för Gagnon är att han fram till ifjol var given i NLA. Sedan var det skador och konkurrens i truppen fjol. Han klarar sig nog bra tack vare bra skridskoåkning, teknik och spelsinne. Annars finns såklart risker med åldern, men det gäller i mina ögon mer de som är grovjobbare eller långsammare spelare. Håller man som utlänning i NLA bör man klara allsvenskan på en riktigt hög nivå.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
SKiLMY:

När det gäller Heponiemi, så stod han för 46 poäng på 50 matcher i den finska ligan 2018/2019.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal:

När är dessa camper?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Jag tror vi behåller dem under förutsättning att de inte tas med i NHL-lagen, men visst finns det en liten risk.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: spännande värvningar dock ett orosmoment att det inte blir av med Jesper o Aleksi efter camperna
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K:

Vem står för lönen när det gäller lån?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Aron Gagnon: jag kan inte supermycket om han som spelare, dock blir jag konfunderad på hans ålder. Jag vill inte ha en trött nordamerikan, det blir inte bra...

Aleksi Heppniemi: utifrån vad jag hunnit se än så länge en jävligt intressant spelare, lämnar det där.

Jesper Lindgren: Hoppas han har förbättrat sin defensiv sedan tidigare han var här, men bra offensiv.

Vad sa Glader i sändningen, har NHL-klubbarna en möjlighet att ta tillbaka grabbarna grus om de vill..? Om det nu var så han sa känns det märkligt..

Hur ställer ni upp laget nu?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K:Apropå Blomman, Snyggt med en 34 årig kanadick på väg uppåt i karriären!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Golden boy : Vi har en brynäsare här som hyllar Jacob Blomqvist (numera Timrå) till skyarna. Var något ironisk då Aleksi på papperet är Dahlen-klass.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K:

Oj detta känns bra. Hedberg-Aaron-Aleksi kan bli riktigt bra.

En andra med ohlsson-aagaard-Svenningsson känns inte ofarlig heller.

Backsidan har bra mix nu med offensiva backar i corrado, Öhman och lindgren samt mer defensiva i dahlroth, Mikkelsson och enström.

Kan bli kul detta.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren:

Är det en backplats kvar nu då totalt?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Vem är blomman
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K:

Lite Illka varning på han, vet inte så mycket om dom men litar på Glader att dom scoutat bra.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren: fyra bokstäver. H Y P E.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren: Nästan Blomman-klass på Aleksi.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
modomille: Sjuk värvning.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Nope, tror inte det. Nu fick vi de tre spetsspelare som vi jobbat på. Hepiniemi är väl Cehlarik-klass då.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Nej. Aleksi är bättre.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren: Aj aj aj, här pratar vi klass gubbar. Puck kontrollen hos den liraren är hög, mycket hög. NHL kvalitet på hans händer och spelsinne. En riktig talang.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren: Ingen Chelarik då?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
WOOOOT?! HEPONIEMI!?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gagnon och Lindgren, var rätt fin söndag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Mrmadhawk har hört rykten att Aaron Gagnon kan vara en man presenterar
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson: Jesper och Marlies kan nog tycka att det är osäkert att AHL ens kommer igång i december. Dessutom kan han ju få utvecklas med mycket speltid bredvid två ex-Marlies, Corrado och Mikkelson.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson: Kanske tryggheten. Skönt att vara nära släkten i dessa tider. Dessutom finns rätt stor osäkerhet kring ligorna där borta.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
SKiLMY: Lindgren är ju en riktig talang åtminstone. Vet inte hur han utvecklats där borta men det är en riktigt bra grundmaterial minst sagt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
SKiLMY:

Har inte följt han där borta, varför vill han vända hemåt tro?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nucky: har för mig att han hade en rätt knackig defensiv sist, hoppas han förbättrat den 😁
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nucky:

Håller med, en bra nyhet isåfall.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Kul om det är Jesper! Gillade honom skarpt senast han var här😎👍👍
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Filiphm:
Jepp en Tarasovfavorit. Kul med både Hedberg/Lindgren.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020 Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
modomille: Tolkar det som att det är flera spelarnyheter, inte nödvändigtvis nyförvärv. Gissar att man går ur med att Enström och Hedman slutar och sedan presenterar Lindgren.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Grymt kul om Jesper kommer! Kommer definitivt vara en av ligans bästa backar!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
atomragnar:
Verkade som det
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Hittar inget av vad du skriver, däremot står det "MODO Channel startar upp kamerorna och sänder live från studion med start ca 19:00 då Fredrik Glader utlovat en nyhetsuppdatering i sommarvärmen"
Låst ämne

« · 2073143 · »