1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 2190030 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
Silly: vad säger du nu om din kommentar från 14 mars - HV förlorar inte i ett kval!

#2166104 · Silly 20x20-logo-modo-hockey.gif · 2021-03-14 12:44
Jan-Erik : HV förlorar inte i ett kval!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Spännande att se hur ett stjärnspäckat hv kommer prestera i HA. För HV kommer köra hårt på att gå upp direkt igen antar jag.

Tillägg, de lär ha störst plånbok definitivt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Nu blir det konkurrens om största storplånkan i HA.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: HV kändes som oss. Man tyckte man var bättre än man är. man ville vårda pucken hela tiden och det var viktigare än spela snabbt och enkelt. backarna var precis som våra redan på väg hemåt direkt man verkar tappa pucken, så man kunde sällan få långa anfall eller för den delen bromsa motståndarnas anfall.

Brynäs var inte bättre, utan HV mycket sämre. Brynäs spelade så mycket enklare och dessutom hade man en mycket bättre målvakt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jäklar, jag lider verkligen med supportrarna samt spelarna i hv71, man mår rakt illa över detta.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: klart jag lider med spelarna. Men brynästränarens unkna svar att det är orättvist att någon skall åka ned. Men inte orättvist att vi inte fick chansen att gå upp? Lukta ju bara unket som sagt. De skulle nog helst velat stängt ligan helt. Fyfan va tråkigt om sport inte hade upp och nedflyttning. Inte sport för mig då. Stänger de ligan slutar jag kolla hockey. Nog dåligt med bara ett lag
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox:

Jo, det är bara minnas tillbaka så vet man hur dåligt man mådde.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Ja, när man ser Önnerud, så lider man
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:
Har svårt att känna skadeglädje
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Ja, det känns som en väldigt bra kombination. Ett delat ledarskap likt Skellefteås, men där det som du skriver är Karlin som matchar laget. Freddan är horribel på det. Jag tror Timrå skulle varit mycket mer överlägsna med en skicklig coach.

Fungerar inte plan A. Då spelar man plan A med färre spelare. Plan B finns inte på världskartan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Det gör ont i hjärtat att se hv spelarna
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: ja man får väl säga att brynäs är att gratulera som slipper ha eländet
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Blir det hockeybuss till Jönköping då?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nog för att båda borde åkt ur men det där såg man ganska tidigt att brynäs var vassare. Fyfan va skönt att åtminstone en av shls älsklingar åker ur i år. Fyfan va skönt.🥳🥳🥳 I år stängde de inte ligan😯
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Overkligt är ordet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva:

Så är det
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter:
Hv i as
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel:

Kanske därför han ska jobba med Karlin då. Freddan bygger laget och får ihop gruppen och Karlin är hjärnan och taktikern.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
J F K: Känner mig helt lurad av detta lag ..det stavas nog fiasko och vad förväntar man sig av Första kedjan .. och Dahlen försvann som vanligt trots han hade allt under kontroll före matchen i sina utlägg hur man skulle vinna .
Osmarta är dom eller ....?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter:
För hur bra Freddan än är på att bygga ihop ett lag så är han lika dålig på att ändra det laget under en match.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Ohyggligt stereotyp coachning. Han borde spela på många fler. Plant ser helt slut ut, Rahimi hinner inte med om tempot går upp osv. Genom att spela på många färre så drar de ned tempot, när de snarare har allt att vinna på att få upp tempot. Löven har ett starkt lag, men få bra skridskoåkare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Alltså varför nöter Freddan på med 1:a kedjan när matchen är körd, varför slita på dem eller riskera skador. Hade det inte varit bättre att spela tredje och fjärde och bara pumpa på mot Lövens backar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Symptomatiskt var väl när Jakop Blomqvist fladdrar ned mot förlängda istället för att gå på mål. Kan inte ens sådana spelare gå på mål är det illa.

Timrå är ju nästan bara Lodin och Lundin när det gäller att gå på mål med fart och kraft. Annars är det en massa passa runt och alibiskott.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Nej, det är verkligen inte seriens två bästa målvakter direkt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Ja ibland får man öppet mål och kan inte låta bli........
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jag var inte så imponerad av Johansson i kassen mot Västervik och jag har inte blivit mer imponerad ikväll om man säger så.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Även fast Timrå haft mycket skott och puck så tycker jag inte det varit så farligt eller mycket attack mot kassen. Löven har lyckats bra att hålla Timrå från den centrala ytan och vissa spelare i Timrå vågar inte söka den heller.

Väldigt förvånad över utgången på denna match och jag tycker Löven gör det bra med tanke på att de spelade en tuff sjundematch nyss och har en lång resa i benen. Trots mer skott för Timrå och mer puck tycker jag Löven vinner rättvist.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Utskåpning i velodromen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Är inte säker på att kedjan orkar hela finalen om de ska spela 2 dagar i rad nu och sedan en gång till, Freddan har gått hårt på dem hela slutspelet och iaf Dahlen tycker jag ser sliten ut till och från, han har säkert någon skada eftersom han vilade sista omgångarna också.

Kan bli så att det är Lövens bredd som kommer vara avgörande, att de kan rulla på fyra kedjor match efter match.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Samtidigt ska man inte vara för hård mot Timrå heller. Man vinner väl skotten med dubbelt så många som Löven och är spelmässigt överlägsna. Man måste dock verkligen fundera på hur ska utnyttja farten bättre. Rahimi är ju chanslös om man spelar pucken snabbt, men får han stå still och veva är han bra. Man måste få rörelse på Lövens backar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Löven har lyckats bra med att neutralisera timrås 1:a femma.
Sen har man gjort narr av Rahimi tidigare men han har varit en jätte i denna match.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp:

Ja verkligen, det var vackert.

Vet inte om jag är imponerad av löven eller besviken på Timrå. Men jag lutar åt det sistnämnda. De ledande spelarna kommer inte alls upp i nivå i 5 mot 5 idag och det är den stora skillnaden mellan lagen. Lövens alla kedjor bidrar likvärdigt och de de bara trummar på.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Freddan är en urusel matchcoach. Sedan tror jag att den kedjan absolut orkar. När vi vann SM hade vi i princip bara tre kedjor.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Kan vara årets mål, foppalikt pass av Perron!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Jävligt tjusig framspelning och avslut.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Freddan går otroligt hårt på 1:a och 2:a kedjan, är han medveten om hur tätt det är till nästa match? Går man inte ikapp i denna match kan det bli väldigt kostsamt att köra stenhårt på sina bästa spelare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
acerjocke: Viken passning
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: börja inte med ameicanos nu, kom ihåg ödmjukhet varar längst, tycker tonen vart fin här innan, men jag kontrar, eran gudabenådade sportchef svartvadet? vad ställde han på plan? de gäller att ha känsla när man handlar, oberoende av nationalitet, de hade han absolut inte, nu börjar vi om, låt bästa laget vinna. 2-4 nu, matchen inte över, all kärlek till hockeyälskare, även Timeråiter och Modoiter ps modomille Löven kan fortfarande förlora denna match, så ge inte upp hoppet. DS
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ja löven är betydligt ruffigare i sitt spel det håller jag med dig om.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Löven spelar med mycket fasthållningar och hakningar. Sett till många matcher i slutspelet så har Löven fått väl många, men det handlar ju mer om att man sänkt nivån än att det är fel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Domarna gör allt dom kan för att Timrå ska få chansen ikväll tyvärr. Riktigt dåligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Nu får vi se om löven börjar darra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Ja timrå har fått mycket gratis ikväll av domarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk:
Tittar på hv matchen, de är mer än lovligt darrig nu..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Jag tror att du är den enda som tycker den var fel faktiskt. Såg du reprisen?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Domarna gör allt för att Timrå ska få chansen idag. Pinsam insats.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: PINSAM förstärkning. Fy fan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag tror faktiskt att det hade varit jävligt viktigt för timrå att vinna första matchen mest p.g.a den psykologiska biten med tanke på lövens övertag sen tidigare. Nu är det mycket tid kvar med tanke på vad löven pysslade med i semifinalen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Man måste ändra spel. Man drar upp på backen och sedan siktar och siktar denne. När han skjuter hoppas han på styrning. Så ska man inte spela mot Poulin. Han är väldigt bra på just det.

Man måste som sagt flytta pucken snabbt. Få Poulin i rörelse, för får han positionera sig tar han de flesta puckarna.
Kommentera

« · 2190030 · »