1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474701 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 2244280 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
Gurkan:

Visst, men det är inte så enkelt som att bara ta bort slarvet.

När vi möter det bästa laget dvs hv så gäller det att ha tillräckligt bra spelare för att inte slarva. Jag är tveksam att vi har det. Jag tror vi byggt detta år för att hitta stabilitet och positionera oss bra och gå en bit i slutspelet, allt annat är bonus.

Sedan bygger man vidare på de vi får behålla och uppgraderar de spelare gradin/karlin ärvde, och går för det rejält år 2 och 3.

Själv är jag nöjd med semi, lycklig vid final och euforisk om vi går upp.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vet inte om det låter överoptimistiskt, men är det inte egentligen fullt möjligt att Modo skulle kunna ta sig till SHL nästa år? Fortsätter man spela som man gör fast utan allt jävla slarv, så borde vi väl kunna ta oss till toppen. Säger absolut inte att det kommer hända, men jag tror det är möjligt. Skulle vi möta HV i en final har vi en god chans, för dem är bondlaget i jämförelse med oss, vi är en större och mer folkkär klubb och har slagit dem många tiotals gånger tidigare. Vi måste sluta underskatta oss själva. Tror det är större sannolikhet att Modo tar sig till SHL än att Timrå blir kvar i SHL nästa år, finns inte mycket som säger att TIK skulle klara en utslagningsserie helt ärligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox:

Nej det var inte det jag kommenterade. Du har en skev bild av hur enkelt det är att bygga lag utan att äventyra ekonomin och pekade på löven som ett bra exempel.

Det är en skev bild eftersom de lyckats med det 2ggr av hur många säsonger? Samt dessutom varit i kk och haft problem med ekonomin.

Kan upplysa dig om att anledningen att dom inte haft problem med ekonomin dessa år stavas externa finansiärer som öser in pengar. Dom bekostar inte detta kalas enbart med sponsring eller publikintäkter. Vi får se hur länge festen håller i sig om de inte går upp de närmsta åren.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox: Håller med dig om att vi måste utmana mer eller mindre varje år för att kunna ta steget upp. Det är också Hinken och Karlin medvetna om såklart. Det kommer vi också göra, det är jag övertygad om.

Angående IKO’s kedja pallar jag inte gå inta att gå runt och vara bitter över att de spelat hos oss. Var två år sedan så dom är ett avslutat kapitel. Nu går vi upp med Sven, Jinesjö och Aagard istället.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Har jag en skev bild därför att jag vill att Modo ska vara nått annat än ett farmarlag som blir plundrade av SHL lagen efter varje säsong?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox:

Löven har alltså klarat detta två år av hur många i ha?

Du verkar ha en ganska skev bild av hur det är att vara en klubb i ha.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: 👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Så där ska det låta! Man blir glad...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox: Löven kommer sitta på en sjätte plats efter helgen och vi tar rygg på HV71.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:
Håller med dig i vanlig ordning.

Sluta ALDRIG med dina inför match pepp heller!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: jag tror att hinken och karlin är nyckeln för oss jag! Att de skall få oss att ta steget i framtiden bland annat med spelare som vill vara här och spetsa varje år med spelare som kanske kan göra det lilla extra för att ta sig vidare. Har en god feeling med MoDo nu jag. Tror vi kommer få ett mycket stabilare MoDo som kommer utvecklas.

Oft. Shl och hockeyförbundet är korrupt. Nu kämpar vi på att övervinna dem. Fatta vilken bragd det är om vi lyckas ta oss upp!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox:
Ok!
Då säger vi så.

Lovar dig här och nu att om Löven går upp så donerar jag en redig summa till MoDos lagbygge nästa säsong.
I ditt namn
:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: Är man i final år efter år kommer man att gå upp till slut
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox:
Men de har inte tagit steget upp!
De agerar väl också språngbräda för spelare att gå vidare i sin karriär.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: Björklöven klarar av att sätta ihop lag som har varit i hockeyallsvensk final två år i rad och förmodligen lär dom vara i final denna säsong också och det utan att äventyra ekonomin.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Amen på det!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox:
Du får det att låta enklare än vad det är!
Fråga Hinken..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox: Jo, men ett så pass bra lag, måste per definition innehålla ett antal spelare som vill till SHL. Det är väl bra om vi ses som en klubb man kan utvecklas I. det vore värre om det var så att man bara går till MoDo för att man är nöjd med att spela i HA.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox: Man får bygga kontinuitet på ledarsidan (något främmande för oss det senaste decenniet) och försöka bibehålla så många spelare vi kan in i säsongen efter.
Vi hade många spelare som med anbud redan 18/19 men som valde att stanna ett år till då vi hade en satsning på gång med BH i spetsen. Det är inte omöjligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: Sätt ihop ett lag som har möjlighet att gå hela vägen varje säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox:
Vad ser du är lösningen för en klubb i HA i dagens hockey?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: MoDo dumpar av ett gäng av bra lirare till NHL också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Tror han inte hade så bra utgångsläge från början heller....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: vad har vi för glädje av att vi blir plundrade på spelare år efter år Varför ska vi vara nöjda över att vara nått farmarlag till SHL hur lågt har vi inte sjunkit om vi accepterar det. Är losermentaliteten så stark bland så många? hur ska vi kunna bygga nått långsiktigt om de spelare som kommer hit endast ser oss som en språngbräda till SHL och lämnar Modo så fort det får chansen?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Supertrött: Jo, det var inte direkt så att Rosdahl inte spelat i SHL och gick ner just för att få en offensiv roll att utvecklas i.

Sanny åkte nog på lite för många hjärnskakningar tyvärr.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Supertrött:
Brace uppträdande som gav matchstraff var vidrigt!
Borde bli avstängning
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Du har såklart helt rätt, men det är svårt att inte känna sig lite bitter.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:

Visst lätt att bli bitter, men väljer istället att se det positiva.

Bra reklam och man kan använda detta för att sälja in till nya spelare. Scoutingen har fungerat då man identifierat spelare med potential, tydligen är vi bra på att utveckla spelare då de tar nästa steg hos oss och blir så bra de når shl.

Men klart att det är surt att inte ta steget upp när laget innehöll spelare som karla, jj, tamby, Olofsson,rosdahl, berglund, Hedberg, Norlinder och Bartosak. En ganska bra grund att bygga vidare på I shl.

Tror aldrig vi kommer få se modo ställa upp med ett sådant lag igen i ha där många var redo för shl ifall vi gått upp.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Supertrött: Kräks lite i munnen när Sanny analyserar Oskarshamns förstakedja. Att Oskarshamn gjort det bra att hitta ej färdiga spelare för SHL och föädlat dessa.

Oskarshamn har plundrat ett lag som gjort just detta enbart p g a yttre omständigheter.
Samtidigt som man slapp negativt kval och cashade in Tv-avtals pengar man ej spelat sig till.....
#kanskelitebitterändå
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson:

Grymt att det verkar bli riktigt bra med publik, hoppas bara vi kan fortsätta vara stabila. Att göra en bra match inför fulla hus brukar kunna locka tillbaka de som inte går så ofta.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Man pratar nu om Shl’s hetaste kedja, Olofson, Rosdahl, Karlqvist!

Suck… kul att vi spelar i As och förser Shl med fina hockeyspelare..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tog mig lördagsnöjet att räkna antalet lediga stolar inför Modo-Löven, fick det till ca 170 stolar lediga.
Fick igår mail från Modo att det var mindre än 1000 biljetter kvar till matchen.
Va drar man för slutsats av det här?
Blev det nån köphysteri igår efter matchen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: kan vi skrapa ihop fullsatt på fredag då? Skulle vara magiskt😍😍
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
J F K: ..och hur många egna kontringar har vi haft bara de två senaste matcherna? Måste vara sjukt jobbigt att möta oss med det spelsystem vi har och så många snabba forwards. Hade de varit lite effektivare hade det kunnat bli tvåsiffrigt igår(nåja)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox: Det är mycket man funderar över , Att satsa på att vara bland dom sista är en sak ,det är som att satsa på utförsåkare med en skida .
Skall man vara kvar skall det satsas fullt ut , för lyckas det inte nu så är vi i Ha typ ? år ,och då vi har förbrukat våra chanser att lyckas komma till SHLs fina värld där dom stora är .
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Tarasov: haha eller hur😆
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: nää har man sett alla matcher hittills så vet man att det kan bli ett litet flax dyft som en talgox - unge , nå större flax blir det inte !
Om vi kan få en kanon spelare till förstakedjan så kan det stuvas om i laget så det blir stabilare i hela laget .
Vi är där vi visste att vi skulle vara , det visste vi som sett hockey i många år .. lite lurad blev vi ändå av dom som visste .
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Jo han har stor potential men en sån som Lööke har inte varit så bra som han behöver vara det var väl hans slarv så orsakade ett av Färjestads mål.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: 3 från Pandemilaget inblandade i Oskarshamns första mål.
#jagäintebitter
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Kan Timrå lyfta tro? Den där tjecken har stor potential, det kan man se.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Tycker att Timrå hade lite oflyt i tredje. FBKs försvarsspel i egen zon är bedrövligt stundtals. Man hamnar på hälarna och står mest och kollar på i en ganska tight box. Förstår inte varför det är så dåligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Man mår bra då MoDoiter mår bra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Tambellinis ass till Rögles mål går inte av för hackor heller.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Domsjö:
Ja ostbricka såklart
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Wallinders flytt kan jag förstå och köpa. Han kanske inte skulle fått spela om man inte fått skador, men han har den fysiska statusen och var tillräckligt nära. Det är Strömgrens flytt som var obegriplig

För övrigt har FBK en pp-femma med bara leftare...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Jag förstår inte varför Freddan inte tar time out redan när Färjestad gör 1-1 man ser redan då att matchen är på väg åt fel håll för deras del?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Wallinder får speltid i Rögle och ser faktiskt bra ut
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Ruskigt snyggt faktiskt måste jag medge även om det var FBK. Timrå ser chanslösa ut när FBK vrider upp tempot
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mycket snyggt mål av Daniel viksten i FBK
mot tikarna 3-1.
Går inge bra idag heller för Freddan o co.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: brännvinspecial var poppis när man var ung, lite klenare styrka och billigt.
Kommentera

« · 2244280 · »