1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479674 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 2457500 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
erjo: Vem skriker om avstängning? Det låter som att många håller med mig i att Frycklund inte bara står upp för Zäta, utan går bärsärk. Jag tyckte att det räckte med en femma, men nu blev det game.

Annars är det såklart bara för att det är Frycklund. Det är väl tredje matchstraffet han fått mot oss på kort tid?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
ToddW: Tycker båda sidor får lugna ner sig lite. Hade någon vik spelare tacklat någon av våra spelare på det viset (inte jättefult, men lätt att det ser väldigt vårdslöst ut live på isen) så hade jag blivit förbannad om inte någon av våra spelare stått upp för den som blir tacklad.
Tycker också att det är direkt pinsamt att han blir anmäld för det, han ger Aagaard några slag men det är ju inte direkt någon misshandel det rör sig om. Hade det rört sig om någon annan än Frycklund så hade folk här inne aldrig skrikit efter avstängning.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
ToddW: www.hockeyallsvenskan.se/newsfeed/gfeealdhv-3fb97m/aHR0cHM6Ly93d3cuaG9ja2V5YWxsc3ZlbnNrYW4uc2Uv

Flera gånger. Efter sex sekunder sätter Frycklund in en crosschecking och börjar veva, efter 15 sekunder håller Cheek ner han hans huvud medans frycklund fortsätter jaga han och får in nåt slag samtidigt som domarna tar i han.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Greg P: Hetsen kommer från att Rahimi spelar väldigt väldigt smutsigt. Senast i vinter så satte han en armbåde i nacken på Näsén så att denne blödde ganska rejält i ansiktet efter att ha tryckts in i sargen. Löven har flera backar som spelar tufft, men Rahimi spelar vårdslöst. Dessutom spelar det såklart in att han filmar värre än Jimmie Eriksson.

Man kan diskutera om Frycklund borde fått game, men nog fasen ser väl du att han vevar långt värre än bara ett gruff?

Och varför komma hit med den enda avsikten att provocera?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Greg P: Aagard blir fasthållen av Cheek medan Robinson-Frycklund jr står och matar slag på en spelare som inte kan försvara sig. Har du ens sett klippet?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
ToddW: Frycklund är inte tredjeman utan andraman? Han åker rakt på Aagard med en crosschecking sen börjar veva mot han. .

Att han blev anmäld säger väl mer om hur pinsamma domarna och disciplinnämnden faktiskt är.

JFK: Rahimi spelar inte vårdslös, han har en onödig tackling (Hartmann) på 3 år annars spelar han enormt snällt i egen zon, i år gör han tom poäng framåt. Fattar inte ens hetsen från Modoiter på Rahimi hela tiden.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Greg P: Går du in på hockeyallsvenskan.se kan du höra hur domarna resonerade kring Aagaard. Det var förmildrande att Zetterberg vänder ryggen emot och kryper ihop.

Frycklund står inte upp för någon. Han blir helt knäpp och vevar besinningslöst. Sedan kan man diskutera om det borde varit matchstraff eller bara en femma.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Greg P: Frycklund går in som 3e man och matar 6-7 hårda slag. Plus att han är en återfallsförbrytare.

Eftersom han blev anmäld till disciplinnämnden delar inte domarna din version.

Kom även ihåg att den spelare Aagard tacklar har ett ansvar. Otroligt korkat att vända sig i den situationen..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Greg P: Rahimi spelar väldigt väldigt fult. Tur att han dragit ned på rena överfall, men der är en ful och vårdslös spelare.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
dempa: Rahimi har iofs inte fått en enda femma för en ful tackling förutom den på Hartmann. Han spelar enormt schyst numera. Är mer jäkligt jobbig att möta.

Frycklunds matchstraff i år, måste varit säsongens billigaste? Det är lite gruff, på en ganska vårdslös tackling från Aagard. Att han inte får game skickar ju det är okej att tackla i ryggen men inte markera mot det...
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Keriksson: Frycklund anmäld till disciplinnämnden.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
J F K: Går ju att låta någon annan back spela forward i brist på annat, marknaden är ju tunn
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Keriksson: Han är väl ändå back och knappast någon som skulle frigöra Wernblom.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
JoJo2613: Stefan Warg klar för Sparta Prag, hade hoppats på Malmö....🫢

www.expressen.se/sport/hockey/stefan-warg-klar-for-spel-i-sparta-prag/
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rödluvan: Jag är också på Tex hype. Men om man ska vara ärlig så börjar det ju dra ihop sig bara 16 dagar kvar till deadline. Tänk ifall han kommer tillbaka till spel men kommer inte i närheten av en top form. Då står vi där och ber till gudarna att Gudlevski håller hela slutspelet.
Så det känns som en riktigt svår fråga för Gradin och gänget att klura ut.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rödluvan:

Tror att Guden kommer vara etta och Tex backup. Måste vara svårt för Tex att komma tillbaka till sin nivå från förra året när han varit borta så länge. Kommer han igång snabbt och spelar bra så är det en bonus.

Tycker inte vi ska värva någon utan det borde räcka att hitta rätt målvakt från ett lag som troligen spelat färdigt tidigt och köra honom som namngiven målvakt. Då kan vi ta in honom ifall Guden spelar dåligt och Tex inte håller.

Ser ingen idé att värva in ytterligare en målvakt till truppen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
jonsson: Sanny föreslår att vi värvar David Rautio från Timrå till målvaktssidan, aldrig i livet säger jag. De tycker att vi ”kommer bli tvungna” värva en målvakt även fast Tex är påväg tillbaka för att han inte spelat på hela säsongen. Har varit väldigt positiva tongångar angående Tex så det känns som att det vore en käftsmäll på Tex
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Holmström i intervjun nämner att dom tränat på bra senaste veckorna och ska fortsätta, tar det som att man kör hårt på is och gym då och det syns en del av det i matcherna.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Chrisse Haglund: Jag hoppas att tjuriga Karlin släpper tanken på att spela Niederbach som ytter något mer framöver nu!
Niederbach som
Ytter 0+2 12 matcher
Center 6+2 7 matcher
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Från Hörnefors: timar ska va tajmar.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Hakning-Henrik: Jag tycker att det är några detaljer som gör att vi inte får fullt ut av vårat spel.

Några har tagit Finlandsfärjesvängar när man har förlorat pucken. Idag var det bättre bara några lokalbussvängar. Kan bli ännu bättre.

Idag förlorar vi kampen framför deras mål pga vi fokuserar på att böka med deras backar mer än vi fokuserar på att täcka målvakt, styra och ta returer. Brukar bli samma fokus när vi möter Rahimi.
Man måste böka utan att tappa fokus.

Vi har inte haft desperationen som behövs för att hamna i Zonen då tänker man för mycket och vi timar inte passningar och åkningar.
Det är lätt att tappa desperationen när det har gått för bra en längre tid och man blir loj än fast man kämpar och försöker.

Det är bra att vi har haft en svacka och att vi börjar hitta tilbaks till Zonen, innan det blir dåligt självförtroende och missnöje i laget.
Det är ca 20 matcher och ca två månader innan vi behöver vara som bäst så det är gott om tid och fila på detaljer.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
dempa: Haha Frycklund såg ju såklart chansen direkt i att komma jävligt bra utav rättfärdigt våld! Når han igentligen står upp för sig själv efter och retat sig på Aagaard sedan pucken släpptes..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
dempa: Haha Frycklund såg ju såklart chansen direkt i att komma jävligt bra utav rättfärdigt våld! Når han igentligen står upp för sig själv efter och retat sig på Aagaard sedan pucken släpptes..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
J F K: verkade dock vilja stå upp för sin lagkamrat Z men till den grad det spårade och blev matchstraff istället.
Klart man kunde tänkt sig såna dårar om de fått med sig en Rahimi ut på samma straff men mest troligt skulle han väl ådra oss 5 minuter BP..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
dempa: Har kopiöst svårt för Frycklund. Han verkar alltid spela för sig själv i första hand och inte laget. Dåligt kroppsspråk, tveksamt hemjobb och dessa idiotiska utvisningar.
Hade det bara handlat om hans kompetens så gärna, men annars är han lika välkommen tillbaka som Modigs.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Andraassist: vet inte om du har koll på det men det testades 2018, Frycklund spelade 7 matcher och stod för 1 assist. tror inte han kommer tillbaka.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29 Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Andraassist: Då svor du i kyrkan då...
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
hompa90: Med risk för att svära i kyrkan nu men jag skulle inte ha något emot att ha Frycklund i MoDo. Tror han skulle vara guld att ha i ett slutspel.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rödluvan: Han är ingen spelare som kommer skrinna som fan för att hinna ikapp en spelvändning, men SÅ dålig karaktär har jag inte märkt att han ska ha.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Nooky:

Den var inte så ful, mer onödigt att gå hårt i rygg där. Men Zetterberg gör ju det märkliga när han 1.5 meter från sarg med en spelare som kommer väljer att vända in mot sargen. Han sätter sig själv i en farlig situation. Hade han inte vänt eller spelat hem pucken hade det aldrig blivit nått.

Klumpigt och lite oturligt av Aagaard men ser inte att det ska vara något medvetet bakom. Kan tycka att en 5:a är lite väl hårt, en 2:a kanske.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Humor om Frycklund:
"Frycklund lämnade Västerås 2019, efter sin bästa säsong i hockeyallsvenskan.

Då hade han sprutat in poäng för sin moderklubb, men i Linköping har poängskörden inte varit lika stark, och han har haft en undanskymd roll.

– Han vill få en stor roll och vi behöver en spelare som honom, som är stark på pucken och kan sätta upp våra ytterforwards, säger Patrik Zetterberg.

Mikael Frycklund själv:

– Det är en rolig resa som väntar här. Det har hänt mycket med mig, och jag har framför allt utvecklats som människa, och lärt mig mycket, när man fått spela med bra spelare, kommenterar han."


Utvecklats som människa? Han verkar ju totalt ha tappat det i min mening..

www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/han-ar-nasta-namn-i-satsningen-mot-shl/
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Confusius: Det här med sorgebarnet PP har ju till 100% att göra med bortfallet av Woods och Dickinson. Vi hade 45%-ig utdelning i hela november, strax innan de försvann. Ta bort Schilkey och Fitzgerald samt Persson och Ljunggren så skulle de lagen förmodligen ha en liknande negativ utgång i den spelformen. De flesta lagen lutar sig tungt mot en välfungerande PP-formation.

Tror PP kommer lyfta igen i takt med att Woods bygger upp formen igen samtidigt som vi spelar in de nya killarna. Då kommer vi vinna fler matcher också.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
KB65: Är rätt säker på att man läst i Timråforumet tidigare att det bara är att skeppa honom osv för att han inte försöker? Om jag inte missminns mig
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rödluvan: Det är enbart Sanny som har påstått det där med karaktären hittills, baserat på 15 minuters detaljstuderande från en match. Kapanen, Hinken, Brickley, journalist på ST och ÖA (samt Halloran själv för vad det är värt) har ju alla viftat bort det. Tycker vi ska släppa det här också.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
så kassa kameravinklar i HA när man ska få se ett klipp på tacklingen som aagard gjorde..

handen på hjärtat var den ful eller var det bara lite dumt tänkande från båda parter?
Låst ämne


Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Halloran i Modo Channel känns otroligt ödmjuk. Han måste definitivt ha tappat luften i Timrå, köper inte att hans karaktär var dålig för ett öre.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rytter: Håller med dig, ser inte det katastrofala i vår insats. Tror mycket hänger på att andra lag har studerat oss och är mer förberedda och stör oss i uppspel mm. Dessutom dras vår fart ner av oändliga fasthållningar, uppenbara interference etc.
Vi behöver hitta en väg runt detta vilket sannolikt innebär mer skridskoåkning där de flesta ser lite för trötta ut.

Passningsvägarna stängs således med klubbor, det blir flippmackor som hoppar över blad, alternativt tar på en motståndarklubba, därav sämre passningsspel.

Det positiva från den här matchen är att vi inte bjuder på så mycket farliga lägen. De får mål på halvchanser och lite turliga lägen. Misstagen minimeras i vår zon, inte så mycket chanspassningar in framför eget mål. Visst, ibland fastnar vi när vi väljer att gå ut mot sarg och deras forecheck får fast oss i egen zon, men tycker vi ligger rätt mestadels. Vi tappar någon spelare framför mål vid vissa tillfällen men inget avgörande. Förutom målen så hade inte Ygren så mycket kvalificerat att rädda.

Angöende Woods ser det bättre och bättre ut. Han börjar gå igenom deras försvarare igen, vilket vi behöver för att få det lilla övertaget när deras spelare går bort sig.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Grattis till Sveriges bästa Dansk 29:an
Först tre poäng å sen ett VM Guld 🇩🇰
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rico01:

Nej så är det, alla spelare passar inte i alla lag. Sedan kanske det sett annorlunda ut ifall ni inte haft så mycket offensiv spets redan och grymma hemvändare.

För tror halloran i rätt omgivning skulle göra det bra i PP och en andrakedja även i shl.

Men det blir ju svårt för honom att flytta på Lander,Dahlen,Wedin,EP,Hanzl som alla är bättre i alla delar av spelet. Sedan är kanske inte halloran det bästa komplementet till de ovan utan de behöver en powerforward typ hartman mfl som kan hålla puck och skapa yta.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rip Kirby:
Ja särskilt en offensiv spelare kan få utväxling när han går mer en nivå.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rytter: Håller med om att det blev en win-win, av precis samma anledningar du beskriver. Jag tror att Ante Karlssons prio på defensiven den här säsongen tyvärr gjorde Hallorans "fria" offensiva rollspel lite för uddlöst men det går inte att säga emot att det var korrekt prioritering så som det går för oss i SHL just nu.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rip Kirby:

Visst är det så. En offensiv spelare som Halloran somnligger runt 0.5ppg i shl borde leda och dominera på denna nivå.

Han at 0+2 samt +2 nu, men med tanke på det han skapat borde det vara fler poäng brände några fina lägen idag, bland annat en backhand mot öppet mål när han drog ner målvakten.

Skapat helatiden och är svår att få tag i för motståndarna, spelsinne och passningsspelet är bättre än jag trodde.

En jävligt bra förstärkning och rätt billig iom att vi tog över kontraktet.

Win-win, Timrå som inte hade plats för den offensiva roll han ville ha och slapp en lönepost och vi fick in en spelare som kan göra skillnad och skapa en till bra offensiv enhet.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Bad_Brett: Tror att vi ALLA ser/har sett att det sett riktigt illa ut senaste 10-15 matcherna. Då måste man ställa sig frågan varför?

Har vi helt plötsligt blivit ett väldigt dåligt hockeylag, och var första 25-30 matcherna bara extremt flyt? Ja kanske, helt omöjligt är det inte.

Eller kan det vara någon eller några av följande orsaker, rejäl formsvacka, tränat hårt en period, våra 2 bästa spelare borta en längre period, 4-5 nya spelare som ska in i gruppen? Ja kanske, inte omöjligt?!

Jag kan dock förstå din oro, är lagd åt det hållet själv. Vi har 14 matcher kvar att spela. Skulle det vara lika illa med 5 matcher kvar tror jag vi kan börja oroa oss på allvar.

Själv är jag mer oroad för vissa lag i slutspelet. Både Mora och Björklöven har extremt starka PP´n. Skulle vi möta någon av dessa så MÅSTE vi hålla oss på banan, och det brukar vi ha problem med. Vi har ju sett nu 2 år i rad hur Björklöven lyckats få oss ur balans genom filmningar och provokationer, och satt oss på utvisningsbänken. Det här MÅSTE vi sluta med, för i 5 mot 5 är vi klart bättre än båda lagen.
Där ligger min oro.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rico01: Det enkla svaret eller förklaringen borde väl vara den större mängden med tid/ytor som alla spelare rimligen får i spelet i HA.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Keriksson: Är en jäkla sekt haha!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rytter: Jag vet inte hur många enkla passningar som går 2 dm upp i luften, eller missar bladet med två meter. Brickley sticker tyvärr ut negativt på den fronten, men till hans försvar så är nästan alla dåliga på att göra sig spelbara.

Sveningsson är en fullständig katastrof i powerplay, Aagaard har gått från hetast i laget till totalt osynlig och Woods har klister under skridkorna.

De fyra senaste matcherna har vi gjort 5 mål under ordinarie matchtid. Björklöven har gjort 18. Mora har gjort 20.

Det är vid den här tiden på året vi bör varva upp och vinna matcher med 8-0, inte slåss för att ta poäng av strykgäng som Västerås och Vita Hästen.

Hoppas verkligen att det beror på intensivare träning eller att det går förkylning i laget, för jag är verkligen oroad över att vårt grundspel tycks vara som bortblåst. Sedan kommer vi såklart ta poäng ändå eftersom vi har en mycket bättre trupp än alla andra lag.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
MODOJohan:

Ja Frycklund har ju stora problem. Mycket talang men man förstår varför han inte lyckats högre upp. Skrämmande att han ingår i kaptensgruppen.

Tycker vik bloggaren brukar vara nyanserad och bra, men detta var ju märkligt.

"Matchrapporten från MoDo-VIK får utgå i afton, orkar inte med denna jävsitationen längre med domare från rivallag som ska påverka. Tappar lusten att skriva då ligan inte är seriös."

Det var ju ändå vik som tjänade på den höga nivån, tyckte alltid modospelarna satt "fast" i någon vik spelare. Mycket fasthållningar och interference, men jag tar gärna denna nivå som förberedelse inför slutspelet.

Sedan angående frycklund är det ju rätt att han åker på 5 + game, hoppar in som tredje och börjar mata slag mot Aagaard. Snarare att 5:an på Aagaard är det hårda, en 2:a hade varit nog hårt så Zetterberg är den som skapar situationen med en konstig och farlig vändning.

Så jag förstår inte varför han är så upprörd egentligen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Roligt att ni uppskattar Halloran och att han får chansen hos er. Jag förstod aldrg varför han inte fick ut mer i Timrå, gilllade hans insatser, och känner inget agg mot att han lämnade för er.
Låst ämne

« · 2457500 · »