1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474661 inlägg · 4078 ämnen

Aik - Modo 2021-02-17

2152014 · » Till forumet


Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Tarasov: Zykov i zlottet
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
M Horava:
Zykov med Zläggan
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Tarasov: Jepp. De håller nollan, Zicko, Persson och Karla skjuter och Aagaard nosar upp eventuella returer.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
M Horava:
Vi har
Anthony väggen Peters och Tex Muren Williamsson, tror det blir bra.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
puffe: Haha! Alltså. Att ha sovit dåligt och maniskt tröstätit paprikachips efter varje förlust har gjort att kroppshyddan vuxit med laget kan man säga. Gladers och Widebros fejs på magen har bleknat, fått konstiga proportioner och blivit tre gånger så stora så dåligt som det gått i år. Säg att 102kg superryss med garageuppfartsnärten gör succé och jag börjar slappna av och får lite sömn då kommer det bli rätt kul och se en dubbelt så bred LP bredvid Sicko.. :-)
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo: härligt med motiverade spelare!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
digitalbath: Apropå spelare!
Sitter och tittar på FBK-Luleå och gamle Modo bekantingen Daniel Sondell, Karln är 36 och spelar sin bästa hockey någonsin.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
J F K: Känns inte tryggt någonstans. Jag hoppas Modo tänker annorlunda och väger in faktorer som skaderisk och ålder/motivation. Risken är ju stor att dessa herrar betalas för att köra rehab även nästa säsong.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
M Horava: inget ont om kroppshyddor, men antingen är du big eller annars har din tatuerare de minsta av nålar.

Bara att få in tränarstaben hade fyllt de flesta kroppar
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Costanza: Du är galen, underbart
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
M Horava: Om han nu får stämpeln i passet:

www.youtube.com/watch?v=FWZYzbAioVU

Sicko?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Balou: Ja, jag behöver också veta om Zykov kommer. Har tid hos tatueraren Imorgon. Håller på att tatuera in alla spelare som varit med i laget i år och det börjar bli ont om plats. Hade varit bra att veta om Tex benskydd ska med eller om ZyKOV tar den platsen. Texten "Laget som tog MoDo till SHL" är skitsnygg och intatuerad sen länge.. :-)
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Smurfen: Fick precis höra att det var våra forums dynga dom körde till tippen. Sprid ut det och vi får en god skörd i Västernorrland kommande sommar
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Balou: Han är inte registrerad ännu, det ser du här.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Har någon koll om Zykov är redo för avfärd imorgon? Är alla papper klara? Skulle ju ske idag.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Frontschwein: Lugn lite nu, så jävla talanglöst lag värvade vi ej, men spelidén har varit ett fullständigt haveri!

Sveningsson, Heponiemi, Hedberg, Aagard, Viklund, Corrado, Mikkelsson, Lindgren var alla riktiga statusvärvningar inför säsongen, sen har vi plockat in Karla som är en stjärna i AS, samt Rockwood och en av landets bästa 18 åringar!

Materialet är väldigt mycket bättre än 8 andra lag i ligan, men vi ligger 12a och kämpar för överlevnad,
Det är liksom svårt att inte vart skon klämmer.
Sen var jag att man är dåligt förberedda och ligger efter fysiskt, men det tänker jag inte fördjupa mig i.

Modos största problem var att man haft lite för många chansningar, saknat ödmjukheten inför uppgiften och att tränarbiten har blivit helt tokig.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Frontschwein: Svaret på hur vi går vidare från det här är dock inte att panikslänga ännu mer pengar i brasan. Förra årets succésäsong var ju kulminationen av en 4-års plan, och mer specifikt år 2 i den större satsningen med Hellkvist.

Vi måste hitta tillbaka till en röd tråd i vårt satsande, och det måste börja med att tidigt göra klart med en långsiktig lösning på tränarsidan.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo: största felet jag ser är att vi byggde ett budgetlag med i princip idel bredd och en helt vansinnigt spelidé som aldrig ifrågasattes uppifrån. När vi sedan började agera var tåget halvägs borta i Murmansk. Varumärket Modo är numera ett varningens exempel snarare än en anrik klubb..
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Frontschwein: Pengar gör ju hockeylag, spelare man vet levererat levererar alltid i ny omgivning, spränga budgeten är nyttigt för framtiden!

Hoppas du ser 3 riktigt allvarliga fel här!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Frontschwein:
Håller med om att allt är en besvikelse men vi kan väl vänta med analyser och sågningar till efter sista match är spelad.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Saleva: så sjukt besviken på den här säsongen. Vi hade yttersta slagläge rent ekonomiskt att slåss i toppen, men med en helt handlingsförlamad organisation kämpar vi enbart för överlevnad. Ett absolut minusbetyg. Jag tror inte vi kommer att få behålla ett enda skit av våra lyckade spelare, utan precis som ifjol kommer dom att vara som bortblåsta. Bara att börja leta spets redan nu! Spräng budgeten med det tredubbla om så krävs och satsa enbart på namn vi VET leverar i toppklass på alla poster. Tillhör vi mitten och neråt nästa säsong kan Modo kontakta någon mäklare och sälja arenan. Efter nästa säsong om den blir ett fiasko så kan jag säga att det är kört att någonsin klättra igen..

Byt ut alla som sitter kvar på ledande poster sen spiralen neråt. Bäckström tex.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
digitalbath: Jag tycker tvärtom att Mikkelson sett riktigt bra ut på slutet när han äntligen får spela det spel han är duktig på. Corrado har en jobbig skada, men är egentligen för bra för serien. Lite som Cooper var i Löven ifjol.
Men, vi behöver verkligen stabilitet och jag ser gärna att vi behåller alla de som nämnts. (Och att vi fortsätter spela ett mer normalt försvarsspel).
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo: Tycker inte alls att det är en bra utgångspunkt. Mikkelsson är med säsongens facit helt slut. Corrado och Viklund kan ju knappt spelat på grund av skador. Ytterell har spelat 1 match. Det är på tok för många ”om” för att detta ska vara en bra utgångspunkt.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Saleva: Ifall vi kan ha Tex i målet merparten av matcherna är det ingen omöjlighet.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
M Horava:
Skulle gissa att det behövs sju 3 poängare av oss, då kommer vi ungefär upp i det poängantal som krävdes för en 10:e plats 18/19. Ifjol krävdes det 62p, det lär inte räcka i år.
Vi har isf råd att förlora tre matcher...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Rytter:
Just med tanke på hur nära det var att det endast kunde skilja 6 poäng ner till Kik efter gårdagen framgår Haralds utdömning av Modos värvningar än mer korkad.
Vi kunde ha stått här med en skadad/utsliten Peters och ett gäng backar som aldrig kommer tillbaka, snacka om en expert som underskattar bottenlagen.
Nä, det är dags att pensionera gubben.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Rytter: touche`😁
Skrev lite för snabbt m huvudet under armen (var det korrekt?)
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
M Horava:

Väljer att ha målet att undvika kval, allt bättre än detta är bara en bonus.

Är ändå glad över gårdagen då det hade kunnat se riktigt illa ut, ett tag var KIK bara 6p bakom oss men efter 60 minuter var de istället 10p bakom oss. Det är jag jävligt nöjd med.

Dom ska alltså ta in 10p på 10 matcher, det är klart det går men det är väldigt svårt sett till deras snitt över de första 42 matcherna i serien. Vi kommer inte vara klar teoretiskt innan de sista 4-5 matcherna, men jag vågar nästa lova att ifall vi tar en seger till samtidigt som KIK förlorar bör det vara klart.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
MorganaLefaey: Fast det går ju inte att sitta och spekulera om det. Sundqans boys behöver få med sig några trepoängare här och nu. Då kan saker och ting hända uppåt men definitivt säkerställa bakåt.

Just nu ser jag mest att det kan gå troll i det och att MoDo spelar jämnt med alla lag utan att få med sig några poäng i massor.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
KB65: håller med. Mer så att vi får vara nöjd om vi slipper kvala nedåt
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Knafus:

Strupen mot kniven, det var nått nytt. Betyder det att man som lag vill förlora eftersom man självmant har lagt strupen mot kniven, låter lite självmordsbenäget måste jag säga.

Däremot är det jobbigt att möta lag som har kniven mot strupen och inte vill dö, dom kommer kämpa stenhård för att undvika detta.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Knafus: Ska aldrig säga aldrig, men det är lite för mycket som ska gå vägen nu för att vi ska lyckas knipa en 10e plats. Det känns ju inte riktigt som en sån säsong där vi får stolpe in liksom.
Just Vita Hästen har lite för mycket vind i seglen tycker jag.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
J F K: Jag är av uppfattningen att det ser bättre och bättre ut trots förlusterna. Sunken börjar sakta få igenom saker i laget. Visserligen är det många poäng upp på få matcher men med Persson, Ytterell och om Zykov (PYZ) visar sig vara riktigt bra så finns det chansen till en streak. Ni möter ju lag som inte har strupen mot kniven även om det är topplag. Det skulle ge en oerhörd styrka till laget om ni kunde snubbla in på topp tio. Då kan verkligen allt hända. täcker nästan det är lite läge för det. Vi får se hur Persson, Ytterell och Zykov kan bidra med energi. Jag har i alla fall inte räknat bort Modo från topp tio och därefter är det 0-0 mot alla lag. Ingen hemmafördel att tala om i år heller så it aint over yet. Men det är klart. Man måste plocka lika många trepoängare på raken som man hittills har förlorat, typ så det måste till något extra. Men PYZ i kombination med Sunken kanske är det lilla extra. OM spelarna kommer till en punkt där de börjar tro på det så är hälften vunnit. Å andra sidan så kan det gå käpprätt också...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
M Horava:

Må så vara och det är mycket troligt, å andra sidan är det bara 4 matcher av 52. Med honom i laget kommer vi svära i 52 omgångar när han blir rundad på utsidan och inte kan hålla sin motståndare på utsidan och hindra de från att bryta in när han förlorar närkamper.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Rytter: Ja, mycket talar för att Öhman gör sin sista säsong i Modo och givetsvis kommer att dyka upp i Västervik, göra sin livs säsong där och pumpa mål från blå när de möter Modo..
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
BobbyG: Wernblom fick ju knappt chansen att briljera i juniorerna. Skulle upp i A- laget som 16åring å brunka. Där slarvade vi bort en riktigt bra spelare.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Smurfen: Man kan absolut kritisera spelarna, för vi har inte den bästa uppsättningen. Samtidigt tycker jag att det är lite svårt att bedöma hur bra vissa är (som när Mikkelson växt flera meter på slutet). Det är ingen tvekan om att det varit en stor förvirring gällande hur man ska spela. Det är ju uppenbart att det gick hyggligt att spela sådär ifjol när man dels klarade att vara extremt aggressiva och dels hade många backar med väldigt bra speluppfattning. Jag tror dock att vi hade varit klart bättre med ett tydligare försvarsspel under Björn (mer likt hur han spelar med Leksand nu exempelvis).

Enström börjar sjunga på sista versen. Han tar alldeles för stort säkerhetsavstånd och ligger aldrig nära sin spelare. Han vinner få närkamper och räcker helt enkelt inte till. Han har nog varit billig och extremt lojal, så han förtjänar bara beröm på den punken. Samtidigt så bör vi byta ut honom till nästa säsong.

Men, nog måste vi ha fuskat med off ice-träningen? Väldigt många spelare ser svaga ut i närkamperna. Jag tror som jag varit inne på tidigare att Björn beordrade speed och minskat muskelbyggande. Jag tycker att Jocke Bäckström fått alldeles för mycket skit, men jag tror att vi måste ta in någon utifrån eller att vi på annat sätt tar extern hjälp. Han på STACs som lägger Hedmans upplägg eller någon annan.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Smurfen: Såg nyss Vaktmästarna nere på FC kom från MÅ soptipp med Modo skåpbilen , undra om det var det utskällda spelsystemet som dom var dit å slängde bort 🤔🤔😛😛
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
BobbyG:

Ja det har gjort hans utveckling gott att prova på spel i andra klubbar.

Ser gärna att vi tar tillbaka honom en dag, förutom att vara en skicklig hockeyspelare så är han ju en riktig retsticka som det händer saker kring.

Hoppas att det inte skurit sig totalt med klubben så att han en dag vill komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Tarasov: å andra sidan inte så lätt för en ung wernblom att prestera i Modo... lättare i en annan förening. helt rätt från hans sida att han lämnade modo oavsett vad som hände mellan pappa och björn
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
M Horava:

Ja av de tre du nämner vill man ju ha kvar Wallinder, dels har han högst potential av dem, är förmodligen relativt billig samt att han en dag kan komma att inbringa NHL-pengar till klubben.

Boivin tyckte jag såg betydligt stabilare ut igår, han var mer rejäl i egenzon och kladdade inte lika mycket, sedan fick han ju bra hjälp av att spela en del med Mikkelsson/Enström.

Tror att våra backar sakta börjar hitta rätt i spelet och ändringarna som införts har varit positivt för dem då de känner sig tryggare med hur sundkvist/piva vill ha försvaret. Mycket kvar att jobba på men man raderar ju inte bort det man tränat på i nästan 8 månader på några veckor.

Öhman ser jag tyvärr ingen fortsättning för då vi tagit in Ytterell även för nästa år, tycker det är en uppgraderad version av Öhman, har en bra offensiv, sätter igång anfall samt är betydligt mer rejäl i försvarsspelet och rör på fötterna och tar snabbare beslut, syns att han spelat på en högre nivå senaste säsongerna.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo: Det gäng vi ställde upp med igår på backplats samt de tre skadade skulle jag vilja ge en säsong till. Öhman och Mikaelsson är ju sååå mycket bättre nu under Sundquist ledning. Enström avlutar säkert karriären så en ersättare för honom ska in. Kanske är Boivan, Öhman och Wallinder en för mycket och då ska Wallinder vara kvar av ekonomiska och egen produktskäl.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
SKiLMY: Men det är väl spelsystemet det har varit felet på inte spelarna, enligt vissa experter inne här 😛😛
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Smurfen: jo. Men samtidigt vill man ju inte att vi ska bli ett såll i bak även nästa säsong.....
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo: Tycker också att det är bra att en sån som Dalhroth har kontrakt nästa säsong !!

Måste bli slut å byta 15 - 18 spelare typ varje !
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Otto1: Får hoppas att han har nån sorts revanschlust. Annars tror jag nog han sticker någon annanstans.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Otto1:
Utöver det är ni rätt bra på att skydda slottet, vi har blivit bättre på det men långt ifrån särskilt bra.

Skall tilläggas att vi var rätt dåliga på att skydda slottet igår.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo: Instämmer, ser bra ut! Tror du att ni har en bra chans att behålla Corrado? Jag menar, han lär ju inte sakna anbud från högre ligor.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
AddMan: Corrado, Mikkelsson, Ytterell, Viklund vore en ruskigt bra utgångspunkt för nästa säsong.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Eller: Sen måste man ta med i beräkningarna att ni släpper till otroligt mycket skott per match, då är det normalt att ha en lite högre GAA. Dock så är ju såklart inte 3,69 speciellt bra, men man får tänka på att ni nästan släppte till 50 skott igår. Ni har exempelvis släppt till 488 skott mer än oss med enbart 1 match mer spelad, det är rätt mycket.
Kommentera

2152014 · »