1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Almtuna - Modo

« · 1936560 · » Till forumet


Sv: Almtuna - Modo
Gusse:

Riktigt starkt att klara 5 min i bp vid lika läge. Vinner vi denna match är det nog nyckelsekvensen i matchen.

Norlinder var en överraskning en positiv sådan, han vill man se mer av. Kul att vårt j20 levererar spelare på spelare till alaget.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
J F K: Ingen, sbsolut ingen😂😂😂
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: Modo spelaren blir som jag tycker på åkt från sidan, sett repris ett antal ggr
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: Vi kör med sex juniorer idag. Tre backar och tre forwards. Och det är dom som visar vägen. Hade varit grymt skönt för dom och oss om detta håller.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
J F K: Hanses effekten 100% ;)

Var väl någon som skrev nått om 4 mål framåt innan match
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Webmaster: 3 mål av modo på en period😀 å vi höll ut ledningen. Vi är effektiva med förhållande till antal skott.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Rytter: Norlinder, Pettersson och Karlström! det värmer!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Almtuna IS - MODO Hockey 3-4
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
J F K:

Gillar verkligen inte att spelare kommer tillbaka i spel efter huvudtacklingar. Speciellt inte när dom ligger kvar på isen och åker av och ser skakade ur.

Kanske en regel ska till att man inte får spela dessa igen under pågående match. Man tjänar ju på att ligga kvar och grina illa.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Tarasov: yess! kan vi hålla det några minuter nurå^^ grattis karlström!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Tarasov: Ja, vem trodde att vi skulle göra fyra mål i en match...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: kommentatorn låter som om det var en katastrof att # 11 fick lämna för matchen.
Det var det väl ändå inte, vi har väl 100 spelare som kan ersätta
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Eller:
Tror att man kör 4-1, vilket känns rätt vettigt Lundin skall spela så mkt det bara går men behöver gissningsvis vila någon match. Gissar att de två senaste matcherna varit rätt påfrestande och AIK väntar i nästa.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Eller: Nä såklart kan ingen veta och såklart kan indikationer från en träning antyda något, men det var ju precis det jag skrev att är inte Lundin sjuk, skadad eller känner sig trött så får nog dom flesta hålla med om att på förhand om man fick välja så är jag ganska övertygad om att 99% hade valt Lundin från start.
Men nog om detta nu, Hanses är keeper ikväll och det är bara för mig att gilla läget
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo:
Puh skönt vi klara, för spännande för Ivan Drago som vek ner sig och stängde av datorn😂
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: Det var verkligen inte skräll att Ragnarsson är tillbaka i spel i alla fall.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: Domaren har bara 50 visslingar i pipan innan kulan ramlar ur så det gäller att prioritera blåsningarna så den räcker hela matchen ;)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: Björn H kanske valde beroende hur de presterat på träning den senaste tiden. Sedan kan man aldrig veta hur det har gått med Lundin i målet, inte ens du.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: karlström blir ju hakad/slashad där. Klara vi detta blir man lite impad
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
MsÖ:
Bra debut av Norlinder, tror att man löst sitt PP-problem nu.... kommer kanske BP-problemen tillbaka.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
J F K: Alright då får vi enas om att vi tycker olika, dock köper jag ditt resonemang även om jag personligen inte hade petat Lundin efter 2 sämre matcher än normalt.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: tack å gonstt
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: Den är blind side, men i realiteten inte ens en tackling då han mer åker in framför spelaren. En femma för den är oerhört hårt dömt.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Vilken filmning. Den minst fysiska personen i modo petar i almtunaspelaren och blir matchstraff...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Hanses kommer nog inte vinna denna match åt oss i alla fall, hade nog plockat honom vid 3-3. Kommer antagligen slinka in minst 2 puckar till.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: Jag håller helt enkelt inte med dig.För att Lundin ska vara riktigt bra behöver han vila ibland. Två matcher på raken har han varit klart svagare så då tycker jag verkligen att man dels låta honom vila och dels att ge Hanses en chans då det i grunden inte är en dålig målvakt. Han har onekligen inte varit lika bra idag.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Eller: Jaaaaaa såklart, MEN när man ligger så ruskigt risigt till som Modo gör med flertalet svåra matcher Comming up så är det väl jävligt dumt för att inte säga urkorkat att inte ge laget bästa möjliga förutsättningar att vinna matcher. Hade man varit klara för slutspel eller legat bra till spel och tabellmässigt så kan man gamblea och lufta bänknötare men inte i det läge Modo är i nu anser jag bestämt
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Rytter: vår # 6 är bäste Modoit , han spelar ungefär som man förväntat sig # 39 skulle göra
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: det är alltid bra att hålla igång båda målvakterna om förstemålvakten blir skadad.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
J F K: Fortfarande så begriper du ingenting, otrolig märkligt när du ändå brukar ha bra koll?

Läs igen och ta in vad jag skrev ist för att spela dum!
Lundin har stått en halv serie så nog orkar han stå, är han inte skadad, sjuk eller trött så är det slapp att låta Hanses stå
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Webmaster: Hanses är kass
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
J F K:

Suck vi gör det inte lätt för oss. Vi kan verkligen inte få tag i matcherna när vi väl får momentum. Vi släpper det lätt och får jobba som satan för att få tillbaka det.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gusse: ja man kan inte annat än skratta el gråta...klarar inte att leda idag
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Almtuna IS - MODO Hockey 3-3
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
J F K: Vad händer? Både Eriksson och Karlkvist gör mål. Och vi har gjort fler än två mål. Men glädjen varade inte länge förstås. Går nog till sig det här
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: Nämn en enda målvakt som orkat stå alla matcher en säsong så kanske jag håller med dig.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Supertrött:
😡😡😡😡😡
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: 3-3. Den får Hedman ta på sig-
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Nieminen: haha va länge det höll igen...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Rytter: Äntligen!!!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
J F K: Spelar det någon roll vad man tror innan?
Man lever ju i en verklighet, en verklighet där Lundin varit överlägsen Hanses på precis alla plan och vill man vinna hockeymatcher så ställer man alltid det bästa laget för dagen på isen.
Är inte Lundin skadad/trött eller sjuk så är det ett slappt agerande av ledningen när Modo ligger i det prekära läge man gör, sen som sagt vad jag trodde spelar öht ingen roll
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
hk:

Riktigt fin uppåkning. Han vill verkligen visa upp sig och tar för sig rejält.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: Fan Norlinder vilken grabb!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
J F K: yess va viktigt å ingen woho vad händer haha
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: Jag tyckte inget av målen vi släppte in mot Löven var otagbara. I det läget kan det vara nödvändigt att låta Lundin vila någon mstch.
Jag har för mig att du var en av de som trodde Lundin skulle bli andremålvakt och i sådana fall får man väl anta att Hanses var första i den tankegången...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Robin Ztorken L: Modo är riktigt illa ute i serien spelmässigt och förväntas rasa närmaste matcherna, då kan jag tycka att det sänder förbannat slappa signaler från ledningen när man ställer en målvakt i kassen som nog inte ens är topp14 i ligan, har dom gett upp?
Jag hoppas innerligt att Almtuna vinner ikväll, dom är värda en seger!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Nucky: ja vad ska man säga 1-0 ledning nån minut, slapp retur av Hanses sen kanonläge i pp o utvisning strax efter med mål i baken, alla stod still o tittade på Hertzberg, Modos försvar finns knappt längre, ja Norlinder spelar bra
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: ja dom kan hålla pucken i offensiv zon.
När Modo spelar pp så är den i mittzon eller egen zon i 85% sv tiden och när den väl är i offensiv zon så studsar den omkring okontrollerat tills motståndarna skickar ut den
.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
MsÖ: Norlinder ser bra ut, rörlig och skottvillig
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Almtuna IS - MODO Hockey 2-1
Kommentera

« · 1936560 · »