1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479862 inlägg · 4078 ämnen

Almtuna - Modo 2020-10-20

2092173 · » Till forumet


Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Modoitn: Vad menar du med det? Måste man ha varit med på det här forumet i 30 år innan man kan få räknas som supporter?
Mycket märkligt resonemang.
Tack för dig.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Skrynklug_puck: snälla nån, vem försöker du lura? Finns inte ett uns av modo-supporter bakom ditt konto.

Tack för mig.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Frontschwein: Då var det tydligen fler som hört samma sak
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Frontschwein: sparka hann! Och vi kommer definitivt få storstryk av hästen!

Jag blev bannad några dagar här på forumet när jag försökte vara lite positiv. Det ska man inte vara som modoit har jag lärt mig nu!

Nä det kanske ligger något i det hur andra supportrar ser på oss modoiter, griniga och negativa.

Tack för mig!
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Confusius: Toby var INTE nöjd med Styf, och han har även ordagrant sagt att Styf inte håller som headcoach. Kan säkert ha inverkan på att Toby inte valde att köra ett åt till
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Tarasov: Då är det mitt minne som sviker mig
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Confusius:
Ang Styf verkar han inte ha någon direkt inverkan på prestationen vare sig uppåt eller neråt, det har sett väldigt olika ut under hans tid som ass.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Golden boy : Och försvarsspelet har ju knappast varit tip-top under Styfs ledning. Hörde ett rykte under förra säsongen att Toby inte var direkt nöjd med hur Styf coachade backarna, dock ett rykte bara ta det som det
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett:
Om chefs/lednings egenskaper..
Sant. Ben there-Done that.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett: Ja, jag håller med, men vill tro att det inte är så i detta fall. Ville är en skön lirare som antagligen funkar i rätt miljö. Men vad är det som gör att det är så ohyggligt svårt att funka som tränare i Modo? Är vi fans som ställer ohyggliga krav eller är det klubbens aura med en massa känslomässiga fd. NHL-proffs som gör det helt omöjligt att få en lugn stund som tränare och tänka klart och leverera ut ett recept på ett välfungerande, vinnande, lag?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
M Horava: KRM skrev ett inlägg här om dagen om ledarskap som verkligen var spot on. En dålig ledare kan suga så enormt mycket energi ur gruppen och ibland kan man inte ens sätta fingret på vad som är fel. Men efter att ha jobbat två timmar är man mentalt slut, när man tidigare kunde jobba 12 timmar och fortfarande ha energi till att hitta på saker efter jobbet

Och det kan gå snabbt. Ett chefsbyte kan göra att drömjobbet blir till en mardröm på bara någon vecka. Intressant kuriosa är att bristande förtroende för chefen är den absolut vanligaste orsaken till att folk säger upp sig (inte lön/familj/arbetsuppgifter som man kanske skulle kunna tro).
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: Tack för att du lyfter en hel del ljusglimtar. Vi bör sätta ditt inlägg på repeat här. Det verkar ju faktiskt vara lite grejer som inte är helt kass. Det jag förväntar mig av spelarna är att några kliver in och plockar bort den där veligheten, tveksamheten och drar iväg passen såsom det är tänkt att vi ska spela.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gäsp: Saken är den vi har ingen Tambi eller Karla eller Johnson eller Norlinder som gjorde målen och vi har inga ersättare för dessa spelare just nu men vi ska inte ge upp vi ska vända på detta har sett under förr och vill se det igen ,,,,,Heja Modo vi ger aldrig upp
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
wolper: ser det ut som om några nhllån lämnar 15 november? Hörts något mer om det?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Golden boy : Nej det är sant men då kör vi på Sundell och Omark.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
J F K: Ok men jag tror tyvärr att man skjuter sig själv i foten ju längre man väntar. Jag tror att Nieminen har förlorat omklädningsrummet helt men det är bara vad jag tror! Så här dåligt är inte laget!
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gäsp: Styf har varit med sen Andreas Johanssons tid, men jag har verkligen inte någon uppfattning om hans kunnande. Det intryck jag får av honom är att han definitivt inte är en huvudtränare iallafall. Ger ofta ett osäkert o lätt stressat intryck vid intervjuer, om Nieminen får gå ser jag ingen anledning till varför Styf ska vara kvar, han borde väl rimligtvis vara delaktig i den här miserabla inledningen.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
J F K:

Någon som vet vad som hände med Viklund? Blev han skadad eller bänkad? Han var inte med i slutet va?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gäsp: Man tackarrrr för de är heller inte sur eller arg på du jag e inte sån människa bara så du vet!!😘😘😇
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gäsp: Det är lika mycket Omark och Styfs fel i sådana fall. Vi ska inte köra på dessa två orutinerade, för det vore verkligt korkat. Omark har dessutom scoutat väldigt mycket ifjol, så han har mycket med lagbygge och spel att göra.

Jag tror man väntar ett bra tag till om inte Nieminen gjort sig omöjlig i omklädningsrummet.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gäsp: Hur långt kontrakt signade vi med Nieminen? Två år?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Dundee: Innebär större förändringar att sparka huvudtränaren? eller vill du se mer handlingskraft?

Nästa fest är på fredag, lämnar vi WO åker vi nog ur serien utan kval.

Positivt ändå att känslorna kokar härinne, engagemanget för klubben lever i högsta grad
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett:

Ok så Almtuna slutade spela och backade hem på hemmaplan i en 2-0 ledning med 40 minuter kvar?

Köper inte det. Ok om det sker i slutet av matcherna då håller jag med att det kan vara en anledning, men inte med 40 minuter kvar och ledning 2-0 när man gjort en stark förstaperiod, då vill man nog fortsätta på den inslagna och lyckade vägen, och det är nog det deras coach trycker på.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett: jag skulle lätt kunna vara på att spela av säsongen med de jävulskt dåliga förutsättningarna vi fått men börja mer och mer kännas som att vi kommer cementera oss i botten om vi fortsätter på denna väg. Någon typ av ändring måste ske. Man behöver se en ljusglimt på att vi skall slippa kval neråt. För tror inte denna förening klarar ett negativt kval
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: Visst men det är inte så det ska vara, vi ska ha sex ordinarie forwards som är bättre än några juniorer.
Vi ska ha två tungt producerande linor och inga exprmentfemmor!!
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bryt kontraktet med Nieminen nu! Kör med Styf och Omark resten av säsongen och vill man ha tre st tränare så kan dom plocka upp Sundell.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: Vi har ingen första eller andra-kedja, oavsett hur man dribblar med laget. Vi har några tredje o fjärdelinor. Tycker juniorerna visat lite framåtanda åtminstone
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett: Det är minst lika mycket att man inte har något att förlora. Då chansar man lite mer och det blir mer tryck. Man tänker inte lika mycket på att vara precis där man ska vara ur ett defensivt perspektiv.

Man såg det väldigt ofta under Haralds sista år där vi väldigt ofta hamnade i underläge och först då började skapa saker framåt.

Men, samtidigt Mot BIK backade de hem, men vi skapade noll ändå. Det är ett försiktigt, krampaktigt litet steg åt rätt håll.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Robin Ztorken L:

Fast han har ju gjort rätt då de juniorforwards som kommit in varit bland de bättre och faktiskt bidragit.

Hur skulle förstakedjan sett ut istället?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Har inte föreningen gjort några större förändringar tills nästa match så kan man lika väl lämna wo. Det är nu det är upp till bevis för herr Glader hur han kan reparera den skada som uppstått. Blir intressant att se hur han går tillväga.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett:
Vad pepp man blir
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Nesse:

Du har helt klart en poäng i detta att systemet kräver mycket av spelarna och att förstakedjan blir sjukt viktig då Hellkvist verkar köra hårt på att skapa en sådan hierarki i laget.

Men grunderna i speliden måste vi kunna implementera oavsett, just ju är det antingen att det är ett för krävande system som tar tid för de nya att förstå, eller att inte ville kan kommunicera detta, å andra sidan har vi Omark och Styf som varit med tidigare och måste kunna kliva in. Hela poängen med att köra med dessa var ju att föra.det vidare.

Såg ändå en del ljusglimtar i andra och tredje, det måste vi ta med oss och bygga vidare på. Tänkte stänga av efter första då det var lika dåligt som tidigare.

Positivt är att vi har br bp, vi tekar bra, defensiven ser ok ut stundtals då vi håller motståndarna på utsidan men vi måste minimera de farliga pucktappen typ mikkelsson på blå som leder till friläge.tycker pp kommer mer och mer, vi kommer in och skapar tryck, det som fattas är målen samt lite snabbare pucktempo.

Det som måste jobbas stenhårt på är att hitta snabbare vägar ur zon och kortare avstånd mellan backar och forwards så vi kan ställa om fortare, tror vi kommer se en betydligt bättre offensiv då när vi snabbare och lättare kommer in i zon och slipper möta samlade försvar hela tiden.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: Det där är en farlig fälla. Vi såg samma sak mot Vita Hästen i första matchen, att vi helt plötsligt började spela propagandahockey när det var 10 minuter kvar och så tänker man "Kan vi ta med oss det här till nästa match så kan det bli en rolig säsong".

Men grejen är ju att när motståndarlaget slutar forechecka hårt i mittzon och backar hem istället, då får de sämre spelarna helt plötsligt tid att formera sig och då ser det ut som att vi tar över spelet. Fast i själva verket handlar det bara om att motståndarna börjar varva ner.

Som sagt, ingen idé att leta efter guldkorn i en bajskorv. Detta löses inte genom att skruva på detaljer, Ville måste bort. Alternativt accepterar vi att vi går från att nosa på SHL-platsen till att bli ett strykgäng och hoppas på att säsongen ställs in.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
lhlh: På alla våra seriematcher vi spelat har vi bara gjort "alibimål" när matcherna redan varit avgjorda, förutuom segern hemma mot KIK.
Bort med finnen nu, innan han förstört allt!!

Hur faan kan han starta en förstafemma med en helt oprövad junior och Åhström i andra femman???

Detta är inga spelare som skall spela där, det ska vara våra bästa poängproducerande enheter och inga djävla exprimetformationer, GALANSKAP!!
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: Fast vi är ju inte så sjukt efter än då vi har så få spelade. Men några förluster till så.

Som kan ser det har Glader två val.
Kicka Ville eller förstärka med riktigt vassa offensiva spelare. Typ J.Olofsson och Dima och hoppas dom kan lösa lite knutar offensivt själva.
Det är ju tyvärr lite fel säsong att dra på sig kostnader i att sparka en tränare.
Men är ju en rejäl chansning att behålla Ville och typ hoppas att säsongen ställs in.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
JonteD: Sov nu Jonathan! Jag är inte sur på dig det går inte att bli sur på dig. Handhjärta till dig Jontha!
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gäsp: Oj så sur jag gör precis som du skriver när de går emot!!
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett: Enkel matematik. Bänka Mikkelson o spela oftare mot Kristianstad.

Glömde det viktigaste, vi k´skjuter ju en del skott mot mål idag,, men ingen skymning. In med Brashear igen, låt han bara skymma
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: Missade matchen ikväll och det verkar som jag inte ha gått miste om ngt som man ringer hem om. Kan någon kortfattat ge ett matchreferat
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
KRM: Lite kul statistik:

- Vi har blivit nollade i 3 av 6 matcher
- 7 av 9 mål har gjorts mot nästjumbon i serien
- Lagkaptenen har 0 poäng och är -8
- Vi snittar 22 utvisningsminuter per match, 6 mer än näst sämsta lag
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Dackell tillsammans med ett par junisar bästa Modospelare idag.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Nieminen: Lätt topp 3 av de största lössen som härjar här inne när det går illa. Sen har han problem med mig då han fantiserar ihop att jag påstår att han får O'boy o bullar av sin mor.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
hk: Han har nog högre ambitioner trots kärlek till MoDo, men vi ska vinna med stil. Shining hockey, in med Hamrén för bövelen. Han får nog sparken från Isalnd vilken dag som helst
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Axle San: Tror Magnus varit på tapeten tidigare för några år sedan.
Hur som helst så är detta inte värdigt klubben, 6 matcher kan låta förivrat men det finns ju ingenting som blirbit bättre sen laget gick på is i höstas, Ville måste bort och ersättas.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
snowden: ..eller Lückner? Lückner har väl jobb som försörjer honom så att Modo har råd att ta in honom.. :-)
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
snowden: Kung Harald, vars är du när vi behöver dej som bäst?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
snowden: Till och med tankar om Pelle Bäckman får det att vattnas
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Domsjö: Jo det där känner man ju till...
Magnus Sundqvist kanske? Bra meriter från HA
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Djuunaz:

Ja problemet är inte antal insläppta iaf, vi hade ju 0-2 och 0-2 In i slutet mot bik och nu Almtuna. Släpper man in så få mål under nästan 60 min ska man vinna matcher. Vi hade ju dessutom bara 1 insläppt borta mot kik med.

Solklart att det är uppspelen och offensiven som inte fungerar och ger oss energi. För vi är med långa delar i matcherna målmässigt.

Tycker ändå andra och tredje visar bättre intentioner än tidigare och vi kommer till mer skott och skapar mer än tidigare.

Men det blir viktigt att vi får in lite puckar, aagaard bränner helt rent läge i slottet, Gagnon missar målet i ett kanonläge i slottet efter pass av Hepponiemi, Ohlson bränner ett direktskott i slottet och får den inte på mål ens, spelar med självförtroende sätter 2 mål på dessa lägen.

Blir intressant att se vad som händer i serien när lånen drar, Almtunas mest framträdande spelare är ju deras lån, samma i andra klubbar.

Med facit i hand skulle vi också tagit in riktig spets tidigt, undra vad någon av bröderna Olofsson kunnat göra tillsammans med heppo. Nu tappar vi mark som blir jobbig att ta ikapp.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: Spelidén som kommer från Hellqvist ursprungligen, hur gångbar är den? Om vi ser Leksand i år och Modo ifjol så står man och faller med första kedjan, sätter då inte spelidén för höga krav på materialet?
Hur passar den med årets Modo (om vi bortser från att inget fungerar just nu)? Modo ifjol var sanslöst roligt att följa, men det var ju för att man kände att det spelar ingen roll hur vi spelar för vår första kedja gör fler mål än hela erat lag.
Låst ämne

2092173 · »