1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478097 inlägg · 4078 ämnen

Almtuna - MoDo 2022-11-04

2403759 · » Till forumet


Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Robin Ztorken L: Ja, nu får serieledarna sluta hänga med skallen o vinna snyggare,
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Statler: verkligen och kan vi inte tända till kring matcher som denna, då vet jag inte vad.
Måste bli bättring från som det sett ut de senaste fem matcherna mot tippade bottenlag.

Nu får vi verkligen visa vad vi går för mot ett tippat toppgäng, blir garanterat ingen underskattning och hängskallar, hoppas jag
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Nucky:
Tror heller inte han har den offensiva produktion som krävs, tycker både 2 och 1 skapar lägen så är inte orolig för deras produktion. Däremot kul att 3 börjar växa och ta tag i spelet kommer blir värdefullt framöver.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Robin Ztorken L:

Håller med och tror Marenis passar bättre i första än Aagard. Ja men precis, den här den här typen av matcher som är Modos svaghet och ska vi gå upp är det såna här matcher som ska vinnas. Är redan spänd och nervös 😅
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Nucky: Häggström hade inte spelsinne att spela med Foppa heller.
Tror bara att det inte blir så mycket försämring och att de övriga kedjor tjänar så mycket mer på det.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
J F K: Håller helt med. Marenis blixtrar till ibland och gör sina 2 - 3 spelare. Mannberg och AP är nog bättre för honom.

Södergran är nog också mer ödmjuk än Aagard och lär bli ett bra komplement till Big D och Woods med tanke på hur hårt han arbetar över hela isen.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
J F K: Tror inte Södergran har spelsinnet som krävs för att lira ihop med Woods och Dickinson.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Ozzy: Jag tackar såklart för att jag upphöjs till kung ibland klagar jag på domarna. Jag har dock inte skyllt förluster på dem de senaste två åren. Lövens forum är fullt med människor som på allvar hävdar att man bara förlorade pga domarna. Fyra mer tvåor och då var en för puck out, en för too many players. En var dessutom för abuse of officials. Så i princip en enda riktig tvåa mer än KIK och man går bananas.

Lägg därtill att Löven - till förmodligen ingens förvåning - är seriens mest utvisade lag. Det enda som snittar mer än 10 minuter per match.

Sedan åkte den där junioren på en rätt ful crosschecking som var minst 2, möjligen 2+2. Trodde bara Rahimi kom undan med sådana då han gjorde liknande mot Näsén senast då Näsén började blöda rejält.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Bad_Brett: Jo, jag håller 100% med. Södergran skapar säkert ytor och kan även skydda Woods som får rätt mycket stryk ibland.

Andra är given.

Tredje kan bli ruskigt bra med Marenis. Mannberg har varit riktigt bra de två senaste och verkar hittat kemi med AP. En Marenis där kan få vara den självklara stjärnan/avslutaren i den kedjan. De andra på är nog ödmjuka nog att låta Marenis får mer puck än idag och nyttja sina styrkor.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Robin Ztorken L: Enklast är väl att gå bakvägen:

- Aagaard bör återförenas med EJK och Filip.
- Marenis skulle passa bättre med AP och Mannberg
- Då blir Södergran över. Han har sett riktigt het ut på sistone, så de logiska vore att köra honom med Big Dick och Woods.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
puffe2: sant, men nog har vi vunnit fler matcher mot motstånd vi ska vinna mot jämfört med dif och löven?
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Statler: En sak är klar och det Aagaard måste bort från första och det snabbt som attan helt iskall där, sen kan man diskutera vem som skall ta hans plats.
Jag tycker att Marenis ska få chansen där i första hand, därefter prova Södergran.

En reflektion efter Almtunamatchen var att Nygren var så tät, gjorde det väldigt bra!!
Han mer eller mindre vann matchen åt oss.
Antar att vi i afton får den värdemätare som verkligen visar var vi står, vi har gjort en handfull mediokra matcher nu men det spelet kommer nog inte räcka mot BIK.
Vi måste upp rejält nu och visa att vi vill och kan.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
J F K:

Det är uppenbart att domarna tittar mera på Rahimi i år än tidigare år, han fick t.o.m. påföljder efter en match för ”filmning”, det bådar lite bättre inför ett slutspel om domarna kan hålla nivån förstås,
En viss import från Luleå har iofs också visat upp att han också kan ”ramla omkull” när det behövs, underbart att man inte vill låta det gå så långt som det har gått inom fotbollen…
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Statler:
Tänker Kelleher och Halbgewachs
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
J F K: lite kul när du, kungen av att gnälla på domarna,kommenterar hur andra fans kommenterar domarinsatsen😀men det var faktiskt löven själva som klantade bort den här matchen inte domarna
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
modomille:

Håller med helt. Nä vi behöver nån lite mer elak som är beredd att offra en hörntand för att göra mål. Vi har så mycket skills redan. En Skröder, Wernblom eller helst en Susse 😀 På HA-nivå då
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Statler: Jag tror att vi är mer förberedda än förra säsongen när mycket var nytt men räcker det? Tror tyvärr inte det. Vi behöver förstärka och framförallt förstärka rätt. Är dock rädd att Hinken kommer gå på typ någon som Halbgewachs. För det är inte vad det här laget behöver.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Tarasov:

För mig är det viktiga att vi är redo för ett slutspel som kommer bli oerhört tufft. Är vi redo mentalt för matcher i Södertälje, Kristianstad, Umeå och framförallt Stockholm? I dagsläget absolut inte. Kanske August Berg och Adam Pettersson men för övrigt är vi lika naiva som ifjol och det är därför Karlin är lika gubbsur som mig 😃
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Tarasov: Loggade in på gröngult forum. Nog för att det gnälls på domarna som fasen hos både Brynäs och Timrå, men bittrast av de alla är Löven. De är helt galna.
Löven hade fyra mer utvisningar än KIK, varav en var för too many players. Vi hade två fler än Almtuna och inte ett ord hos oss.

Men, problemet var väl att gullegrisen Rahimi fick två tvåor och det retar väl mest. Båda för tripping:)
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Statler:
Det kommer vi få men tror att vi iaf är ett topp 3 lag även om vi möter lite tuffare motstånd.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Saleva:

Håller med. Vill gärna vara positiv och det finns massor att vara positiv över men precis som Karlin är jag lite smågrinig över de ofattbara dipparna i varje match. Får vi dem mot topplagen också? Adam Pettersson är Modos mvp och Sebbe vår största kämpe. Men det här håller inte för en shl-plats utan en forward in och en back om inte Berg/ Norén kan täcka upp en sådan. Jag tycker inte våra två första fungerar bra alls och det beror på dålig kemi. In med en ny i första, ner med Aagard i andra och Marenis i 3:e
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
MODOJohan:
Donald Sutherlands genom brott.
Och den coola Telly Savalas
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Saleva: Partypooper!!! ;)
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Saleva: Vi har bara spelat 3 matcher mot lag 2-6 och då bara tagit 4 poäng så visst har du rätt. Men för att få lite bättre sömn, kan vi väl säga att bottenlagen vi mött är bottenlag för att de spelat fler matcher mot oss. Vore dock bra om man mötte alla lag en gång innan man mött Almtuna 3 gånger o.s.v. Spelschemat är ingen hit
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Saleva: sköna 3 poäng och jäkla härlig känsla att vi fortsätter hålla oss i toppen. Snacka om att hinken och karlin har fått ordning på skutan. Skall dock bli sjukt intressant och se som du säger hur vi tar oss an uppgiften eftet uppehållet. Skulle vara skönt att se ett styrkebesked där. Att vi plockar minst 9 poäng denna monstermatchvecka är ändå sjukt nice
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Saleva: Passar bra att plocka 6 poäng per match.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
KB65:
Vill inte vara en partypoper men när man backar tillbaka och kollar vilka vi vunnit mot den här säsongen så inser man att det är nu det börjar. Blir väldigt intressant efter uppehållet.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Confusius:

Som du säger, Nygren tar chansen när han får den!
Om han får stå nästa match får vi en värdemätare hur han klarar två matcher på rad, och mot Bofors som lär skapa mera trafik framför mål
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
KRB: Klassikerfilmen Kellys Hjältar med Allas vår Clintan.
Älskade scenen när de vilade sig och önskadae diverse mängd magasin
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Bad_Brett: är du säker på att du inte är smyglövare?
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Confusius: Det är alltid en trött match i Begagnade bilar och Sopsortering Arena… Kan seriöst inte komma på en enda match då vi bjudit på propaganda-hockey just där nere.

Tycker faktiskt Sveningsson och Marenis visade tendenser på en bättre kemi idag. Men jag kanske är blind.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
KRB: Trött insats ikväll. Kan naturligtvis förklaras av att vi har match imorrn med, man kanske sparade sig lite?

Riktigt stabil match av Nygren, kul att se att killen utvecklas.

Återigen en riktigt bra match av firma Mannberg-AP. Kul att se att det börjat lossna offensivt för Mannberg.
Har dock trott på honom, kan fan inte vara lätt att komma från flera säsonger med köttande i 4:e femman och boxplay-spel till att ges en producerande roll, det är liksom inte bara att slå på en strömbrytare.

Sedan är det väl magstarkt att gnälla när vi leder serien. Men jag tror att vi måste flytta tillbaka Mikkel till andra, dom har ju uppenbarligen funkat förut.

Tror att Riley och Josh skulle må bra av att få in lite fysik i sin kedja, så sätt in Södergran där, tror även att Södergran skulle lyftas lite av det-
Så då får det bli 3:e för Marenis
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Tolla78:

Oja du ser ju helt klart, den där straffen till Björklöven och dom där 2 BP målen KiK gjorde bevisar att domaren endast tar Björklöven utvisningar.
Kommentera


Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Jan-Erik :
Bofors nästa match blir en värdemätare!
Lite småmisstag som matchen mot Östersund får vi väl räkna med,
Det skulle kännas bra om MoDo kunde höja sig och alla fick godkända ugglor för insatsen efter nästa match

Det är riktig nice och vara medlem i MoDo i år!
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
KRB: hoppas du får rätt om modo.
Kommentera


Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Tolla78: MoDo vinner, Östersund vinner, trevlig kväll minsann
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
hk: Nej. Kikaren rör honom. Om Weigel faller utan kontakt, då är det diving.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Bössa68:

Jag har sett filmen ”Kellys Hjältar” några gånger, det var väl en tysk Tiger VI jag liknade Modo med innan,
Hoppas alla kan höja sig ett snäpp och nita Bofors inför uppehållet, det skulle sitta riktigt fint
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
hk:

Vore ju rätt pinsamt för löven ifall de har två anmälningar för filmning på kort tid.

Och ja det ser ut som han förstärker rejält, pinsamt av Weigel.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
puffe2: titta matchen får du se hur köpta dom är vatten skallen Lundkvist från Skellefteå tar enbart löven utvisningar sjukast match jag😅 sett. Har ni vunnit vm guld nu
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Tolla78: Undrar om det blir en anmälan på Weigel för den här?
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Jan-Erik : Tabellen är och har fortfarande varit väldigt rörlig under hela inledningen av säsongen. Mora och KIK var på ”topplag” när vi vann mot dem och jag ser dem som lag för övre halvan när vi summerat säsongen också.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Tolla78: Fläckfri insats av domarna.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
KRB: du verkar ha grymmt kunnande om krig du, är du k soldat?
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Tolla78: Låter högst troligt, du verkar ha god insyn i slikt
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Bad_Brett:

Visst han är bra framåt, samtidigt var han inne på isen på 4 av KIK:s mål.

Gradin har bra scoutöga, det var ju spelaren han plockade ut i utfrågningen kring vem han helst skulle plocka från en konkurrent.
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Härlig kväll, Modovinst och 0 p för Löven!
Kommentera

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
bollan123: Du ska nog fortsätta att kika på lövens matcher. Se det som en order!
Kommentera

2403759 · »