1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478746 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1810686 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Skröders kära moderklubb Sparta, som nyligen spelade mot Storhamar i världens längsta hockeymatch (som de förlorade) vände sin kvartsfinalserie från 2-3 till 4-3 i matcher genom 1-0 seger i sista matchen. Tränas av svenske Lenny Eriksson, målskytten blev gamle SHL-spelaren Henrik Malmström och i mål stod svenske Samuel Ward på huvudet. Intervju och lite skön stämning i klippet på sidan nedan.

Sparta slutade 8a, blev valda av Storhamar som slutade 3a. Kul med skrällar i ishockeyn :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Frantisek Kaberle är min absoluta favoritback i Modo, han var ju grym åt båda håll så att säga.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Varken Pikkarambo eller Lintner var ju dock något att hänga i julgranen i det defensiva arbetet. Cumiskey är ju i samma liga där. :-)
Jag menade mer på att Packa var duktig åt båda håll. :-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Huge: Alla blir saliga på sin tro.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
eltifoso: det var spännande. Det var massor av kamp. Jag gillar den hockey som mors representerar, men alla har olika smak.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Hade vi bytt målvakt förra säsongen hade vi spelat i SHL denna säsong.
Troligvis som bottenlag men ändå i SHL
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Huge: Det var jag och trots att jag håller på ena laget ikväll så vidhåller jag att flera av matcherna jag sett i våras allsvenskan har varit mer underhållande

Tyckte denna var mest kamp och några slumpmässiga mål, samt en domare som svalt pipan
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Måste backa lite på det jag sa om solklart flyttande av målburen.
Repriserna visar som bäst att ena eller båda stolparna har lyfts ur sina hållare nere vid isen. Vet inte vad reglerna säger men om det räcker med att stolparna lyfts men inte lossnat för att ett mål ska dömas bort så ska det här målet dömas bort.
Är dock lite osäker på vad som gäller, har för mig att stolparna måste ha lossnat sas från sina hållare för att ett mål ska dömas bort, isf tycker även jag att målet INTE ska dömas bort.
Snacka om tuff, jämn och bra match vi har sett. Var visst nån härinne som sa att det är mkt roligare att titta på AS-hockey.
Fan trot, när man sett den här fighten... ;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jå1:

Nu fattar du nog fel, det var inte negativt eller så.

Han har inte på denna nivå att göra för att han är för bra för J20.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Reideborn är bättre än ifjol, men inte bra nog. Hade man bytt målvakt hade Djurgården spelat kvarten nu.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: det höga tempot har satt sina spår.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: man tycker lite synd om Djurgården. Man har för dålig målvakt..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: domarna är ju inte helt blåögda, det är ju klart att djurgårdaren tar chansen att trycka in backen i målvakten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: jag kan köpa att man tycker att målburen är flyttad. Däremot är det inte djurgårdarebs fel att fbk åker in i egen målvakt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Huge: det är som Wikegård konstaterar svårt att veta. I förlängningen är målburen på plats, även om den är lite upplyft.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Huge: domarna hade rätt bedömning, man får inte trycka in en försvarare på målvakten. Regelvidrigt mål.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ser det som en självklarhet jag. Blir det Timrå-Modo i en ev kvartsfinal tro?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Hur kan du tycka det, när bilderna solklart visar att målburen är flyttad innan pucken passerar mållinjen?
Känslan man annars får är att domarna valde att döma bort målet för att målvakten blivit påkörd, men där hade dom isf fel.
Nu blev domslutet ändå rätt, även om motivering var fel....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jå1: fick Foppa och macke spela så får Dahlén göra det. Modo vann med 15-3 I finalen med 73orna... Då slog man av på tempot efter två perioder...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Borde vi inte låta han spela pga att han är för bra eller vadå?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: tycker att Djurgården gör ett regelrätt 3-2.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: bäst av tre. Det bra ut för y-län. Segrar på bortaplan med två hemma...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: bäst av 3 tror jag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Dom möter ju det svagaste J20 laget i top 10 också. Men Dahlen har inte på denna nivå att göra egentligen, tre spelare har nu gjort Timrå till guldkandidater.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: han verkar het Uffes grabb
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Är det bäst av 3,5 eller 7?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: härligt. Brynäs verkar ha upptäckt Dahlén. Fyra av fem mål från honom när Brynäs krossas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: 2-0 Karlström
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Carl Lejonkräk: plocka bort Helber. Den minst intressante människan någonsin.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: FBK i förarsätet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
eltifoso: just nu är det helt jämt. Galet jämt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen: Klart att det alltid finns undantag som bekräftar regeln, dvs att det ibland och av olika anledningar blir fel när man värvar både spelare och ledare.
Men i allmänhet är jag tämligen säker på att alla som jobbar inom en förening på den här nivån, både på och utanför isen gör allt för resultaten ska bli så bra som möjligt.
Som utomstående har man inte den insyn och kunskap som krävs för att kunna bedöma de ansvarigas arbete, det kan man bara göra om man själv befunnit sig i samma sits, svårare är det egentligen inte.

"Sen var det att det ligger i supporterns natur att vilja vara en del av lösningen jag belyste. Jag tror att du valde att missförstå lite för att agitera."

Inte alls.
Jag försöker belysa att det kanske inte är så seriöst eller fruktbart att som i sammanhanget oinsatt och okunnig utomstående supporter, vilja vara en del av lösningen. Speciellt inte när det handlar om supportrar som tror att lösningen är att gnälla och kasta skit på ansvariga eller komma med förslag som sällan framstår som realistiska och genomförbara. Typ....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: ja jag såg det. Kul med Joel som målskytt. "Tuffingarna" får nog försöka psyka någon annan

Men nog ska Dif ta detta ändå , roligt så länge de varar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
eltifoso: gärna det. Ser fbk i kvittera efter en katastrofal utvisning. Sorgligt dåligt dömt...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: stort tack! Hoppas ni spöar stockholmarna
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
eltifoso: Oscar Pettersson. Passning från Lindgren och leman:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: vem gjorde målet?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ser ut som att Dahlén börjar bli mogen att ta steget upp från j-20=)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:

När vi ändå är inne på offensiva backar, att ingen har nämnt Hannu Pikkarainen, 43p på 50 matcher och helt jävla dominant i match efter match.

Det är nog den back som dominerat mest offensivt iaf.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Ej att förglömma Richard Lintner, 12+9 på 28 matcher i grundserien är riktigt starkt för en back
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: kaberle var ju ruskigt bra sista säsongen. Modo hade iofs hyggligt lag då! Men jag tror inte jag sett en bättre back i Modo!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Om jag lägger till "Som fortfarande skulle vara aktuell för spel i Modo" får jag mer rätt då? ;-)
Om vi räknar bort Heds77 då.

Jaja han kanske inte är den bästa vi haft då. Men jag har ändå en liten kärlek för Pöck. Framförallt för att han var rätt grinig och ful.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Personligen skulle jag säga att Miloslav Horava är den överlägset bästa offensiva back vi haft, och han var lika bra defensivt. Efter honom får det nog bli Frantisek Kaberle, otroligt allround.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: offensivt sett var väl Cumiskey eller några finnar bäst? Men en back ska väl klara backspelet o då är Tomas Jonsson överlägsen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Den bästa offensiva back som någonsin spelat i Modo måste väl ändå vara Victor Hedman även om man bara kunde ana hur bra han skulle bli. Vid tiden i Modo var han inte nära Pöck...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Har svårt att se Pöck hävda sig i jämförelse med Tomas Jonsson och Adrian Accoin. Men, visst var han riktigt bra.
Sedan skulle jag också ta Horava och Kaberle före Pöck och då har vi ändå inte gått tillbaka till Nicke Johansson.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mydar: Jag bor i Blekinge och var hockey är störst mellan Blekinge och Ångermanland vet jag inte, men som bleking kan jag iaf säga att hockeyn är väldigt stor här. Minns tex denna krönika av Wennerholm: www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article16139548.ab

Det skrivs/pratas väldigt mycket om KHK i lokalmedia, och folk var som galna i laget i Karlskrona även när de låg i division 1/2.

Minns en gång för kanske 6-7 år sedan när jag satt på tåget hem. Bredvid mig satt ett gäng medelålders par som varit i Malmö och kollat Pantern-KHK, då Division 1. Jag tänkte för mig själv, jag som alltid varit Modoit, att hockey på den nivån inte kan vara särskilt kul och att det var "tur" att jag höll på ett lag i högsta serien. Tiderna förändras...

Mitt första inlägg btw :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Har drömt om honom i flera år nu. Han är nog den mest kompletta offensiva back vi haft. Offensiv men nog stor och stark och sådär härligt ful för att klara defensiven ok. Han och Lethivouri hade verkligen en bra säsong här.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mydar: Ja det tycker jag vi ska ha det klart för oss. Modo har absolut inte sämre förutsättningar än andra lag för att spela i SHL igen. (Än om många vill se det som så jävla svårt)
Vi har INGET som kan konkurrera med Modo.
Jämför med Timrå som har en hel jäkla stad till att slåss mot t.ex.

Det vi har "mot" oss är väl att så många av de största bolagen i stan har utländska ägare. Trotts det har vi sponsorer som ställer upp med betydligt mkt mer pengar än vad som är nödvändigt av dom.
Tänk om Metsä, BAE eller Aditya birla stänkt in samma procent som vissa betydligt mindre lokala aktörer.

Nä, tillbaka med Messmör!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mydar: Samtidigt hade de rätt flyt också. Det enda året man var riktigt bra gick två lag direkt upp i SHL. Hade de haft sin lidnerska knäpp något annat år tror jag inte att de gått upp. Chansen kommer väl alltid att finnas, men från och med nästa säsong kommer det att bli kopiöst mycket svårare än vad det varit förut.
Kommentera

« · 1810686 · »