1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474553 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1819938 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Carl Lejonkräk:
Modo ligger i topp enligt denna, antar att denna lista ligger till grund för att Johan W säger att man inkluderar allt i budgeten, medan en del klubbar endast anger sin grundlön.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Hur mycket kan det tänkas vara i förhållande till andra klubbar? Det fanns nån lista från förra året vill jag minnas..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mano:
Minst 12 miljoner i spelarbudget detta år, Johan vill även påpeka att den innefattar allt inte soc. avgifter, förmåner såsom värdet på lgh mm. Vissa klubbar redovisar tydligen endast grundlöner.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: "Det var liksom rätt klart för alla att det inte var någonting att anmäla."

Ointressant för sakfrågan och det jag försöker säga: varför är det isf uppenbart och rätt klart för dom som ska granska att det här inte är nåt att granska, när man både granskat och dömt för betydligt lindrigare saker tidigare?
Kan inte se att det har nånting öht att göra med om Bulan skriker som en bandhund under match eller om kommentatorerna har olika åsikter om en tackling.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Gick ju kanon att avsluta den här diskussionen kring en match som har minimalt med Modo att göra. Får man ödmjukt be er att sköta denna tydligen livsviktiga fråga i Brynäs-boken?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Huge: Nu kan jag inte hitta någonstans (om man bortser från Brynäsboken) att Stålberg blivit anmäld. Normalt på CMore om det sker en liknande incident så brukar kommentatorerna dela upp sig och tycka olika, men inte så den här gången. Det var liksom rätt klart för alla att det inte var någonting att anmäla.

Är det någon som på allvar tror att Bulan skulle hållit käften om han tyckt att det skulle varit en femma/avstängning? Såg ni när de körde kamera på honom när han svor och skrek åt domaren? Som spelare var han oerhört aggressiv och gnällig på domarna. Han verkar ha skärpt sig lite nu, men det såg ut som en liten bandhund som bara skällde...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: Problemet är väl inte att Stålberg INTE försöker tackla Bertilsson, problemet är väl att han inte försöker att undvika en smäll mot huvudet trots att han har god tid på sig att uppmärksamma hur oskyddad Bertilsson är.
Var finns frågan om "respekt" hos den tacklande i det här fallet, nåt som alla brukar tjata om från både granskarhåll och från spelarnas sida?
Om man tidigare varit väldigt noga med att peka på hur stort ansvar den tacklande har när denne haft god tid på sig att läsa av situationen, så framstår det som obegripligt ifall man låter den här incidenten passera obemärkt.
Att en ev fällande dom sen inte är nån större tröst för oss brynäsare är en annan sak, trots att vi tappar vår viktigaste spelare när det gäller som mest.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: Jag avslutar den nu 👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Carl Lejonkräk: Nej jag avslutade diskussionen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: Fast du för ju diskussionen vidare här. Tror du att Strålberg skulle erkänna rakt av? Bulan ligger kanske inte uppfattade armbågen från sin position i båset?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Carl Lejonkräk: Såhär säger Ståhlberg, och eran tränare Bulan:

"Men jag försöker inte tackla Bertilsson. Jag kollar mot (Nicklas) Lasu. Han lägger ner pucken i rundeln och så sträcker jag mig efter den. Och så åker Bertilsson och kollar åt annat håll än var spelet är. Jag tycker att han är lite ovarsam. Men de får ta ett beslut i disciplinnämnden, men som sagt; jag tacklar inte honom medvetet. Domaren sa samma sak till mig, ”det är en olyckshändelse”.
Från Brynäshåll var det inga sura miner över den smällen.
– Det är en krock, det är inget att snacka om. Det är en olycka helt enkelt, de åker ihop, säger Thomas Berglund."

Så varken Ståhlberg, er tränare eller domarna menade att det var utvisning. Kan vi släppa det nu, eller fortsätta tjöta om det i eran bok?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Signature: du har rätt, blindside var att ta i. Jag var lite kinkig efter ännu en match dör Frölunda och domarna tillsammans blev för svåra för Brynäs. En period mer PP för Frölunda nu trots att Brynäs absolut inte spelar fulare.
Angående smällen på Bertilsson så borde det med gällande praxis ha blivit 5+20
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Carl Lejonkräk: Svårbedömt men anv du inte uttrycket blindside lite fel!? Frölundaspelaren går på pucken och hinner först (om jag nu ser rätt utan linser) varefter Bertisson kommer snett framifrån. Duktigt av frölundaspelaren att göra två saker samtidigt dock med en tveksam armbågsrörelse. Kanske han vill skydda sig mot en duktig tacklare vilket iofs inte är tillåtet. Tveksamt agerande av Bertilsson då han skulle gått för tackling och inte sträcka sig efter pucken!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Fast du har ju alltid fel så...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Guut, då vet jag hur "opartiska" ser på situationen. (opartiskheten från er gentemot oss tar jag med en nypa salt däremot).
Men du är mindre partisk än vår bok i alla fall...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Horace76c: jo, men då har jag var enögd supporter. Shl har generellt mycket bättre domare och man har råd att köra fyradomarsystem.

Jag tyckte nog att en av tvillingarnas påkörning av Gustavsson var klart värre ön Hjalmarsson som bara åker parallellt och krokar i något. Den utvisning som togs och den jag tycker att man släppte åker man rakt in i målvakten. Alla tre gångerna utanför målgården...

Om någon tackling var utvisning skulle jag nog plockat den på gunderson, för jag tycker verkligen inte den på Bertilsson var ens nära att vara medveten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Inte ens om du tar i aktning hur bedömningsnivån varit kring detta i år?
(inget ont menat nu faktiskt, men ni har väl haft liknande i AS)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Carl Lejonkräk: berätta. Hur gick nu den fejkade månlandningen Till? Vart spelades egentligen vm 58, inte fasen var det i Sverige.

Jag tycker det faktum att inte ens en enda icke-brynäsare ansett det vara utvisning. Inte ens gävlekillen Wikegård.. . Det säger en del...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zappaholic: Självklart så skall det vara en utvisning och kännbart straff för tacklingen, frölundaspelaren trycker till med armbågen på hakan och dessutom blindside.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Horace76c: Ja visst är det väl så att man är lite färgad beroende vilket lag man håller på.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Huruvida det är omedvetet eller inte, där går nog åsikterna isär. Har sett situationer lindrigare än det där som ger 5+game, våld mot huvudet.

Tycker vi gör en riktigt bra förstaperiod, så att vi inte bjuder upp stämmer inte. Sen försvinner Bertilsson och Fälth borta sen tidigare. Då blir det för tufft.

Om domarna säger jag som jag alltid säger. Jag vill ha konsekventa domare, precis som det är i NHL. Använder du klubban där så åker du ut. Här blir det godtyckligt. Det kan crosscheckas hejvilt efter avblåsningar och domarna står bredvid och tittar på. Ser för jävla illa ut
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zappaholic:
Tänkte faktiskt gå in och be en skribent här på HS (opartisk) att se på våran match på onsdag och lämna utlåtande om domarinsatsen då. Jag har alltid ansett mig nyanserad, och när andra vrålar på utvisningar har jag bara suckat eller applåderat tacklingen. Nu börjar jag faktiskt känna en del frustration, speciellt med tanke på Bertilson.
Med tanke på vad jag läser här så anser ni att domarinsatsen är helt ok?
Tänkte bara hur mycket man är ute och cyklar.
//Horace
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: GWG av Victor Olofsson, ska va en Ö-viks pojk.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zappaholic: jo, hade det varit så. Så hade vi nog också varit vansinniga. Nu blev det en omedveten krock som ingen av spelarna var med på. Tråkigt för Bertilsson Och Brynäs, men ingen utvisning.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Krap Nek: Jo men sänker man Bertilsson med en armbåge på hakan så kanske till och med en person som du fattar att folk blir frustrerade.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Krap Nek: jag trodde man skulle vara besviken på det det egna laget som inte bjöd upp, men det verkar bara handla om domarna. De kör inte med öppet huvudlag i den där boken...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gå in i Brynäs gästbok och läs kommentarerna, om ni vill få er ett gött garv!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ja, han kommer från Gävle.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: börjar man fundera på vårt Wikegård kommer ifrån. Han låter som en Stockholmare, men efter kommentatorsinsatsen idag kunde man gissat att han kommer från Gävle.. .
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Johannes Hedberg: nu är du ute och cyklar. Jag tror också att spelarna vill veta. Jag är däremot tveksam till att det rätta är att få dem att fundera idag. Det finns säkert de som är positiva och de som är negativa, men framförallt konkretiserar det en fundering. Jag tror att det var ett dåligt val att publicera idag.

Tack för att du upplyser mig. Anledningen kan ju bara vara att du själv inte har den minsta koll på Brynäs och inte vet var ni spelar . Annars hade du förstått att en supporter vet det. Jo, du kan spela idiot, men att du skulle fjanta dig låter konstigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:


Tror tvärtom spelarna vill veta vem som tränar dem nästa säsong.

Och Melin är väldigt omtyckt i Brynäs korridorer.

Sen är det 2-2 i matcher, ingenting säger att det är klart att Brynäs åker mot Frölunda. Hur än mycket du vill det.

Däremot är det helt klart att Modo spelar i Allsvenskan nästa år. Igen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Tror att man får ge Karlin lite tid att växa in i Moras organisation. Han har trots allt varit i Västervik i 6 säsonger och har hunnit sätta sin prägel. Mora är nog som sagt också rätt steg att ta, mindre klubb med små medel likt Västervik. Har fått känslan av att han fått vara med och bestämma med nyförvärv och så i Västervik och att han kan få en hyffsat lik roll i Mora med.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Kan vara ett smart val utav Mora. Karlin visade att han kan få ut max ur sitt lag och det blir väldigt viktigt för Mora då dom inte kommer ha största budgeten. Såg att det var ett 2+1 års kontrakt,är det ett sammanträffande att Särkijärvis kontrakt är skrivet på 2 år?Tänkte om vi går upp på 2 säsonger så kan sedan Karlin bryta med Mora för att träna oss i SHL. Bara en tanke.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Spännande. Betydligt roligare namn än Säcken eller för den delen Melin som blev klar för Brynäs idag. Nu förstår jag att båda klubbarna fick välja plan B, för både Mora och Brynäs hade nog hoppats på Colliton.
Jag är verkligen inte säker på att Karlin kommer att lyckas, men jag kommer att hålla tummara för Mora den kommande vintern. Lycka till Mattias! Skitroligt.

Sedan är jag lite inne på att det är en konstig tid att lansera Melin på i Brynäs. Skulle man inte väntat lite? Sanny Lindström på expressen är inne på samma linje. Risken är att många spelare kommer att fundera en hel del på det här. Vad innebär det för mig, kanske man tänker. Jag kan tycka att man borde väntat till efter man åkt ut mot Frölunda, men det är jag och Sanny det tydligen.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Karlin kan visst lämna Västervik
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Overkligt. Stor sorg.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Golden boy : Så otroligt tragiskt . Vila i frid
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
+ulfberth+: Vila i frid Markus, tankarna går till familjer, släkt och vänner.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vila i frid Markus.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MODOJohan: så otroligt skört är livet och denna helg har vi verkligen fått erfara det! Mina tankar går till familj vänner Piteå och Modo hc.
R.I.P

Mike.F
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MODOJohan: Oerhört tragiskt, vila i frid.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MODOJohan: Fruktansvärt tråkigt, jag har svårt att hantera sånt här.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Riktigt tragiskt. Alldeles alldeles för ung. Vila i frid.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Men fy fan vad tråkigt! Vad är det som händer...
Alla tankar till anhöriga och nära
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Verkligen en trist nyhet, mina tankar går till hans familj.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Väldigt tråkigt att höra. Beklagar sorgen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Beklagar beskedet. Vila i frid.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Så tragiskt. Vila i frid.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MODOJohan: Oerhört hemskt... :/ April månad har inte börjat bra
Kommentera

« · 1819938 · »