1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474565 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1836722 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
J F K: Visst är det så. Men då det gäller varje säsong så skall det väl gå att jämföra premiärmatch mot premiärmatch.
Sen så är det en sak som verkligen ser till så att publiken hittar till arenorna dvs vinster.
Men du ska nog se att kvällsblaskorna än en gång gör en jämförelse mellan årssnitt och SEP-snitt och skriker ut publik-kris.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ja det visar sig, sviker publiken får man väl locka folk med kissCam ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Det är alltså ödermättade rubriker direkt på hösten. Det tar någon månad innan publiken börjar hitta in till arenorna. Samtidigt är det som sagt lite värre än vanligt med exempelvis Skellefteås publiksiffra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ogie Ogilthorpe: Kan så vara, kanske folk fortfarande är tveksamma kring lagets kapacitet, man går ogärna på matcher där man på förhand nästan vet att laget förlorar?!

Sen har väl även shl haft svaga siffror, tex hade Saik 4200 på sin premiär mot Färjestad, i Gävle var det tomt som vanligt fast dom mötte fjolårets SM vinnare, även Mora hade stora sektioner som var tomma på sin premiär mot Rögle, Karlskrona gick tidigt ut med att man sålt få säsongskort och spåddes en svag publiksiffra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Jag tror att folk har landat i att vi kommer att spela i HA i många år framåt. Intresset har mattats lite.

Trots att produkten i år troligen kommer vara bättre än tidigare år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Minns inte vart jag läst det, men hade inte Modo ett snitt på 3700 förra säsongen?
Isåfall bör väl en premiär iaf dra minst 4500 pers, lördag och allt oavsett att vissa inte fått lön, jamena herregud är inte hockeyintresset större än att spara 250 spänn till söndag?!

Btw tror jag att jag ska ta å bila upp faktiskt, dock är jag tveksam då jag lyckats pricka in idel förluster på senare tid så jag kanske borde göra alla en tjänst och stanna hemma ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Sedan är det ju löning för dom flesta på Måndag, så det kan ju vara en av anledningarna till att det är låg försäljning.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Runt 500 - 1000 st bruka väl köpa på plats matchdagen , så en siffra runt 3500 borde det väl kunna bli .
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Centersidan är inte rögles problem, jisses vilken tafatt och vilsen defensiv dom uppvisat här i 2 matcher, tex deras boxplay är det sämsta jag sett i shl på mycket länge
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
2500 biljetter sålda enligt artikel i Öa. Känns inte det lite lågt för att vara premiär och på lördag?
Men jag har ingen koll på hur många som brukar handla på plats eller som köper sina förköp de sista dagarna. Sen kanske Västervik inte drar allt för mycket folk....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Harry Luras:
Tänker att en 4-5 raka förluster mjukar upp Rögle iaf, möjligtvis är Lilljewall inte så sugen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ska vara KHK då, Rögle dumpade ju honom inför säsongen så dit lär han förmodligen inte gå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller:
Luleå borde klara sig, tror Bulan är en garant för det faktiskt. Förhoppningsvis klarar Mora sig så vi kan köra på Hanses/Wallin säsongen ut.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Är lite osäker på Luleå också, det ska bli intressant att se hur deras två talanger Emanuelsson och Lundeström utvecklas. De var riktigt bra på att snurra i anfallszonen när de spelade träningsmatchen mot Modo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Harry Luras:
I hans fall lär nog Rögle bli mer aktuellt alt KHK. Det är trots allt ett förmodat topplag han inte platsar i.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller:
Vi kan väl vänta 3 omgångar till, men skulle gissa att KHK/RBK/Örebro blir bottenlag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: Jo, tyvärr var han i inte särskilt bra hos oss. Bra fart och bra på att hålla pucken, men det var en sanning med modifikation också. Han valde ALLTID den lättare vägen, dvs den vägen backen ville att han skulle ta, istället för att gå på mål. På tok för vek i de få närkamper han gick in i.

visst skulle han varit bättre om han fått spela på högerkanten då han i sådana fall fått klubban in i banan (att spela honom på vänsterkanten är så kopiöst korkat att man bara häpnade), men jag tycker också att han skulle väntat tills han var en betydande spelare i allsvenskan innan han provar SHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ser att Kristian Jakobsson är extraforward ikväll, hade nog varit bättre för honom att stanna ett år till i HA.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Liljewall verkar bänkad i BIF, låna in honom för bövelen så har vi en jäkla bra center!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Skulle inte sakna rbk om de åkte ur SHL. Jag tycker att Eldebrink som tränare aldrig har visat något sympatiskt uttryck.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Rögle redan ett krislag? Eldebrink ser faktiskt bara less ut...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: "19 minuter till sex månaders ångest, glädje och spänning.

Nu kör vi."

85% ångest, 10% spänning, 5% glädje ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: 19 minuter till sex månaders ångest, glädje och spänning.

Nu kör vi.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille:
Det tycker jag, borde underlätta vid "allt annat lika".
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Manuel Ågren gillar visst Modo, potentiell värvning om nått år?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Man lyckades tangera förras årets siffra när det gällde sålda säsongskort. 1250 kort om jag inte minns fel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Har rätt dålig koll på hur det gick hos oss eller vilka beslut hon tog. Men upplevde att hon gjorde samma grejer hos oss, dvs satsningar på saker runtomkring som jag tror lockar ganska dåligt med extra publik. Sen kan man inte ta ifrån RP poängen ang att behöva freda sig mot närmanden som en klubb uppmanar till.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: CG visar väl återigen att det hon är absolut bäst på är att marknadsföra sig själv.

Man ska väl inte ta ifrån hon svarta siffrorna vi skaffade oss. (Men då åkte vi ut istället)
Men nog känns det lite luftslott över det hon håller på med. Lite mycket om hennes bedrifter och lite lite om klubbarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Hehehe... Ungefär som L-G Björklund de sista åren som sportreferator. Han orkade liksom inte läsa på om spelarna inför ett VM så i stället för att nämna spelare vid namn slutade det med "och där kommer vår vän tjecken med pucken" 😊

Men hörrni Modoiter i år hoppas vi att surströmmingsderbyna ska vara av karaktären seriefinal eller toppmöte.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: förstår inte alls. I Timrå matchen så får vi bra referat och kvicka repliker.
Min favorit: "den där vita hästen" :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Satt och tittade på matchen mellan Växjö och Brynäs, sen zapade jag över till Karlskoga -löven och började fundera på om matchen var från 80 talet, kvalitén på sändningen är ungefär lika vass som om man livesände via Facebook med en iphone4 från läktaren...
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Skall bli intressant att se om Häggström kan bli producerande like Fredric A förra säsong. Tycker mig se goda tendenser i torsdags men veta kan man aldrig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Enström är givetvis ingen bra situation. Tur i oturen att det handlar om handen, vilket gör det möjligt att åka skridskor och ha fart i benen. Det är värre med skador som hämmar den biten, som exempelvis hälsenorna på Påhlsson och Byron.
Jag tror att det blir Walfridsson som tar den sista platsen bland backar. Jag har tjatat om honom ett halvår nu och försäsongen har inte fått mig att ändra mig på den punkten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Så är det nog.
Såg nu på allehandan följande:
"Vi har den trupp vi har. Vi vill vänta in Tommy och följa hans rehabilitering, säger Styf som ser fram emot säsongen."
Samt då att han kommer röntgas under hösten och sedan så kanske ny operation sker.
Låter inte direkt som att han kommer komma tillbaka snabbt och att Modo till en början inte tänker söka ersättare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Men, finns det någon här som inte drömmer om en förstecenter typ Sundström? Jag tycker att Molin gjort det riktigt bra och känner mig väl hyggligt nöjd med hur det ser ut. Samtidigt går det som sagt inte att komma ifrån att just centersidan är vårt svagaste kort inför säsongen.

Backarna ser helt ok ut och där har vi dessutom många att plocka upp från juniorlaget. Ytterforwards samma sak och där är det mycket lättare att ta in juniorer, än att ta in en bärande center. Målvakterna har väl sett stabilast ut av alla lagdelar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Absolut. Det ser ganska gott ut. Tycker Modo med en förminskad börs lyckats täta till en hel del av de hål vi hade i båten.
Tycker vi borde kunna räknas in till det gäng lag som gör upp om det hela.
Visst finns det brister, men ser i förväg ut som att de inte är större än att länspumpen hinner med.
Sen får man väl se hur det går. Som du säger så är vi nog i behov att några av ungdomarna tar extra stora steg. Men det är ingen omöjlighet med tanke på att Säcken brukar ge förtroende och inte sätter dem i frysboxen direkt om de gör något ungdomligt fel.
Tror dock det är extra viktigt att gå bra från start i år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Fått uppfattningen av att de flesta är ganska nöjda med lagbygget. En viss osäkerhetsfaktor får man räkna med, men det gäller alla lag. Man är beroende av att utveckling på en del spelare för att det skall gå vägen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: får han sjuklön faller ju en del av rytters argumentation. Rätt som det är är han snudd på gratis eller i alla fall mycket billig. Då får vi ingen extra center ändå.

Sedan börjar jag bli lite less på diskussionen kring en center. Jag tror exakt alla har samma åsikt. Diskussionen blir ju bara på repeat hela tiden.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter:
Det är faktiskt rätt gött att ha rätt, klart man skall få njuta lite :)

Däremot är det självklart tråkigt för Enström som harvat i lägre serier, till slut får han chansen i klubben sin men då får han gå skadad. På samma sätt är det synd om Edblom.

Skönt att vi iaf är närapå ordinarie i premiären.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Tycker Enström var en av våra bättre backar under fjolåret. Men samtidigt så spelade han inte så många matcher. Och vem vet hur det gått för honom om han varit med när alla hade tappat sitt självförtroende.
Nu är det som det är, och jag som konstant ropat efter en fet center håller med i viss mån.
Nu om något så blir det intressant om Modo betalar något eller om försäkringen som bör ha tickat igång fortsätter när man skriver nytt (med en som redan är skadad).

Sen kan det väl vara så att han faktiskt blev billig då han kommer från en skadesäsong. Och även om han skulle få sin normala lön så tror jag det skiljer en del på den och en toppcenter.
Tror också på att man sparade en del när man värvade Röymark i stället för en center.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:

Inte för att vara den som sa "vad var det jag sa", och önskade hellre att jag haft fel här.

Men var tveksamt till förlängningen med Enström och skrev så här när det blev klart.

"Det är väl Enström jag är tveksam till, tyckte man fick se för lite av honom innan han blev skadad och man vet inte hur mycket han tappat eller ifall skadan kommer störa honom och hålla honom borta i omgångar (som t.ex Enterfeldt)."

Med facit i hand skulle vi så klart avvaktat och eventuellt lagt krutet på en center eller en annan back, men alltid lätt när man har facit.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:
Ja det var det, kom på precis när jag skrev men orka inte ändra:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Visst är det väl en armskada?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Fram och tillbaka, eller tvärtom förhoppningsvis.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Han kände smärta i vissa lägen när dom gick på is och det verkar ha fortsatt. Dom sa att han kunde spela om han klarade spela med den smärtan, men om det inte funkade sa dom att dom kanske skulle plocka ut järnskrotet som är kvar från operationen. Det borde inte va så lång konvalescens från den operationen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: lät ju inte alls bra. Försvagar oss absolut. Men känns ändå som att backsidan bör klara sig ändå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:
Ja handskador verkar komplicerade, som jag förstår det fick visst Enterfeldt lägga av pga en efterhängsen handskada.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Enligt Hockeypuls så skall Tomas Enström opereras...känns bekant med våra värvningar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: det gick sämre idag för j-20 nere i Stockholm mot AIK, förlust med 2-5 och förlorade skotten stort.
Kommentera

« · 1836722 · »