1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479917 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1850110 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Olle: vad snackar du om? Övik är den finaste staden i Västernorrland utan tvivel. Bästa att bo i dessutom.

Och nej jag bor varken där eller i Timrå längre.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Hur som helst vore det fint om ni ville slå knätofsarna i morgon. Gör det bara.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Tycker om att sanda jag som bryter upp leksaks sandlådorna så du har jobbet kvar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jå1: Eftersom jag bor i Sundsvall och ansvarar för järnvägen mellan Sundsvall - Högakustenbron och Sundsvall - Torpshammar

:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Fan, vet du om lådorna är olåst i Sundsvall? 😁
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Otto1: Timrå, där vi är tvungna att låsa sandlådorna på tågstationen för att folk stjäl sand!
;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: En pizzeria? Vi har ju minst 3-4 stycken.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Imponerade publiksiffra Löven har mot Troja , 4177 trots krock med trav och sen Fotbollen på TV.

Tråkigt för oss att vi bara har runt 2500 - 3000 på dom senaste matcherna.
Tur att vi har dessa derbymatcher som lyfter snittet, annars har man varit grymt orolig för den ekonomiska biten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Efter Kramfors så kommer nog Timrå,Timrå har verkligen raserat. Räknas Timrå som en stad längre? Eller har det någonsin gjort det? Erat centrum består utav en pizzeria...Dom flesta tycker Örnsköldsvik är en riktigt fräsch liten stad.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: ...för övik är sannerligen högadelns hemvist i Västernorrland 🤣
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Monno: Hört att Bruce Lee jobbar som undercoveragent för att störta Yakuza, den japanska maffian. Allt enligt Ricky Gervais
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Kramfors västernorrlands getto.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Fake news. Bruce och Elvis lever och bor i en grotta utanför Kramfors. Eller lever och lever. Så gott det går i Kramfors iaf.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: va? Är bruce Lee död?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Foppa föddes på samma dag som Bruce Lee dog. Börjar förstå varför Lill-Skägget gillar USA, tuff sport, Donald B och myser i mediasfären 😀
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zource: Tror hans poängbrist i Modo kan spela in där. Inte gjort på en handvändning att gå från brunkare till att vara ledande offensivt.
Sen kanske man hade hoppats på mer utveckling men samtidigt är han ju gallerpojke än. Såna som Dahlin som hanterar seniorspel fullt ut innan 18års ålder är rätt sällsynt. Typ 1 var 10år kanske?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: jag tippar att han hamnar i SK Lejon.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zource:
Han gjorde poäng igår enligt statistiken, i förra turneringen gjorde han 5p på 5 matcher. Har däremot ingen anning om vilket avtryck han gör.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zource: jag har argumenterat för att han borde spela i yngre lagen då han i seniorlaget förvandlas till en brunkare. Han ska ha mycket puck och utveckla den delen av spelet, men hetsen att spela på så hög nivå har förstört mycket för honom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vad tror ni om Lukas Wernblooms framtid? Förra säsongen så debuterade han i Modo och gjorde succé genom att vara på rätt ställe och sätta dit några baljor. Denna säsong har han väl endast bidragit med att försöka få igång laget med nån tackling och det att han har den tuffa spelstilen, inte backar för nåt. Nu i Sveriges J18 så är han ju inte den som gör poängen iaf, dock har jag inte sett nån av matcherna, han kanske gör mycket annat bra arbete. Tror hursomhelst att det blev lite för mycket hype kring honom när han gjorde mål förra säsongen i Modos A-lag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: jag tror Brynäs, Paile skadad o M Johansson ej förlängt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar: Tycker en frisk o kry Jimmie är precis den spelartyp vi behöver. Han kan gå rakt på mål. Han kan stå och stångas framför mål och om inte det vore bra nog så har han faktiskt bättre händer än han brukar få credit för.

Sen kanske man måste ställa sig frågan hur mycket han har kvar att ge. Om skadan som hållit honom från spel kommer påverka honom negativt. Sen kan man väl fråga sig om han är tränad nog för att komma tillbaka i form i vettig tid.

Jag måste säga att jag är ganska avundsjuk på leksand och Timrå med flera.
Det förstärks med material som inte alls ser tokiga ut.

Tror att vi behöver förstärka på både backsidan och centersidan om vi ska vara med och utmana om en kvalplats.

Sen kan jag inte göra annat än tycka synd om Björklund innan hans skada. Från interna poängligavinnaren till att brunka i 3e.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca: tittar man på kategorin hårt jobbande spelare som kan göra lite poäng är det inte alls självklart att man presterar så mycket bättre i allsvenskan. Röymark o h Häggström är två exempel, men det finns oerhört många i den kategorin...

Då har Conny spelsinne och teknik som verkligen står ut.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Tror det största problemet med att värva honom till HA är hans humör, visst han skulle göra stor nytta med sin vinnarskalle men tyckte mig se att åldern började ta ut sin rätt i SHL och han hängde inte med.
Inte så konstigt med alla år som han har spelat men det går inte att bli förbannad och dra på sig avstängningar när han som oftast hade domarnas ögon på sig.
Inte för att det nu går fortare i HA än SHL men det är ändå lite mer "vilda västern" i HA, men å andra sidan så är Conny Strömberg klar för Västervik så varför inte....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Det är SK Lejon
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
"Tränar med andra spelare"? Måste ju vara i Skellefteå då, alltså typ Lejon.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Skulle vara fantastiskt om det var Modo.

Klart det är möjligt att det är en annan SHL klubb. Har ju dock varit så tyst om det, det ändå som skrivits om tidigare är ju Leksand (bortsett från detta forum), sen med hemmamatchen mot oss imorgon också är det upplagt för en fet presentation.

Men vem vet kanske är det Oskarshamn som förstärkt? Deras trupp visat sig väldigt kapabel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar: Helt uteslutet med en annan SHL-klubb?
Han bör platsa i de flesta lag i Sverige.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar: Ja Leksands trupp är sjuk egentligen,Carey var ju inte direkt en dålig värvning om man säger så. Tycker själv att vi skulle behöva en riktig vinnarskalle som Jimmie.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Jag tror nog det är leksand ändå. De kommer få en riktigt stark trupp.

Det ända som talar emot är citatet i tweeten "new club". Om det betyder ny som icke skellefteå eller som ny aldrig spelat där innan.

Men leksand en lågoddsare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sawchuk: Snackades om Leksand men dom var värvat in Matt Carey som liknar Jimmies spel stil så tror inte att det blir dom,Vita hästen då? Dom har tagit in en forward från SHL och Jimmie skulle konkurrera om samma plats som han.Och vi har ju tagit in Ekarv så tror inte det blir vi heller,några andra alternativ?Kan ju vara så att Hästen vill ha han ändå men tror inte det finns plats eller pengar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sawchuk: twitter.com/WorldHockeyM/status/928962619930742784

har Sundlöv ring på högerhand? ;) nån som vet?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag skrev det redan för några veckor sedan att Modo inte har samma HG status längre. Det är inte bara Theo utan båda bröderna Niederbach som åker till Frölunda. Flera andra av spelarna (5-6 stycken) i Ångermandlands lag för även långt gångna diskussioner med allt från Luleå till Brynäs.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Och den gäller bara i CHL. Sjukt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: fyra matcher för den vidriga tacklingen från Adler Mannheim. Det förstärker bara att chl är en jävla pajasturnering. Låt skiten självdö!!!!!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar: Självförakt, ofrivilliga vomeringar, utväxt av ett sjätte finger per hand, romantiska känslor för en kusin?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Lyssnar en hel del på PDOcast, av det jag förstått så väger flera faktorer in. Bla PDO 5vs5, de pratar även kvalitetsavslut antar att det menar avslut från slottet, osv osv. Statistik är ett värdefullt hjälpmedel bland alla andra hjälpmedel, men det är nog bra om man sätter enskilda siffror i relation till annat. Sen är vår PDO inte extrem kring 102 allt som allt, känner inte så extremt. Sen är även känslan att vi jämför avslut från slottet så står vi oss rätt bra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
greykarn: Sådan där statistik är säkert bra, men att helt säkert konstatera att trenden kommer att vända känns magstarkt. Det är som att hävda att GPSn har rätt och verkligheten är fel.
Jag kan hålla med om att det vore oerhört önskvärt att vi tar fler skott då det oftast leder till fler mål, men det finns inga garantier eller 100% facit bara baserat på statistik.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
greykarn:
Hur ser PDO ut i 5vs5?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Minns intervjun vill minnas att det handlande om att varva ner i Vanc. nåt år innan man drog hem men kan ha fel. Om inte annat vill de spela i Modo så är det nog inga problem att få med sig familjen på projektet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Det är just det dom säger att dom vill göra, bo kvar i sin hemstad Vancouver! Sedinarna kommer nog inte flytta hem förens barnen flugit ut, om ens då, övik kommer dom hem till på semestern.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ikväll skulle man vilja se mer skott. Vi har minst skott i serien (21/match) men hög ful-PDO (skotteffektivitet+räddningsprocent) vilket betyder att trenden kommer vända snart. Vi har hög possession men måste skjuta och skapa mer chanser. Sen borde vi låta V.Öhman/Ekarw ta mycket tekningar eftersom vi är sämst i ligan på det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Väljer de att spela för Modo så har väl familjen nog inga problem med att återvända till hemtrakterna. Tror inte de bosätter sig i Van. framöver. Men som sagt inte så många spelare är aktiva uppemot 40.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jag är fullkomligt övertygad om att motivationen finns, MEN det är ju ganska mycket annat som spelar in, jag själv skulle nog ha svårt att lämna min familj i 8 månader ish för att spela ”välgörenhet” hos Modo även om man har laget i hjärtat. Hade nog inte funnits en minsta tvekan att spela en säsong för bröderna om familjesituationen varit annorlunda.

Men man vet ju aldrig, skulle ju onekligen göra Modo till en kandidat att ta sig tillbaka till SHL på allvar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:
Att bedöma Sedins hjärta för Modo enbart på om de kör en säsong extra i Modo känns lite väl hårt. Killarna är 38 år, kroppen skall hålla och motivationen skall att spela i lägre liga måste finnas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar: Tror Enström också kommer hem
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zource: Verkligen beklagligt om inte Sedinarna gör en eller två säsonger i Modo, känner dom överhuvudtaget någon tacksamhet till moderklubben?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zource: Spontant har jag hela tiden haft känslan av att Steen är den enda av dessa som kommer att komma hem, då inkluderas bröderna Sedin i i dessa.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Mannheim kan gott och väl fixat början till slutet på CHL. Har det inte skett sånahär dumheter där förlorande lag gått bananas i tidigare år också?
Hur sugen är Brynäs på turneringen nästa år? Frölunda? Växjö?

Hur sugen är Vancouver på att Elias Pettersson ska spela CHL?

Larkin ska fan stängas av hela säsongen. En Paile (stavning?) är fan inte ens nära pucken och är helt oförberedd. Detta går fasiken att likställa med Bertuzzi påhopp. Med skillnaden att Bertuzzi hade otur sett till orsak -> verkan medans Larkin och framförallt Paile hade extrem tur att han verkat klara sig relativt bra. Vilket är helt otroligt. En annan hade aldrig klivit upp igen av en sån där smäll.
Kommentera

« · 1850110 · »