1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479816 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1865257 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Kul att det händer nå :D
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Från mig får du iaf ett gilla för en kul formulering. I övrigt verkar det iaf intressant, han har ju trots allt ansetts platsa i Finlands jvmlag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Fast om självförtroende är allt så borde Modo efter sina 6? raka vinster kunna ha rått på Västervik och Bik Karlskoga på hemmaplan innan jul....allt är inte självförtroende.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ser ut att ha ett bra skott
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Svårt att säga hur han är genom att endast läsa stats, kanske är en back som spelar i ett bottenlag mot motståndarnas bästa spelare, men -7 på 9 matcher är kanske inte så charmerande på förhand.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Modo värvar Henri Auvinen. Enligt vad man kan se på Elitprospects så är det inte någon vidare bra värvning. Men vi får hoppas att han är väl scoutad.

www.eliteprospects.com/player.php?player=43535
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Antar att detta är intaget till nästa års HG.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Signature:
Jag såg Tottenham igår. Tottenham har i år varit helt värdelösa på att vinna matcher där det är oavgjort efter ~60 minuter. Även om det är mot bottenlag så misslyckas man med att skapa det tryck som krävs för att avgöra.

Det märkliga är att Tottenham för två år sedan var fantastiska på att just avgöra den typen av matcher. Läget är nu som då tränade av pochetino(vet ej stavning) och man är grymt bra fysiskt. Man springer väl tillsammans med Liverpool mest per match.

Ifk Göteborgs nye tränare fick kommentera det märkliga, men han tyckte inte att det var det minsta konstigt. Det handlar bara om det mentala. Varje match man nu inte avgör blir det svårare nästa gång, på samma sätt som man för två år sedan hade det mentala övertaget så har man det inte nu. Självförtroende är allt.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Signature:
Säkert men Leksand verkar kunna hantera grundserien i allsvenskan mkt bättre än Modo åtminstone. Sen skall allt avgöras i feb/mars men det är i nuläget en annan 5:a.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Signature:
Känns mer som ett resultat av planlöst dagdrömmeri i nuläget ;), om man får fortsätta dagdrömma så vore kval mot #detärvisomärKHK rätt kul på många plan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Om det är en målstyrd plan eller vision får framtiden utvisa ;).

Hursomhelst finns det en hel del att jobba med i de båda ”klassiska” klubbarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Nä då blir det div 1.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sedinarna fortsätter ett år till
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Mycket bra plan ! :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:
Min plan ser ut så här. Timrå klår Leksand i den allsvenska finalen. Vi vaknar till och vinner vad nu den där serien kallas och avslutar Leksands säsong i sudden på deras hemmaplan!!!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ser att leksand kollar på två tyska spelare nu. hur mycket pengar har de ? Är det inte risk att de värva sönder? Vad händer om de inte går upp ? bankrutt?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Så bra som det här gänget är på att totalt falla ihop vid minsta lilla press, ber jag till gudarna att dom inte hamnar i negativt kval med den press det kommer vara då.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: Kul att vara junior i Leksand. De köper ju som om det inte finns en morgondag. Jag tycker inte ens att de borde leta fler poängspelare, utan att det där bara är korkat inför ett kval.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ingen aning, men så kan det kanske vara.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Millennium: Självgod?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: Kom på för nån minut sen att det är derby ikväll. Finns ingenting som kan få mig att kolla på den matchen. Måste väl vara ett bevis på hur jag gett upp hoppet för detta lag?`
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: Tror att dom är livrädda för att blotta sig och åka på ett kontringsmål. Annars håller jag med dig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L:
Är skumtomtar trådens tema denna vecka😀🤣
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Golden boy : Jag tycker dom skall spela hela matchen som om man jagade ett kvitteringsmål med tre minuter kvar.
Den intensiteten vill jag se en hel match, och inte den där hängskalleinställningen!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: .Många gånger när ett lag är nederlagstippade brukar det gå tvärtemot, minns Modo-Ssk i början av säsongen. Tror att Modo kommer inleda väldigt försiktigt/defensivt och gneta på tills det dyker upp kontringar. Känner att Modos vändning kommer just ikväll.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Det Modo vi sett de senaste 10 omgångarna påminner om nygräddad skumtomtar, lika mjuka.
Om vi så leder med 10-0 efter två perioder, så hittar dom nog en väg att torska
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: börjar nog som vanligt, Modo drar på sig en utv efter 3-4 min, mål i baken , sen kanske de spelar hyfsat ett tag tills d lessnar o förlorar klart
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Ja, det gick ju djäkligt bra mot Almtuna...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ben Perrault: Får Modo in första målet kan det hålla ett tag iaf. Tar däremot Timrå ledningen kommer man rasa som ett korthus. Igen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bragd-Birger: är tyvärr oerhört skeptisk till att Modo reser sig denna match. Kräftgången är djup. Förlust med 5 el 6-1
Hoppas jag har gruvligt fel😳
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ja, va faen. Ett derby är ett derby. Att det varit klasskillnad på lagen så här långt betyder nada då. Dessutom, kan Timrå lyckas torska tre matcher mot jumbon kan dom nog bli spöade av Modo i en match. Oavsett form.

Ska iaf bli kul att se hur Modo uppträder. Har bara sett glimtar de senaste omgångarna och då har det sett riktigt darrigt ut. Frågan är om derbyladdning kan få den där ängsligheten att försvinna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Båda matcherna har ju varit jämna i år. Horribla misstag från Modo har fällt avgörande. Lär bli en tight match som kan gå åt vilket håll som helst ikväll.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: när Modo spelar med känslor är det hyggligt jämt. Timrå kommer säkert att vinna, men tror inte det blir så stora siffror.

Det är när Modo spelar utan att se ut att bry sig som man är så kopiöst usla. Så har vi inte varit i något derby än.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: "Slaget om Västernorrland blev ett kramkalas"
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Rubriker imorgon;
Slaget om västernorrland, övergick till "Slakten i västernorrland" :-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
resultaten kan både gå superbra för oss som superdåligt denna match. Inget av lagen under möter varandra. läskigt om modo losa och alla dem vinner då är det inte mycket till marginal
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: fast vi har varit taggade i alla derbymatcher ska sägas. Oinspirerande har vi verkligen inte varit. (Inte heller noggranna, kyliga och med domaren på vår sida, men det är en annan sak).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: känner igen namnet, han gick nog Modo sommarhockeyskola i Kempehallen 2005 samtidigt med min grabb. Vill minnas att han var rätt duktig. Har inte sett han sedan dess.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Läser rubriken i allehanda inför kvällens match, helt ärligt blir man lite förbannad!

”Topplaget Timrå tar emot revanchsuget Modo”
2/3 delar av serien spelad och Modo har knappt inte en enda gång visat MINSTA revanchlusta efter en förlust, man har snarare följt upp en förlust med att spela ännu sämre.

Borde stått ”Topplaget Timrå tar emot oinspirerat krislag i fritt fall”
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L:
Var tvungen att läsa en gång till, det står som följer ”Tommy Enström missar kvällens match vilket även skadade.....” lämnat utrymme för att det är en petning. Apropå nyförvärv, vi kanske skall gå tillbaka till dåtid, denna spelare kanske vore nåt. Kan ha blivit förbisedd pga sin storlek. Anmärkningsvärd plus/minus jämfört med de övriga i laget, även man inte skall hänga upp sig alltför mkt på det. Endast varit inne på 3 mål bakåt i allettan vilket borde vara anmärkningsvärt då Övik inte gått som tåget. Borde inte vara alltför dyr för iaf två månader.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: sant. verka som säcken börja våga peta då ? osl var ju borta förra
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Han kanske är petad?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Segt å tappa en back
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Betta emot, idag vinner vi ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:
Skadade Tommy E sig senast?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: hoppas jag med 😉har dock egentligen inga förhoppningar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Årets säkraste Modo seger!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:
Hoppas du blir belönad för dit mod:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Golden boy :
Bra inlägg! Ang AJ så skall betänka att förutsättningar var mkt sämre för honom.
Kommentera

« · 1865257 · »