1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479930 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1892892 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ja fast nu är Modo ett lag som ska leda spelet och äga puck och vi hade bara en center som behärskade det spelet. Dom andra var för dåliga för att spela i en första eller andra lina. En första och andra center i Modo ska kunna styra och leda spelet i 5 mot 5 och pp. Och producera poäng. För att vara en toppcenter i HA ska man ligga på ca 1p/match. Eftersom vi ska upp så måste vi ha ett lag som minst är lika bra som Timrå va i år och Mora va ifjol. För att slå SHL lag så måste man ha bredd och spets.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: För Möller 1 miljon i månaden av SAIK? Det känns ju inte riktigt rimligt? Måste ju vara från KHL tiden den lönen är. Annars har lönerna skenat enormt. :-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Sebastian lirade i 4 kedjan i djurgården igår i en SM-semi, startade i allsvenskan så skulle nog bedöma hans resa denna säsong som en succé. Hade man haft koll på honom i Danmark kan jag lova att han lätt gått in som minst andrecenter i vår uppställning iår för en billigare kostnad än 750tkr-1000tkr.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Sebastian Strandberg? Vad menar du? Självklart så ska man inte betala 70 tkr till en chansning från danska ligan. Vet inte om du tycker att han har gjort succe pantern eller.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ja jag ger då upp tanken på namninsamlingar nu. Konstigt sett den avslutades på bara. Men men pengar styr väl allt. tack för gensvar :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:
Namninsamlingar är i regel meningslösa, handling kan förändra men inte säkert att det blir på det sätt man vill. Tycker nästan alla initiativ som visar på engagemang för något, vad det nu än må vara är något bra eftersom det ligger en engagerad människa bakom. Även om jag inte alltid delar engagemanget eller ens tror att det kommer leda till något.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Ja skall man ha en ”given succé” så är det nog det man får slänga upp. Är man däremot lite listig, anstränger sig och ser succén innan den kommer så är det nog mkt billigare. För inte betalar man några 70tkr månad till exv Sebastian Strandberg inför den säsong som var.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: medelandet finns på facebook om man söker på hockeyfeber
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Nu syns inte ens inlägget han skrev utan nu är insamling av underskrifter nerlagd.... luktar skumt...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
vad är detta då ? trött men fattar inte riktigt. Klart det slår mot cmore om alla hokeyallsvenska abonnenter säger upp cmore, speciellt eftersom de mjölkar hockeyallsvenskan. Har de mutat alt skrämt han som starta namninsamlingen? är det shl och cmores sätt att slå tbx? Istället för att göra något bra av det slåss hockeyallsvenskan vd emot det! Om det nu stämmer som han skrev. Samma styrande som favoriserande Leksand innan playoff mot mora. Är våra hockeyallsvenska styrande köpt av shl? hoppas jag är för trött för att fatta
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Det kunde ha varit värre, de hade kunnat vara Timråiter...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Så man får nog räkna med kostnader på 500 tkr - 1 mille / år för en bra center.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Håller med dig till 110 där!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Lite löner kostnader.
Fredrik Andersson Löven ca 370000 i lön = ca 510000 lönekostnad för Löven
Jesper Olofsson SAIK ca 740000 i lön =1017000 lönekostnad för SAIK
Gustav Possler Dif ca 780000 i lön = ca 1075000 lönekostnad för Dif
Sam Marklund Modo ca 260000 i lön = ca 355000 lönekostnad för Modo
Oscar Möller SAIK ca 1200000 i lön = ca 1500000 lönekostnder för SAIK

Många av spelarna har ganska stora pensions insättningar och extra försäkringar som klubben betalar, tror ej att det syns som lön i taxeringskalendern så kostnaderna är nog större än lönekostnaderna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Nä nu ska jag va seriös igen. Jag tycker att det ser bättre ut nu, än ifjol vid samma tid.
Men om nu Tobias E kommer så behöver vi en till stabil back, annars två. Och vi behöver två riktigt bra centrar. Det kan hända att Tim W utvecklas till en sådan, och jag tror att OÖ kan bli en sådan, och även Wernblom kan bli en sådan i framtiden. Men jag tror att ingen av dom kommer att hålla en så hög nivå hela nästa säsong. Jag tror inte att T Ericsson, VÖ eller Häggström kommer att ta en center plats i första eller andra.Så just nu så känns det som vi har en hel bunt med tredje-fjärde centrar.
Och vi måste ha en målvakt som kan stå några matcher under säsong och SHL kval utan att sänka laget.
Så jag tror att man får vara nervös hela sommaren i år också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Vill du ha vassa tekare så lär ju Sylwander passa som hand i handske... SHL:s bäste tekare 2015/16 med 63,5%

Lite sämre i år, men fortfarande en god bit över 50%
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Ja en och annan kvalserie neråt med, så frågan är om Guldet var ett undantag av att några slumpmässiga faktorer slog väl ut, eller om det var en GM som byggde laget med ett antal smarta drag. Som sagt Sundlöv kan mkt väl vara bra bara det jag inte är odelat positiv, sett till säsongen finns det både plus/minus.

På plussidan så känns det inte som han slösat med pengar på onödiga nyförvärv utan snarare agerar smart. Han agerade oxå för att täppa till uppenbara luckor. Han tog Björn Hellkvist till klubben i konkurrens med SHL-klubbar. Minussidan framgör väl lite delvis av mina tidigare inlägg men rekryteringen av spelare känns lite slumpmässig.

Tycker Widebro hade en poäng när han sa att vår 10 plats i allsvenskan speglar hur väl föreningen skött sig på alla plan i förhållande till de andra klubbarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: HAHA! Ja nu ser jag det sorry.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Dwalin?? Du ser väl att det är jag, Jonte Hedström på bilden?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Den här kanske du gillar. Ser ut som din polare Dwalin.
Shawn Weller.
www.eliteprospects.com/player.php?player=9436
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Värvad som ytter enligt Sundlöv.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Han byggde även ett guldlag i Brynäs, ett lag baserat på klubbens egna talanger.

KHK med sin (då)obefintliga juniorsatsning och SHL's svagaste budget, känns som det bara kunde sluta på ett sätt.
Trots det klamrade dom sig kvar i ett antal år, till skillnad från t.ex Leksand som på alla sätt har bättre förutsättningar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Samtidigt är han bara människa.
Proffsigheten kan man kräva, men om du är inspirerad av uppgiften eller ej är svårare att styra.
Och nej, det bör inte ha någon betydelse sålänge man gör sitt jobb till det yttersta, men det underlättar definitivt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Fast han byggde ju KHK, och det sista Brynäs han byggde vart ju rätt illa före Bulan kom och räta upp det. Nu skall man vara försiktig när man sågar från sidlinjen och förutsättningarna var kanskw inte bättre. Det Modo han var med att bygga kom 10:a allsvenskan med en rätt bra budget. Kanske var tränaren dålig kanske var det nåt annat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Samma här, tyckte han kändes lite som en enkel lösning, speciellt när han bröt med KHK för att vara mer med familjen.
Tror dock det var ett svepskäl. Han kände nog vartåt det barkade med KHK.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter:
Ytter senaste säsongen i Rögle enligt swestat, Björn använde honom som center.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:

Var inte speciellt taggad på Sundlöv innan. Kändes som en trött värvning och hade gärna sett någon annan.

Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig, tycker han får godkänt än så länge. Han har lyckats att förlänga med rätt spelare (dock plump med Marklund som lämnade).

Tror att Sylwander kan gå in och ersätta Marklund i det fysiska och arbetskapacitet, förväntar mig inte samma poäng utan en mer hårt jobbande spelare som skapar väg för sina kreativa medspelare. Men förhoppningen är ju att spelet på SHL nivå i ett par säsonger ska ge honom mer utrymme till att förbättra produktionen, det är ju ingen gammal trött 30-åring heller.

Någon som vet ifall han främst spelar ytter eller center? Hur är han på att teka?

Vill ha in vassa tekare, minns Lapierre, kändes som man inte förlorade en tekning med honom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Vet inte om jag sett att han får skit för KHK, den enda plumpen där är att han kickade Hånberg eftersom jag inte tyckte att KHK underpresterade. Hur inspirerande det var tycker jag inte skall spela någon roll, om man tar ett sportchefsjobb i SHL så skall man vara inspirerad.

Han verkar iaf knte så inspirerad av sk avancerad stats. Men nu skulle det tydligen bli mer sånt eftersom Hellkvist gilla det😀😀.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Tror Sundlöv passar bra i Modo.
Han brukar få skit för att han byggde nuvarande KHK, men vad hade han egentligen att jobba med, och hur inspirerande var det?
När dom gick upp hade dom väl knappt juniorlag, och egentligen inget i klubben var redo för SHL.
Tycker han verkar vara väldigt tillfreds i Modo och trivas med sitt jobb.
Det bådar gott.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Sundlöv känns som rätt så ”oldschool”, Hellqvist verkar däremot vara en ”nytänkare” kanske är en bra kombo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
pjåtor:
För de som Hr allehanda, en gammal intervju med Hellkvist.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ett par Modo hjältar in Action

youtu.be/3QOeJVB9YmU
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: men, visst blir det Västerås och Västervik i allsvenskan nästa säsong? Karlin verkar ha fått med sig laget återigen...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ang säga upp abonnemang : tror snart man säger upp abonnemanget för Allehanda !!!!
Står ju bara om Timrå där snart 🤮🤮
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: tittar vi strikt vad som levererats till oss kunder, utan att blanda in ersättningen till shl, så får vi modoiter ts med Lif o AIK , valuta för abonnemangen, har sett många fler modomatcher i vinter än vad de visade under shl-säsongen, däremot förstår jag mer alla de andra lagens supportrar. Bor långt från hemmaplan o därför är tv enda möjligheten att följa mitt lag på plats
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Markus Olsson 1 år av saknad RIP
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Borde inte detta som är så stort och angeläget vara i en separat tråd?

Det får väl större publicitet då.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
RedNek: Det intressanta i hela kråksången är ju att Cmore gick ca. 350 miljoner back i år! Och killen som förhandlade fram SHL-avtalet fick väl kicken har jag för mig, så Cmore har egentligen inte råd med detta avtal.
Dom oroar sig nog för konkurs nuförtiden.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Per HApps: Då kanske det blir som spanska ligan där Barcelona och real tillsammans får 40% av inkomsterna. Ingen utveckling jag gillar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp:
Skrivit på. Bra initiativ!
Jag är så förbannad på denna ekonomiska doping av SHL-lagen via C-more....
Att ta från intäkterna från AS supportrars abonnemang & stoppa in dem i SHL!
Jädra sätt att se på sina kunder.

Hoppas detta & annat ger genomslag & vi får till en förändring.
Tänk om C-more inte skulle få ihop ekvationen inkomst/utgift för sin produkt SHL-i-teve.
- Skulle göra mig glad i vart fall.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Per HApps:
Då blir kanske Leksand en ekonomisk stormakt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Tycker nånstans att man ska kunna välja vilken klubb man vill stödja med sitt C-moreabonnemang. Demokratiskt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Tänk om Modo, Leksand och AIK's fans kunde avsluta/ej köpa abonnemang till nästa säsong. Skulle bli en jävla smäll för redan hårt ansträngda Cmore
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San:
Absolut men vill man förändra som måste man göra det man kan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: De har delegerat till shl och kan inte göra ett skit. så det är inte en fråga för förbundet förrän 2020 då avtalet med giriga shl går ut.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: "Stephan Guiance VD för Hockeyallsvenskan har redan kommunicerat tillbaka att han har stor respekt för våran oro och han är glad för vårat engagemang."

Ja hade han gjort sitt jobb lika bra som Jörgen Lindgren och inte bara stuckit huvudet i sanden så hade kanske saker och ting sett annorlunda ut.

Sen det jag egentligen stör mig på är jag måste betala 400kr i månaden för att se Modo där bara en tiondel eller något går till HA. Ge mig ett separat abonnemang annars står jag över till våren.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Detta känns som en fråga för hockeyförbundet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Påskrivet! Hoppas många skriver på och att det ger något! Bra att det påminns lite hela tiden så att det inte "glöms bort" så att cmore och shl kan göra som de vill utan minsta motstånd
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Tack, hoppas att många SKRIVER PÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Längre ner på sidan.
Kommentera

« · 1892892 · »