1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474709 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1913783 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
WarEvryPractice:
Skulle nog vilja veta vad han menar med koll, vet han vad de heter eller har han verkligen koll på precis alla.

Däremot så hoppas jag Modo har en god kännedom gällande distriktiets ungdomsspelare. Allsvenskans alla spelare bör man ha ”koll” på, div 1 däremot ser jag inte som möjligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jag fattar inte att Ullmark har fått spela i AHL egentligen.. Buffalo har behövt honom mer än vad de verkar tro. De chanser han fick, tog han ju.

Sin första match höll han nollan för denna säsong i alla fall, bara hoppas han får fortsätta spela!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
WarEvryPractice:
Då minns jag fel tydligen🙇‍♂️
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Nä det stämmer ju inte. Finns åtminstone 38 stycken i de andra lagen.

stats.swehockey.se/Teams/Info/TeamRoster/9192

Hälsingland har ett par 05or också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
WarEvryPractice:
Har för mig att man får bara ta i den aktuella kullen numer
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
WarEvryPractice:
Såg en intressant artikel om AIK-fotbolls scouting:

www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/A2wn5r/chefscouten-om-otippade-fynden-tittar-pa-5-000-spelare

Nedan finns några lösryckta delar ur den:

- Jag tittar på 5 000 spelare vid varje fönster

– Jag har koll på alla spelare i division 1 och superettan. Precis alla. Det är en självklarhet.

Är division 1 mer intressant än superettan?
– Den är betydligt billigare i alla fall.

Om att ha koll på distriktets ungdomsspelare:

- Efter alla åren i den stockholmska fotbollsmyllan finns det inte en duktig spelare från huvudstaden som hamnar utanför scoutens synfält.

- Dels kan jag se hur bra en spelare måste vara vid en viss ålder för att kunna bli något


Har MoDos scouting den kollen? Jag hävdar att det är ett måste för oss.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: Ångermanlands TV-pucklag saknar 04or?

www.eliteprospects.com/team/1004/angermanland?sort=youth-team

Är det ett princip-beslut à la Stockholm eller platsar de inte?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: snabb i svängarna ja, där tycker jag A.Söderberg var en av de bästa. Han kunde vända in och ut på sina motståndare nere i sarghörnen. Har hört att han hade väldigt liten åkyta (radie) på skridskorna för att kunna göra snabba svängar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Den har lite go info om ni för er som gillar att hata på domarna, ni är inte ensamma finns i varje lags forum, sen kan vi dementera att domarna har något typ av hat eller så ser man det så att de hatar alla lag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen: Gillar också Toby's åkning, han liksom svävar fram, går nästan lika fort i sidled som rakt fram(även fast han inte har en toksnabb toppfart)
Påminner om gubbarna från ett gammalt dataspel.
Väldigt rörlig helt enkelt.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Absolut. Även om Enström inte var lika snabb som Sasse så är hans skridskoåkning mycket mer vägvinnande (förutom då när man ska åka ifrån backarna vid lobb-passningar).
Nu skrev allehanda snabbskrinnare och då är det svårt att veta hur de riktigt tänkt. Ingen kan väl haft så fantastisk överstegsåkning som Salle, men han räknas alltså som sämre än Söderberg trots att han på alla andra sätt än i starten var snabbare.

Att Cumiskey vinner får väl anses som självklart då hans skridskoåkning är på en helt annan nivå än alla andraas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Sant, men hockey spelas ju inte bara rakt fram, det gäller att vara snabb även i svängarna
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Rakt fram i alla fall, hahaha, grabben var inte så bra på att svänga.

Salle borde vara med på listan, jag gillar också Tobbe Enströms åkning, sen är inte jag någon som ska bedöma skridskostarka spelare, men Micke P var ju som en jäkla iller!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Jo, han bildligt talat sprang på skridskorna. Rakt fram gick det fruktansvärt fort, så Ubbe Nordin passade ofta framför Sandström så han kunde springa förbi backarna och bli fri. Lite som man i fotboll lägger en löpboll...
Ingen vidare tekniker på skridskoåkning, men fort som fasen gick det när han drog iväg i alla fall...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen: Vill minnas att Ulf "Sasse" Sandström var oerhört snabb på skridskorna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Anders Söderberg var ju inte snabb på längre avstånd. Han hade nog fått rejält spö av både Macke och Salle förutom på väldigt korta sträckor.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen:
Kan någon göra en riktig lista😉. Skall Sellgren verkligen vara med på den typen av lista.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
NuMo: Du ska väl veta vilka de är. Cumiskey och de sex rövarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
NuMo:
7 Sture Andersson
6 TP
5 Antos
4 Jeppe Sellgren
3 Tony Schälin
2 Sasse



Och padaaaaa



Nä, inte Salle...




1 Cumiskey!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Finns det någon som kan redogöra för vilka sju snabbskrinnare Allehandan valt ut från Modo genom tiderna?

Man måste ju vara plussare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: haha sant men annars så^^
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: helst inte imorrn..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Kul att se att det går bra för alba😊
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Det enda rätta är att lägga ner HA.
Sen så skapar vi en ny liga som själv bestämmer vilka regler och annat som ska gälla.
Sen köper vi en gammal neddankad tv-kanal och sänder våra egna matcher där.
Tack vara vår större spridning och kniven på strupen spelstil så slår vi kort därpå med
den kanal alla vill ha.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: ja det är pinsamt. ha vdn är väll köpt av shl med^^
Kommentera



Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Fast OSL har inte alls varit lika feg i J20, utan där var han väldigt dominerande. Jag ser det i sådana fall snarare som att han är för vek och därmed blir han dålig längs sargerna.
Det är i regel någonting som brukar gå att träna upp och jag tror personligen att OSL kommer att kunna få en rätt bra karriär. Inte helt olik Jesper Olofssons kanske.?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Tycker han var var för vek och feg längs sargen. Vet inte hur han är idag.
Alba var nog en miss att släppa, tror han gjort det minst lika bra som Hagelin.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Modosen67: delar inte din åsikt där, noggrannheten i spelet i SHL är på en högre nivå än i Allsvenskan. Däremot kan jag tycka att kvalitén på det offensiva spelet håller en bra klass om man jämför topp 2 i AS och botten 4 i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Det känns lite som så. Han har ett rätt avigt skott och bra skridskoåkning. Det är konstigt att det inte lossnat för honom, men att det däremot verkar det gå bättre för Alba i Västervik...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Tror oskar kommer slå igenom, om inte denna säs så nästa.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ganska exakt som ifjol hos oss med andra ord.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: För övrigt har Oscar Ståhl-Lyrenäs noll poäng och -4 efter sex matcher. Försäsongen succé har inte hållit i sig direkt...

15 skott på mål vittnar om att han iaf försökt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse: Det var Isak själv som gick till Modo och bad om att bryta kontraktet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Ja i tillägg till det så har vi våra avslut närmre mål än våra motståndare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal:
Han har ingen tokig räddningsprocent i div 1, och gjorde en fin match mot oss så förhoppningsvis är det en diamant.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar: Dackell kan vara ett fynd med bra utvecklingskurva om nu ÖSK släpper honom el ett byte med Jägbrink
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse: Nej det tror jag verkligen inte. Ingenting tyder på att det har något med den sportsliga prestationen att göra. Han har inte ens fått chansen. Troligen mår han dåligt privat/har en taskig privat situationen som ej kan lösas av att bo i Övik, liknande.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Scallion: Personliga problem kan också vara andra ord för att han inte håller måttet i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Det är han, men jag vill minnas att det lånet bara gällde 1 månad. I vilket fall ska det bli intressant att se vad som värvas in nu, om det blir en tydlig andramålvakt eller som Amitiel önskar en som kan konkurrera om förstaspaden.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Om han haft personliga problem, vad det än kan vara, så hjälper det ju inte till att bidra till ett stabilt spel. Många målvakter måste ju fokusera enormt på match. Har man då något som gror i bakhuvudet kan det nog ställa till det.
Kan ju vara så enkelt som att det sätter en sjuk press på en att "komma hem" och ska leverera på en högre nivå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Scallion: Han är visst utlånad till Graz 99ers.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nu när det ska in en ny målvakt så vill jag nog inte ha en målvakt som är en bra andra målvakt och ha som plan att han ska bara vara där för att låta Hanses vila någon match nu och då, nog för att det kommer kosta men in med en målvakt som klarar vara första målvakt så det verkligen blir strid om platsen, gör du en dålig match så står du inte från start nästa match.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: känns som det var lika bra. Kändes inte stabil. Visst fick ingen chans i en riktig match. Hoppas det personliga ordna sig föe honom och han får chans att utvecklas. Hoppas vi kan hitta någob som kan konkurrera med hanses och som laget känner sig trygg med så de kan spela sitt spel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Såg det med precis. Är väl anledningen till att han inte fått spela någon match, och självklart går ens hälsa (fysisk såväl som mental) först. Oliver Dackell lånas in under veckan.
Läge nu att värva Linus Lundin från AIK? De letar ju ny klubb åt honom, känns som en stabil andramålvakt. Kan ligan och har gjort helt okej från sig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Isak Edman lämnar MoDo
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Ja va å såg Djurgården Lule i helgen å det va ingen rolig historia. Mängder med slarv dåligt tempo i 2,5 period. AIK Leksand på söndagen var en mkt bättre match. SHL borde kunna ta in 3-4 lag från allsvenskan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Samma visa varje år, sista chansen för de allsvenska lagen:)
Kommentera

« · 1913783 · »