1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478733 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1927783 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Eller: Halvrörig tablå, haha. Men hoppas det stämmer! Enligt tvmatchen är det VIK-IKO som sänds på C More Live men den börjar ju 17:30. Så Modos match kanske går där, trots allt.

Har IPTV så har ej tillgång till att streama via C More.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: Oerhört konstigt att alla tablåer säger olika, jaja time will tell.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: även här kan du kolla:

tvguide.canaldigital.se/
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: canal digitalboxen kanal 80 Cmore live HD
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: Det är inte cmore va?Alla tv tablåer jag sett online säger att den inte sänds.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: när jag trycker på tv-guiden på kontrollen och bläddrar fram till kl. 14:55 på kanal 80
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: Vart har du sett det?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: kanal 80 ligger den på enligt kanalguiden.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Om du har kanalerna för att se matcher på tv så kan du också streama på cmore
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Går väl att köpa matchen på Cmore?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Verkar som att man bara kan streama matchen idag, ser ingen utsatt kanal på tvmatchen. Det var ovanligt. Hoppas man hittar en fulstream.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Så länge inte Svedberg öppnar båsdörrar när spelare kommer flygande får vi vara nöjda.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mikenomad: Hade det hänt i målgården hade vi kunnat ha en diskussion kring det, men nu åker ju faktiskt Svedberg in i Palushays åkväg och ska någon visas ut är det Svedberg för interference och/eller diving.

Svedberg har sådana saker för sig och det var väl tidigare i höst han filmade nere i sarghörnet för att slippa en utvisning. Han hade många sådana saker för sig redan i Brynäs minns jag och risken är överhängande att han filmade även under tiden i Modo, men det kommer jag inte ihåg.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mikenomad: Palushaj är en jäkligt skön lirare, en sån där vinnarskalle som ofta blir bättre när han är lite grinig och uppretad.
Visst kan han lacka ur ibland och och till exempel skälla ut domarna men en vinnarskalle av stora mått är det.
Han är väldigt saknad i Brynäs i alla fall.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: man jagar ju inte efter någon bakom mål i boxplay, det är ju vansinne. Sen angående press så verkar Modo knappt sätta press/överbelasta i egen zon vilket är märkligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Det var en solklar tvåa, ser man inte det är man hockeydum. Paluskraj är en crybaby av gigantiska mått, skulle skämmas om jag hade den hockey***** i mitt lag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Han hade operations tid tydligen på tisdag enligt Malmö läkaren , Molin var ändå så pass fräsch att han kunde spela ändå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: läste här på forumet att Emil Molin skulle bli borta resten av säsongen då han skulle opereras men idag spelade han med Mif, nån som vet mer?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Ja, helt sanslös. Örebrokillen åker en meter utanför målgården när Svedberg åker in i honom och kastar sig. Bland de värre man sett och plötsligt tänker man på Hadelöv....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Oj oj vilken Skit utv Örebro åkte på nyss! Svedberg är fortfarande lika smutsig som han var i Brynäs.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Yoda Marklund: Ja, riktiga dynastier som någon rysk superkedja. Inget plastigt hittepå från Sveriges Twin Peaks...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Spot on, sen så blir den spelare som checkar högt aningen släpande och är den som skall kunna fightas om dropparna på andra våg högt i försvarszonen, det är enklare att räkna in och utesluta passningsalternativ i spel 3-4 än det är 4 mot 5, dock blir denna taktik riskabel om laget är för långt.
Jag gillar taktiken med hög press också, det blir ett spel med mycket fart och det är Modo ganska bra på.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Att jaga fram spelare bakom mål kan vara effektivt när man spelar med hög press, backen blir stressad och slår pass när forwards inte är i rätt båge/ linje= lättare att stå upp vid blå och hindra att motståndarna kommer in med fart och kontroll. Kan även göra så att det blir besvärligt för motståndare när dom byter.
Funkar inte om resten av laget backar in i egen zon och lämnar ytor åt motståndarna. Det gjorde Modo stort sett hela matchen, men jag tror att taktiken är att sätta hög press.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ogie Ogilthorpe:
Jo PP har sett ok ut, tror bara att det låste sig i skallen.

Tycker mig ha sett en ljusning i BP de senaste omgångarna, men generellt sett rätt så kasst.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Appropå BP och PP.

det har ju snackats en hel del om PP. Men PP ser ju ändå rätt OK ut på isen, kanske mer än OK ut, om man ser över hela säsongen. Sen får vi inte in pucken på senare tid.

Men BP! Det ser ju sjukt dåligt ut, och har så gjort under hela säsongen. Vågar påstå att det här är det sämsta BP som jag sett ett MoDo lag prestera sedan '91-93' kanske, och missminner jag mig inte så såg det rätt så katastrofalt ut under Huras. Det ser fan ut som man inte ens övat på BP under träning. Och det märkliga i det hela är ju att man knappt borde behöva öva eftersom man har duktiga naturliga BP spelare i laget. Ställ Hedman, Toby, Hägga och Sylwander på isen och det borde lösa sig själv.

Här har Björn misslyckats totalt måste jag säga.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
För det som är intresserade så stiger vår BP/PP stats aningen de senaste matcher vilket är en positiv trend. Även vår räddningsprocent stiger, vår skottprocent stiger även den men det är knappt än så länge. Hoppas vi kan fortsätta på det spåret.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L:
Dom mår nog bättre än vi när vi mådde som sämst iaf;). Deras läge i tabellen är ok sen har de dessutom fått in en Sportchef som gjort det rätt bra i DIF så de ser nog an framtiden. Sen kanske det dröjer 1-2 säsonger innan det uppstår framgångar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Riktigt bra straffar också
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Det är svårt att leda med uddamålet tydligen, som du säger så är det lite slarv och otur med ett domslut som föranligger 3-3 men jag gillar ändå hur man följer sin gameplan även om den kostar ibland.
Lundin verkar ha ett bra samarbete med backarna och kedjan med Tim och KJ verkade ha skoj, 2 p borta mot löven kan man inte snacka bort, det är riktigt bra.
2 derbyn = 5p
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Mycket vansinniga returer av er keeper också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Vi modoiter mår dåligt emellanåt, undrar hur dom mår i Leksand.
Vad är det som händer?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Synd att vi ger bort 1-2-reduceringen, vi är trots allt ganska samlade runt kassan men samtliga stirrar puck. Vi bjuder in dom i matchen för vi hade trots allt bra kontroll tills de fick nätrassel. Men det går fort i hockey. 2-2 är väl ett dåligt byte, långt till båset i andra perioden... T Ericsson hade väl ett byte på typ ~2.39 när Modo var fast i egen zon.

Häggströms utvisning som föranledde 3-3-målet är även sjukt billig, jag såg ingen crosschecking i alla fall.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Tackar för analysen. Känns som att det ändå finns nåt i laget, blev lite orolig efter alla förluster och hur det såg ut på banan. Skönt o höra att Tim gjorde en match, han tror jag mycket på. Tack än en gång, trevlig helg!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Idbyn: Min åsikt är att Modo gör en bra bortamatch, en match man borde avgjort redan en bit in i andra, men Lundin slarvar lite och löven kommer in i matchen och tar över efter det, trots ny ledning i slutet av perioden så kvitterar löven rätt välförtjänt i 3:e och matchen går till förlängning, väl där backar Modo hem och vill få straffar för det var riktigt avvaktande, väl där efter några riktigt svaga straffat från båda lagen så blir karla enda målskytt.
Tim fick stor förtroende och levererade, hans fritid på läktaren kan ha varit ett genidrag för han såg ruskigt spelsugen ut.
Lundin överlag riktigt bra, lite problem med returer men verkar ha ett gediget samspel med backarna.

Överlag en kanonmatch, 5400 på läktarna och 2 poäng är rysligt starkt av Modo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: God kväll Modo fans, härligt med 2 pinnar. Missade hela matchen tyvärr. Går det att kort analys på några rader så vore jag tacksam. Kom in på på forumet men då var det mest käbbel och ointressanta inlägg.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Coach: Mjo jag är fruktansvärt rädd för just det eller... Eftersom du påstod en sak med att Hellkvist inte har dialog med sina bänkade spelare och jag kollade upp saken och du blev motbevisad så säger det ju allt om du bara sitter och hittar på, sen har du konstant gnällt på att samme man gör dittan och dattan, spelar sina kompisar etc och det har ju även det visa sig vara fel eftersom han bänkade en av dom förra matchen, det finna ju ingenting som tyder på att du vet vad du pratar om, du kan ju inte ens säga vad som ger dig insyn?!
Nä min vän, jag tror du är en jäkla bluff som vill försöka få dig att framstå som att du vet allt, du har ingen koll öht mer än de du ser från läktaren och sånt du möjligtvis snappar upp när du vandrar runt med öppna öron i arenan eller hör från vänner.
Du får ha din åsikt men det finna inget som backar upp dina uttalanden och anledningen är för att du ljuger så du tror dig själv och hittar på för att jag och dom andra ska tro på dig!

Nä jag har ALDRIG sagt att jag vet allt eller har facit?!, men jag säger ju saker som jag vet eftersom dom är sanningsenliga och för att jag helt enkelt får det via mina kanaler i laget och föreningen annars skulle jag ju sitta och hitta på..., som dig och så lågt behöver jag inte sjunka, sen finns det ju alltid andra här på forumet som vet saker som inte jag vet men tyvärr är inte du en av dom.

Nu vet du vad jag tycker om dig och jag nöjer mig där.
Avslutar denna disskussion med dig och önskar dig en fortsatt fin helg.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Coach: Men, du är ju sällsamt fånig. Nu har du fått en ursäkt och sprider ju inte särskillt mycket ljus i detta forum. Kan du inte kontemplera en stund och tänka över hur man använder frågetecken när man inte är av spansk härkomst. (och andra skiljetecken med).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: verkar bara som att du är orolig att jag har mer insyn i Modo hockey än vad du har?? Och tyvärr kan jag säga att det är så !! Och hur ? Kan jag inte säga !! Ska förklara en sak för dig ! Oavsett om du känner några spelare och en ass coach betyder ju det inte att du med säkerhet har facit Eller?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: Gjort det hela säsongen, antar att man vill stressa fram en dålig passning eller nått.
Känns inte optimalt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Coach: Jag anser inte att jag kastar skit, men om du tycker att jag gör det så ber jag om ursäkt för det!
Nä jag kommer inte fundera över det, tycker bara det hade underlättat i våra diskussioner eftersom du säger att du vet så mycket.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Jag har också svårt att förstå det här med att runda målet när man är en man mindre. Det vore bättre att ta bort uppspelsvägarna och tjäna lite tid av boxplayet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:oss?? Är du fler än en?? Snälla svara inte åt andra !! Kasta skit själv på mig men blanda inte in andra !! Låt dom svara själva vad dom tycker !Och huruvida jag har insikt i Modo eller inte det får du nog fundera på ett tag till !!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Golden boy : Ta det som det är. Gör som jag. När jag vet bättre så är det det jag pläderar för. Men det är ju ingen domstol det här.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Golden boy : Jag är väl bara en Hockeynörd även om jag har en del erfarenhet så är jag väl inte bättre än någon annan antar jag.
Jag vet att jag kan verka arrogant och så, oftast är det när jag helt enkelt regerar på när folk skriver saker som är helt tokiga eller hittar på saker, jag har absolut något att jobba på där (ödmjukhet)
Jag har varit medlem här sen 2006, tog dock bort kontot under några år runt 2016 men återvände mest för att jag tycker det är sjukt kul att diskutera och slänga lite käft med folket här, roligast var förr när vi spelade shl, dom diskussionerna mot Brynäs boken var hur kul som helst.

Men som Coach sa så kanske jag skriver för långa inlägg och om det är till en belastning för forumet så kommer jag att tänka på det och korta ner dom eller vara tyst.

Iaf Tack och ha du med en bra kväll
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Golden boy : Förstår inte din kommentar. Gavelo, om än upp och ner, håller ju liv i detta forum och är läsvärd till skillnad från dej (och mej).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Coach: Jag försökte bara svara på ditt inlägg, skrev kort och koncist utan att vara det minsta otrevlig.
Du får naturligtvis tycka vad du vill, du har din åsikt och jag har min, på ett forum så diskuterar man dom ochvjag försöker verkligen diskutera med dig men du tycks alltid sätta dig själv på höga hästar utan att öht sagt något som egentligen stämmer, dessutom så utger du dig för att ha insyn i föreningen men aldrig på vilket sätt mer än att du ser på träningarna ?
Jag har sagt vad jag har för meriter, vilka jag känner och vad jag har för anknytning till föreningen, en del spelare och laget som helhet, du får naturligtvis tro att jag ljuger och hittar på, det är upp till dig men snälla förklara för mig och oss som undrar vem du är och var du får din insiderformation ifrån även om jag personligen fått svart på vitt att du bara hittat på, kom igen kompis och förklara för oss som undrar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: ja den var horribel att släppa. Helt oprovocerat...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: det är ju tur att du är expert ??som tycks känna alla på Modo bla bla , pratat med bästa kompis styf !!!Men du vet fortfarande Ingenting!!
Detta börjar bli pinsamt när du hela tiden ska rätta folks tyckande !! Med lååååånga förklaringar !!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Arto nämnde det o jag har varit kritisk mot det hela säsongen, framförallt har de gjort det vid boxplay blir direkt frånåkt o ytterligare en man mindre, känns väldigt onödigt, ja utvisningen på Häggström med mål som följd horribel, händer hela tiden, o en stund efter det blev Jelvert nedriven med en nackswing då stod domaren o flinade
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Förstår inte varför du sitter och kommenterar här på Modo forumet med typ tio aktiva skribenter. Du med din erfarenhet från diverse sporter i allmänhet och hockey i synnerhet , du känner ju till o med Styf enligt egen utsago , vill jag minnas att jag läst. Allt detta sammantaget tycks ju ge dig legitimitet att rätta andras åsikter på ett tämligen drygt och otrevligt sätt, amatörer som inte förstår etc etc. Du kanske borde börja blogga istället så du får sprida dina kunskaper till den stora massan och stå oemotsagd, för du verkar ju absolut inte kunna ta andras åsikter. Ha nu en riktigt skön kväll.
Kommentera

« · 1927783 · »