1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474590 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2012765 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Fast det är ju också där jag i vinter inte alls är lika imponerad som tidigare. Köp de fyra mest etablerade spelarna (som kostar mest pengar) och det är genialiskt?
Då sticker jobbet i IKO och Asplöven ut mycket mycket mer.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Det är inte värvningarna i sig tycker jag, utan snarare sättet att bygga laget som sticker ut.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KunglouieTack för informationen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Kunglouie: Förutom Canata, vad är klassvärvningar? Fanns det någon som inte kunnat blunda och peka på Cooper, Crandall, Huthings eller Deillert? Weigel och Liss är också svindyra som jag tror har högre flopprisk, men ändå bara är resultatet av mest pengar.

Så vilka värvningar förutom Canata är egentligen fingertoppskänsla? Det ska då vara de två nordamerikanerna Palmqvist och Vesel, men det är liksom inte spjutspets om man inte är lövenbloggare med mindervärdeskomplex.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: hur är er känsla för att vi ska möta mora samt ssk nu närmast? mora är ju under isen, ligger under strecket. däremot har ssk prickat formen, och vi möter väl dom borta igen, där vi rasade ihop fullständigt senast. känns som att vi inte mäktar med mer än 3 av dessa 6 poäng, sån är min känsla iallafall.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Golden boy :

Citat från kommentarer på Vikfancentral:

Kjell Karlsson: "Men-faktagranskning-jag har mkt god insikt i företagsvärlden i Umeå och sanningen är just att finansiärer/företag står i kö för att betala Kenntäs klassvärvningar.
Anton Holm nästa? Vi har nämligen allt nu, men ingen sniper. US killarna är bra men otroligt kladdiga, faktiskt."

Olle: "Nu ska det dock tilläggas att samtliga värvningar under senhösten och vintern (Weigel, Vesel, Palmquist och Liss) finansierats av externa intressenter. Nu när Löven äntligen hittat in på vinnarspåret står företagen på rad för att hjälpa till."
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Satt och "nördade" lite (sätter upp lite hemautomation) och slog på tvn i bakgrunden. Det var faktiskt så att jag tyckte riktigt synd om AIK där ett tag, dvs innan jag sansade mig och tyckte att det bara var ren skadeglädje.
De var ett par tillfällen på slutet där de kunnat få en utvisning med sig, men det ville sig liksom inte. Almtuna hade helt enkelt den gnutta tur man behöver ibland.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Nån som har koll på varifrån Björklöven fått in sitt kapital ifrån? Vill minnas att dom gjorde ett kraftigt minus förra säsongen . Nu verkar kassavalvet ordentligt påfyllt. Galne Höken flaggade för ytterligare spelarförstärkningar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Kan inte vara helt vanligt att gå från bäst till sämst mellan två säsonger?

Nu har vi pratar på tok för mkt Löven här inne. Men det känns inte omöjligt att Löven hamnar i samma läge om dom inte skulle gå upp till våren...
Iofs har man väl mer tro på Kentää än Gozzi. Men situationen är inte olik. :-)

Edit: Inte kollat botten av tabellen på ett tag. Men fasiken, AIK är ju inte bara lite sämst.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ante08:

Det vill sig inte för Gnaget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AIK:s ras mot Almtuna är helt otroligt. Tony Mårtensson, ändå! Gammal är äldst. 2 pinnar till ikväll.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: samma här, kan behålla ett smalt utbud av tv-kanaler för husfridens skull...och beställer cmore stream all sport, tror jag det heter, halva priset första året om man tecknar 24 mån
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Jag betalar hellre för Cmore stream och skiter i alla andra kanaler än att tvingas byta till Telia på detta vis. Hockeyn är det enda jag är intresserad av.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Ser ut som att det egentligen handlar om att Telia vill ha ensamrätt på play på kanalerna, enligt Comhem.
www.comhem.se/kundservice/information/detaljerad-information-om-distributionen-av-telias-tv-kanaler
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Det blir tyvärr en jävla politik runt dessa omförhandlingar.
Har ju svårt att tro att TV4 kan undvara 1,6 milj tittare kanalerna med all reklam.
Telia passar ju på att förhala detta för att jävlas med Comhem såklart.
Man kan ju undra hur Telia kunde få köpa TV4 när man är Comhem/ Tele2:s huvudkonkurrent?..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: läser man så är det Tele2, som äger comhem o Boxer som släcker med, TV4/Telia är öppen för förhandlingar, men antar det rör sig om pengar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: pratade med comhem för en stund sedan och ifall de släcker ner så förklarade de att de inte kommer ha nåt att göra med cmore mer, tyvärr inte stream heller. men får hoppas de löser den här lekstugan illa kvickt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: En fri månad Cmore stream borde de ge alla ifall kanalerna försvinner
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: samma här, har Comhem endast för att se MoDo. Blir väl att byta till Telia i värsta fall. Hyfsad telefonkö hos Comhem just nu för att fråga om uppsägning av abonnemanget :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: precis eller nån turkcypriotisk al al al, ja tänk att det aldrig får vara lugnt...-;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Jag drabbas men hoppas att det löser sig till midnatt. Sandlådenivå på detta och vad ersätts vi med tro? Basket, ping-Pong? KHL?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: ja, Boxer skriver att de ska ersätta med andra kanaler, men har ju det med anledning av hockey o fotboll, framförallt hockey så blir att säga upp det, går väl beställa cmore stream paket har jag för mig
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: yes, ser ut som de släcker ner alla dom kanalerna imorgon vid midnatt. sånt där brukar lösa sig men den här gången verkar det faktiskt helt kört
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: nån fler som drabbas då Boxer o Comhem inte får sänds cmore o TV4s kanaler, fick nyss Mail från Boxer
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Att döma av hur det tippades kommer de flesta skriva nej. Vi trodde nog att vi skulle ligga högre upp...

men, mycket återstår
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
7r1l5k3:

Nu har vi spelat mer än halva serien, ligger Modo där ni trodde att dom skulle ligga?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Tvillingarna var förvånansvärt välväxta måste jag säga, hade inte förväntat mig det. Trodde inte att dom (redan) skulle vara större än Tim:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Ja, de är lättare att spela in sådär i tredje/fjärdekedjan då de verkar hyggliga defensivt och har fysiken. Sådana som Linus Pettersson blir alltid svårare då han egentilgen behöver vara högre upp i hierarkin för att komma till sin rätt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Hoppas tvillingarna får får fortsätta spela nu när de är inne i ett flow.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ben Perrault: fin helg för Max W, mål mot löven o matchhjälte mot Tik idag, två vinster på två dar för j20 mot Tik !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
S-vikaren: nu blir det nervöst, inte stå stilla från början nu
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
S-vikaren:

Nej det är jag inte. Nervös som fan att möta löven med denna form.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ni här på forumet är ni klara?!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: får hoppas vi kan börja bra så det inte rasar ihop direkt, Hanses får gärna göra sin bästa match idag och ha tur med stolparna sen behöver vi inte spela oss ur egen zon varje gång
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse: Det kan jag verkligen hålla med om, en förlust där man visat lite hjärta!
Ibland får man bara acceptera att motståndet varit bättre men att man gett allt!

Vill inte se en samling yra höns som åker omkring och ser ut som dom skiter i det
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse:

Tänkte så jag med. 3p är viktigt. Men viktigare att vi gör en bra match och att man ser förbättring från senast. Löven får gärna ha mycket puck, men försvaret ska se ut som när vi möttes i fc.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: Har vi inte rätt inställning idag då börjar jag bli orolig. En förlust kan jag ta. Inte en halvhjärtad insats.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Nix, vinstminimering :-))
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: j20 går bra utan tvillingarna, 3-0 borta mot Tik nån minut kvar -;)
Kommentera



Sv: Apropå ingenting...
{hockey_21

Nån som har laguppställning för idag?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: Själv fick jag in det på MoDo!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L:
Förlustspärr kanske
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Modo har alltid varit ett Jojo lag, i början av januari har vi tappat 20 poäng på det 3 första lagen och ligger på plats 6.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Kunde bara få in 200:-, fanns tydligen nån spärr på mitt konto :-((
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L:
Ja och din 1000-lapp
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Det enda som talar för oss är väl egentligen att ingenting just gör det.
Som vi spelat senaste tiden i urusel form tror jag det kan bli lite av en slakt.

Hoppas jag har fel och att vi kommer upp ur skyttegravarna nu, samt att vårt försvarsspel blir 100% bättre
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
{Gäsp

Med tanke på gårdagens resultat så gäller det att haka på nu, helst 3 p idag, minst 2.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Jag håller med vilket jävla pack. Bengaler och stenkastnin, misshandel mm går totalt bort. Men det fanns även tidigare, det var en chef inom okq8 från sundsvall/timråområdet som satt och katstade glasflaskor från logen i fjällräven ut mot publiken under ett derby när båda lagen tillhörde Shl. Jag har även bevittnat när luleåklacken slängt glasflaskor mot ståplats under tiden klackarna stod på "samma" läktare. Så det är inget nytt fenomen och inte enbart MoDoklacken som lever om även om det är patetiskt!
Kommentera

« · 2012765 · »