1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474676 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2049931 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
J F K: På tal om ölförsäljning tycker jag man ska få ta med ölen ut på sittplats. Fungerar ju på stora konserter och dyl, så kan inte se varför det inte ska fungera i idrotten.
Givetvis i plastglas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Ja, vi har dels en väldigt stor restaurang med buffé och en mindre med affärsluncher. Arenan ligger sjukt centralt så luncherna är väldigt välbesökta året om.

Det jag främst tänkte på var under match. Jag satt i timrås restaurang under en av Modo-matcherna i vintras. Särskilt stor var den inte och till skillnad från logerna och en del av restaurangen i Lyan så kan man inte köpa öl under själva spelet. Löven har inte heller samma möjligheter som oss, men jag vill minnas att det är mer gynnsamt än i Timrå. Modo måste tjäna oerhört bra på alkoholförsäljningen jämfört med resterande lag i serien.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Det är dessutom bra lunch ni har 👌🏽😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Carl P tack....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Låter som att MIF är nära konkurs. Inget eget kapital.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Lite Corona när vi ändå är inne på Krona.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Måste ju besöka er nästa säsong med tåget från Umeå. Vill ju inte betala Cmore en krona till. Bättre att Nubben får stålarna, så han blir på gott humör, den gamle MoDoiten...
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Absolut, men jag tror att ni båda underskattar Timrås situation och möjligheter, lite grann.
Timrås lunchrestaurang är mycket välbesökt och ligger bara ett stenkast från ett stort industriområde. Så jag tror inte mängden lunchgäster skiljer sig så mycket, beroende på hur många ni kan ta in förstås.
Men det finns mycket kvar att göra absolut!

Tror dock att vi kommer se stor utveckling inom kort där
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp:

Fast tror du missförstår vad jfk menar med merförsälning. Det är inte främst souvenirer mm antar jag.

Vad har Timrå för möjligheter till luncher, restaurang mm? Att få folk att spendera pengar även när det inte är matchdag. Där ser jag stora skillnader mellan Timrå och Modo. Modos arena ligger centralt och bra till för detta, vem åker ut till er arena för lunch mm när det inte är matchdag?Sedan visst ni ökar ert snitt men ligger ändå efter löven och Modo, dessa måste upp till samma nivåer för där försvinner mycket intäkt över 26 hemmamatcher i jämförelse. Modos arena känns mer lämpad för merförsäljning både under match och utanför match.

Ekonomiskt ligger ni en bit efter toppen i serien, men bara för att man har pengar betyder det inte automatiskt framgång.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Vi har bra publikunderlag, vi låg över budgeterat snitt. Merförsäljningen kan skjuta fart vilket sekund som helst .Ny marknadschef, ny klubbdirektör.
Men jag förstår hur du tänker just nu.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Samtidigt hade ni en fallskärm på 6 miljoner förra året. Den går naturligtvis åt för att betala en hel del saker, men nog borde den kunnat användas till ett par av spelarna i vintras. Jag tror att ert mindre publikunderlag och väldigt dåliga möjligheter till merförsäljning. Dvs, ni kan säkerligen få ett bra allsvenskt lag, men pengamässigt tror jag Löven och Modo återigen kommer att ha de dyraste trupperna. (Vilket inte automatiskt innebär att man är de två bästa lagen).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Jag tror att detfinns en förklaring, förutomdet Nubben sa i media, till att Timrå låg lågt med nya spelare under säsongen.
Tror man kommer gå in hårt i denna säsong.
Men det är bara mina spekulationer(önsketänkande?)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Klubben han ryktas till ligger i andra änden av landet jämfört med var han växte upp och tidigare har spelat.

Så det är inte omöjligt att det känns som att vara i ett annat land för honom. Dessutom svinnära till Tyskland, om han vill fly undan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Som sagt så blir det tufft, svårt och kostsamt.
Jag tror A och O blir att behålla Barto eller hitta en annan supermålvakt om vi öht ska ha en rimlig chans att hänga i toppen.
Jag är väldigt försiktigt optimistisk.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: MoDo är rätt flexibla och smarta när det kommer till större kontrakt. Kan tänka mig att Barto börjar i Tjeckien och sen går till MoDo om/när säsongen kommer igång. Lundin var hur jävla stabil och bra som helst under den tiden vi vann 12 raka, lätt att glömma att det är en lagsport. Jobba för din målvakt borde vara prio 1 i varje match...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
#13: Verkar vara ett bottenlag i Extraliga också. Känns inte jättetroligt efter vad han sagt om mentaliteten där nere men vem vet, de kanske öppnade rejält på plånboken.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:

Visst att det är osannolikt att en sådan målis lirar i HA. Men tills att det är officiellt lever jag på hoppet.

Om jag fattat rätt så vill han inte vara kvar i Tjeckien pga kulturen mm, så vi får hoppas att han går på denna linje och tar mindre betalt för att få spela med oss.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sportchef: Konstigt varför skulle han vilja gå tillbaka till Tjeckien? Skulle förstå om han var aktuell för Shl eller Tyskland
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sportchef: fuck, fuck, fuck..
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:

Timrå och mora tappar 6m i fallskärm. Västerås och bik har haft ekonomiska problem under säsongen och måste reda ut dessa.

Löven säger att man hoppas på att behålla 70% men det är lika mycket värt som att vi vill ha kvar 2/3 när shl klubbarna shoppar lös. Weigel, Palmqvist, vessel har konkret intresse, deras bästa back cooper ryktas till saik. Crandall, hutch, Ottosson och Liss lär ha ögonen på sig. Cannata är väl ungefär som vår chans att ha kvar bartosak. Till detta ska dom in med nya tränare.

Jag tycker detta ser rätt tufft ut, så rätt imponerande att du med säkerhet nu kan säga att de får ett mer slagkraftigt lag än oss.

Att säga att vi får svårt att nå topp 5 nu när alla trupper har gigantiska hål känns ungefär lika seriöst som journalisterna som börjar tippa hur serien ska sluta redan nu i mars.

Får vi in bartosak är mycket vunnet, den enskilt viktigaste positionen. Sedan måste vi hitta en bra förstacenter. Visst det blir hårt jobb för glader men är övertygad att vi kommer ha en spännande trupp med potential när serien startar.

Kanske kan vi faktiskt bygga en välbalanserad backsida nu när många lämnar. Förra året fanns tendenser att den var lite för offensivt byggd, nu har vi chansen att bygga detta rätt och riktigt och då blir vi ett bättre lag totalt sett.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: 9 backar klara ikväll. Blev lite dyrt:
Enström-Viklund-Cumiskey-Hedberg-Olofsson-Wallinder-Norlinder-Öhman-Styf
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Blir en väldigt intressant säsong nästa år.
Även om många drar lär det frigöra en hel del kapital också. Ska bli intressant att se vad Glader & Hellkvist kan göra av det här.
Vi lär ha stora delar av stommen kvar vilket är viktigt,
tror(som många andra) att F.O kommer ta stora kliv till nästa år. Han var SHL-mässing första tredjedelen av säsongen.
Vore mumma om vi fick behålla iaf någon av Norlinder/Hedberg samt övertala Toby att köra ett år till(vilket jag tror kan bli viktigt för kontinuiteten) samt en given roll till att lära upp vår näste storback i Wallinder.
Kanske Viklund kommer hem också.
Glader kommer få visa vad han går för när han ska ersätta 1:a linan framför allt, but I believe In the holy Gladfather!

Andra lag som blir att räkna med blir nog Löven, Timrå, SSK och Västerås.
Man undrar ju också vad AIK lovat Åhlund för att han skulle skriva för dom.
Lär satsas i Stockholm med.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
RedNek:
Inte vara sån nu, AIK har ju kämpat och gjort rätt för sin del.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Steken84: Det mest rättvisa vore om man går upp i bokstavsordning. Ingen ska favoriseras bara för att man vinner ett gäng matcher!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nytt för nästa säsong är att vinnarlaget som går upp i shl måste ta 2 spelare från varje lag i ha och bilda ett lag i shl. Det ska ju vara rättvist
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Det är ett hån, vad är man ute efter. 7142kr...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Hoppas han får dra in gött med cash kommande säsong och sedan komma hem igen lagom till vår återkomst i SHL 21/22.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Vet inte, men magkänslan är att vi kommer satsa nästa år,för att gå upp. Det snackar, långt inne på Domusska sägas, att kanske A Lander är på väg hem. Men det är långskott såklart..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Tråkigt att Dragofavoriten Karlqvist lämnar, man kan säga att jag stött med Karlqvist när krutet varit såväl vått som torrt. Jag hoppas Karlqvist får en rejäl slant i Finland och lyckas spela till sig ett KHL-kontrakt där han får en ännu saftigare lönecheck!!! Har många bra minnen med Karlqvist.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Ökar ni spelarbudgeten? Kanske ingen gör med tanke på läget. Osäkra tider..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Det finns ingen tvekan om att ni kommer att vara ett topplag igen nästa år. Som redan sagt, ni kommer ha den kanske största spelarbudgeten, unga killar på väg in som gör att ni kan satsa mer pengar på spets, en stark ledning, tränare mm.
Att tro annat är en ren och skär lögn.

Sedan tror jag att det kanske blir lite tightare nästa år, vilket kanske gör serien mer intressant.
Vi får se.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nu vill Sanny att Nubben ska lämna igen sin nya dator.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21:

Lite synd att Steen har 1 år kvar på sitt:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
1:a var otroligt bra, men vi får inte glömma att Hellkvist också utnyttjade dem maximalt i offensivt zon. Så exv kan vi få fler poäng av Rosdahl/FO allt annat lika. Chansen att vi får en Tambellini är rätt låg men visst borde vi kunna hitta någon som kan producera bra åt oss. Glader har hittills visat bra känsla i samband med värvningar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
NuMo: Safta på för Molin Barto och Steen så kör vi resten med utfyllnadsspelare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L:

Nog för att vår förstakedja hittade en fantastiks kemi tillsammans plus att de individuellt är skickliga. Men steget upp till yttersta eliten är inte problemfritt. Att man gör många poäng snäppet under översta eliten innebär inte per automatik att spelarna kommer till sin rätt när det blir snårigare att hitta assisten och målen man är van att leverera.

Nu önskar jag såklart att de hittar sin lycka dit de kommer men om de inte gör det så är vägen tillbaks till Modo ganska kort. Jag hoppas att har känt det så och att vi blir förstavalet ifall de behöver ta ett steg tillbaks i stället för att köra i motvind med allt vad det innebär.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Jag både tror och hoppas att du har fel. Endast Löven hade en dyrare spelarbudget och inte mycket tyder på att vi inte kan ligga i topp där igen. Ja, vi tappar massor av spelare, men vi har två riktigt intressanta backar i Wallinder och Styf. Vi har bröderna Wahlgren, Linus Pettersson och kanske framförallt Åström som alla borde kunna ta ett eller ett par steg kommande säsong.

Vi har dessutom samma tränare nästa säsong. Många andra lag kommer att byta tränare. Löven kommer plötsligt att vara favoriter, medan de hade fördelen att slå litegrand från underläge ifjol.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Ja, nu kommer vi tvinga köra in en helt ny förstakedja och det kommer ta tid.
Dessa gubbar hittade en makalös kemi och den snyter man inte ur näsan.
Helt klart kommer vi inte hitta en sådan dominant kedja på väldig lååång tid
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Tycker han gjorde det bra de gångerna han fick spela. Bra storlek och skridskoåkning blir aldrig fel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Absolut men dom tog inte plats förra säsongen så det är ändå ett stort steg att kliva in 2020 och göra stor skillnad i A-truppen!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Om vi inte kommer topp 5 skulle jag se det som ett stort misslyckande. Vi har flera i truppen som kan stora steg tänker mest på kedjan med Olofsson grabben var ju grym på hösten men trappade av lite för att inte var van med så många matcher. Om han bara får köra Hellkvist sommar träning och komma in i systemet så tror jag han kan ta ett stort kliv likt J.J och plötsligt har vi en ny första kedja plus att vi kan värva riktigt bra spelare med alla feta kontrakt som gått ut för att värva en till första kedja. Vi har dessutom massor av unga spelar som också kan ta stora kliv typ L.P, From, Jellvert och Åhström.

Gäller bara att säkra upp en riktigt bra målvakt och några stabila backar. Man ska inte underskatta kontinuitet och vad Hellkvist system kan göra för en spelare år två.

Tror också att många klubbar kommer få det tufft med ekonomin nästa och inte kommer kunna satsa lika hårt medans Modo har en väldigt stabil ekonomin med bra eget kapital och de kan vi tacka widebro för.

Ska också bli kul att se vad glader kan hitta på det är inte omöjligt att han blir våran Jesus med tanke vilka värvningar han gjorde denna säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: nej, inte jag heller
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Inga juniorstjärnor? Vi har en av de högst rankade backarna från Europa till sommarens draft.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Löven, Timrå, mora, Västerås, Karlskoga, möjligtvis Södertälje.
Inget utav dessa lag kommer tappa lika många spelare som Modo, löven ligger väl närmast men räknar med att behålla 70%.

Vi kommer absolut ha ett slagkraftigt lag, men lag som får behålla stora delar av sina trupper och kan arbeta vidare har ett klart försprång, det trodde jag du hade förstått eftersom modo aldrig arbetet långsiktigt tidigare och därför alltid varit ett dåligt lag sista 10 åren!

Vi har inga stora juniorstjärnor, vi tappar hela allsvenskans bästa kedja + att vi kommer tappa våra bästa backar som vill utvecklas i shl.
Tappar vi Barto så ska vi definitivt inte räkna med topp 5, det skulle bara visa på att vissa fans fortfarande inte lärt sig att bygga ett lag tar tid.
I ytterst ovanliga fall kan man värva ihop en vinnande trupp men det är väldigt sällan det lyckas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:

"Nästa år skall vi inte räkna med topp 5, det vore övermod. Slutspel och sen arbeta med en utvecklingsplan 2-4 år för att sedan försöka igen."

Vilka lag i ligan har bättre förutsättningar för att bygga ett topp 5 lag? Jag vill att du räknar upp de 5 klubbar som garanterat kommer vara för oss eftersom vi inte ska räkna med en topp 5 placering enligt dig.

Alla klubbar kommer att tappa spelare, alla klubbar har utmaningar. Men jag tycker inte vi måste se det så negativt, jag tycker vi har alla förutsättningar att bli ett lag som utmanar om topp 2 i serien och sedan om avancemang uppåt om vi värvar rätt och smart. Vi har ekonomin, publik underlaget, vi har viktiga spelare på kontrakt, vi har spännande juniorer som kommer underifrån.

Vi kommer ha ett slagkraftigt lag för HA även nästa år tror jag. Lyckas t.ex BIK bygga ett lag för toppen varje år med små medel ser jag ingen anledning att vi inte ska klara det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Randy Marsh: Håller med om att vi måste in med någon ny. Lundin hade dock inte spelat match på typ 50 dagar innan han slängdes in mot Vita Hästen, något att ha i åtanke.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp:
Håller med. Den absolut viktigaste positionen att fylla. Lundins insats mot Hästen fick mig att tveka rejält. Var fan i mig mike morrison klass på den insatsen. Eller iallafall Kimmo Vesa klass...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille:
Jag tror From kan ta en del av av hans mantel.
Kommentera

« · 2049931 · »