1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2064378 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
puffe: Gode Frank svarade på mitt mail blixtsnabbt , han anser att han hinner sålla lite, men vi bör höja kvaliten på frågorna, de flesta frågor han fick idag var redan besvarade i sändningen , men att nån vill utmana Glader i badminton är väl bara kul för nån enstaka person. Så jag ska åtminstone tänka och skriva nån fråga till måndagens sändning
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Det kan inte vara roligt att vara junior i TIk, Och tro att man får chansen! 1 spelare idag som är fostrad i ungdomsledet! Vi hade i förra årets trupp 14 st som spelade matcher i allsvenskan som var fostrade i Våra undomslag. 2 vart värvade till SHL 3 vart värvade till Allsvenskan nu, 3 st fundera på att sluta, men kanske en eller några kör på 1 år till. I dag så har vi 5 st som är fostrade. Ej räknat med dom som funderar på backsidan. Edvin som fundetsr på en återkomst är också fostrad här så det kan bli ca 8 st i truppen, sedan kommer det väl några juniorer få prova på spel under säsongens gång. Vilken stolthet vi måste känna snacka om att ta ta fram hockeyspelare. Nästa år kanske det återvänder 2 återvändare vem vet?

Där ligger Tikarna efter också, skulle vara kul o. Det kom en satsning på ett damlag där också?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
angående intervjuerna på MoDo Channel. Kan inte någon hjälpa Frank att läsa alla frågor som kommer in under intervjun. Vore kul om de intressanta frågorna till Glader kom upp. Nu får stackars Frank blixtkolla vad som skrivs under tiden han ska lyssna och intervjua. Ta in nån som hjälper Frank att ställa intressanta frågor
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: bilden blev tydligen sämre när jag laddade upp den på HS
Men det föreställer en ylande varg framför en fullmåne!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: säkert fått mycket kritik sen skulle det bli mer lokalt efter att Bonnier tog över och alla tidningar fick egna ansvariga chefer, mycket bra för det gick inte att läsa allehanda tidigare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Charliejfz: Åslin gillar vi inte här sedan hans fulsmäll på Barto i vintras.
I övrigt tycker jag han är rätt medioker.
Men Mingoia som du nämnde tidigare hade smakat fågel
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
En iakttagelse... David Åslin verkar inte ha kommit igång produktionsmässigt sedan SHL tiden. När han körde med Sillen (Cehlin) i RBK under två säsonger så trodde man att han skulle få sitt genombrott ... men det kom aldrig...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Märkligt att Allehanda inte skriver om Timrå, dom som var så heta i vinter. Känns bra att dom inriktar sig på Modo istället.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Ros är ett jävla kräk. Har alltid varit.
Kommer ihåg hur upprörd han var över att Fredrik Bremberg svek Djurgården och skrev på för HV71, eftersom det enligt honom var att svika Stockhomslaget.
När sedan Foppa gjorde en av sina otaliga comebacker och såklart kom hem till Modo tyckte Ros det istället vore ”fräscht” om han skrivit på för AIK.
Tål honom inte.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Fy fanken, o går sen AIK upp kommande säsong så finns det ingen Gudomlig rättvisa nånstans
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trodde man att man hade kunnat gå vidare, sen läser man Tomas Ros genomgång av Leksand i AF.

Börjar med att i stort sett hylla Thomas Johansson för att han lyckades få åt sig Björn, och det är väl en sak.

Men sen till det som riktigt retar en så går han in på ekonomin och börjar prata om att den ser stark ut eftersom dom lyckades hålla sig kvar i SHL så får dom 40 miljoner från tv avtalet en säsong till och dessutom slipper betala fallskärm den här säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Haha, fast fick förstora upp den bra, men det är en varg va? Ser nästan ut som en lo
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Tillsammans med löneökningen på 40% så blir det nog ett gott liv och kan flyga förstaklass till Karlstad och Färjestad borta.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Prova omvänd budgivning, när andra höjer sänker du. Du kommer garanterat få de du vill ha då.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Blir det att flytta hem till Ö-vik igen så måste jag ju direkt pruta hos mäklaren. Ser ju att hus- och borättspriserna ligger 40% för högt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ladda ner nästa säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Tyvärr så ser inte jag vad det är.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Apropå ylande vargar mot månen motiv så åkte jag genom Timrå här på morgonen och hamnade bakom en bil med ett målat motiv på backluckan.
Bilden är lite suddig men titta noga. 🤭
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Har vi överbelastat svishnätet?
Det ligger nere nu så jag på nyheterna på tv :-)
Har vi kört för hårt?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Stort Tack, glömmer alltid Fredrika. Var en del år sen jag reste runt i inlandet, glömmer alltid Fredrika, tills nu
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Måste vara Fredrika, som ingår i Åsele
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Ok, har varit i Vilhelmina en gång, dessutom Dorotea, men minns ej vad tredje samhället med kvinnonamn hette?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Vilhelmina har ingn marknad, däremot har dom Vilhelminadagarna. Åsele däremot (7 mil söder om V-mina) är en av Sveriges största marknader, som dessvärre blir inställd i år på grund av Covid-19, Sebastian Ohlsson kommer från Åsele, som jag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Det var nog bland det värsta jag sett 😂👌🏼
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Den är bra, men vill även få tag på den andra
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Spock: Ohyeah 👍🏼
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
När uppdateras det insamlade beloppet?
(Modo till shl)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: En, i mitt tycke vackrare version, dessutom myntat av Jesus

Hittade inte min egen, så fick lägga ut en reklambild, sorry för det
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mikenomad: Usch, nu blir det lite 'Sista färden-känsla'. Hör banjon spela. Har varit på Gällivare marknad, men Vilhelmina vågar man aldrig åka tillbaka till
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Spock: Bodens sida är ju 'ren' igen. Men dom känns ju jobbigare än myggor när man ska plocka hjortron, så dom kanske kommer tillbaka. Ibland vore det bra om man var tvungen att knyta sitt personnummer till sitt konto, då hade vi sluppit denna fars. Fantastiskt att man ids skriva dag efter dag ändå....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bragd-Birger: Är det där man kan köpa hoodiesarna om att man ska lemlästa och sodomera varenda person av manligt kön som råkar titta på ens dotter? Eftersom man är en riktig karlakarl?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen: Har SAIK-logotypernas två tidigare konton avslutats? :-o
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bragd-Birger: Tack, jag bor inte så långt ifrån.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Jag känner att en ny vår dagas. Luften känns lätt att andas och HS-världen är befriad från attackpoeter och deras poesi.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Vilhelmina marknad, i ståndet där det även säljs "neonvargar ylar i månsken"?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Men alltså förlåt....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Var kan man hitta/köpa denna tröja?
Uppladdat:

450x300-modotroja.jpegmodotroja.jpeg

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tyler Durden: såg det nu, jag såg fel.
Då kanske det finns lite talang där :-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Lill-Timander är back som farsan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Dålig koll på dem. Tufft att slussa in unga talanger när MoDo är med i en kapplöpning i HA-toppen mot SHL, känns som att de måste vara överjävligt bra för att få speltid högt upp i linorna. Kul att se Norlinders raketkarriär i alla fall...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: I samma lag spelar en Vilgot Dahlen som.är från Östersind han med, Är dom släkt? :-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Hur länge dröjer det innan vi får se nästa Svartvadet ( wilmer) i A lager, Roligt att lill- Timander också är center?
Vem är bäst?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: håller med👍🏻
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: stämmer Daniel, tvillingbror t.o m ! Modo o ÖSK
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly:
Minns ett mål av Thomas i A-laget, handledare efter tekning i ”ryllan”.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Svedjeholmenkillarna stack ut här, liknande stats som Niederbach kan iofs varit hjälpta av det var 2 st. Nu kan en del duktiga varit i J18 men oavsett inte så vanligt att spelare kommer över 60p
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Dom 4 T:na i Enströms vinner ändå Tobias, Tommy ,Thomas o Tina :-)
4 syskon!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal:
Vill minnas att det snackades om att Hållberg har en bror som skall ha varit rätt bra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Oscar och Victor Hedman
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Thomas o Peter Gradin
Kommentera

« · 2064378 · »