1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2073431 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
puffe: Jag tror att dom 3 namnen som kom i Söndags är de sista på ett litet tag, sedan kan det kanske komma något till namn 1 bit in i säsongen om Jeppe och Heppo sticker så kan det bli några nya namn!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Ingen är förvånad när det dyker upp en Modoit i vita huset:

www.expressen.se/sport/hockey/nhl/titta-pa-den-dar-killen-kom-hit-en-sekund/

Vi får snart boka Tampa borta😎
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Fan, jag som alltid håller på Gråben!

Men har Sasse bestämt sej för en säsong till alltså?

Nu får Glader skärpa sej, semestern är slut!!! Ge oss några nya namn.....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Känns även som att MoDo kommer att ha världens snabbaste lag kommande säsong. Beep-Beep!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Mycket turister här idag. Ja vad säger du Icing-Ove? Jobbigt när man är störst och bäst..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nån som har bra bilder från Sundsvall då Modogänget slöt upp och hyllade Steener där? Man ser en kort sekvens med modofans från NHL.com då de följde honom där.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Grym! Lyssna på när tränaren i Blues bad honom gå ner till 4:e.
"– Jag matchade den kedjan lika hårt som någon annan kedjan och det slutade med att vi vann Stanley Cup. De spelade tunga minuter för oss i varje match, säger Berube i podden."

Verkar få lite fans-kritik nu för "lack of speed". Kan bli sista säsongen detta för Steen. Den dominante 36-åringen är välkommen tillbaka.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Västerås är ett riktigt bogey team för löven så vill inte tänka på dom..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rallarn: Fast Aleksi kan inte spela i SHL med dealen att han kan återvända till NA efter campen då SHL inte tillåter korttidslån med ej kontrakterade spelare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:

Han har så klart tappat sedan han visade upp sig i shl med oss. Men skulle utan problem kunna dominera i HA som ledande center.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rallarn: Jag tycker att Heponiemi precis som Dahlen inte borde spela i allsvenskan. De är för talangfulla och bra för det. (Den tredje jag nämnde var Corrado).

Sedan är Dahlen lat och otränad. Samt han är dålig defensivt. Allt sådan hade han fått träna hårdare om han inte spelat i Timrå, men det är en annan diskussion. (Jag tror att det är svårt att ställa de kraven när han väljer er)

Jag är glad att aleksi valde oss, men tycker inte att han borde spela allsvenskt om han inte behöver tryggheten och att hitta glädjen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Så länge han är bättre än Fw nr 12 så är det lugnt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Tro hur bra Steen är idag?

Samtidigt hade jag aldrig i mitt liv trott han skulle vara så sjukt dominant som han var när han spelade med oss i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rallarn: du blandar äpplen med päron.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Det är just den känslan jag har, Och tror på!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Fast förut har det aldrig pratats om talang, mer om feghet och dålig defensiv, det du kommer med nu är en efterhandskonstruktion.
Kommer eran talangfulle finländare tillbaka efter campet i November så förväntar jag mig ett inlägg om vilken skandal det är att man inte vill tävla på högsta möjliga nivå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales:
Fö tror jag Västerås kommer göra en riktigt bra säsong, ett
Välbyggt lag i skymundan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Jag tror mer att vi löven supportrar ser Kenttä som en gud då han äntligen kommit in och styrt upp hela föreningen genom att styra upp en spelidé som ska genomsyra allt som görs, styrde upp herrlaget så vi gick från att slåss för att hålla oss kvar till att krossa alla rekord. Det är inte så att bara för att du har pengar att värva med att det automatiskt blir bra, långt ifrån. Kenttä är Sveriges bästa lagbyggare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag funderar över om Enström avvaktar för att se hur Steen gör. Det känns som att det potentiellt finns plats för en center till, framförallt om Gagnon dessutom kan spela ytter.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales:
Amen på den👏🏻👏🏻👏🏻
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Så har jag inte riktigt uppfattat det, utan det folk gör sig lustiga över är att Löven-supportrar tycks se Kenttä som något slags gud som hittar fynd efter fynd för kaffepengar, när sanningen är att han mestadels köper etablerade spelare tack vare en väldigt generös budget (Cannata är undantaget som bekräftar regeln).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Jag tror Gagnon kommer vara en bättre värvning än Blomman när säsongen summeras och vara den som betytt mest för sitt lag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rallarn: ser du ingen skillnad i talang mellan Jesper Lindgren och Dahlèn? Om du gör det, så kanske du förstår varför diskussionen är väldigt olik. Jesper hade kanske fått plats i SHL, medan Dahlen varit given.

Sedan har inte hyllningarna för Gagnon varit i närheten av de två andra (Lindgren Heponiemi) just pga ålder. Dock tar jag hellre en spelare som spelat i NLA som utlänning än i de lägre kedjorna i ett bottenlag i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rallarn: Det tråkiga är att så är det i alla forum om alla andra klubbars värvningar. Läser man här inne så blir man konfunderad (som i Timrå boken) då löven sägs vara favoriter fast de flesta värvningar vi gör inte är bra osv. Står samma sak i gröngult om era värvningar. En tråkig konsekvens av att man inte vill erkänna att andra lag kan värva bra spelare..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Fast läser du noggrant så handlar det mest om dubbelmoral, värvar Timrå en 34 åring är det en föredetting som ingen vill ha, eller om vi värvar en spelare som tar steget tillbaka från t.ex AHL så är det en spelare som gett upp sin karriär.

Vi kanske ska backa tillbaka bandet här inne från det att Dahlen gick till oss inför förra säsongen och se vad det pratades om här inne? Nä nog med dubbelmoralandet för idag, tagga inför livesändning kl 13.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Skillnaden är dock att det i Timråboken finns några skribenter som osar så mycket bitterhet att man får bita sig i tungan för att inte garva högt när man läser det😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San:
Ja man förstår att sågningarna under säsong av det egna laget blir så hårda med tanke på hur bra ens egna nyförvärv är innan säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Jo man vet att det är bra värvningar när andra fans inte gör annat än spendera sin tid på att försöka såga dem och leta efter fel på spelarna. För att övertyga sig själv om hur dåliga de är. Ifall om de är diskussioner som ej är triggade av att modoiter är i deras forum och härjar.

Kanske same, men oftast är de diskussioner här på grund av att vissa löven/timråiter är så beroende av modofansen bekräftelse :).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Det låter som när Timrå eller Löven värvar, då sågas det härinne, same, same
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly:

Ja, men kul att våra nyförvärv tar plats i dras silly😂
Eller så vet dom inte hur man gör😊
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe:

Lite kul tycker jag att det är att på TIK.s forum i deras egen Silly season tråd, diskutera dom våra nyförvärv och sågar dem och klubben Modo totalt

Det är deras Silly snack,, verkar liiiite stressiga! 😎😁😁😁😁😁😁
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen: Bara pompös Djurgårdshybris, inget att lägga vikt vid.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Näe, tvärtom
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Ja då var jag inte helt fel ute i alla fall.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Åsså googlade jag...

'När Per Lundqvist slutade med hockey 1983 gjorde han det som tidernas mål- och poängkung i dåvarande elitserien. På sina 288 seriematcher hade han gjort 252 poäng (169+83). Vad som kanske är ännu mer imponerande är att han på sina åtta säsonger i högstaligan inte missade en enda match – och ”Järnmannen” har fortsatt så även efter hockeykarriären.
– Jag har jobbat på kommunen sedan 1973 och jag har inte varit sjukskriven en gång, sa Lundqvist i en intervju med allehanda.se 2014.'

Detta är klass!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Nu går jag bara på minnet, men han missade nog matcher på grund av skada, men hade en räcka av säsonger utan att missa en match
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Har hört att Per Lundqvist inte missat en enda match med Modo, dessutom hade han ingen frånvaro från jobbet, helt unikt om det stämmer. Kallas visst för järnmannen. Rätta mig om jag har fel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Han är lite unik, har gjort 5 mål i en match samtidigt som han är MoDos bäste målvakt nånsin(procentmässigt)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe:
Han till vänster var lite lik Jon Häggqvist
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Jag får skylla mig själv, kollade in för 5 min sen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Silver till dej, Foldron var reptilsnabb. Nu ska jag gräva djupare i arkiven
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Assar Lundgren & Karl-Sören Hedlund
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Foldron: Barnfråga för vissa. Om jag inte kägger ut en fråga i morgon beror det på att jag inte hittat nån omöjlig. Men nya frågor lär dyka upp.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Assar Lundgren och Karl-Sören Hedlund
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Harry Luras: efter värmebölja kommer en liten fråga igen. Vilka är de ansvariga för juniorsidan, tidigt 80tal
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nieminen ser inte helt nöjd ut med att Modo Channel står och intervjuar Sylwander under träningen, på Modos instagramkonto😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Tvärtom var det med Krizan. Litet ordförråd, men hans få fraser lät bra: "I like to sleep. Must win"
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Precis så. Villes ordförråd på engelska är det inget fel på, men uttalet är väldigt finskt..

Därför kan det nog till en början låta värre än vad det är.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
NuMo: Varenda spelare vi plockat i stort sett han beskrivits som bra skridskoåkare. Det kommer att gå fort i vinter. Vi får bara hoppas att vi klarar att spela i det höga tempot också...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Jag tror att man uppfattar Villes engelska som mycket sämre än vad den är. Den annorlunda brytningen gör att det blir två steg i vårt öra dels måste vi lyssna på engelska och utöver det en annorlunda brytning. Han verkar inte ha några större problem med ordförrådet, vilket Sören har om man uttrycker sig snällt.
Kommentera

« · 2073431 · »