1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474545 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2192899 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Gick förbi en hel karavan med Lövenbilar här utanför en vårdcentral vid Dyngdiket, med vårdpersonal som verkade testa dem. Surrealistisk syn egentligen.

Crandall (tror det var han) ser för övrigt lika dryg ut bakom ratten som på isen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: ser nu att fler redan påpekat det...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: hur det än går så slipper vi löven nästa år, känns riktigt bra faktiskt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: blev ändring efter det så nu gäller antalet matcher !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65:
Underbart att höra :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: Det gäller endast antal matcher nu. Det ändrades efter just den situationen som han beskrev.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey:
Om så är fallet så ska regeln skrivas om omedelbart.

Det ska gälla antal matcher, oavsett när de spelas.
Helt bisarrt om det är tidsbestämt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:

På ett sätt är jag jävligt glad att vi inte är i Final, för det är inte på detta sätt en final ska utspelas.

Vi har alltså första året med slutspel och en riktig final i HA där två lag krigar om att gå upp, kan det bli häftigare?

Detta ska ju vara en fest för alla fans och alla runt om i hockeysverige.

Istället blir det ingen som pratar hockey och om matcherna, ingen kommer ihåg resultatet eller målskyttarna från de första två matcherna, istället handlar det om mordhot, avstängningar, smutsiga tacklingar, påhittad corona osv.

Nej detta är fan inte värdigt en finalserie och på ett sätt är det skönt att slippa vara en del av detta i år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nooky: jag säger inget, men var väl något shl lag som fick skjuta upp pga av covid när de hade en spelare avstängd.
Visar sig sedan att man blir avstängd till ett datum så spelaren va tillbaka en match tidigare än först tänkt.

Kan hända att jag drömt detta, men ganska säker på att det var så. De får tidsbestämt straff o skriver vilket motsvarar 3 matcher.

Men oavsett så är det ju inte omöjligt att det faktiskt stämmer att de fått covid.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KulaShaker: Mycket bra skrivet om finallagens s...... !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KulaShaker: Det är precis vad ni behöver, börja om från noll!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ja Brynäs är lite vid sidan just nu...
Inga tränare, ingen sportchef, ingen Campese? Ett skevt lag med få möjligheter till förbättring.

Det blir två nykomlingar i SHL nästa säsong, kommentarer?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Det här är ju taktiken. Björklöven vet att de inte har en chans att vinna på talang, så de gör allt de kan för att ta fokus från spelet.

Och det skulle inte förvåna mig ifall detta visar sig fundera.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KulaShaker:
Det är lugnt skulle faktiskt vara välkommet om någon diskutera annat än domslut, mordhot etc. Så prata gärna om matchen mål spel taktik!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nooky: Så kan det förstås vara, och du har säkerligen bättre insikt där. Men det som skrevs på Timrå-forumet tycker jag inte var något att hetsa upp sig över. Radera inlägget, låt användaren kyla ner sig i ett dygn... klart!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Känns som om ni kommer att fixa det här för Löven verkar så otroligt ojämna av någon anledning.

Vi är nog på fel plats med den här diskussionen...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Jo men enligt några lösa rykten som jag hört just nu så är det mer beklämmande att bara tänka sig in i denna situation hur privat personer kan skriva sms till familjen m.m. så då är det inte bara vad som har sagts på forumet

fast samtidigt så känner jag låt detta bara vara nu och prata om hockeyn istället än att ödsla tid på detta..

vissa saker som har skrivits är jag glad över inte kommer att komma fram iaf. Det är polisens sak nu.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Löjligt. Pappa Hartmann skrev väl ungefär att "om han sprang på dem skulle han inte tveka att släcka dem", vilket såklart är korkat skrivet, men att sedan göra fritolkningen att det är ett dödshot blir ju befängt. Det är trots allt skrivet i affekt av en person som har fått se någon medvetet skada dennes son. Att spontant vilja nita kräket som gjorde det (eller beställde det) är nog en instinkt som de flesta föräldrar har.

Att "släcka någon" är ju slang, så det är svårt att säga exakt vad det betyder, men jag skulle hävda att det är synonymt med att knocka någon.

Och som du säger bidrar säkerligen Covid till att folk blir aggressivare bakom tangentborden. Jag hoppas verkligen att polisen har viktigare saker för sig, som att reda upp alla dessa kvinnomord som ägt rum på sistone, än att sitta och dissekera slangspråk på Hockeyforum.

Att Wallson och Rahimi sedan polisanmäler detta gör det hela ännu mer galet. De hajar såklart att det var skrivet i affekt, men de tar varje liten chans de kan till att jävlas med allt och alla. Fyfan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KulaShaker: Kul att vi kan underhålla nån i allafall. 🤓
Nej men nu är det alldeles för uttjatat inne hos oss. Skivan har liksom klrts på repeat 100 tals ggr. Skit bara att det ställdes in imorn. Det hade behövts match för att rikta fokus på annat håll ett tag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KulaShaker: Hehe vad bra ni har det i Brynäsboken. Alltid frid och fröjd. 😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Håller med, debatten blir minst sagt intressant hos er😊. Tacka vet jag Brynäsboken där är det alltid en lugn och sansad diskussion.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Sen tror jag hela grejen med Corona och att man inte får vara på plats och leva ut sina känslor spökar till det ännu mer för folk. Då lever man ut allt 10 ggr mer på olika forum. Nej nu hoppas jag matcherna sätts igpng snabbt igen så hockeyn får ta fokus igen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KulaShaker: Nåja det var nog sanning med modifikation. 😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nooky: Inser snabbt att finallagens supportrar inte är mogna att följa med upp i SHL, där har inte sånt här skitsnack förekommit sedan Timrå var uppe sist.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Jo ödsla inte tid med detta, det kan bara eskalera till något värre.. tänk hockey bara , skit i resten

visst det är verkligen super synd om Hartmann etc, men allting som kom efter med är också bara helt synd både för sporten samt fansen som inte kan behärska sig.
känns att vissa ska inte ha tillgång till varken dator eller sociala media från båda håll

sen kan man inte tycka vilka fans som har gjort mest eller minst från denna sunkiga härva
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nooky: Mest bara uppgiven på hela situationen. Vi spelar fin hockey och vinner med 7-0 men det slutar med denna soppa som tar bort all glädje. Allt från Löven överfall som kastar bort Hartmanns säsong, till hot och tjafs och nu Coronautbrott.
Pajkastning tilö höger och vänster både på HS och Twitter från båda fans håll. Det värsta är att man faller in i fällan själv istället för att ignorera och strunta i att gå in i onödiga diskutioner och tappa massa energi..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Jo jag har följt lite granna nu och jag kan bara konstatera att det är väldigt bebis blöja nivå på hela grejen. men rätt ska vara rätt med polisanmälningar på detta, för detta få varken förekomma i verkligen likaså på nätet
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nooky: Det är Pappa Hartmann det handlar om. Han fick snedtändning rejält igår efter Rahimis tackling. Skrev rätt bryskt om Wallson och hotfullt. Men sedan har nån printscreenat det och visat för Wallson.

Nu kom det dock fram att Lövenpodd inför serien satt och skojade om att man ville döda Fredrik Andersson och beställa mord flr att de hade svårt för han. Lite bitter eftersmak även där kan jag tycka. Då blir det liksom ord mot ord. Pappa hartmann kan ju bara säga, förstod ni inte att allt bara var med på skoj och ironiskt..

Jag försvarar absolut ingen av dem och håller med. Bakom skärmar och dylikt kan man komma undan för enkelt dessa dagar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2: pratar generellt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nooky: På Timrås Hockeysnack sida
Beklämmande !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2: Personer vill vara lite tuffare bakom skärmarna etc. Vanligt syndrom i världen tyvärr

eller rättare sagt , dom har för mycket fritid över :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Där händer allt och lite till .
Herre Gud man frågar sig varför ?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2: Det är Hartmanns farsa det handlar om.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Du kanske vet ?
Man kan läsa det på Aftonbladets sportsida nu .
Är det på hockeysnack sedan ?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Har någon på Timrås forum blivit anmäld för dödshot mot Björklöven ??
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Hoppas innerligt vi går upp så syns vi i SHL som sagt. Löven kan få vara i HA hur länge de vill. 🙏
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: taskigt! Modoröv! 😉
Haha sorry men är lite desperat!😅 Istället för att sitta och suga på 7-0 karamellen så är det cirkus med bitter eftersmak istället. 🤷
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Vilket kaos det är hos er😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Vi har haft nog med dom här inne förut så behåll dom ni med glädje 😉😉🤪🤪
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Haha vad lugnt och skönt ni har det härinne. Kan ni ta över 1 eller 2 Lövare från oss? 🙏
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Tydligen spelat på Arenan säsongen 19/20 såg jag nu 😜
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Alfredshem 1921: Någon som har hört denna Modo låt förut ??

t.co/QoMoivjtSo?amp=1

Den var som skön på nått sätt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen:
Passar bra med två avstängningar och hyfsat trött kört lag, hmm
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Finns det en Hockeygud så hade vi gått upp i Shl redan förra säsongen ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: The Americanos blev nu The Desperados och Den onde, Den dumme och Den fule.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Finns det en hockeygud så välkomnar vi er glatt till SHL säsongen 22/23!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: jag tror att Timrå hyr sin. Men jag kan ha fel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting... Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Vi kommer att tokspöa HV71 den 5 november!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Noterar att det står nästa match Modo- HV på den..
Kommentera

« · 2192899 · »