1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478916 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2218257 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Monno: Bobby Orr, inte mitt favoritlag heller. MoDo såklart! Men en hyfsad back hade dom

www.youtube.com/watch?v=QTk4fO1yDLg
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Kul för Linus! Än om Boston inte kan sägas vara ett favoritlag...
Men dom har väl en relativt bra historia av stabila målvakter så är säkert en bra organisation som målvakt att bara i.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ULLMARK TILL BOSTON
4 years x $5 million

Hoppas Linus äntligen får chansen att vinna lite matcher!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: Haha, tänkte inte på det. Såg Korea som ett län som hade olika åsikter, men gör allt för att blidka icke-moderatorerna såklart

inte allt förresten men ...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe:
Äh, skriv bara MoDoiter vs Timråiter för att hålla det enkelt👌
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen: Genuina MoDoiter. Ambassadörer minsann, fast en o annan bira får dom ta med o dansa på ett o annat bord
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Gentlemän. Drack bubbel och satt diskret och pratade.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: MoDo vore ju lämpligt att bli hel o lycklig i, så slipper vi jaga Barto kommande säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Kvällens/nattens mest spännande är ju annars vart Ullmark hamnar.

Verkar blivit lite budkrig där, så kan nog casha in lite. Vore kul om han fick vara hel en säsong...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen: beter dom sej juste? Annars är det inga MoDoiter
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: MoDokillar ute på lokal här i Gefle ikväll.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Hörde Maritzas ljuva röst nyss...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Äh, man är ju ändå en MoDo-röv här stan. Edler och Kempe blir lagkamrater i LA, silly season har startat i NHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Haha, är det plagiat eller äkta vara, hoppas på det förra
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Apropå webbshop, Umeå gillade inte mitt gröngula toapapper ”Torka dig i röven med Löven”
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: den röda dog redan efter 9 år, toppkvalitet. Jag hade den flera gånger i månaden.

den svarta spar jag till finare tillfällen så den är fortfarande hel. du ska veta hur avundsjukan spred sej i bussen hem från Övik när jag hade på mej den röda.

Hade det funnits hemsida kunde ni fått sålt 50-100 till på den hemresan, haha
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Det var just om detta jag ville läsa om på de 2 procenten 😂😂😂

Låter underbart !!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: citerar dej då

'Det är väl ungefär som att säga att rivaliteten är som judar vs nazister...'

ganska långt ifrån det jag tycker och skriver.

Jag förstår inte alls vad du/Ni(?) menar

Har jag gormat?

förstår att detta blir trist och off-topic, men måste ha rätten att försvara mej från osanningar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Här kommer 2 andra procent då.

Köpte ju 2 innebandy-t-shirts av dej för , typ 13 år sen, fantastisk kvalitet. en är forfarande vid liv trots flitigt användande
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Blir inte klok på dig. Hur är det möjligt att du inte begriper vad vi menar? Och som vanligt misstolkar du allt (medvetet?) jag skriver. Jag har aldrig anklagat dig för att vara nazist och det vet du. Jag skrev att det är ungefär lika passande att likna ett hockelag vid Nordkorea som det är att likna det vid Nazi-Tyskland. Att sedan ge sig in i en komplexa diskussion om huruvida minoriteter är drabbade eller ej är rent hårklyveri. Du förstår precis vad jag menar, men återigen läser du in något helt annat och börjar gorma "Bad Brett anklagar mig för att vara nazist!!!".
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ok, jag har också koll på läget i världen, men för att jag nämner Nordkorea behöver det inte betyda att jag stöttar regimen, som du mycket väl förstår.

För sista gången, pratet om Nord o Syd från min sida är enbart en bagatell(ursäkta uttrycket) fär att hålla isär Modoiter o Timråiter.

Kan skriva Nord o Syd-Vietnam eller nåt liknande om det provocerar mindre.

eller Modoiter o klyktattare, men det är inte snyggt heller
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Ja inte jag i alla fall , går jag in hit så vill då jag läsa å surra om MoDo Hockey till 98 %
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Ja, eller så bagatelliserar du regimen Nordkorea. Att ens uttrycka det som en bagatell när vi pratar om det land i hela världen som räknas som minst demokratiskt tyder på bristande förståelse.

Vi pratar om tiotusentals som tvingas under slavliknande förhållanden utan rättegång. Tvångssterilisering, tvångsaborter och tortyr. Det uppskattas till runt 200 000 lever i sådana läger. Det uppskattas att ungefär 40 procent av människor i fångläger dör av tortyr, undernäring eller sexuellt våld.

Den enda anledningen till att de inte mördar minoriteter är sannolikt att Nordkoreas befolkning när den mest homogena i världen. Man kan nog med säkerhet anta att de annars skulle ha rena koncentrationsläger ungefär som Nazi-Tyskland.

Nåja, en ren bagatell. Det låter helt normalt och någonting som man kan identifiera sig med.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Bara man får sin kvälls-Boy, den fick man inte igår
Uppladdat:

450x300-vanilj_0.jpgvanilj_0.jpg

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Håller med och vem fan bryr sig om timrå (nord eller sydKorea) överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Håller med, men blir du anklagad för att vara för nazism måste man markera, annars är vi illa ute oavsett back-förvärv .)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Snart är det mer snack om Sydkorea å Nordkorea än hockey här inne !! 🙄🙄

Vi har ju värvat två nya idag å Omark tar över tränar till en i ÖHF !!
😉😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Tror jag med, men han gör det med en tydlig avsikt.

Att jämföra Nord o Syd(som MoDo o Timrå) är en bagatell jämfört med att skriva om nazister o judar..

Han tolkar det nog så för att svärta ner någon meningsmotståndare. Allt för fria ordet.....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: : Måhända, men som jag redan förklarat(Nord o Syd är bara symboler för grann(o)sämjan).

Det hade varit en jävla skillnad om det varit mellan Nazityskland och judar(varför vill ni inte förstå det?)

Ska jag behöva anklagas för och försvara mej mot argument för nazism för den sakens skull?

Du och Bad har återigen överreagerat på en bagatell. Troligen på grunder som är personliga mer än politiska(eftersom detta inte har med politik att göra)

Jag hoppas verkligen Du står upp mot förtryck även framledes.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Tror han jämförde Nazityskland med Nordkorea.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Jag behöver inte försvara Bad Brett här, men jag förstår faktiskt inte din argumentation. Jag tror att du missförstått poängen- återigen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Att förknippa mina inlägg med judar och nazister, är nog bara nån Flashback-mobb som kan göra. Övriga är nog läskunniga och kan bilda sin egen uppfattning om vad som skrivs
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Vad konkret har jag skrivit som du bygger dessa grundlösa påståenden på? Du insinuerar, men kom med ett konkret bevis!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Jag förstår i ärlighetens namn inte ens vad du svamlar om. Flashback?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Jag visste det. Du uttalar dej utan att ha läst på. Om du är läskunnig, vad har jag skrivit som ger belägg för ditt påstående. Undvik flashback nu och skriv ett eget svar. Var konkret tack, när du beskyller mej för sån skit!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Det är väl ungefär som att säga att rivaliteten är som judar vs nazister...

Det tenderar att bli smaklöst när man blandar in de värsta regimerna i modern tid, framförallt när det fortfarande är aktuellt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Kan du konkretisera vilka paralleller som är olustiga?

Inte för mycket begärt?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Behöver ni verkligen vaccineras?!, vattnet i Övik är väl av magiskt?!
😎
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JanneG: Jag tror att skadan var väldigt olycklig och att han egentligen är en bättre spelare än han visade hos oss. Får man inte coachernas förtroende är det svårt att ha självförtroendet.
(Minns också att Alsenfeldt, Hersley och Ryno alla misslyckats hos oss...)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: ok
Tack för svar👍🏻Hoppas på utveckling då
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Mjo, de har ju börjat göra sådär. De presenterar en nyhet som kanske inte är jätteintressent för gemene man, och sedan säger Jon någonting i stil med "...Och det var allt för idag, eller... hade du något mer att berätta?" och då kommer de riktigt smaskiga nyheterna.

Klassisk pappahumor med andra ord.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hompa90: ÖHF egen hemsida , Det är några notiser på Twitter och även på Instagram
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hompa90: www.mjornberg.se/2021/07/28/lanar-huvudtranare-fran-den-allsvenska-foreningen/

Misstänker att man kanske tar det under nyhetsuppdateringen i eftermiddag också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Var finns det att läsa? Såg ingen artikel i Allehanda.se?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Urban Omark ny huvudtränare i Öviks Hockey, lånas ut av MoDo !
Samarbetet blir ännu tätare och mer förstärkt enligt Gradin!!

👏👏👏
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Victor Aronsson kom lite fel in i MoDo och minns jag inte fel så bröt han handen så han missade typ 3 månader. Han fick helt enkelt inte så mycket istid och gjorde inget större intryck.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen:
Om plånboken tillåter så är det bara köra 👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: Eller kör på bägge 😉😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:
Skippa högerfattade snipern och plocka in Timashov 😊
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Jag tycker också att Modo-lider (framförallt) och TIK-hyndor inte hör hemma på forumet. Gliringar får jag stå ut med, men sådana saker tycker jag kan stanna på exempelvis flashback.
Kommentera

« · 2218257 · »