1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474709 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2346780 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Detta blev en cliff-hanger. Undviker versaler, så inget jag kan ha skrivit. Men någon med anti-passion mot Mårts...tydligen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
TÄNKER INTR FÖLJA LANDSLAGET I HOCKEY SÅ LÄNGE PÄR MÅRSS ÄR FÖRBUNDSKAPTEN!!!!!!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Du har bytt Isak mot Modigs, måste ge dej cred för det. Endast döda fiskar som följer strömmen, älskar motvalls om det finns grund för det
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: särskilt som Borgman ska opereras o kanske borta till januari
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Märkligt att Frölunda köper en sån klappkass back, man fattar inget. Ser dom något vi dödliga inte ser? Eller är dom bara korkade?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:
Ja jag glömde att du sitter på facit.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Klart du är. Du tyckte ju att han var en toppback i MoDo trots att han var så kass att han knappt fick någon istid på slutet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly:
Är rätt säker på att han kommer vara ordinarie.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Frölunda fyller på backsidan.
Känns nog bra för Hasa,
Vilka bra backar jag får tävle med 🙄
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nu jäklar händer de grejer!
1: a kvinnliga domarn i Allsvenskan.
Nu vill jag inte höra något som att hon dömmer som en kärring eller något liknande.
Här kommer det en som kommer älska att sätta Rahimi på plats!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KarateKing700:
Själva kaptensrollen kan inte jag klaga på, men han har en del att bevisa, spelmässigt. Jag har hans pucktapp i sjätte (?) semin på näthinnan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Håller med helt och hållet. Tycker inte alls att det självklara svaret från Hinken är att Sylle blir kvar. Snarare att man funderar på å släppa honom.
Och ska man va ärlig så har väl inte Daniel levt upp till kaptensbindeln, iallafall inte i min bok. I slutspelet så växte det fram två andra möjliga kaptener enligt mig i Wahlberg och Vigneault. Tycker båda med sitt tydliga och skickliga spel visar vägen för de andra spelarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
HV 71 fortsätter att gräva i plånboken.
Målvaktsidan är nu klar:
Joni Ortio till HV71

Och sedan en tung back i Nick Ebert.
Han känndes verkligen som en HV värvning.

Adam Almqvist på väg in också.
Den är stark!

Bertov och Bohm är på väg ut från laget. Ingen överraskning!

Bohm tror jag hamnar Karlsoga.?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Gillar Hinken, ingen spelare är helig. Blir spännande och se hur dom formar laget till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Sylwander blev rejält orolig efter ryktena förra veckan. Tycker Gradin svarar lite svävande kring dennes framtid:´
"– Jag blev uppringd av Sylwander efter artikeln, men vi har inte satt hur allt ska se ut i truppen kommande säsong. Det är ett dagligt arbete som pågår ihop med ledarstaben, och vem eller vilka som får lämna har vi inte tagit beslut kring ännu, säger han."
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
300 säsongskort ( sittplats) sålda på ett par timmar !!
Fortsätt så gott folk !!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
7r1l5k3:
Sen har vi haft relativt sena säsonger i NHL, tror mkt väl att fler skulle anslutit om det fanns lite mer tid. Det är väl mest forwardsidan som är lite tunn, Adam L/Dahlin/OEL gör att backsidan är rätt stark även Erik G är bra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jan-Erik : Det här med att skylla allt på Garpenlöv känns som en rätt tröttsam "bandwagonåsikt", även om man såklart kan ifrågasätta på vilka grunder han fick förbundskaptensjobbet. Har dock varit uppförsbacke enda sen han tillträdde med inställda turneringar och en OS-turnering som aldrig borde spelats.

Sen tror jag handlar minst lika mycket om att spelare som ser ut att missa slutspel snackar ihop sig. Har för mig att en sådan som Klingberg var rätt drivande både -17 och -18.

Sen är du som det säger, ett nytt VM nästa år... Känns som att VM-intresset går i cykler när det går varje år.

Men blir nog bra att få börja om på ny kula nästa år med ny förbundskapten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
En stor Domar legend har gått ur tiden!!

R.i.p Jörgen Grundström
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mattias - 74: Calgarys mål i OT påminde lite svagt om Svenningsons avgörande i match 4 mot Löven, skott utifrån retur till höger och Gaudreau hittar en lucka, Intressanta möten i nästa runda.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar:

Andra rundan i slutspelet

Florida - Tampa
Carolina - NY Rangers
Colorado - St Louis
Calgary - Edmonton

Match 1 spelas natten mot Onsdag samt Torsdag
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mattias - 74: Resultatet för hans ärlighet är att han blev utskrattad. Det är vad jag menar med att det kostar på att vara ärlig, även om dagens ledning inte är lika hård i orden som Fagerlund brukar vara.

För övrigt klart att de spelar halvskadade och mer än så om så behövs i NHL om det är slutet på säsongen eller slutspel. Det är ju klubben som betalar lönen och du vill behålla din plats i lagets hierari. Om man därefter åker till VM redan småskadad och skadan förvärras så blir det ju inte kul att komma efter med sommarträningen och kanske missa säsongsinledningen.

Du kan jämföra med fotbollsspelaren Van Dijk i Liverpool. Han tackade nej till EM i somras för att han ville vara helt skadefri när Liverpools säsong startade. Tror du att han hade spelat om Champions League finalen hade råkat vara i juni? Svaret är JA. Alla rapporter sa nämligen att hans rehab gick bra och att han bara var någon vecka bort från speldugligt skick när säsongen tog slut. Han sa att han inte ville riskera något och fick inte någon större kritik för det.

Sedan har du rätt i att alla NHL spelare inte är småskadade just nu men det är ju ett legitimt skäl att dra till med.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jan-Erik : Världens bästa straff .
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jan-Erik :

Dackell var iaf ärlig, det är det jag efterlyser. Du kan inte säga att du är skadad när du i själva verket inte är det, rätt larvigt faktiskt. som jag skrev förut, hade laget de representerat varit kvar i NHL hade de självfallet spelat klart
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2: Det här laget som vann VM 2013 var bra. Framför allt en blandning mellan rutin och ungdom, NHL-proffs som Sedins och SHL-spelare kombinerat med att nästan alla tog sitt första VM -guld så många var motiverade. Gillade sättet de spelade på som Petterssons slagskott på straffen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mattias - 74: Nej, Garpen är själv inne på något som jag tror stämmer. Han säger "Ibland bestämmer sig spelare som inte vunnit något för att de vill vinna något. 2017 och 2018 var det en mängd spelare som vann sina första VM-guld och när man har gjort det kanske man kan känna sig nöjd med att ha vunnit det där VM-guldet." Han resonerar som Hinken och säger att om man inte vill vara med så ska man inte spela i laget.

Det spelas ju VM varje år så för många känns det nog så att det som behövs för att få dessa tveksamma som redan har ett guld att tacka ja är om något etablerat namn tackar ja så att det känns som en rimlig chans att vinna guld, för ett brons är det inte någon som bryr sig om, varken bland spelare och majoriteten av fansen.

Vi hade en spelare som gjorde som du efterfrågade - dvs motiverade sitt nej. Han sa att han ville vara med familjen - Det var Andreas Dackell som skulle gifta sig i augusti. När han angav det som motivering blev han mer eller mindre utskrattad av ledningen med den nu salige Fagerlund i spetsen som undrade varför ha redan i april behövde öva sig på brudvalsen och vika servetter. Året efter bröllopet föddes för övrigt Oliver Dackell, se där - lite MoDo-koppling på slutet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mattias - 74: Du skriver vad jag tänker !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2:

Om jag talar för mig själv så kan jag tycka att många av NHL spelarna som blir tillfrågade borde va lite mer rakryggade och ärliga och tacka ja om de blir tillfrågade oavsett vilket stolpskott som är förbundskapten, att skylla på skada och att de är slitna är ju bara BS, Det måste ju vara alla hockeyspelares dröm att få representera Sverige och sätta på sig den fina blågula tröjan.

Hade deras respektive lag varit kvar i NHL slutspelet hade de spelat kvar, varför inte säga såhär istället, jag vill inte spela VM för jag vill va med familjen, eller jag tycker inte VM är en rolig turnering, spelar hellre OS?

Tror du man får höra nåt sånt någon gång? ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Vad hette den bra förbundskapten som vi hade för 20 år sedan ..nää men är det därför dom inte ställer upp ..och alla andra som varit före. .
Och ny spelare har tillkommit och det är samma igen och igen .
När hade vi ett kompetent lag senast förresten ?
När Salming var med tror jag 👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Hoppas det vänder med Sam. Skulle dock vara skoj om Ullmark åkte till vm, ta lite revansch efter slutspelet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse: Förstår dom, vem vill spela för garpenlöv?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse:
Eller gör man som man vill🤷‍♂️
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Filiphm: kan ändå förstå det i viss mån.
En fotbollsspelare spelar färre matcher, reser mindre och har färre mästerskap.
Skulle man styra upp hockeyn så landskamperna betyder något så skulle det nog bli lite skillnad.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Filiphm: Hmm ..semester får dom snart ändå ☀️
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Filiphm: Då kan man ta semester om det blir aktuellt med OS också..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2:
Ja dåligt att prioritera familjen eller vilja ha semester.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Visst är det märkligt att så många spelare tackar nej varje gång när Tre Kronor spelar någon viktig turneringen .
Har vi fel förbundskaptener varje gång ?
Löjligt att säga nej till ett landslag , då är man inte berättigad att sjunga nationalsången någon fler gång ✋
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MoDoNörden: Eller Harry Luras som en del kallade honom efter sejouren här 2015...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
S-vikaren: Såklart. Folk ryckte det ur luften enbart för att han följde MoDo på sociala medier. Han är polare med Näsén…

Sen älskar han säkert MoDo som många många andra personer i det här avlånga landet. Det förstår man ju.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MoDoNörden: Så Huras, Starkbaum, Aagaard, Marenis, Jelisejevs, Jakobsson, Trettenes och Röymark försvarar MoDos färger. Gör oss stolta...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rasmus Koskinen klar för.. KRIF Hockey. Det var ett orimligt rykte.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar: Larry Huras ass tränare för Italien. Står i båset nu mot Kanada.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mattias - 74: Tycker bredden är skillnaden. Toronto betalar för mkt för sina top spelare så det behöver leverera flera poäng varje match. Tampa får produktion från alla sina linor, de är inte mkt poäng från lägre linorna i Toronto. Tycker Keefe också matchar illa, Nylander har varit riktigt bra senaste matcherna men fortsatt dåligt med istid och matchas inte som en spelare han litar på. Ibland måste man ha lite matchkänsla med och de känns som de konstant är att nöta istid för Marner och Matthews. Men oerhört jämn matchserie, men Cooper är en bättre tränare och det avgör. Cambell var bra i Torontos mål med inatt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly:

En helt sjuk matchserie, Vaselevsky var skillnaden i natt. Nu blir det derby mot Florida i nästa runda för Tampa.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hedman leder sitt Tampa vidare,
1 steg närmare 3: e titeln! 👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Skulle säga att det är jämnt skägg i det fallet mellan mig och gäsp 😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mikenomad: Det låter faktiskt 100% osannolikt. 😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Nu är du bra full haha. Men jag vet flertalet Öviksbor som blivit Timråiter på senare år 😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mikenomad: Haha jajjamen lite som att flertalet av er var MoDoiter/Brynäsare när jag flyttade in i sööööönsvall.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Bara fint här. Tänkte att du har rätt om Barto, han var såklart aldrig aktuell för oss. Men det var å andra sidan flertalet av oss lika glada för
Kommentera

« · 2346780 · »