1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479911 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2384375 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Rytter:

Tittar oxå och en hel hög med slarv och dåligt tempo överlag, mycke utvisningar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2: Funderar på att arbeta bredvid Jon Häggqvist när han går på ledighet, men då avslöjar jag ju att jag bara är en tönt från Umeå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove:

Tänkte se Löven - Almtuna, efter första så funderade jag ifall jag fått in fel match för det såg ut som det var två bottenlag som möttes. Sedan kom jag på att det är ju det.

Satan så dålig match, löven har verkligen inte fått till laget och spelsystemet. Det är soloåkningar, pucktapp och slarv, man äger lite puck och det flesta anfall de har är kontringar och dumpar. Inte ens när man får PP i slutet klarar man av att sätta tryck utan slarvar bort det i ingångarna och etableringsfasen. Dom har en del att jobba med i Umeå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Skulle gärna se dej som sportchef i Timrå, du kan hockey
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2: Kan man flytta till Sundsvall? Finns många som vill att Ove ska vara där och slita..Har ett jobb på gång. Tur att man kan hänga med Alexander Steen..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bössa68: bor ej där , men tillbringar viss tid där, så vet jag med några månaders framförhållning hoppar jag gärna på MoDo-bussen där :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2: näe inte bor du i norråker inte! I Hoting kör du österut, bussen lär va full innan Junsele!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Vi kör en buss från Ånge via Rätansbyn, kan svänga ner o hämta upp dej såklart
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bössa68: Nu har vi passerat Hoting, Passerar vi Norråker? :)

Där kan jag gå på nån gång
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: allt är förlåtit 😆
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bössa68: Ove är full idag..Jag är från Ytterhogdal. Buanvägen....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Slaggaplexi: ja ytterhogdal blir en satan så lång omväg när man som jag bor i nordvästligaste ångermanland😆
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: I HV.matchen jag refererade till(minns ej målvakterna nu) bytte man målvakt , andramålvakten släppte direkt några höstlöv, så då bytte man tillbaka den nyss utbytte. Minns inte att jag upplevt det mer än den gången
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bössa68: Tror Puffe och Icing Ove har en bil som ska gå från Ytterhogdal ;)

Men absolut de är ingen dum idé.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Slaggaplexi: vet inte om det diskuterats här förut men samåkningspooler tycker jag vore en god idé.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bössa68: Kl 19:00 ikväll kommer ÖIK släppa biljetterna till MoDo matchen den 28 Oktober så häng på låset så fyller vi Staaren savka med röda tröjor!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2: Det är så absurda resultat haha, ska inte kunna bli så illa. Vi var iofs nykomlingar i elitserien och låg tvärsist. Om jag inte minns fel byttes aldrig Rönnquist ut heller utan fick släppa in alla 12 haha
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
grimiss: min första var i kempis-79,en skolresa. Sune ödling blev storförbannad när Leksand? Gjorde mål så han slog av klubban mot ribban å slängde den över plexiglaset å vi 15 ungar dök som hökar efter den.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: min första var i Skellefteå. Stod i SAIK-klacken med modotröja 😅 Forsberg motade 49 puckar och vi vann med 1-0. Episkt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Hade biljetter , men fick dator-haveri på jobbet, så har fortfarande inte sett MoDo på plats i Skåneland. Hade blivit starstruck av att få hälsa på en legendar, som Tarasov annars
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Får ta mitt sista 1-12 minne då, fast lite positivt.

Såg Frölunda-Skellefteå och som borta-supporter i Göteborg gillar man inte Frölunda. 1-0 till Frölunda direkt tjo o tjim bland fiskrensarna. Där blev det dock också 1-12 o uppfriskande lugnt på läktarna sista 55 minuterna. Sammanfattningsvis: Nån 'expert' myntade att ledning med 3-0 är det svåraste i hockey. Känns som ett hån mot oss som bevittnat 1-12
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Jag minns än idag när vi mötte Frölunda borta med Petter Rönnquist i må 01(?) tror vi förlorade med 12-1 också haha
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2:
Ja 99 vill minnas att Påhlsson satte första.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Var det en semifinal månne?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2:
Min första match på plats var en bortamatch mot Malmö vann med 2-1 slutspel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Kan förstå lite av det. Var själv på kvartsfinal i Huskvarna en gång och rusade mot utgången vid 0-9, för att slippa se förnedrande 0-10, men hann inte ut. Den matchen slutade också 1-12. Jobbigt resultat
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2: En polare tog med sin farsa på hockey för första gången på Kempis. Slutade med 1-12 mot FBK. Han kunde inte alls se underhållningen i det där och åkte hem.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Idag är det 47 år sedan Elitserien startade. Jämfört med SHL är ju Elitserien ett namn som klingar vackert.


MoDo reste till Karlstad o vann enkelt med 8-7. Elitseriens första mål gjordes dock av Färjestad, där Kung Harald stod för assisten till 1-0 efter 2.31 i första perioden
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nooky: Absolut, men jag tycker att det är klart mer oroväckande om man har en sådan dispyt med tränaren än att man har den mellan spelare. (Som Löven förra veckan). Förmodligen är det någonting man reder ut i omklädningsrummet och som är glömt när det är dags för middag hemma.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Sen kan man väl också tycka att Expressen/tidningar har kanske väl lite att skriva om , dom vill bara få lite klicksss du vet
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Med tanke på Himmelfarbs och andra uttalanden så kan man nog sluta sig till att Åsnebrottaren är väldigt despotisk. Det är "my way or the highway" som gäller för honom och han tål inte att sägas emot. (Och varför skulle man säga emot honom då han alltid har rätt).

En enormt skicklig tränare, men en rätt sunkig person.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
malkin:
Just i det här fallet så tänker jag att man kanske reder ut det sinsemellan först inte man drar det med tidningarna
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hellqvist vara eller icke-vara i Modo-kretsar är väl diskuterat i oändlighet, men just den sista delen i denna intervju är inte någon attityd jag saknar direkt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:

Tar Powell före Kelleher alla dagar i veckan. Visst Kelleher har väl högre skills, men känns inte som han spelar för laget. Powell däremot tycker jag visar upp mer energi och intensitet i sitt spel, dessutom har han tillräcklig skicklighetsnivå för att vara ett offensivt hot.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal:

En hel hög med skott avlossades i den matchen ska sägas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Nu sitter Gradin och skrattar åt oss när han morgonskrollar på forumet :-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Menade en annan Nick
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove:
Funderade även på honom, Grundberg lär ju ha koll
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Frågan jag ställer sig är väl. Vem kommer få kliva av. Jag gissar på Theo, men vem ska då centra fjärde.
Ska högerskytten in i 1a o Aagaard tillbaka till fjolårets 2a och Marenis ner. Eller behåller de Aagaard i 1a och sätter nya i 2a.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Nicholas Henry skriver nog på snart.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Skaplig bredd med en ny klassforward i 2:a för att flytta ner Marenis i 3:e med AP som varit vår kanske bästa center sett över alla matcher. Han förtjänar en vassare omgivning.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65:
En ny forward och högerskytt, ser att Kehller går trögt i Finland. Men är inte helt såld på honom det finns vissa tendenser att köra ”åk med pucken till du blir av med den”. I övrigt så producerar inte Powell i Oskarshamn men är rätt säkert på att tålamod finns. Sen har vi Sundström då.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gurkan: Svårt att dra några större växlar såhär tidigt.
De är bra på att hålla sig till sitt spel och få ut max av varje spelare, men är osäker på om de verkligen fullt ut ersatt Dichow, Sideroff, Cheek, Kontos och en karaktär som Herman Hansson. Jag tror det kommer gå något sämre för dem i år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Börjar fundera på om KIK kan bli ett seriöst hot i slutspelet, mer än förra året. Om inte lövhögen vaknar senare så är nog Modos största hot till SHL, KIK, BIK och kanske Djurgården.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: någon som kollar? 0-0 efter två och en halv period o endast 2 utvisningar Kik-DIF
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2: Ber om ursäkt till alla som tröttnat på detta, men man blir gråtmild när man tänker på hur mycket Wernblom betytt för oss. Ska man spela tuff i MoDo är detta en instruktionsfilm

www.youtube.com/watch?v=zcJFUjQd2uo
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Apropå O.P, Han är lite för mesig/klumpig (ännu) för att spela tuff, så önskvärt att han lyssnar av hur Emma Goding/Magnus Wernblom agerar. Där kan han finna sej själv, om han vill vara tuff. Men han producerar åtminstone bra hitentills(har bara 3 backar före sej i interna...)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: KIK är bra på att komma ut ruggigt starkt och intensivt från start på hemmais. Det har de varit ända sen de kom upp till HA egentligen, men nu har de kvalitet och skicklighet hos spelarna också till skillnad från de första två åren.

Får se om de orkar hålla i hela matchen, känns som att DIF tuggar sig in lite just nu.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Som jag skrev för några dar sen, blir tufft att vara topp3 i MoDos poängliga för backar denna säsong. August Berg nafsar ju på den platsen med 4 assist. Skönt med lite lyxproblem för en gångs skull
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2:

Josef Ingman 6:a i assistligan :-)

Och ingen MoDo spelare bland dom 15 översta platserna på utvisningsligan!
Vi har bara snälla killar nu i laget, Kom igen nu O.P
Kommentera

« · 2384375 · »