1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479816 inlägg · 4078 ämnen

Björklöven - Modo 2021-01-29

2137512 · » Till forumet


Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Robin Ztorken L: utgick skadad enligt ÖA
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
KB65: Var det så att Svenningsson blev bänkad igår?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rockson: Tydligt att den här personen har mentala problem.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Heyerdal: Alla Lövens ”egna” produkter (förutom Rahimi och Hellström) har väl fått sin skolning i Övik och MoDo? ;)
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
JanneG: Popovic kommer från Modos hockeygymnasium sen blev det Löven
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
JanneG: Kanske runt bland vissa supportrar men inte i laget. Tycker inte de ser nonchalanta ut utan mer krampaktiga. Greppar klubban hårt i vissa situationer osv. Faller in i negativa mönster när pucken inte går in och vi släpper några billiga..
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Kanske speglar det ändå den självbild som finns i och ent löven just nu?JoseGonzales:
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Costanza: Jag förstår inte hur ni inte kan ha värvat en förste center faktiskt. Men ni kommer få spela slutspel till våren, det är jag rätt säker på faktiskt.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
JoseGonzales: MoDo ska ha skit för att vi ligger i botten. Vi är ju ett jävla bottenlag. Sen måste vi ju ändå tro på att det går att ändra och stå där i en final i vår då solen värmer. Ångrar kanske mina hårda ord om föreningen dagen efter en tung vinst, men står fast vid att man kan inte ha handbromsen i när man är i uppförsbacke.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Harry Luras: Vi som supportar björklöven vill inte att hans åsikter ska spegla oss alla. Han skriver sina journalistiska texter som en idiot på ett forum.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Sven Tuta: Vi släpper fortfarande till onödiga situationer i slutet av perioderna. De får väl 2-2 i slutet av första då vi måste spela tre mot fem och sen släpper vi till 3-5 i numerärt överläge i slutet av andra.
Nu hanterade man det bra i efterföljande perioder men annars så är det ju typiska energibovar.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rockson:
Ja den får en att njuta lite extra
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rockson: Haha fy fasiken vilken jäkla amatörjournalist! Måste vara Lövens hejarklacksledare det där. Hur kan man ens gå till attack mot motståndarlaget på det där pinsamma sättet "Modo kanske skrattar nu, men jag kan lova att Björklöven skrattar sist. Modos säsong kommer att ta slut långt före Björklövens". Skriker att Modo är hans ”hatlag”
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Sven Tuta: Det var dock nära..
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Tarasov: En liten detalj från igår, tror att vi släppte väl inte in något mål direkt i baken efter vi gjort ett🤔 Ett steg framåt igår, lite som Pelle i krönikan varför kan vi inte spela så här i varje match.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Tarasov:
Ja det är klart att han har en del poänger. Det är den fantastiska syrligheten i hur han skriver jag menar :-)
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
J F K:
Ja lite hårt inte dålig samtidigt tar han inget extra och visst kunde kanske klippt Åströms å andra sidan så föregås Åhströms av andra misstag. Sen kanske han sålde sig lite billigt på Strömgrens.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Tarasov: bra jobbat Modo, extra kul knäppa löven på näsan med juniorer som får lysa= framtid, löven med ett batteri av transatlanter hackar betänkligt, skönt, gulgallret på gång, lövens bidrag popovic? Spelar han en i löven? Tragiska på att få fram eller släppa fram egna produkter.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Tarasov: Ni är 100% ett bogeyteam för oss. Jag visste att ni skulle göra ett tidigt mål och få momentum. Känns som ni får det varje match.

Jag tycker Mantler ska ta två mål.

Tycker inte ni var bättre än oss men vi var inte bättre än er heller så inte orättvis seger. Vi tar som vanligt inte betalt för våra chanser..
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Tarasov: Jag kollade målen och ser inte riktigt vad Mantler gjorde fel.
Poulin är väl den målvakt som simmar mest. Sjukt bra på skott han ser, men har en tendens att hamna ganska mycket ur position om man får fart på passningsspelet. Han hade aldrig tagit Strömgrens och då inte Mantler alls såg pucken pga den egna backen vid Harjus mål förstår jag inte hur han kan lastas för den. Karla gör väl en tio mål per säsong i det där krysset. Då är ingen målvakt i allsvenskan bra.

Det ska vara Aagaards då, men samtidigt så står han en meter rakt framför Mantler och får skjuta.

Dvs, den enda tavlan är Åhströms. Kanske hade han kunnat ha tur att ta någon av de andra, men det är inga mål som en målvakt ska behöva ta. I sådana fall tycker jag att Peters andra mål är tveksamt också.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Tarasov: Vårt allra största problem, rent generellt, är att vi släpper in alldeles för mycket mål.
Vi måste alltid gör 5-7 i varje match för att vinna, eller få med oss en poäng.
Det håller inte i det långa loppet, vilket vår tabellplacering så tydligt vittnar om.

Vårt försvarsspel över hela banan måste upp 100%
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rockson:
Vissa poänger har han
- Mantler gjorde ingen bra match
- sannolikt blir lövens säsong längre än vår.
- Jag tycker inte vi var jättebra men vi vann iaf.

Som någon skrev här igår jag tror faktiskt vi är Björklövens ”bogeyteam”. En annan faktor jag tror spelar roll är att spelarna fått för sig ”vi är bra på derbyn” denna säsong.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rockson: Vilken pajas den där Pettersson är. Ingen är ens på det här forumet så fruktansvärt enögd och bitter som han verkar vara. Jag tycker nog inte att Löven ska gnälla på domarna. Snarare ska de vara rätt nöjda med att de fick flera 50/50 med sig. Ja, det var ett friläge där det skulle varit utvisning, för så fri var han inte att det skulle varit straff.

Så dålig var verkligen inte Mantler. Jag tycker att han kanske inte hade sin bästa match, men när man börjar kräva att han ska ta Karlas puck exempelvis, så blir det bara löjligt. (Kanske inte Pettersson, men den likaledes rödnäseförsedde Loven4ever). Det är faktiskt vara Åströms mål man kan lasta honom för.

Sedan kan man också ifrågasätta hur Sehlin får åka in i Peters innan han slår in pucken. Som domsluten varit tidigare är det oerhört märkligt att man först får åka in i målvakten som står i målgården och sedan sätta pucken strax efter det.

Men, inte var det en stabil seger direkt med tanke på utvisningarna. Förutom dessa kändes Löven ganska ofarliga.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rockson: Kommunist-journalisterna här i stan är generellt ganska förvirrade. Ger toppbetyg till kisskonstnärer och annat skit. Får alltid ett leende när Lövare ska börja tugga om vad de har erbjudit till hockeyvärlden. Tore Öqvist var tyvärr bara OK, Umeå.
Det är dock upp till MoDo-ledningen nu att se till att vi blir Grisgänget Nr.1 från botten som Umeå kommer att komma ihåg senare i vår.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rockson: Det är ju ganska stor skillnad i år då vi ligger där vi ligger. Men det lät ju typ sådär efter varje match förra året också. MoDo var svindåliga, fick enkla mål och Löven borde egentligen ha vunnit. Trots 8 av 12 poäng till oss under grundserien.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rockson: intressant då man studerar tabellen, de två lag som klart toppar den har enbart svenska spelare, ja Madsen i Tik men han räknar jag som svensk
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Costanza: Att stjäla från kommunen är mer regel än undantag i Umeå. Halva kommunen går på kulturbidrag och har inte råd med antirasistiska, veganska, nyckelhålsmärkta och samiska produkter utan stölder.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Du som verkar vara Umeåbo, har du läst krönikan av Gustav Pettersson i VK? Han är inte lite bitter! Några citat följer nedan:

"Björklöven föll i andra raka derbyt mot bottenlaget Modo, men det var en otrolig skillnad på 2-3-förlusten senast och den här 4-6-förlusten"

"Visst det var inte bra att förlora mot Modo idag. Andra raka förlusten mot det här, ganska dåliga Modo, men det har sina förklaringar"

"Isak Mantler stod en katastrofal match i Björklövens mål. Han släppte minst två, tre om man är lite hård och fyra om man är riktigt hård, enkla mål mot Modo. Med Kevin Poulin i mål hade Björklöven vunnit matchen"

"Sedan kommer inte Mantler vara så här usel i varje match fram till att Poulin är tillbaka så lugn, men visst kanske Kenttä borde lånat in en målvakt när Poulin skadades"

"Modo kanske skrattar nu, men jag kan lova att Björklöven skrattar sist. Modos säsong kommer att ta slut långt före Björklövens"

"Till sist så påminde Peter Lyth oss alla om vem han är, en av seriens sämsta domare. Hans domarinsats idag var virrig, orättvist och gynnade ett destruktivt sätt att spela hockey. Modo tog vara på den nivån, spelade grisigt och Axel Ottosson kunde fått en jobbig skada av Johan Harjus knätackling. Den bästa hämnden på det är att Björklöven vinner de kommande mötena med Modo"
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
JoseGonzales: Kommunen verkar ha lastat in en hel del sponsorpengar, när man inte har råd att anställa egna skottare till A3 arenan
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
JoseGonzales: Allt jag stjäl runt om i Umeå kommun går direkt via Swish till Karlkvist. Därför karln alltid ser så glad ut.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Costanza: Det är bra att du bidrar med pengar till lövens sponsorer så att de kastar in pengar till lite nya spelare. Visste att du var att lita på!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Sven Tuta: Bor man i Umeå och betalar kommunistsskatt, ockerhyra till Lerstenen, el till Umeå Energi och bredband till A3, så borde man som medborgare få ta ett par kalla Höga kusten från det dyngiga 80-talsköket i hallen innan match. Blir alltid så törstig av att knapra på de där paprikachipsen.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Tarasov: Mkt bra krönika av Pelle idag, sammanfattar det hela på ett bra sätt
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Costanza: Skönt att du är tillbaka. Det planerades en eftersökskedja efter dig, men det blev problem med visum för alla. Var var du när lakejerna tog dig, på taket till A3 och hjälpte till med skottningen?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Smurfen: Just hemma efter några timmar i häktet. Fight med vaktmästarna i A3. Bastanta grabbar, men George höll emot bra.
Vann vi?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
BobbyG: Allvarligt talat , har dyng Jesus kastat Costanza ner i sitt eget dyngdike ?
Nu börjar man bli riktigt orolig!!!

Själv så blev man hyffsad straffad förra fredan av dyng Jesus när man lycklig som få var över förra derby segern när man skulle kliva av tåget kl 23.30 i Umeå , satan i min gata vad Jesus var sur då med tanke på vilket skit väder han bjöd på när man stoppade ut sitt Modo tryne där på Umeå station !

Tur att vi har en Öviks pajk som äger huset där i Umeå som vi huserar i så det jämnade ut sig då med sur Jesus vrede !
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rytter:
Florida kanske skickar honom hit
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Hahl Bundy 2.0: Kul att vi vann och MoDo vann hälsa det till K, T, K , M .
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
puffe: att Corrado är ev.småskadad, ok, men om Costanza är försvunnen.

Hur gör vi då?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
100 åringen är inte död än! Sylle, Karla, Harju visar vägen..topplagen får se upp i ett kommande slutspel.

Grissäsongen börjar nu!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
BobbyG:
Aj aj inte bra, vi kan klara någon match utan honom. Men långsiktigt är han ju ett stort tapp, en gigant i defensiven och en grym tvåvägsback som gör att Boivin kan släppas lös.

Med honom borta är det riktigt illa, bara hoppas att det var någon säkerhetsåtgärd.

På tal om Boivin, han är en injektion i laget. Han kan hitta öppnande pass, han kan åka upp med pucken, han lugnar ner och ger oss puckkontoll. Sedan är han inte värdelös i defensiven, över förväntan för en back som beskrevs mer som en forward. Där tycker jag vi träffat helt rätt. Saknar inte Lindgren nu när vi har honom.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rytter: corrado klev tydligen av med skadekänningar i slutet av matchen... en till back vore inte fel alltså
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Robin Ztorken L: Fast vi har ju en eller annan skribent till som också har koll. Kan ni bli en trojka?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Noterar att (del 2):

- Vi har 14p ner till KIK med 1 match mer spelad

- Vi har 8p ner till Väsby med 2 mindre spelade

-Uppåt har vi kontakt med, VH 2p upp, Almtuna, mora, tingsryd 4p upp, Västervik 6p upp.

-Det är närmare upp till plats 10-7 än ner till 13-14

-Seger på söndag är ett måste för att börja täppa gapet och gå upp i rygg på taif.

-VART FAN ÄR NYFÖRVÄRVEN!!!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Robin Ztorken L: Om inte du är en demontränare, antar du uppgiften att stå där, bli bespottad,hånad av expertisen på Hockeysnack?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
puffe: Jag👍🏾
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Robin Ztorken L: vem ska stå där i morgon då?

alltid kul om man har förslag på någon bättre som är ledig.

Boork är inget förslag dock.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
BobbyG:

Visst men det blir inte myclet vinst om de drar för snabbt. Norlinder fick ju vf betala ersättningen för spelare som går mellan ha och shl, sedan drar han säkert över efter denna säsong och då får vi väl 3/4 av summan. Berglund som gick till Luleå, där fick dom betala ersättningen för ha spelare när han gick över, sedan fick vi hela summan när han signade med nhl klubben.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
puffe: Nä, han har ingenting att göra här, som vår headciach
Det har han bevisat gång på gång på gång 🙄
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
BobbyG: Absolut, men jag hade väldigt höga förväntningar och trodde att han skulle vara en ledande spelare. Och jag är övertygad om att han har potentialen.

Vet att det är orättvist att ha sådana förväntningar på en junior men det är på något sätt en komplimang.
Kommentera

2137512 · »