1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474676 inlägg · 4078 ämnen

BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10

1839720 · » Till forumet


Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Eller: Helt rätt! Som Modo trampat vatten i åratal för att nu faktiskt börja åstadkomma något resultatmässigt känns positivt. Att man förlorar matcher är inget konstigt ,ej heller att man gör matcher där man är ganska bleka.
Stabiliteten är eoner ifrån ifjol och tidigare år redan nu, vilket gör mig oerhört mer positiv.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
modomille: Riktigt dåligt faktiskt!

Apropå framtiden och klubbarnas ekonomi/publik så gillar jag Trojatränarens förslag:
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: 3500 i Gävle är ju rent av pinsamt.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: Det är bara ett lag som har gjort fler mål än Modo efter 5 matcher. I kategorin minst insläppta så ligger Modo delad etta. Fortsätt så, då kan vi vara säkra på kvalmatcher till våren :)
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Nucky: Modo har 10-1 i målskillnad efter 3 spelade, 16-7 efter 5, tror säcken med sin defensiva hockey ändå skapat någon form av offensiv
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Zource: är nog bara att vänja sig vid att det kommer se ut sådär rätt ofta i vinter. Säcken prioriterar defensiven, och det märks på matchbilden. Speciellt när man möter ett topplag på hemmaplan.

Det stod 2-2 inför tredje, där Löven lyckas få ett friläge och gör mål och vinner därmed med uddamålet.
Modo sköt inte mycket skott på mål, men hade ändå minst 2 i virket. Så jävla tokigt är det ändå inte.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Eller: okej tackar.

Ser att publiken sviker i shl, 3300 i Ängelholm, 3500 i Gävle, 4000 i Luleå och Växjö, måste vara jobbigt för pamparna att motivera pengarfördelningen mellan SHL och AS när en del allsvenska möten drar bättre publik trots att man inte får vettiga resurser att jobba med.

Kämpa
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: under pågående period står spelad tid där och i periodpausen står publiksiffran där
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: Siffran syns nu? Helt klart en shl konspiration.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Eller: Har gjort det, men jag kan inte heller se siffran. Dock har jag för mig att man kan se publiksiffran efter matchen är avslutad
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: mycket märkligt, siffran fanns tidigare.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: tryck på det blåfärgade resultatet så kommer mer info fram
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Eller: Missar jag något när jag läser från plattan, hittar inte 4067 på den sidan någonstans?!

Men tack iaf :)
Kommentera


Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: 4067
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: Någon som vet vart man kan se aktuella publiksiffror från shl matcherna samt allsvenskan?

Gumman min är från Luleå så nu ser vi Luleå-köplunda och det ser väldigt tunt ut på läktarna, påminner om Timrås lada
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Zource:
Förstod att det var illustrativt snarare än bokstavligt:)
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: Det är sant. Björklöven gör det bra och visar varför dom leder tabellen. Hoppas att Modo kan visa varför hemmaplan är viktigt på samma sätt som Löven, att Fjällräven ska vara våran borg. 3 poäng och minst ett insläppt mål mot Troja i nästa match så är jag nöjd. En nykomling ska inte komma till Ö-vik och tro att man har nånting med poäng att göra!
Uppfyller Modo mina krav så håller jag med dig och anser att sodomi kan hålla sig till Timrå!
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Zource:
På ett sätt kan jag hålla med dig, man har lite ”kantbollar” som gör att det står 2-2. Däremot så är det inte tur att man för tillfället är svåra att göra mål på då man försvarat sig riktigt bra i alla 5 matcher, även våra målvakter är bra för tillfället. Man har gjort sig förtjänst av tur sas.

Sen tycker jag att man kämpar och försöker hela vägen in men Björklöven var bra igår, ibland glömmer vi fans att resultatet inte bara beror på huruvida det egna laget presterar bra eller ej.

Är även av den åsikten att påtvingad analsex vid förlust knappast kommer göra saker och ting bättre ;)
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: Man utmanar om poäng med ren tur... Hade varit skillnad om det var en match där man utmanar om poäng välförtjänt. Sen på slutet när målvakten ska plockas så känns det bara som att laget redan börjar fokusera på resan hem istället.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: visst förstår jag besvikelsen över att man gör en dålig match när det är de förutsättningarna som gällde. Fullt hus, haussat, derby osv. Då känner man sig lite sviken när spelarna inte riktigt ser taggade ut.

Psykologi är inte det lättaste att förstå sig på...
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Zource:
Tkr din reaktion är något överdriven. Det ville sig inte igår men ändå utmanar man om poängen, det tkr jag är rätt bra.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Om det ska värvas, så är det en center man ska ha. Trodde aldrig jag skulle säga det, men Jimmie Ericsson vore perfekt. Jimmie tillsammans med Molin och Eriksson. Molin är för dålig tekare. Förlorat för många viktiga tekningar. Jimmie är en bra tekare och har samma egenskaper som Marklund.
Om inte det kan ske, så vill jag se en smartare coachning av Säcken. Man ska alltid ha en duktig tekare i egen zon.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
J F K:
Beror på hur stor risken är att Mora får kvala neråt, får de inte kvala neråt så sitter vi nog lugnt i båten. Om vi nu skulle kvala uppåt och Mora neråt, så tror jag inte Mora låter Wallin spela mot dem, då kan det vara bra att ha en pålitlig backup.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: det tror jag inte på förutsatt att vi inte får en långtidsskada eller att Hanses spelar dåligt. Målvakter är mer sällan skadade än utespelare. Jag kan inte se att man skulle lägga pengar på en målvakt. Verkligen inte.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
J F K:
Det finns nog en plan, kan tänka mig att det värvas in en backup i januari el nåt.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Eller: möjligen. Eller så tar de juniormålvakten. Oavsett så har vi Hanses och kan då backa med någon junior. Här vi inte ordentligt otur med skador är det inget problem alls.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
J F K: Om någon av Moras målvakter blir skadade så lär han bli hemkallad.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
J F K: Tack JFK!
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
dBrobban: Det berättar Säcken i intervjun. Det är en skada som gör att Björklund förmodligen missar nästa match, men inte mer än så.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Någon som har allehanda plus som kan berätta vad Björklund har för skada?
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: En sak jag gillar är att vi inte tar in lån från shl-klubbar. Nu när Luleå lånar ut en back är det kanske lätt att ta in för att stärka upp, men så länge vi ligger på övre halvan blir det långsiktigt bättre och mer ekonomiskt att låta de egna spelarna utvecklas.

Ja, vi har Isak i mål, men mora har två bra målvakter till och jag har svårt att tro att det skulle bli ett problem den här säsongen.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
J F K:
Kan två av juniorer plus Öhman d.y. ta ett steg till så kan det bli riktigt bra. Igår tyckte jag 4 linan lyckades skapa några lägen.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno: Tänk om man kan få utväxling på våra juniorer. Jag tycker att det frapperande ofta varit så att juniorerna inte riktigt växt så mycket under säsong som man gjorde för många år sedan. Förmodligen har det inte varit rätt klimat att växa i, då de etablerade fått mycket mer speltid och pressen på laget varit för stort.

Modo är väl förmodligen det laget med mest juniorer som kan blomma ut, så om Säcken och Styf gör ett bra jobb bör vi bli allt starkare under säsongens gång.

För övrigt så kommer vi aldrig bli ett offensivt lag under Säcken. Det har jag sagt sedan dag 1 med honom. Han har fått gå från både SAIK och DIF för att de vill utveckla offensiven mer (även om båda lagen faktiskt gjorde en hel del mål, men det var företrädelsevis på kontring).
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Robin Ztorken L: Tro om inte Löven la lite krut på att få stopp på 1a kedjan? Därav att det är trevligt med spridd produktion över kedjorna.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: Fanns inget under tre perioder framåt, tandlöst och tröttsamt, vi sköt inte 10 skott på tre perioder.
Däremot så ser ju försvaret stabilare ut än på måååånga år.
En liknande match förra säsongen hade vi torskat med 8-2, det är skillnaden.
Trots uruselt anfallsspel, så fanns det chans till någon pinne.
Men var befann sig #22 och kompani??
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Modano: Såja Modano. Kom tillbaka till vår gästbok nu. Vi tar hand om dig, det vet du.
Åsså tar du den röda tabletten som det stod onsdag på...:-)
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Costanza: Har själv börja märka att SAIK är inte lika het längre , är en hel del i Malå och tidigare om åren så blev man ju äcklad över alla SAIK dekaler , tröjor mm man såg överallt där.

Herregud nu kan man ju rakt var där uppe flera dagar i rad utan att man ser ett litet SAIK märke !
Å då har vi våra närmaste grannar som bägge jobbar i gruvan 😂😂

Oj nu blev det lite fel när man börja snacka SAIK i denna tråd , Sorry !!!
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Smurfen: Att vara hockeytokig betyder nåt annat i Skellefteå. Bara att fråga Bert hur han mår. Snart räknar SKAIK publiken nere i gruvan som "nog ändå borde ha sett matchen på plats"
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Costanza: Undra hur verkligen dessa SHL pampar känner sig innerst inne när tre lag från Hockey Allsvenskan har bättre publik snitt än fyra SHL lag ?

Å redan efter 2 hemma matcher måste hockey tokiga Skellefteå köra gratis entré via en storsponsor för att fylla isladan sin !!

Nu kan ju dessa siffror ändra sig ganska snabbt men ändå !
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
sargad: Det här är NSHL, den nya heta Svenska Hockeyligan. Blir fyra divisioner som kokar varje omgång. Frölunda och Färjestad vill redan köpa in sig säger säkra källor hos Aftonbladet ;-)
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno: Borde ju rimligtvis generera viss hockeyhausse efter norrlandskusten om Modo, Löven o Timrå är topp 4-5 en bit in på säsongen.
Fullsatta 'derbyn' med drag och massmedialt intresse.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Modano:
haha tur första fyra? Gå och lägg dig jävla pajas.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Modano:
För många flugviktare idag för att det skulle bli vinst.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno:
Särki har talat om att alla skall känna sig delaktiga, antagligen är då dags att ge Wallin en match. Wallin klara sig bra. Särki toppa väl heller inte laget på slutet utan lät femmorna rulla, något som förhoppningsvis ger utdelning på lång sikt.

Sett över 4 kedjor så tycker jag löven idag har ett bättre lag i nuläget, vi har dessutom haft lite medstuds i vår segerrad, det kan man inte ha i varenda match.

Tkr man kan vara nöjd med att man faktiskt utmanade ett för dagen starkare löven, och förhoppningsvis kan vi bli ett topp-4 lag framåt våren. Tkr 4 linan lyckades skapa lite idag, förhoppningsvis växer det under säsongen. Kul att Wahlgren fick med sig lite poäng idag.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
modomille: Med tanke på att Wallin var riktigt bra på försäsongen och antagligen på träningarna skulle det vara jäkligt oväntat om dom var bittra.
Men som Jaca säger kanske lite osäkra. Men det tycker man ju ska gå över efter en period då han spelade så stabilt.
Enda markanta skillnaden jag tycker man märkte är ju att Hanses är så.otroligt bra med klubban.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
modomille:
Knappast bittra, kanske lite omedvetet osäkra på vakten..
Det är ju en helt ny känsla som infinner sig i försvaret med en ny vakt!!
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Jaca: Matchen mot Leksand så visade laget känslor,kan det ha varit så att spelarna vart rent av bittra för att Hanses som har spelat så bra inte fick stå idag?
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno:
Det var väll Farley som visade lite känslor då och då, men håller med om att en spelare som tex Sam "SAIK" Marklund var ovanligt lugn ikväll, han om någon tycker man inte ska ha problem att tända till i denna match. Även om det kan stjälpa mer än hjälpa när han ofta ligger lite på gränsen ibland att vara lite ovårdad i sitt spel.. Inte något negativt över den spelstilen för han gör poäng men i denna typ av matcher kan det lätt bli fel..
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Jaca: Inget snack om att både Växjö och KHK gjort det bra. Eller för den delen LHC.
Men det är väl just att (åtminstone Växjö och LHC) är klubbar som är gjutna i SHL mallen. Lite konstgjord läktarkultur, byggda på tillskjutna pengar etc.
Ja jag vet inte. Än om man tycker SHL iyvrcklas mot en snobbliga vill man inget hellre än att Modo ska spela där.
Kommentera

1839720 · »