1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478962 inlägg · 4078 ämnen

Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18

2268450 · » Till forumet


Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
BobbyG: Var tvungen å ta en skärmdump på denna vackra video !!

Kolla det som är inringat och läs noga! 🤣🤣🤣
Kanske svårt å se : jörklöven står det på jumbotronen 🤪

Magisk bild !!!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
BobbyG: Jag var där ! På ståplats 😃😃

Magiskt !!!!!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
hoppas ni var på plats igår, vilken magisk kväll vi hade :)
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Tycker ändå detta b2b-möte var bättre än förra för våran del, fredagens resultat speglar ju inte alls matchen även om lövenfansen verkar intala sig det.

Det står liksom 4-3 när det är 8 minuter kvar, men vi gör ett horribelt byte och ger bort matchen. Mot ett lite mindre effektivt lag hade vi säkert haft ledningen med tanke på hur många ggr MoDo har hittat sätt att vinna matcher när man inte kommit upp i nivå.

Visst, delad poängskörd men spelmässigt var MoDo betydligt mer slagkraftiga över två matcher. MoDo har en helt annan jämnhet i spelet, vilket visar sig när det är tätt på given.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Johnny horton har en låt där de sjunger om om Big Sam.

m.youtube.com/watch?v=BLONWy46gIE

Johnny Cash har en låt där han nämner Timrå också.

m.youtube.com/watch?v=SD5HlFbPrgw
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter:
Gillar ”tridenten” Näsen-Bernhardt-Woods i PP, egentligen bara Bernhardt som funkade från början i sin roll, men Näsen och Woods har verkligen utvecklats. Vigge är riktigt bra i sin skymmarroll också, klara även att bli spelfördelare nerifrån.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Robin Ztorken L: Big Sam är nog inte ens vänsterhänt :D
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
KB65: haha ja Rahimi fick smaka på sin egen medicin!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
KB65: Fantastiska klipp!!
Rahimi blir bjuden på en tur i en torktumlare, så nu vet han hur det känns
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter: Inget smakar så gott som en Löven torsk.....Grattis Modo!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
KB65:

Fantastiskt! Tackar!
Kommentera


Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Robin Ztorken L:

Är det ingen som kan ta fram en filmsekvens på detta samt när de ger tackling på tackling på Rahimi. Situationer som är värda att spara för framtiden när man vill må lite gott.

Liss backhand flipp på egen målis kan få bli bonusmaterial.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rockson: Kollade också höjdpunkterna och den sköna segern till trots är ju höjdpunkten när Sam förvandlar Liss till sin egen "gå ut med soppåsen".
Han fladdrar som en vante i händerna på Sam :-)
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter:
Igår var det inget snack om att vi var en storlek större.
Så fort vi sätter press på deras spelare så återvinner vi pucken, rätt enkelt faktiskt.

Inför kommande slutspel så ser jag gärna en ny mer producerande forward som kan gå in i 3:e kedjan.
Ohlsson-Sylle-OP i fjärde med Max som extraspelare.
Sebbes genombrott kommer nästa år :)

Gradin har sagt att full fokus ska ligga på att J20 lirar kvar, så låt våra grymma junisar lira där så tycker jag vi har plats för en ny forward. Annars är det onödigt när gruppen är så sammansvetsad och presterar.

Jag tycker Styf har tagit rejäla kliv ihop med Bernhardt.
Om Folin kan spela helt utan känningar så tycker jag ändå vi är rätt stabila där.
Ska det in någon ny så antar jag det blir Styf eller Dallas som får nöta läktare..
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Kollade precis på höjdpunkterna från matchen. När man kommit till 3-1 är det en rätt skön känsla att veta att det kommer fyra till.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
AddMan:

Det sjuka med matchen igår är att 7 mål var inte ens orättvist, det var inte så att vi hade tur med studsar, vi hade kunnat göra tvåsiffrigt. Sam hade ju en i stolpen tidigt, sedan hade vi väl ytterligare två i ramen plus mängder av fina lägen där vi antingen missade eller målvakten gjorde fina räddningar. Var betydligt mer ojämnt igår jämfört med i fredags.

När man ser vad Berhardt kan göra i offensiven så önskar jag att Gradin främst hittar en bra back. Skulle vara intressant att se Bernhardt med någon bättre än Styf så han kan gå på offensiven mer. Känns som han håller tillbaka lite pga risken att han måste städa/hjälpa styf. Han och näsen tar ju byten tillsammans ibland och det blir en helt annan offensiv då med bättre puckkontroll och tryck i offensivzon.

Är lite kluven till den nya forwarden, vart ska denna in? Är ju risk att man förstör kemin i första och andrakedjan. Ser nog att man avvaktar med forwards och ser vad som händer med skador istället för att värva nu.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
nils:
spelar ingen roll hur mycket du uppdaterar, Löven ligger fortfarande 4:a........
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Robin Ztorken L: Vad mysig min MoDo-halsduk kommer att vara i stan framöver.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Icing-Ove: Han är kung överallt 👍👍👍
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
wolper: MoDo är lite för bra.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Icing-Ove: segern är vår seger är vår🥳🥳🥳
Kommentera


Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Soulless: Jag har fått ett medlemskap hos Gröngult som julklapp. Lite nervös. Så många idioter.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter: Åh nej, att bli kallad medgångssupporter på modoforumet är verkligen en förolämpning XD
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter: Varit på julbord och inte sett matchen ikväll, men stort grattis! Förstår mig inte på dessa resultat dock, Modo vann med 5-2 och 7-1 på hemma plan och löven vann med 8-1 och 7-3 hemma. Back-to-back mötena har verkligen dödat matcherna vilket jag inte trodde. Ännu tråkigare att vi inte möts något mer innan ev slutspel.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter: Stort grattis till vinsten! Vilken utklassning!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Nucky:

Ja det var också en rolig sekvens, Liss fattade nog inte vem han greppade tag i. Såg ut som Sam var ute och skulle slänga en påse skräp som han gick med i handen och viftade lite med.
Kommentera


Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter: Ja, Bernhardt är ruggig! Han måste vara den mest kompletta back vi haft i HA, han har verkligen hela registret. Bombar in puckar från blå, spelar hårt och fysiskt, snabb och visar också upp fint spelsinne.

HAHA när Sam svabbade isen med Liss var också en höjdare. Kastade runt honom som en vante, och den tv-spelsstyrda dalmasen vågade inte göra nånting :D
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Icing-Ove: Lite trist trots allt. 4 fullsatta derbyn och ingen gastkramande match. liite trist att det avgörs så tidigt i dessa heta derbyn.

För övrigt bifogas en gammal bild på nr 40
Uppladdat:

450x300-addamns.jpgaddamns.jpg

Kommentera


Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
hanzon:

Vårt PP är alltså uppe på 23.26%, det har ju blivit riktigt bra efter inledningen, vi var väl nere på 7% ett tag så det har gått rejält bra.

Holmström kanske vet vad han pysslar med ändå när det kommer till PP.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Icing-Ove:

Håller med han bombar in puckar, lägger fina passningar, tacklar och dominerar i egen zon. Sedan rör han inte en min, han ler inte ens när han dunkar in skott. Kan han ens le?

En riktig jävla general i försvaret.

En annan sekvens jag gillade är i slutet på tredje när Sam och någon till fullständigt krossade Rahimi, tror han fick en 4-5 tacklingar i samma sekvens efter sargen när han inte fick undan pucken, såg ut som Sam var less på honom.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Icing-Ove: Det bästa med David att han alltid hittar målet.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
puffe: David B kan vara den coolaste MoDospelaren genom tiderna. Älskar den karln! Så jävla skönt hur han bombar in puckjäveln och sen vara total kung framför kameran
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
nils: Samma här, då är vi synkade
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
McCracken :
Välkommen till HS
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
puffe: Jag uppdaterar sidan hela tiden men HV leder serien varje gång.......
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
nils: Hej Nils. Ikväll är det TextTV, sidan 360 som gäller :)
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Silly: Wessner måste fått kritik för sin nivå igår. Det kan vara den enda förklaringen.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Hela laget bidrog, det är kanske det som glädjer mig mest ❤
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Tarasov: Så här slutar det när domarna blåser åt båda hållen.

Det är det enkla svaret på dagens resultat!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Tarasov: Vann vi idag? Sjukt besviken på vårt PP, bara 80 procent. Aldrig får man vara glad
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter:
Ja lite analyser hade varit lite intressant
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Flyt med målskyttet 3 mål på nio skott i går. som bäddade för segern. I dag chanslösa! När MoDo bjuder upp till dans. 7-1 med mer smak!
Var är Löven supportrarna!!! Har ni en fungerande Kedja???
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter: Stort jävla grattis. En löventorsk räddar alltid min dag. När det gäller deras supportrar så är hockeykunnandet där ungefär i paritet med deras fotbollskunnande. Umeå är en mjukbandystad, inget annat.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Inte för att jag tycker om Modo, men fan vad skönt att ni tryckte dit dynglöven! Bra match!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Gäsp: Nu är det hybris på timjååiterna. Gnäller över att vi skrivit kontrakt med spelare även om vi når SHL. Precis vad nubben gjort båda gångerna de lirat I shl. Snacka omlillebrorskomplex från vissa timråiter. Han som skrev det har även nämnt att vi aldrig kommer att lira i shl. Heja heja timjåååå.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter: De kanske inte tagit sig ut ur arenan från gårdagens match än.
Kommentera

2268450 · »