1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07

2162507 · » Till forumet


Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
KB65: Ok, då är jag med.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
J F K: Even strength. Stämmer det inte?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
KB65: 17-4 i målskillnad? verkar skum.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Såg denna delas runt på sociala medier. Hyfsad skottprocent mot Löven. :)

Vi skulle ha mött dem 52 ggr istället. Raka vägen mot Stanley Cup.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Majbrasan: Känner samma sak som du !!
Bara glädje , trots missat slutspel !!

Vad fan är ett slutspel i dagens tider jämfört med Silley Season 😆😆

Nu kör vi mot 21/22 !!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Är det bara jag som känner en total frid just nu? Ett slutspel och man hade förmodligen varit nagelbandsärrad och mer eller mindre konstant irriterad under såväl matchdag som vardag (extra mycket den här säsongen). Plus att det förmodligen kostat föreningen mer pengar.

Det här är en så bra avslutning som det går att få till på en sån här skitsäsong - man gjorde det själv och vek inte ner sig när det gällde som mest. Att vi skulle ha något att göra i ett slutspel i år är en utopi.

Nu hör jag fågelkvitter och känner vårsolens strålar. Gott tugg i Silly Season och laddningen kan börja inför nästa säsong, för laget, föreningen och alla fans. Väldigt positivt! Fridens liljor!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
jonsson: Var det inte Viklund som styrde upp bussen i kväll från båset ??
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Confusius: För övrigt vill jag citera den gode Ice Cube "Today was a good day"
www.youtube.com/watch?v=5VtDM5jicRQ
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Silly: Inte om vi vill vara ett topplag, det räcker väl med Ytterell?!
Ska vi vara ett topplag i den här ligan har vi inte råd med att ha en defensivt usel back per backpar, det är vansinne! Det borde väl den här säsongen bevisa
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Heyerdal: Vad är det där för losermentalitet? Okej, visst ska man bygga långsiktigt när det gäller rutiner etc., men med seriens bästa budget bör vi kunna vara med och utmana varje år.

Jag vill inte ha kvar Sunken. Det var inte fel att ta in honom, men jag tror inte han är rätt person att coacha ett topplag i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Heyerdal: Vi ska alltid utmana. Men det känns helt klart givet att sätta upp en två, kanske tre-års plan utifrån var vi är nu.

Tycker Sunken är klok och det finns klara fördelar med att signa honom, men det är ingen favorit för mig.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Tyler Durden: Sunken uttalar sig i ÖA, tycker Modo ska bygga på längre sikt än enbart titta på nästa år, försöka få in ett tryggt spelsystem och rätt spelare som brinner för det fina klubbmärket och verkligen vill modos bästa, på frågan om han vill stanna svarar han javisst absolut!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
wolper: Underbart att grabbarna knöt näven när det behövdes som mest. Man hade sån dålig känsla efter matcherna mot Mora. Blir väldigt intressant och se hur Modo agerar efter den här skitsäsongen.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Padrone78: Vad vältränade vi såg ut idag...😉
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Nytt kontrakt. Nya möjligheter. Taket lyfte på Olles. Vi var 8 pers mot 80. Seger!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Sir: Finns inte en chans att Arttu Ruotsalainen spelar i Modo, han siktar på NHL.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
BobbyG:

Var inte finnarna fria att bryta kontraktet pga lönesänkningar? Kan ju vara någon med kontrakt som brutit för nästa år, eller någon som har en klausul för klubb utanför Finland.

Men märkligt om någon med kontrakt lämnar, då ligan rankas högre än HA.

Nu måste vi ha en 21/22 silly tråd så vi kan börja spekulera kring spelare in till laget och förlängningar.

Kan börja med att jag kan tänka mig ha kvar svenningsson. Han har potential och värt att prova honom i ett lag som funkar bättre, annars är det väldigt stor risk att han är en toppspelare hos en konkurrent. För att han har kvalitéer är det inget snack om.

Tänk en andrakedja med svenningsson-Felix O-Aagaard/Harju dy.

Tror det skulle fungera bra.
Kommentera


Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
BobbyG:
Med facit, bra att de släppte Rockwood
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
BobbyG: jao det är bara fritt fram bobby!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
BobbyG:
Hoppas på Felix O och Harju dy
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
bengt88: Som jag ser det kan det bara vara han! Har utående kontrakt!

Har en hyfsad SHL säsong bakom sig från 19/20!

Bör väl vara en bra 2:a Center?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Nooky: den uppmärksamma ser att det bara finns två finska centrar med utgående kontrakt i ilves, fritt fram att spekulera vem av dom det är :) en spelade i förstakedjan senast och den andra i fjärdje
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
DalleRalle: Grattis o tack för degen idag oxo!!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
BobbyG: chansade på den mest lovande poängplockaren!
Modo tar bara in det mest exlusiva! ;)
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Rockson: 100 åringen får sova middag i fred nu, skönt att slippa mer stress..
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Nooky: Matias Myttynen?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Sir: han snitter nästan en poägn per match i ahl och är signad ett år till, gissa igen :)
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Förhoppningsvis möts vi 2022, fast i en annan serie, en lite finare serie, kallad SHL - Sveriges Högsta liga. Eller så ställs vi mot varandra även nästa säsong. Vi får se!

Men stort grattis! Ni hör verkligen inte hemma i Div 1, det visade ni ikväll!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Rockson: gissar på Arttu Ruotsalainen!
Va nyss inne o snoka i Ilves!
Ska bli intressant och väldigt kul med nästkommande lagbygge👍🏼
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Dundee: är vad jag förstår, förutom killen från Ilves, tre allsvenska spelare el två kanske som spelar i något av top 10-lagen så förståeligt att han inte lämnar ut namnen
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
BobbyG: Haha.. känns mer som modo gjorde ett byte med ilves iaf ;d
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Nooky: Fy fan va jag älskar den här klubben. Ibland är man uppgiven och nästan likgiltig, men så kommer dagar som denna. Fan jag önskar att den här söndagen var en lördag istället.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Grattis till nytt kontrakt!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Nooky: Center i Ilves, det är ADAM ROCKWOOD! :-)
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Tarasov: Ja ni hittade nyckeln🔑 för att låsa upp låset 🔒,och gömde den för motståndarna när det behövdes .
Där ser man vad jävlaramma kan göra ..
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Rytter: Gissa kan man göra det är bra, men som sagt jag har lovat dom jag har pratat med dvs agenter m.fl att hålla lite tyst , men jag kommer att ge mer information i slutet på denna månad iaf.

med tanke på slutspelet närmar sig.

Men finnen var på väg till modo redan denna säsong, men sa nej pga att han inte ville känna denna stora press som ligger över klubben över denna säsong och vill hellre komma in ett ny tänk och ny säsong.

Han spelar just nu i ilves , kan mycket väl gå i god för denna spelare med, jobbar hårt och är en center.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Hoppas dem fokuserar på att ta in en rejäl förste samt andre center, backssidan ser lovande ut inför nästa år. Ytterell var ett kanonförvärv!

Vi måste eller bör ha en stark centerlinje som vi fuskat med i många år nu, två stabila centrar som är goda för 40p är ett måste med vår budget, inga ytterfw som ska göras om utan renodlade centrar som presterat på HA nivå.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Nooky:

Gissar på Felix O och kanske Harju dy.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Bad_Brett: de inser det, frågan är hur lösningen kommer att bli. det var möte med oss i 1921-klubben häromdagen och där fick vi lite info. inget man trillar av stolen av men den sportsliga organisationen kommer att breddas och det är stort steg på vägen. styrelsen kommer inte välja nästa tränare, däremot ska de godkänna valet som glader, widebro och hedin gör. lite annat också men vi kan ju inte droppa allt på samma gång :) och som Nooky säger så är det bra spelare som redan är signade
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Grattis till undviket bottenkval, men tråkigt att ni inte har något att spela för längre.

Hoppas verkligen att ni står för en mycket bättre insats nästa säsong.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Tarasov: Nya är dom för modo ja, men inte för ligan ;d

Modo har mött 2 av dom rätt mycket i år.

samt måste jag också säga stort grattis modo och dess anhängare för säkrat kontrakt, bygg om bygg rätt och kom upp
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
wolper: Så skönt. Säsongen från helvetet är äntligen över och sett till förutsättningarna blev det på ett lyckligt sätt.
Riktigt starkt gjort att tävla ner Hängbjörkarna i två raka! Det enda som saknades var en nolla till Peters och några mål av Sebastian Olsson som gav allt.
Kommentera


Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Dundee: Satt nyss o tänkte samma, när kunde han dela med sig av dem?
Väldigt spännande
Kommentera


Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Nieminen:
Vi visar än än en gång att vi är bra på att vinna viktiga matcher. Kom ihåg det till nästa gång det vankas avgörande
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Dundee: Framgick det om var nya eller förlängningar? Om inte så tror jag det handlar om förlängningar.. typ Persson, exvis.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Fantastiskt skönt att slippa kvala. Men jag är riktigt irriterad på laget, mot Löven och Timrå kan vi minsann spela hockey men mot mindre etablerade lag duger det inte att ta ett blåmärke. Hoppas verkligen man hittar lite vinnarskallar till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Steken84: Nooky snackade ju om man redan hade 4 klara om man höll sig kvar. Så blir spännande att se vad det är för något.
Kommentera

2162507 · »