1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479649 inlägg · 4078 ämnen

Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00

1710204 · » Till forumet


Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sändningen funkar inte för mig, använder mig av TV4play. Ni?
Kommentera


Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
spud: Ja, det där var riktigt jäkla dåligt av Earl. Spelarna åker i nästan samma riktning utan att egentligen se varandra. Olofsson upptäcker Earl i tid och stålsätter kroppen, medan Earl aldrig uppfattar situationen. Det är en ren krock mellan två spelare där ingen av dem hade för avsikt att tackla.

Att då som Earl ligga kvar och hoppas på domarna ska skicka ut Olofsson är så dåligt att man skämts om det hänt en modospelare. OK att han ramlade då han till skillnad från Olofsson aldrig hann se att de skulle krocka, men han borde klivit upp omgående. I alla fall inte ligga kvar som en döende svan.

Den enda tackling som kunnat diskuterats är den på Torp, men där tycker jag Torp får skylla sig själv som sätter sig i en så oerhört korkad situation. Visst blev det en farlig smäll i ryggen som kunnat gå riktigt illa, men man får banne mig se till att försvara sig också. Lite som brynäskillen igår som åker och stirrar i isen så att röglespelaren tyvärr träffade honom delvis i huvudet när han skulle tackla. Man har som mottagare ett ansvar att inte sätta sig i sådana situationer.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Nej, jag tycker inte att det krävs mer än denna enda match. Spelet var så tydligt förändrat (förbättrat). Vi gjorde en riktigt bra match mot FBK förra gången, men då såg det ut ungefär som när vi gick fram till 4-1 mot Brynäs. Det var tack vare en offensiv och en forechecking som lyckades bra och att vi höll oss från att spela i egen zon. Den här matchen spelade backarna redan vid offensiva blå helt annorlunda (På pucksidan satte man press på deras ytterforward istället för att fega hem) och det var förändrat från ett man-man baserat system till en oerhört tydligt överbelastning. Dessutom med skillnaden att man hela tiden var vaksamma framför det egna målet där vi gick från 20 missade markeringar per match till kanske 3-4.

Ja, det är en markant skillnad i hur Modo spelar hockey nu. Det är ingen dagslända, utan det är ett faktum som man inte behöver flera matcher för att konstatera. Däremot är det som sagt skrivet i stjärnorna att vi skulle vara bra nog för att lämna trettondeplatsen för det och där kan vi prata om att vi behöver fler matcher för att bedöma, även om min förhoppning är att vi knaprar in på lagen ovanför relativt omgående.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Det är väl för mycket att hoppas på att se Robbie earl bestraffad för den filmningen han bjöd på när han krockade axel mot axel med Olofsson(??) och earl fejkade huvudtackling och låtsades vara orörlig för att spela nästa byte.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
J F K: Även spelmässigt så krävs mer än en match för att prata om en vändning. Jag menar kolla bara på er förra match nere i Karlstad, efter den matchen föll ni tillbaka i gamla synder igen och likaså efter HV71 hemma i FC. En match är ingenting, två matcher är en trend. Tips inför kvällen 3-1
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Fast här pratar vi tydligen om olika saker. För mig var det viktiga att hitta ett försvarsspel och på den punkten såg vi redan en vändning. Det känns som alla modoiter på forumet förstår att det absolut inte behöver betyda att vi poängmässigt har vänt, men jag tror inte heller att vi har det kravet inledningsvis. Vi ville se ett spel där spelarna känner sig hyggligt bekväma och som gör det möjligt att vinna matcher. DÄR är vi redan nu. Återstår att se vad effekten blir alltså.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
J F K: Tro och tro men enligt mig är en match ingen vändning även om spelet igår bådar gott.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Vikingen: och glöm inte FOAJÉ'n.

Fredrik Olausson-Andreas Johansson-Effekten.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Borde inte Biffkedjan med Lapierre-Skröder-Dwyer kallas för LSD-kedjan?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
J F K: Det som värmer mig mest var " ett helt annat jävlar anamma". Biffkedjan om vi nu kan kalla den så, smällde på bra. Första matchen där vi verkligen spelade hockey i 60 minuter. Det är klart att allt har väl inte ramlat på plats än, men visst ser det bättre ut. En helt annan energi i laget.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Du får givetvis tro precis vad du vill, men vi andra såg ett helt annat försvarsspel. Det är en oerhört stor skillnad från tidigare till det bättre.
FBK tyckte väl i första hand att man var slarviga i passningsspelet, men pratade inte det minsta om att det var lågt tempo.
Dock var det för bägge lagen såklart första matchen efter ett långt uppehåll, vilket alltid brukar vara i lite sämre tempo. Det finns en anledning till att man pratar om "matchtempo" då
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Såklart att ni gjorde FBK dårliga delvis men matchen saknade ju helt tempo och FBK såg loja ut. Ikväll får vi en indikation om hur det ligger till.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Färjestad själva tyckte att man blandade och gav. Det var inte alls lika uruselt som när vi var där första gången. FBKs tränare berömde dessutom Modos försvarsspel och indikerade att det var klasser bättre än tidigare.
I ärligthetens namn var faktiskt FBKs Pogge bättre än Reideborn. Han gjorde bara en tabbe och det var jättebjudningen till 3-2 (vilket också backarna rådde för då de var för passiva), men ettan och tvåan kan han inte lastas för.

Vi kan konstatera att det vänt på så sätt att försvarsspelet är bättre. Hur långt det räcker kan man däremot inte säga mycket om. Det kanske är så att vi ändå är ett bottenlag, men vi är i alla fall ett bottenlag med ett försvarsspel i sådana fall...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Det var kanske vi som gjorde de dåliga!!!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Harry Luras: Färjestad gjorde en riktigt dålig match och de hade en målvakt som ( liksom er) kastade in puckar så nog krävs mer innan vi ska snacka om vändning. Hyperintressant match ikväll.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Det jag tycker är oroväckande är att alla skriver att "nu har det vänt för Modo". Har skrivits alldeles för många gånger tidigare, och det har visat sig att det inte stämmer. Bara för att det var så bra igår blir det väl en plattmatch idag istället (inte för att vara neg, men). Innan jag känner att det vänt så måste det gå några matcher. Orolig att spelarna slappnar av för mycket bara för att de gjorde en bra match igår, även om det är bra om de fått lite självförtroende.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
dempa: Noah visade grym pondus
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
McFire: det bästa med går förutom ett överlag mycket stabilare försvarsspel var så otroligt många hårda förstapass på bladet!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Ja Reideborn ser inte het ut, personligen anser jag dock att man bör ge både honom och Bjurö chansen att spela nu efter tränarbytet och därefter ta ett beslut angående nyförvärv på målvaktssidan. Det som skedde under Huras ledning bör man i det här fallet bortse från då det var division 2 hockey i egen zon.

I övrigt noterar jag att Torp nu har utvecklats ytterligare 0%, fortsatt helt bedrövlig ishockeyspelare (precis som han varit hela tiden, sin bästa tid hade han under Uffe Samuelsson, när han var 7e back och knappt fick spela).

Djuse har stora problem med beslutsfattandet, tyvärr ser det ut som att han läser spelet på ungefär samma nivå som Torp, dvs knappt alls. Han må vara både rörlig och kvick men han vet varken var han själv ska vara eller var övriga spelare är. Antagligen därför Frölunda skeppade honom också, trots att deras tränare har en förkärlek till rörliga och kvicka backar, han har för dålig spelförståelse helt enkelt.

Lapierre hamnar fortsatt lite fel i egen zon men det är redan mycket bättre än under Huras, intressant att se om han kan få rätt känsla där och bli en stabil center även i egen zon, det vore mycket värt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
J F K: Ska jag vara helt ärlig så såg jag bra mycket av er match ikväll och ni gör det riktigt bra.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Är du läskunnig kan du prova med aftonbladet, expressen eller stats.swehockey.se.
Kommentera


Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
NuMo: Nostalgi, Långsele, spelade där för typ hundra år sedan. Det var tider det. :)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
J F K:

Långsele kom jag ihåg. ;)

Hans storebror blev ettårsfall när han skulle gå mellan Långsele till Modo. Modo vägrade betala typ tjugofem klubbor av märket KoHo.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Bad_Brett:
Såg sista 5.... Känner faktiskt riktigt glad:):):) man är sannerligen inte bortskämd
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Bad_Brett: Ser på cmore gamla modospelaren Peter Gradin. Tydligen gjorde han någon säsong i aik också, men han kommer man ihåg som modospelare.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
jeensen:

Wennerholm har koll:

"Det kunde inte ha börjat bättre för Andreas Johansson och Fredrik Stillman i Modo."

bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2015/11/modos-makeover/
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Dundee: faen så skönt med en vinst, hoppas på satans tryck imorgon i hallen och att vi kör över örebro.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Grattis till segern

Var väl en hyfsat underhållande match för oss på läktarna

Känns väl rättvist med denna poängfördelning efter stölden vi gjorde förra gången då ni på ngt vid klarade av att tappa en 3-0 ledning

Kan ni hålla detta spel även mot lag i de nedre regionerna så kommer ni säkerligen klättra.

Men vi som brukar vara där nere vet hur svår en sådan klättring är, skönt dock gissar jag att det är 14 lag numera, annars hade det sett riktigt pyrt ut

Nåväl detta blir en natt som man somnar lätt (som vanligt) trodde inte på poäng ikväll
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Riktigt bra match, hoppas vi kan fortsätta på den inslagna vägen så kommer poängen att trilla in. Det enda orosmolnet som man kan se nu är ju Målvaktssidan. Jag hoppas och tror att man kommer försöka plocka in en lite mer rutinerad keeper som man kan varva med Reideborn så han får lite konkurans om att stå, känns som att han ej behöver tävla på samma sätt längre för att få spela.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
NuMo:

Kul att få se en riktig match för en gångs skull. Men egentligen ska det inte kunna vara sådan här skillnad.

Huras lär gå till historien som en större felrekrytering än Mike Morrison.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hk: Ja riktigt skönt med 2 poäng. Nu kör vi vidare och plockar Örebro i morgon.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Blake: Det var länge sedan man gick till sängs en matchdag utan att ta något lugnande.
Bara en sån sak.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Blake:

Vi "män" beter oss hyfsat spontant i dans och sång när vi dansar Modovals.

Många kvinnor önskar säkert att det var så även utan bokstavskombinationen M.o.D.o
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: "Jaha det var därför dom ville vi skulle spela zon-försvar."

Riktigt härligt med 2p mot FBK! Men framförallt, nog är det här vår bästa match defensivt denna säsong?
Visst finns det saker att jobba på, typ få ned farten i mittzon och vinna tillbaka puck i egen zon. Men överlag en bra insats.

Å jo Reideborn hade en tyngre kväll. Men inte kan Pogge ges nå vidare beröm heller direkt...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: "De nya tränarna kommer till ett dukat bord" Som han sa till någon tidning.

Här hemma bjöd jag sambon på ett segertjoande och en spontan vinstdans. Äntligen spöar vi svåra FBK på deras hemmaplan, arenan blir knäpptyst och det enda man hör är Modoklacken på 6-7 pers som skrålar "Vi älskar Modo!!".

Nu är det bara att njuta ikväll. På återseende!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Olausson effekten? Försvarsspelet var iallefall klasser bättre än förut.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hk: En hundring för Huras tankar just nu
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hk:

Jag tror att Mr. Spock innerst inne är lyrisk vilket lag han har att vårda.

Vi är bättre än vad som visats. Men osvuret är bäst. Rätt vare är så har vi Perra och Pirro i båset.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Skaplig match för att vara en premiär
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
JAAA!


Det var vi värda. Superbra PP. Självförtroende. Ingen är förvirrad.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Skönt med 2 pinnar i alla fall!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Blake: Absolut jag har sett det vi inte har visat upp de senaste åren, jävlar anamma
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Ojojoj nu håller vi i oss
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Det var ett skämt mot "vissa av oss" som låter så efter ett misstag. ;)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
NuMo: Spåkulan fick första rätt. Vidare sa den straffvinst o Butler avgörande
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Oavgjort mot FBK efter vår turbulenta höst + tränarbyte? Det tar jag alla dagar i veckan!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta:

Ja, men vi vet inte varför. Konsekvensanalys behövs. Är det Reideborn, eller bristen på förvar, eller en kombo?

Reideborn har inte haft en räkmacka den här säsongen, även han kan behöva en bättre startstrecka än att behöva ta ALLT ansvar för att det inte blir mål i baken.

Men jag tycker själv att Reideborn har stora problem när pucken styrs eller skyms. Det är som att han har dålig positionssäkerhet.

- NU BLEV DET STOLPSKOTT I BAKEN!

Reideborn måste få fortsatt skolning. Kanske har kan han bli tät.

Fan att vi inte vann den här matchen men en poäng får vi se som en framgång. Vi behöver inte be om ursäkt. Målen är däremot riktiga skitmål, i alla fall två av dem.


Nu får vi PP i övertid.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Steken84: Peter Andersson njuter när lakejerna gör som han säger
Kommentera

1710204 · »