1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474668 inlägg · 4078 ämnen

Försäsong 2022

2375718 · » Till forumet


Sv: Försäsong 2022
J F K:
Stänger denna.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tarasov: Mannberg måste som sagt gå rakare på mål. Han har Södergran och AP som kan vinna puckar åt honom, men då måste Mannberg ta dem mot målet. Sluta leta passningar eller välja utsida.
Då tycker jag att han tillför en hel del.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mightyquinn: Jag kommer inte skriva mer om Possler, men det finns verkligen anledning att fundera på hur han mår.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tarasov: Har han hittat sin inre Zuccarello?
Woods tror jag även lyft tungt i sommar.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
BobbyG:
Tycker Mannberg visar mer mod i sitt spel iaf hittills.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
BobbyG:

Tycker Aagaard såg bra ut med Woods och Dick. Aagaard tar ju gärna sig in på mål och är jobbig efter sargerna. Tycker han skapade yta åt Woods med sitt aggressiva spel.

Sedan skulle jag vilja se Marenis med EJK och Sven. Marenis är inte lika fysisk som Aagaard men bättre med puck och den kedjan kan behöva någon som är stark på pucken och kan hitta öppningar samt göra det oväntade och gå på eget genombrott.

Skulle kunna tänka mig följande till premiären.

Woods-Dick-Aagaard
Sven-EJk-Marenis
Södergran-AP-Mannberg
OP-Nordin-Ohlsson

Sedan ifall vi hittar en forward av klass kan denna antingen ta Mannbergs i tredje för att skapa mer offensiv, eller gå in i första/andra beroende på hur de fungerar och peta ner t.ex Marenis/Sven ett steg.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: Har du ens kollat på Lövens matcher? På vilket sett är Possler en tveksam karaktär? Otroligt uppskattad bland lövenfans för att han alltid gör jobbet och kämpar 100%. Synd bara att han inte kan göra mål.

Men att han skulle ha tveksam karaktär är det roligaste jag hört. Fortsätt skjut från höften JFK! Alltid lika underhållande.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
BobbyG: måste säga att matchen igår förstärkte min känsla att marenis inte ska spela med woods och dickinson, de klarar sig utmärkt tillsammans och modo får bättre bredd om han spelar i en egen kedja. frågan är bara vem som ska få spela med woods och dicknson i detta senario?

woods-dickson-mannberg
sveningsson-ejk-aagaard
marenis-pettersson-södergran
ohlsson-nordin-pettersson

kanske? så får mannberg flytta på sig när det värvas en ny forward längre fram. marenis givetvis mycket spel i pp
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
modomille: ja, det verkar som att rapporterna om Josh stämmer och att det är en riktigt bra värvning. vi hoppas att det håller i sig
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Jag tittar i genom Almtunas backuppsättning. Fyra egna talanger, Ragnarsson, Asplund, Aronsson och Norberg. Det är lätt som MoDoit att respektera klubbar som vill och kan utveckla egna talanger.

Bra seger igår. Jag kommer vara fylld av optimism inför seriepremiären. MoDo har en väldigt god chans att göra något riktigt bra även den här säsongen. Förhoppningsvis ännu bättre än ifjol.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: trevligt om vi kunnat ställa upp med detta lag! Dåligt start för j20 förlust mot Almtuna igår med 5-1 chans till revansch idag.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Idag sätter SHL igång och MoDo 2 har en bred trupp denna säsong!

Joakim Lindström-Emil Pettersson-Dmytro Timashov
Patrik Karlkvist-Jonathan Johnson-Adam Tambellini
Kim Rosdahl-Sam Vigneault-Joonas Nättinen
Henrik Björklund-Robert Rosén-Lukas Wernblom
Simon Önerud-Theodor Niederbach-Oskar Stål Lyrenäs
Ludvig Nilsson-Jacob Blomqvist-William Strömgren

Jesper Sellgren-William Wallinder
Filip Hasa-Jens Westin
Jonas Ahnelöv-Jakob Stenqvist
Tom Hedberg-Nichlas Torp
Uppladdat:

450x300-358.gif358.gif

Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
jessy: kan ju vara just karaktären som är orsaken till att ni fimpat tre finaler?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
jessy: kul att du läst här i fyra år!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: Du är rolig du jfk i fyra år har du pratat om dålig karaktär med alla Nordamerikaner och ändå har vi nåt tre finaler 🙈Måste ju vara att vi haft domarna med i oss alla år eller vad tror du jfk? Sen blir det ju bara pinsamt när ni säger att vi inte satsar så mycket i år för att konkurrensen ser så hård ut just i år (HV71)🙈I mina ögon är är Modo en stor klubb så som löven Västerås djurgården o.s.v som vill upp och spenderar vad dom kan för nå shl .Så genom mina löven ögon så sluta tyck så jävla synd om er själv och sluta se bakåt istället för framåt, ni har fast en fantastisk junior verksamhet och framgångar men sånt är ju historia nu.Ni har ett bra lag I år liksom löven vi kan hamna på plats 1 eller 2 eller 5 åh 6 vi får se 😎Det jag vill komma till Jfk att det vore kanske bra att bli lite mer ödmjuk trots stor plånkan och Widebro uttalande ifjol i direktsändning att vi är en shl organisation/,klubb som råkar befinna sig i allsvenskan just nu .Lycka till åh må bästa lag vinna!!!!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K:
De blir säkerligen bra liksom vi. Gläds över att vi är
Lika välorganiserade som förra året.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
KB65: Har mamma å pappa din talat om för dig hur det egentligen är ?
Dom kanske har en hemlighet att berätta för dig ..var du föddes ?😉
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tänk om man helt plötsligt vaknade upp och hejade på typ Timrå. Vilket jävla öde. Älska MoDo!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
hk: MoDo är alltid störst. Det blr man alltid påmind om i Umeå
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
puffe2: Super löjligt att sjunga "vi hatar löven" önskar klacken bara körde en enkel [Mo] [Do] sång med klapp, sittplats skulle vara med på den.

Men man är inte tonåring längre så klack-kultur är långt borta.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
puffe2: Då var jag där .. dom började så när kom in ett antal ufon er klack .
Lågt mycket lågt vad har det med hockey att göra kan man fråga sig .
Förresten.. grattis till er vinst ikväll
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: men man har ju ända blivit tvåa två år i rad så något gör han ju hyfsat rätt ändå, å andra sidan om man blir tvåa eller femma är ju skit samma
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Monno: Nej, men det har aldrig bekymrat Kenttä förut. Löven har haft väldigt många tveksamma karaktärer i Possler, Liss, Crandall osv. Man hoppas nog att Andersson kan få med dem på tåget, men en anledning till att de blivit trea respektive fyra de två senaste åren är nog bristande moral många gånger.
Att ha så oerhört många nordamerikanska spelare är också i sig en chansning.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
puffe2: Det är ju bara de där några hundra i klacken som skriker ändå så. De enda gångerna sittplats lever om är när de skriker på domaren.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: Jag tycker det är lite konstigt att man värvat Weigel.
Kanske jag som mest har svårt för honom. Han är ju en skicklig spelare, inget snack om det. Men han är ju verkligen ingen man får ihop ett lag kring direkt.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Rytter: Tror Josh kan bli bättre än Sam faktiskt. Josh är inte fullt lika stark på pucken men besitter bättre klubbteknik och skott, samt en stark tekare som du nämner. Det ser riktigt bra ut för att bara vara hans fjärde match på stor is.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Monno: Alltså Löven ser ut precis som förra säsongen. Väldigt bra spelare. Oerhört duktiga när de har pucken väl i anfallszon, men direkt usla på uppspel och när man fastnar i egen zon. Kanske var det bara ett olycksfall i arbetet eller så är inte Stråhle rätt man att styra upp ett spelsystem när man får bygga från grunden.
Jag räknar verkligen inte bort dem då de lär vara effektiva framåt.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Padrone78: Har också stått i klack, på många ställen, Men ett bra minne, het match borta mot Timrå , när vi hade Nagy bl.a. Fullsatt o kokande arena. En MoDoklick börjar ropa 'alla från Timrå är socfall...' eller nåt liknande. Dom blev utbuade av MoDoiter o även Timråiter såklart. MoDo vann stort, men även supportrar bör ha någon form av civilkurage
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
jessy: Ja Löven var verkligen inte bra.
Det var nästan så man trodde att det var en match som gick att satsa pengar på.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
puffe2: ja, jag stod i klacken på 90-talet. The reds! 😎 och ja vi skrek hatramsor, men tänkte att nåt skulle kanske ha hänt sen dess. Klackkulturen inom fotboll har utvecklats enormt sedan dess och tycks mig ha läst nån artikel om hur Lumberjacks jobbat med värdegrund och nya ramsor och då kan man väl stryk ”Hata hata xxx” från repertoaren för varje utvisning motståndarlaget får.

Men jag släpper det nu och konstaterar att laget var riktigt bra idag!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: Bra ni fick vinna en match så ni får upp självförtroende lite 😎
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Dexter : Klack-kultur borde ju innebära att man stöttar sitt lag till 100 procent, varför fokusera på att håna andra lag? Att sätta tryck på domarna är en sak, som ett hemmalag har mandat för, men alla klack-ledare borde väl vilja få med sej hela hallen? Då funkar det inte att skrika en massa dynga, som bara några hundra tycker är häftigt.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Dexter : I amerikansk underhållning är det ibland sport som utövas. På en riktigt fantastisk dag kan några ropa "let's go"laget"" men det är ju oftast mat/dryck som tystar mun.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Padrone78: Då är nog MFF:s klack i minoritet. I amerikansk sport skriks det däremot sällan hatramsor, men där existerar ju inte samma klackkultur.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mattias - 74:
Berg tycker jag sköter sig mkt bra, spelar enkelt tar få risker utan att fördenskull vara feg.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mattias - 74: Berg skötte sig utmärkt, målen Woods, Bernardh o Mannberg
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mattias - 74: Gillar Berg, men han syntes inte så mycket. Bättre positionsspel och passningsspel än jag väntade mig.

Woods, Bernhardt och Mannberg gjorde målen.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Padrone78: Josh fick en 5a i ÖA !
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tarasov:

Hur skötte sig Berg?

Står inga målskyttar på FlashScore för er heller
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
KevlarKent: tror mer på att lyfta egna laget. Hör sällan MFF klack skandera hatramsor på matcherna men kan ha fel.

Har eller aldrig hört en spelare säga, jävlar vad vår publik tryckte ner motståndaren…
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Rytter: tycker också att Mannberg gjorde sin bästa match, rivig o snabb o visade bra energi!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Rytter:
Tycker vi gör en bra försäsong och grunden finns där, som förra året men lite bättre. Tror Gudlevskis kan ge oss samma räddningsprocent och tror att vi kommer vara lite tätare bakåt. Mannberg känns som han kommer göra ett större avtryck vilket är glädjande.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
jonsson: haha, ska hålla mig!

men jag gillar en center skarpt hos er, det gjorde jag redan förra säsongen och det är Erik Karlsson, vilket jobb gossen gör
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Offside-Lennart:

Hörrudu, spring inte till Nubben o skvallra, vi vill gärna behålla han, och Sam håller på Modo i år:)
Så att….
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K:

Tycker vi är längre fram i år än förra året. Det hackade ju rejält under försäsongen samt de första omgångarna.

Woods tog tid på sig att komma igång, nu ser han ut att vara redo från start.

Känns också som att det Karlin påbörjade förra året sitter bättre. Tycker vi spelar med bra avvägningar i egenzon, spelar enkelt när det behövs och konstruktivt när vi kan.

Josh kommer kanske inte görs lika mycket poäng som Sam, men kommer bli väldigt nyttig. Tekade bra och vann ju en klockren i PP till näsen som serverade bernhardt som bombade in den. Tycker mig se smarta vändningar och öppnande pass från honom som skapar tid och yta. Snackades ju om tempot tidigare, men ser inte att han har problem med tempot.

Detta var väl hans fjärde match så rimligtvis kommer han växa ännu mer.

Nu längtar jag till nästa fredag.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Padrone78: allt för att psyka motståndarna.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Padrone78: Det var ändå inte den bästa matchen direkt. Inte så mycket känslor som det kan vara, men kanske är det för att det är sista matchen. Guden skulle tagit första målet, men är chanslös på andra som är ett vasst avslut av Hutchins som jag aldrig såg i matchen.

Laget ser jämnare ut och har betydligt bättre passningsspel än motsvarande period ifjol.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tarasov: ja, eller bara en klackledare som tar lite ansvar…
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tarasov: Påminner väldigt om en kanadensare vi har :p
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Offside-Lennart:
Ja snabba handleder.
Låst ämne

2375718 · »