1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478737 inlägg · 4078 ämnen

J F Ks allsvenska tips

« · 2230113 · » Till forumet


Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K:
HV71
BIK
Löven
Västerås
MoDo
SSK
AIK
Mora
Västervik
Almtuna
Tingsryd
Kristianstad
Troja
Hästen
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
hompa90: Lägger väl in ett eget tips.

HV
Västerås
BIK
Löven
MoDo
Mora
SSK
AIK
Västervik
Kristianstad
Almtuna
Tungsryd
Vita Hästen
Troja
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
1. HV 71
2. BIK
3. Mora
4. MoDo
5. Västerås
6. Björklöven
7. Västervik
8. AIK
9. SSK
10. Tingsryd
11. Kristianstad
12. Almtuna
13. Vita Hästen
14. Troja
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
1 HV71
2 Björklöven
3 Västerås
4 Bik Karlskoga
5 MoDo
6 Mora
7 AIK
8 Södertälje
9 Västervik
10 Tingsryd
11 Vita Hästen
12 Almtuna
13 Kristianstad
14 Troja
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
1. HV71
2. Västerås
3. Björklöven
4. AIK
5. BIK
6. MoDo
7. Mora
8. SSK
9. Almtuna
10. Vita Hästen
11. Västervik
12. Kristianstad
13. Tingsryd
14. Troja Ljungby
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Tarasov:
1. HV71
2. Björklöven
3. Västerås
4. MoDo
5. Karlskoga
6. Mora
7. AIK
8. SSK
9. Västervik
10. Tingsryd
11. Kristianstad
12. Almtuna
13. Vita Hästen
14. Troja Ljungby
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K: Det var visst ett tag sedan men den 23/8 tippade jag och det får bli det också. :)
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K: jag la nyss (denna vecka) in en ny version. Men vet inte om det är något scriptet förstår, eller om du kan fixa manuellt. Eller om det är No No.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Gäsp: Jag tror det också.

Jag gjorde en sökning på "troja", så fick jag upp allas tips:)
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K: Jag vill minnas att jag lämnade in ett tips för ett tag sedan men jag hittar det inte. Du kanske har koll på det?
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
1. HV71
2. Västerås
3. BIK
4. Löven
5. MoDo
6. Mora
7. AIK
8. SSK
9. Almtuna
10. Tingsryd
11. Västervik
12. Kristianstad
13. Troja
14. Vita hästen
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
1. MoDo Hockey
2. Björklöven
3. HV 71
4. BIK Karlskoga
5. Mora IK
6. Västerås IK
7. Södertälje SK
8. AIK
9. Kristianstads IK
10. Västerviks IK
11. Tingsryds AIF
12. Almtuna IS
13. HC Vita Hästen
14. IF Troja-Ljungby
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
1. Björklöven
2. HV71
3. Västerås
4. MoDo
5. BIK Karlskoga
6. AIK
7. Södertälje
8. Mora
9. Västervik
10.Almtuna
11.Tingsryd
12.Vita Hästen
13.Kristianstad
14 Troja
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K: får man byta så här i sista stund?


1. HV
2. VIK
3. Löven
4. Mora
5. BIK
6. AIK
7. MoDo
8. SSK
9. Västervik
10. Tingsryd
11. Vita hästen
12. Almtuna
13. Kristianstad
14. Troja
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
1. HV71
2. Björklöven
3. Bik Karlskoga
4. Västerås
5. Mora
6. AIK
7. Södertälje
8. Almtuna
9. Västervik
10.Tingsryd
11.MoDo
12.Vita Hästen
13.Kristianstad
14 Troja
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
'
1. HV71
2. Löven
3. MoDo
4. Mora
5. Västerås
6. BIK
7. AIK
8. Västervik
9. Södertälje
10. Tingsryd
11. Almtuna
12. Vita Hästen
13. Troja
14. Kristianstad
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Nucky:

Tips säsongen 21-22!

1. HV71
2. MoDo
3. BIK
4. Löven
5. Västerås
6. Mora
7. AIK
8. SSK
9. Västervik
10. Tingsryd
11. Almtuna
12. Kristianstad
13. Vita Hästen
14. Troja
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K: Eftersom jag ser det som en omöjlighet att vi kommer ha samma grundläggande problem med spelidé och förmågan att utföra denna under Karlin som vi hade ifjol ser jag risken att han skulle sparkas som EXTREMT liten.
Om vi dras in i negativt kval i år lär det vara andra faktorer som tar oss dlt( skador el. liknande)
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Rytter: Fast Västervik har väl nästan varit mer toppklubb än Modo under de år vi spelat här i HA tillsammans😂
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Nucky: Fast det är ju det en sparkade ledare är. Dvs, en quickfix, men inte en långsiktigt lyckad lösning En Alvedon när man har ont i huvudet, utan att bota det underliggande problemet. När effekten klingat av står man fortfarande med samma sjukdom och symtom.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Nucky: jag hoppas verkligen det. Någon gång måste turbulensen ta slut. Men ja någonstans finns nog en gräns.
Sen behöver förståss ledningen inte påverkas av fans, media och stadens påverkan.
Men förhoppningsvis så slipper vi ens fundera på det och laget går bra.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
MorganaLefaey: Med tanke på de senaste årens turbulens tror jag Modos ledning har ett enormt tålamod med dessa två.
Det ska man ha också.
Även ifall vi är inblandade i kval neråt tror jag de sitter hyfsat säkert faktiskt.

Nånstans tror jag man förstått att sparka ledare sällan är en lyckad qiuckfix, och när man nu äntligen hittat ledare från stan som vill bygga på sikt och vill vara en del av det själv.
De har dessutom bevisat sin kompetens i andra klubbar tidigare(iaf Karlin) tror jag man kommer hålla VÄLDIGT hårt i dom båda.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Saleva: En vidrigt lång försäsong har det varit.
Better be worth It.. ;)
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Nucky: svårt att ge svar på det nu.
Men frågan är var gränsen går för att fans, media, sponsorer, ledning samt social media tränare ska börja tissla och tassla och skapa dålig stämning.
Alla har väl förståss olika gränser. Men i stort, menar jag.

Betyder missat slutspel att drevet kommer kräva avgång?
Slutspelskval? Undre halvan?
Även om de nu säger att de vill ha stabilitet och kan ta ett mellanår, så lär det kunna gnatas o gnällas en del.
Och när det blir för mycket (om det blir) så kommer det påverka.

Själv har jag en smärtgräns på kval till slutspel (visst är dessa kvar). Allt sämre än det och jag skulle va grymt besviken.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Blake: fastande också för just den kommentaren, ska alltid finnas en plan A,B, och C.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
KB65:
Man börjar bli less på analyser och tips inför säsongen, vill bara att det ska dra igång.. men här kommer ännu mer:
www.svenskafans.com/fanradio/program/4718
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Rytter: Absolut drömmen är såklart en ny Kabben-era med Karlin i spetsen. En dynasti byggd på hårt arbete!
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Nucky:

Jag var skeptisk till Karlin när han nämndes, främst för att han haft mindre klubbar och underdogs tidigare och var lite skeptisk ifall han kunde ta en toppklubb och ställa om till att vara det spelförande laget där många av motståndarna spelar defensivt och destruktivt.

Är glad att det ser ut som jag har haft helt fel, Karlin verkar var en riktig taktiker som kommer kunna ta med sig det defensiva och hårda jobbet och sätta en stabil defensiv samt även låta offensiven få utrymme. I de tre matcher mot HA lag tycker jag vi varit spelförande i alla, även i förlustmatchen mot Löven så tyckte jag vi var laget som drev spelet och var bättre i 5 mot 5.

Sedan verkar han och Gradin vara helt rätt för laget, bägge prioriterar centersidan och detta var ju något som Glader i det närmaste sket i, han fyllde på med yttrar eller spelare som inte var naturliga centrar och lagbygget spretade åt alla möjliga håll.

Gillar även det Sebbe O nämnde att dom bygger ihop gruppen och laget genom att köra gemensamma frukostar med laget.

Hoppas Karlin blir en ny Kabben eller Hallam som stannar länge i klubben och skapar en stabilitet.

Nej nu längtar man som fan till premiären!
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Tarasov: ” Det har varit ett mål sedan jag tränade KB65 för 100 år sedan då Modo är min moderklubb. Men jag förstod att det skulle ta tid, men det har varit min drivkraft under många år.

– Det är viktigt att ha mål, som spelare och som ledare.”

Ovanstående citat gör ju att man älskar honom redan nu😆

Gillar verkligen också när han liknar hockey med schack, och att han vill ha en plan b och c om spelet inte funkar.
Ganska exakt motsatsen till åsnebrottaren som vägrade ändra en tum från sin gameplan och stångade sig hellre blodig mot en vägg.

Som jag sagt tidigare, tror Gradin och Karlin är det bästa som hänt Modo sedan vi trillade ner.
Kanske för tidigt att dra en sån slutsats, men jag känner mig sjukt optimistisk. Inte nödvändigtvis att vi går upp i år, men att vi ÄNTLIGEN får en stabil grund med riktigt kompetent folk.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
KB65:
Man kan känna hur lycklig han blev när han väl fick uppdraget, drömt om att träna MoDo sen KB65, fantastiskt kul för Karlin!
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Foppatofflan: Riktigt bra intervju. Det här gillar jag verkligen:

” Här utvecklar också Mattias Karlin hur viktigt det är att göra jobbet, för lagets och supportrarnas skull.

– Det är 52 matcher under en grundseriesäsong och jag skulle säga att under tio matcher är man fräsch i ben, knopp och handleder men resten är ett jävla slit. Då gäller det för spelare och ledare att inse det och då måste man jobba enklare och smartare och ta ett större ansvar för gruppen.

– Om nån tror att vi ska spela bra hockey i 52 omgångar kan vi lägga ner redan nu för det kommer vi inte att göra, men däremot kan vi vinna matcher ändå på andra sätt. Det är det vi försöker trycka på inom gruppen och vi ska ha en plan B eller C för att vinna matcher. Det är inte okej att säga att vi förlorade för att vi hade inte det och det, då har vi gjort något dåligt.

– Hockey är som schack och det gäller att vara smart. Ibland kan man spela champagnehockey, men det är bara i bland. Det är ett jävla slit att vinna hockeymatcher.”
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Foppatofflan: "Hockey är som schack och det gäller att vara smart. " Redan där klev han förbi ett stort antal före-detta Modotränare som envist hållt fast i sin spelidé trots långa förlustsviter.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
puffe: Det där omslaget är som att Ernst skulle ta över programmet "Arga snickaren"
Ska bli kul att se hur HV klarar av en grisig bortamatch mot Karlskoga.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Tarasov: intressant intervju med Karlin i allehanda idag.
Kommentera


Sv: J F Ks allsvenska tips
Clay.2: kan utmana, men det är helt ärligt inte ett lag man vill ha upp.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Bifbiffen: Det måste vara Bik Karlskoga tur någon gång , så varför inte nu !
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
puffe: tror det blir svårt. Men vore kul om någon gav dem en rejäl match. Och en spännande finalserien!
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Werner: Hockeyallsvenskan, Serien där alla slår HV.....
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K:
1. Björklöven
2. Västerås
3. AIK
4. HV71
5. Modo
6. Södertälje
7. Karlskoga
8. Mora
9. Västervik
10. Tingsryd
11. Almtuna
12. Troja
13. Vita Hästen
14. Kristianstad
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
puffe: jag fullkomligt älskar sådana här bilder när hv grabbarna bröstar upp sig och Fredrik Forsberg blir flashigt fotad när han eldar upp ett ess eller varför inte när ordförande går ut och säger att han avgår ifall hv inte går upp 😅😅👏 Säger bara välkommen till HA där alla slår alla och allt kan hända 🤷🥳🥳
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
sargad: det är ju kval-matcher som lockar, så kan se fram emot kval både upp o ner då. Men, har köpt en bibel idag, så i morgon kommer ett nytt tips, som inte går av för hackor. Tyvärr är det en ex-MoDoit på fronten iförd stora bröst, men han är en god människa(passar inte att se så tuff ut). Önskar dock Önerud en lång härlig säsong, där man dock ej vinner sista matchen
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Majbrasan: Inget problem att lägga till "IFB" som en godkänd stavning av Löven:) Scriptet är ett levande dokument.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
sargad: Alla som vill får givetvis tippa. Jag tänkte sedan ställa upp en tabell för supportrar från Timrå, MoDo, Brynäs och media, samt kanske lite andra jämförelser. Vi får se hur mycket tid jag får då det är en rätt hektisk tid på jobbet, men lite sammanställningar hoppas jag hinna med.

Inser nu att Brynäsarna förmodligen är lite för fega för att skicka en in massa tips, även om deras forum brukar vara välbesökt.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K: Irriterande att jag saxade en lista som någon tidigare postat som grund, bara för att sedan scrolla ner och läsa att du ändrat scriptet så att det ska hantera olika varianter av "Björklöven" - så långt så gott.. Bara det att den grund jag saxade hade "IFB" vilket inte verkade vara en av de varianter scriptet tog hänsyn till. Du har inte lust att fixa så att det kommer in också? Kan swisha för besväret, alternativt att jag gör en ny lista och postar här.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
puffe: "Sedan tror jag MoDo går upp..."
Med ditt tips så blir det kval åt alla håll och kanter i vår, bråda dagar ;-)

Får man gästtippa så kommer denna rad:
1. Hv71
2. Södertälje
3. MoDo
4. Bofors
5. Västerås
6. Mora
7. Björklöven
8. AIK
9. Västervik
10. Almtuna
11. Troja
12. Tingsryd
13. Vita Hästen
14. Kristianstad
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
1. Västerås IK
2. HV 71
3. MoDo Hockey
4. IF Björklöven
5. AIK
6. BIK Karlskoga
7. Mora IK
8. Södertälje SK
9. Västerviks IK
10. Tingsryds AIF
11. HC Vita Hästen
12. Almtuna IS
13. Kristianstads IK
14. IF Troja-Ljungby
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Bad_Brett: "Karatekid" höhö 😉
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K: Såhär tolkades KarateKids bild för mig:

HV71

BIK KARLSKOGA
VÄSTERÅS
BJÖRKLÖVEN
.MODO

MORA IK

AIK
SÖDERTÄLJE
VÄSTERVIK
ALMTUNA
KRISTIANSTAD
12 TINGSRYD

13 VITA HÄSTEN
14 TROJA

...Inte helt perfekt, men din nya algoritm hade nog kunnat hantera det. :-)
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K: Med OpenCV och PyTesseract?

Rätt kul övningsuppgift i Python. :-)
Kommentera

« · 2230113 · »