1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474667 inlägg · 4078 ämnen

Kristianstad - Modo 2020-10-14

2088794 · » Till forumet


Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Axle San: Ahh! Det citatet var så dåligt skrivet att jag antog att det fanns något bättre i länken.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Spock: Jag klippte ut citatet och lämnade källa.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Axle San: Va lite schysst nästa gång och klipp ut endast den. Sedan kan du lämna länken som källa.

Å andra sidan.

Med tanke på den bedrövliga kvaliteten är det inte ens säkert att kommentaren är korrekt översatt.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: Håller till fullo med, denna serie är as
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Costanza: Västervik, näst formstarkast I As
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov: Starta aldrig mer en tråd om ny Modo-match,då förlorar vi bara. Låt bara morgondagens match gå under radarn lite, så vinner vi!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Costanza:
Aaaa plantis och laffe
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov: Nu får Plantis komma in och köra lite raggarhockey. Sen säljer vi dem till NHL för 5 mille om några år. Blir väl snart ett nytt räntefritt privatlån hos Foppa om detta pågår till 2021.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
puffe:
Ja det lär vara Tjernström och Åhström till förmån för Lindevall och Strömgren
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Clay.2: Sex smittade i Umeå Baskets A-Lag
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Bad_Brett: KHL verkar ju dock ha utbrott lite för jämnan. Och dom verkar trumma på ändå?
Iofs är väl pengar än mer viktigt där än i SHL. Men än har inte Tjomme beklagat sig över spelarna säkerhet, så antar att det är lugnt. ;-)
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Clay.2: Aj fan det var tråkiga nyheter :/
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
puffe: Önskar att han även kunde göra mål
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov: Jag är kluven. All ovisshet, debaclet i våras, tomma läktare och den kassa starten har ju inte direkt triggat igång suget.

Å andra sidan, ska världen se ut såhär i ett år till så är det ju kul om någonting är (nåja) som vanligt.

Men viktigaste är förstås spelarnas hälsa.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Bad_Brett:
En lite ”kittlande” tanke helt plötsligt
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Clay.2: Detta lär bara vara början... Känns tveksamt att säsongen genomförs.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K: Timrås juniorer har fått covid 19 , hur många är ovisst .
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
jonsson: Alla förändringar utom Peters känns som lyft
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Inför morgondagens match

Förändringar i laguppställningen kan komma att ske inför matchen där Nieminen aviserar att juniorer kan komma att få chans till spel.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
goleafs: brukar låta så...
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
DödÅtSIF:
Widebro sa att man klarar dig ok inledningsvis, men framåt februari så får man problem med likviditeten.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K: Har MoDo gått ut med de ekonomiska konsekvenserna av säsongen utifall gränsen på 50 står kvar?
Sett att AIK, Timrå, Mora bland annat sagt att dom inte gör det.

(Intressant också att Timrå i samma intervju säger att dom ÖKAT sina kostnader inför denna säsong).

Löven har sagt att dom överlever säsongen men med stora konsekvenser för kapital och likviditet.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Axle San: Absolut, men det gör också att vi rimligen får det största bidragen.

Och, vi har många loger och stor restaurang så vi är väl ändå de som har mest inkomster. Givetvis inte på nivån som behövs.

Tror Löven förlorar rätt mycket också. De hade mer publik och inte lika bra arena.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K: Ja en bra ekonom kan förstås göra underverk. Ni lär också ha seriens största utgifter och även största publiktappet.

Ge upp ska man aldrig göra för mycket kan förstås hända än så länge.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Axle San: möjligen låg de näst sist då, men poängen är att det går att vakna sent och ändå sluta högt upp. Nu är nog ligan så pass ojämn att det är svårare att hamna topp två, men...

Teoretiskt kan man hamna tia och ändå gå upp.

Det är klart att vi kan värva även under Covid 19. Vi har seriens bästa ekonom, både gällande kapital och inkomster.

Melin vore vansinne. Han förespråkar inte den hockey vi har värvat för och vill spela.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K: Coronan ställer nog till det så att ni inte kan värva er ur krisen utan det är nog ett tränarbyte som är er livlina (Melin är väl dessutom ledig).

Sen var det den 21 november som Leksand låg sist och inte vid Jul.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Heyerdal: Det var Wallmark som intervjuades, och han sa att det inte är på tapeten att spela med Löven.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Frontschwein: Leksand låg sist vid jul och gick upp.
Det avgörs inte förrän i kvalslutspelet.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Hockey12345: i december är vi redan avhängda..
Kommentera


Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov: Lukas? Tror de sa Lukas
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Heyerdal:
Gissar på Wallmark.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Foppaland999: såg ut som Löven tar in ett till lån, någon, hann inte höra namnet, intervjuades under periodpausen igår, tränade iaf med löven, tycker som flera här att Modo bör ta in ett par spelare, marknaden lär minska för varje dag om inte bröderna Olofsson vill el kan ansluta
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Spelar ingen roll om dom drar sen för de gör andra klubbars med och vi kan inte ligga för långt efter allt handlar nu om att komma så högt upp som möjligt sen krydda med nyförvärv för detta lag är långt ifrån färdigbyggt
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Dags att vakna nu Modo in med nhl lånen låt grabbarna få lite skjuts och medgång detta går inte det är så dåligt så ja spyr på de
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
jonsson: Man såg hur bra Hepo var i uppställt spel i offensiv zon under försäsongen. I de senaste matcherna har vi inte haft något uppställt spel så därav inget bra från honom.

Tror detta även gäller Lindgren, svårt att vara offensiv back i ett lag utan offensiv, då blottas bara ens negativa sidor....
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Majbrasan: Om vi ska vara lite skojfriska dock - föreställ er att det här var säsongen då vi värvat Mike Morrison... haha :)
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Mike Keenan: Ja det ser då inte ut som att någon tycker att det är kul att spela hockey, i alla fall inte 5-mot-5-varianten..

Här påminns jag återigen om vilket tungt avbräck det känns som att Johan Forsberg faktiskt är - mer än vad han faktiskt presterade på isen. Jag upplevde honom som en glädjespridare och peppare där personligheten syntes på isen och i båset. Jag kan ha totalt fel i min uppfattning, men tyckte det syntes igenom i såväl tv-rutan som på arenan. Sen tror jag knappast att en person enkom skulle göra den skillnaden i dagsläget, men jag blir bara påmind om hur mycket jag gillade att vi hade Johan Forsberg i laget...
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
jonsson: Tror nog Heppo duger och är spets normalt sett i den här serien men inte lätt att producera i ett LAG spel som inte funkar och där LAGkänslan inte är på topp vad jag hört... tyvärr tror jag den stora nyckeln är att byta ut tränaren och några trötta alibi spelare till såna som brinner för laget och klubben och vill utvecklas
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
jonsson: Kan mycket väl bero på Nieminens sätt att coacha laget. Skicka hem Nieminen med finlandsbåten
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov:

För mig är Heppo en besvikelse, kanske har för stora förhoppningar på honom.
Tycker mig inte se nånting av hans talang hittills, kan ju ha att göra med att hela laget inte fungerar men ändå.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Hockey12345:
Jag tror många missbedömer det där lite, ett lag kan i princip med slumpens hjälp förlora en 7-8 täta matcher. Men man är med i matcher och producerar avslut, men vissa delar fungerar dåligt exv PP. I det här fallet så har vi ett obefintligt anfallspel, vilket inte rättas till med enkelhet eller är något man växer in i.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Spock: Dålig engelska i artikeln men kommentaren om Ville gick inte att misstolka.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Hockey12345: Helt rätt jag har sett massor av matcher i Leksand live och beundrat fansen som alltid hejar på laget fast det går dåligt ,,Vi måste stötta vårat Modo även när det går dåligt då vi har ett nytt lag som behöver tid att lira ihop sig ,,,Kom igen Modo
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K: det kommer ta till början av december innan allt börjar falla på plats innan dess är det tålamod som gäller. Ny tränare många nya spelare tar tid och få ihop. Anfallsspelet brukar komma med tiden.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Axle San: Det här är en artikel som är skriven på så dålig engelska att den är oläsbar.

Exempel, se bild.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Hockey12345: Jag tycker att det är märkligt att inte ens fjärdekedjan fungerar riktigt. Det verkar låsa sig helt för spelarna, för alla presterar under den nivå man kan förvänta sig.
Men, visst kommer det att bli bättre framöver, men hur lång tid tar det och har vi materialet för att spela som vi vill?

Tydligen är det stor skillnad på spelet på träning och match.

Nåja, tar vi oss ur skiten så får vi hoppas att vi blir stärkta av den här perioden när det går tungt.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K: jag håller på Leksand så har absolut inte 100 koll på Modo men att spelet strular dom första matcherna är inte några konstigheter det gör det för många lag. Läster här en del för att det är hockey kunniga personer som skriver med bra och vettiga analyser ofta så det skär lite i hockey hjärtat när alla är så pesimistiska det brukar ni inte vara här. Det har gått 3 matcher det visar absolut inget om hur säsongen kommer gå. Dom gånger det brukar gå åt helvete är dom gånger man är stor favorit och det typ redan ska va klart som Björklöven i år det lär nog spricka.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Axle San: Jag tror att Omark och Styf är inblandade i spelsystemet och att det är någonting inte Ville har alldeles för stor möjlighet att påverka. Dvs, att Modo presenterade hur man ville spela för Nieminen och att han inte alls fått välja själv.
Dvs, Modo har ju kommunicerat hur man vill spela långt innan han kontrakterades. Man vill spela på samma sätt som ifjol, men lite passivare i egen zon.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov: Känslan är ju de faktiskt eller snackade med en agent.
Kommentera

2088794 · »