1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478127 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Aik 2021-01-15

2128543 · » Till forumet


Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Steken84: Jo, och stor anledning till det är att man tar in så många framför mål att det blir en osäkerhet vem som markerar. Gör om, gör rätt.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Ang modos försvarsspel så inte nog med att spelarna backar ner i målvaktens knä. Dom kan inte markera den enda gnagaren framför egen kasse. De första 3 målen kom från en ensam gnagare framför mål.
Hela modo zonar över hela banan. Hade man litat mer på sin medspelare så hade sett ut bättre
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
BobbyG: Jag vill påstå att ledarskapet är det absolut största problemet!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Det finns många problem med Modo men frågan är om inte power play och box play är det största problemet just nu. Powerplay är två bortslösade minuter och ett box play är nästan garanti för insläppt mål. Bra effektivitet i de spelformerna kan rädda många poäng.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Från Hörnefors: Nu är inte konkurrensen knivskarp när det gäller att bara slå ett vettigt pass, men jag håller med om Öhman.
Vi är inte där ännu, men negativt kval känns ju inte otänkbart. Med tanke på hur laget uppträder, så känns ju utgången av en sån serie synnerligen oförutsägbar- på fel sätt
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Smurfen: Båda Styf bör vilas! Styf JR är lovande och han ska vi förvalta väl men snälla vila pojken ett tag nu.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Från Hörnefors: Kan fan mig sätta en 100 på att när både Viklund och Boivin skall in så blir det Öhman som blir petad före nån annan av dagens backar !!

En som Styf lär ju också gå före
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Gavelo: Jag tycker att Öhman har varit bästa back två matcher i rad. Bl.a så slår han klart bäst första pass nu när Lindgren har farit.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Bilyaletdinov: Det är nog mycket troligt.

Så hur ska man summera denna match utan att upprepa skivan?!

Modo har enorma målvaktsproblem när Peters är borta, vi pratar om en ersättare som inte skulle ta en spade i någon allsvensk klubb, ett märkligt agerande av en klubb som sägs vilja slåss om en SHL plats!?!

Defensivt är det stundtals inte ett haveri men under största delen så är det just det, Corrado är 75% bättre än alla övriga backar, kanske var därför det stundtals inte var ett haveri?!

Uppspelen saknar helt eftertanke och mittzonen blir ett norrländskt skådespel i bågar och droppass, sidledsindianare och pucktapp!

Offensivt (dom gångerna vi kommer genom mittzonen) så är det väldigt ofta pga en individuell prestation, det andra 4 medspelarna är och byter eftersom man varit i egen zon i 1,5 minut men väljer ändå att starta ett anfall fast man inte är fullt lag, behöver jag skriva att vi såklart tappar pucken och AIK kan starta anfall medans vi är halvägs ut till båset.

Powerplay är något Modo inte är bortskämda men och när vi väl får chansen så får vi vara glada om det öht finns en uppställning, för någon taktik finns då inte, det går enbart på chans alltihopa och det är inte för inte som Modo är nästan sämst i ligan i den spelformen FAST man har en spelare som senaste åren varit en av ligans bästa målskytt och allmän poänggörare i just PP.

Boxplay idag var lite aggressivare än tidigare, men tyvärr är vi för osmarta och för oskolade för att ens vara nära att rå på ett mittenlag som AIK, 2 mål idag och det kunde blivit några fler om dom missat Dakell lite oftare.

Sen är det övertydligt att många spelare inte ser ut att trivas, det finns ingen glädje alls någonstans och väldigt många jobbar inte alls hårt, en del tar den långa vägen till båset och det ser faktiskt ut som att några gett upp vid ställningen 1-3, det kan inte vara kul att spela inte lag där ingenting fungerar, absolut ingenting!!

Kort och Gott, AIK är klassen bättre än Modo och segern är rättvis!

Hur Modo ska ta sig ur denna sörja, tja man kan väl plocka in en till hjälptränare som man kan bolla idéer med
för det är precis det som saknas i Modo, ideer!!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Rytter: oavsett, uselt. Skärp er för fan! ALLA jävlar!!!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
AddMan:

Nu tänkte jag inte på någon i vårt lag utan mer spelare/tränare man vet blivit kickade för att man inte kunnat hålla gylfen stängd.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Rytter: Vem är den andra ?
Kommentera


Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Tarasov:

Var väl någon här som skrev idag eller igår att han inte var skadad, eftersom folk undrade vart han var när han inte tränade.

Den personen avslutade med, tyvärr kan jag inte säga mer. Så låter ju som det hänt nått allvarligt.

Är det ytterligare en spelare som inte kunnat hålla sig från sina lagkamrater flickvän/fruar?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Bilyaletdinov:
Jag tror faktiskt inte det, utan har han fått kicken är det nåt allvarligt.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Tarasov: jag hoppas berkligen inte att kickningen av Hedberg handlar om att rätta in sig i ledet. Men det vore typiskt...för det här jävla mellanmjölkshelvetet
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
wolper:
Sundlövs första år var marginellt bättre än detta.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
wolper: ne tror tyvärr att detta är gladers fel. Börja känna så. Allt igenom är chansningar. Om det nu är han som står för värvningarna och inte det är kontakter inom modo. Nu förstår man fördelen men sundlöv även om han kändes som ett tråkigt kort. En tränare som skall ha ett helt nytt lag, aldrig varit huvudtränare, en förstacenter som väljer att lägga av, ett spelsystem som ser så förbannat korkat ut, vi värvar importer som galningar, en andremålvakt som verkligen inte håller i detta sjuka spelsystem osv osv. Känns som alldeles för mycket är fel i år....
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
wolper: vilket viljelöst modo. Blir spyfärdig över denna match. Inte ens kul att se. Trogen supporter så kommer se allt jag kan men är ett grovt fel i denna förening i år. Gå från topp till skit.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Men för helvete sparka Dackell också... Otroligt så billiga mål han släpper
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
wolper: de känner att det är för sent för modo att ta fördel av pp nu så då kan vi få en. Kompensera upp västervikmatchen haha.

Ne ser ingen energi i modo. Något är fel

Illa när man känner att det är kört med ett mål underläge och 12,29 kvar att det är kört.


Haha snyggt mål^^
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
wolper: Nu måste den sitta om vi skall kunna gå för det!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
wolper: p*pp mål men sjukt att vi inte fått med oss en utv. Suck...

Wow bättre sent än aldrig😀
Kommentera


Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Foppatofflan: yesss!! Kom igen nu ge oss hopp!

Ja vi har ju inte domarna med oss idag som i västervik matchen iallafall^^ krävs att modo taggar till 120% för att de skall ha en chans nu. Tänk om de kunde chocka

Sjukt att långhåriga aikspelaren inte åker ut..
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Gavelo: att spela med Hedberg.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Confusius: sjuk svarar Glader...
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Vi behöver bara lite mer tid och några fler processer.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Tarasov: Det bör han göra för han har misslyckats fullständigt denna säsong. Nu är Glader ingen större favorit hos mig och varför vet jag inte. Det är något med honom som känns oseriöst men jag kan inte sätta fingret på vad men jag har försökt att sätta min tillit och ge karln tid men det går bara inte.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Robin Ztorken L: Ikväll ringer Harald L upp Glader från bilen och säger att han är påväg till övik för att han tröttnat på skiten och att han tar över från imorgon fm ❤️💚❤️
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Tarasov: Ja man kan definitivt ifrågasätta Glader, halva laget har snart lämnat eller fått sparken:
Vi är ett skämt!! Vi får fan ta oss i kragen så vi inte åker ur, för nu verkar det vara totalt kaos :(
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Tarasov: Det måste han göra. Det här är ett misslyckande av bibliska proportioner.

Tycker det är riktigt surt att tappa Hedberg när man vet vilken potential killen har. Det är alltså dit vi kommit nu, när spelarna börjar göra uppror mot tränarna och klubben är det riktigt
jävla illa.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Tarasov: Jo det hoppas jag, bättre han ägnar sig år damhockey.
Bara det faktum att han inte brytt sig om att skaffa en riktig förstacenter sedan Gagnon stack säger det mesta.
En enda bra spelare scoutade han rätt, Peters, sen att Karla kom var inte hans förtjänst
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Gavelo: även om man inte gillar spelsystemet tycker jag att man skall ge 100% för det annars kan man ta sig vidare. Man är ändå överbetald elitidrottare. Känns som att det är någor mer bakom. Nog för att jag är skeptisk till styf och hans väldigt konstiga spelsystem. Nu kanske det inte bara är styf som påverkar men han som är ansiktet utåt och har ansvaret. Alldeles för svår uppgift med helt nytt lag och helt ny huvudtränare. Får känslan av att glader har chansat på tok för mycket och misslyckats med på tok för mycket. Hoppas att en mer normal säsong kommer nästa så att man får svar på tal om det funkar med ledningen ifall den blir kvar och att styrelsen är mer handlingskraftig. Känns som att det är lite kaos i föreningen nu. Tur vi har stabilt kort i widebro som sköter ekonomin iallafall.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Robin Ztorken L: Haha , skaffa coach/ tränare,
tillåt mig småle. Modo kan gå till samma psykiater som jag tänker besöka på måndag
För det här är löjligt
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Robin Ztorken L:
Jag undrar om inte Glader ligger väldigt pyrt till snart.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
wolper: I boxplay är det skillnad, mycket mer aktiva. Vid målet tycker jag att Styf stod fel, det tar nog mer än tre träningar att få ordning och få in det i ryggmärgen så att alla gör rätt och hittar timingen.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Gusse: Amen på ditt inlägg !
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Smurfen: Ja, vi får ju knappt låna pucken, vi befinner oss i egen zon 85% av tiden och när vi väl får låna den en kort stund så är det inte en enda passning som går rätt.

Jag kan ha fel men jag har inte sett en enda oss skapa en enda målchans i period två, trots att vi ligger under med två mål.
AIK är tre klasser bättre än oss och nu börjar man verkligen förstå att vi är inte bättre än tabellplaceringen visar.

Vår enda räddning nu är att skaffa oss en "riktig" coach/tränare, för dom vi har nu funkar inte!!!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Silly: Att ge kritik är okej. Men även om man inte tror på det tränarna säger så är man ändå skyldig att kämpa och göra sitt yttersta för att vinna. Den kämpaglöden har inte jag sett hos Edwin. Sedan finns det fler i laget som troligen inte gör sitt yttersta...
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Foppatofflan: Vad kan vara mer demoraliserande än att spela efter den satta spelidén?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
dempa: Det är SJUUUKT hur usel vi är!! Uppspelen är så icke existerande att man häpnar. Backar som står i princip stilla och letar uppspel, det är hemskt att se.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Silly: måste ha gjort något väldigt opassande. Men jag tycker det är toppen att han slutar. Måste va sjukt demoraliserande att spela med honom.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Smurfen: usch... Jag har stängt av nu.
Jag spyr lite i handen när jag ser skiten. Dags för att ta in nån mental coach. Agera innan det är för sent.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Foppatofflan: Han kanske har kommit med kritik på spelsystemet!

Nu är du jävligt negativ svarade Styf, Det ser ju bra ut tycker vi alla!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Gusse: Man bör ha i åtanke att Styf’s såkallade spelsystem gör att Edwin inte kan spela efter hans kapacitet.
Han kan ju ha lessnat på alla dessa jäkla konstiga beslut och ruttnat på spelsättet som faktiskt är onormalt uselt, på många arbetsplatser får man inte yttra sitt missnöje, Modo hockey kan vara en av dom?!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Gusse: hur fan kan vi ha tagit in en ny defensiv coach men allt ser likadant och lika illa i defensiven? Är han bara en symbol utåt för att de skall få fortsätta med sitt alla spelare i eget mål och stirra puck? Visst öär väll ta tid att ändra men man borde ju se något iallafall. Snacka om loj period. Dötrist. Iallafall har ju strömgren fått skjuta iallafall. Frustrationsskriver... suck... haha
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Foppatofflan: Känns som vi har gett upp matchen redan !
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Foppatofflan: Inte ofta jag har rätt. Men tyvärr fick jag rätt i att Edwin skulle bli årets flopp. Tråkigt för han kan ju spela rätt bra hockey när han vill. Förstår inte varför han inte ville här. Såg loj ut hela tiden. Men det var nog lika bra för för båda parter..
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-01-15
Silly: oj! Det är inte ofta spelare får sparken. Man undrar vad som hänt. Någon som vet?
Kommentera

2128543 · »