1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Aik 2021-02-10

2146055 · » Till forumet


Sv: Modo - Aik 2021-02-10
puffe: Vi håller po Frölunda, Frööölunda när vi tar tre poäng.. diudiudiudididiudidiudiudiu..
Eller deras reklamjinglar i pausen:
Götteboss buud.. De elfte budet!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
M Horava: Då hatar du också deras jävla mål-jingel med nån raket o Fröööölunda Fröööölunda, bla bla bla bla blablabla.

den känslan att vara ensam mot 12.000 är fantastisk
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Tarasov: Och Björn Hellbergs lag, bara det! Han berättade nån gång att han kunde rabbla laguppställningen som barn om han blev väckt mitt i natten
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
puffe: ja, men jag tackar Modo för att jag som barn blev grym på att snappa upp och njuta av det positiva i att vara underdog. När farsan och jag gick och såg Modo ställa upp en köttmur på blå i Scandinavium, förlora skotten med typ 16-37, skicka Byström eller Sandström på kontring, att få ställa sig upp och jubla i ett tyst hockeytempel med 12000 på läktaren när MoDo tar ledningen till typ 2-1 och efter det höra Sveriges alla Göteborgare busvissla i Scandinavium resten av matchen: -Det är ju ren och skär njutning och hockey för mig.

Därför vill jag att Modo går upp så att vi kan få tillbaka min barndoms salighet att hålla på en underdog.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
BobbyG:
Stefan Schwarz har lirat där!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
BobbyG: You’ll Never Walk Alone
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
puffe: jag håller på sunderland vad vinner jag? :)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
M Horava:Say no more, du beskriver det på ett briljant sätt.

Det har med ens personlighet att göra tror jag, man måste få lida.

Vissa religiösa piskar sin rygg blodig, men för banalt.

Själv blev man MoDoit o för övrigt håller jag på QPR när det gäller engelsk fotboll,
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
puffe: Jag är GAISare också.. ..och vi GAISare vet att den finaste lyckan hittar man i den djupaste smärtan. Vi vet ingen annan lycka. :-)

Jag börjar snart förlika mig med att mitt andra hjärtelag Modo håller på att förankra sig i samma träsk som GAIS är i. Från att vara ett lindansarlag i min ungdom till att ha en storhetstid från den dagen då
Micke Hjelm spelade in två junisar i laget till dess att junisarna gjort karriär, kommit hem igen och startat ny karriär som GM/sportchef lett in Modo på en brant lutande väg nedför till att bli ett lindansarlag i andradivisionen. Det är fet GAISvarning på det!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Charliejfz: Som MoDoit o Rögleit(fast ni har goda år nu) också då, är man ju en stolt motgångssupporter. Folk som håller på 'storlag' kan aldrig förstå den smärta o nån gång lycka man upplever
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
puffe: Du är en riktig supporter... vi tror alltid på våra klubbar, även i motvind.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
mikenomad: det är många år sedan jag klippte banden med s.k. vänner som ringer o hånar efter en tragisk förlust, idioter som inte förstår kärleken till en klubb.

Efter katastrofen när vi åkte ur är alltid min mobil avstängd från matchstart till dagen efter

Men dom som flesar mest brukar inte kunna rabbla upp men än 2-3 spelare i lagen dom själva påstår sej hålla på.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nisse på Mon or: Du missförstår mig. Jag menar att förutom de på kontrakt ska vi försöka skriva med de jag listade. Då ser det ut såhär för att vara tydlig:

Kontrakt:
-Peters

-Dahlrot
-Mikkelsson
-Styf
-Viklund
-Wallinder

-Lindewall
-Aagard
-Sebbe O
-Sylwander


Förläng med:
-Åhström
-Tjernström
-Strömgren


Skriv om vi kan:
- Rockwood - om han visar förmåga att utvecklas i spelet utan puck.
- Harju - om han vill.
- Jellvert - kan möjligtvis få andra erbjudanden.
- Enström - om han spelar vidare


Det är 10 FW, 6 backar. => Då behöver vi 4 FW, 2 backar. Värva Oscar Pettersson som energispelare för 4:e kedjan. Sedan ren spets på övriga positioner. En 1:a center, en ytterforward till 1:a, en ytterforward till 2.a kedjan. Ren spets på backposition också.


Sen kan man ju fråga sig varför man ska behålla så stor del av truppen när det gått skit?

Delvis för att varje värvning innebär en risktagning. Säg att det är 35% chans att ett förvärv blir misslyckat. Ju fler förvärv, desto större risk. Betydligt lättare och mer framgångsrikt att utveckla sina egna spelare. Ex. kan vi utveckla Rockys defensiva spel har vi HA:s bästa andre center. Mindre risk i det än att värva helt nytt.

Men mest för att det är inte materialet det är fel på, det är kontinuiteten samt ett ytterst tveksamt tränarval i säsongsstarten . Med tanke på att 2 av HAs absolut bästa tränare är från Ö-vik så är ska vi köra på nån av dem på ett längre kontrakt, 3 år.

Sen kan man ju konstatera att vi varit väldigt skadedrabbade.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Rytter: klart detta måste redas ut, men, jag hoppas också Modo tar tag i sina riktiga problem, jag blir orolig när man ser spelet i framförallt egen zon , inte bara backar, jag gillar ju Modo.AIK lag igår var inte en stark uppställning men uppträder som ett lag.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
puffe: Men trots allt, 14 år sedan. Tänk vad tid är relativt....i vissa landsdelar står den stilla och i andra är det som att det var en annan tidsålder
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
puffe: Det kan jag. Minns det som igår, min dotter som då var 12 började gråta. Två av mina kollegor som av nån anledning är Modoiter hade den osannolikt dåliga smaken att ringa mig direkt efter. Kan säga att Foppas ord om Börje var ett hyllningstal i jämförelse med min respons
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nooky: Gozzi kan knepen, har inte hört en vettig förklaring än.Tråkigt när det blir så här, Modo fick ju nyss sitt lån nekat.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Rytter: Från aftonbladet : – Varken Solem eller Lindholm är på lån, därav kan vi låna en spelare till (utöver Cronholm), säger Gozzi.

www.brynas.se/artikel/pme6akjvr-1ekad/samuel-solem-lanas-ut-till-aik-resten-av-sasongen brynäs hemsida..

samma med Max Lindholm
orebrotribune.se/2020/10/12/orebro-hockey-lanar-ut-max-lindholm-till-aik/

och utöver Malte Setkov med som också är ett lån och nu Cronholm, så " kan dom ta in 1 till " enligt Mr Gozzi.

känns inte som många lag följer eller vet om hur detta med lån funkar.
sen att hockeyligorna tar vissa klubbar i arslet och håller hårt är ju bara ett tecken till

sen när man går igenom dessa 3 herrar på Eliteprospects m.m så står det klart och tydligt "lån" efter deras namn till just AIK
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
dempa: Hold your horses. När vi slår ut Timrå i vår så kanske det är ett annat ljud i skällan.

fast mikenomad är ett coolt namn och han kan nog leva med en repris av detta
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
mikenomad: gillar din attityd här nu, mer sansad och realistisk och inte hatisk. du har kunnat vara rätt dryg förut men när inte ens du tycker det är kul att sparka på en som redan ligger så.. :) heja Timrå!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
mikenomad:
Jag tycker man skall gå för att ha 12 spelare som klarar av allsvenskan på anfallssidan, för det är lätt att drabbas av skador i det här skedet och vår avslutning är inte helt enkel. Något kval neråt vill jag absolut inte ha.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Heyerdal:

Fast frågan är varför, de har ju redan haft 3 lån i truppen. De är ju dessutom presenterade som lån, att man nu skriver om en eller två av dessa för resten av säsongen är ju bara att lura systemet. De ska ju ändå räknas av mot lånekvoten kan man tycka.

Tycker det är värdelöst att inte ha tydlighet i reglerna.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nucky: Så länge vi är närmre slutspel än kval tittar jag bara uppåt :)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: Man kan inte annat än beundra dig, du är en sann supporterförebild.
På riktigt, inte ett uns av ironi!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
puffe: Slipper vi bara kvala så.. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nucky: MoDo?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
mikenomad: Ni tikar är bara rädd att möta oss i slutspelet ;)

Ni får en störigt enkel väg upp i år. Kan egentligen inte se nån som kommer utmana.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
KB65: Självklart siktar vi uppåt, kortare och roligare väg dit än att titta neråt.

6 poäng o lite spets in så blir våren roligare
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Heyerdal: Corrado (har jag hört någonstans) sägs vara tillbaka denna vecka, om det är jag som hört fel vet jag inte men vi får se, Viklund behöver som sagt komma igång, men en Viklund på 90% är fortfarande säkrare än en junior med 15 minuters speltid.
Ett tufft schema men samtidigt inspirerande, och vi har ju gjort fina matcher mot dom bästa lagen.
👍🏼
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Rytter: läste nyss om det o tydligen kan de låna in ytterligare en spelare
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
mikenomad: Jag tror fortfarande på MoDo. Vill att klubben ska satsa och värva tungt nu. Ser att vi kan spöa Löven och TIK varje dag.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo: Dahlroth borta fyra veckor, Corrado ingen aning o Wiklund behöver säkert tid när han dyker upp, 3 matcher kvar mot Mora, två mot Löven o Timrå är inte alls lika säker på att vi håller undan
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nucky:

Alltså är det någon som fattar reglerna, nu har AIK alltså lånat in en fjärde spelare, det blev klart nyss, dom har skrivit för hela säsongen med Max Lindholm som var på lån och hävdar att dom kommer runt det då.

Men ska detta verkligen spela någon roll, han var ju ett lån när han kom dit. Är det någon skillnad när vi lånade tidigt och förbrukade lån som sedan gick tillbaka, varav en av spelarna dessutom var en junior som inte ens hade SHL kontrakt.

Hur kan AIK låna in en fjärde spelare? Detta borde verkligen redas ut, ska det finnas någon tydlighet i reglerna borde ju AIK stoppas från att låna in en spelare till då dom redan haft 3 lån i truppen.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nucky: Precis bara massa skitsnack från honom
Har han inget konkret att komma med kan han hålla käften om han inte kan backa upp dom rykten han omger sig med och säger sig känna till.

Han är en djävla stor bluff och det hoppas jag du också nu har fattat!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: Och jag gillar din inställning men kartan är en sak och verkligheten en annan i det här fallet. Hade ni haft ett lag som var kapabelt att grisa hade jag plussat dig. Men verkligheten är att ni har ett rätt kasst lag och verkligen inget sammansvetsat grisarlag. Det känns lite sent att värva ihop ett sånt nu, den här tiden på säsongen spetsar man på sin höjd eller lagar en specifik läcka. Man bygger inte ett nytt lag. Ja om man inte är Kenttä förstås men han bygger ju inte lag utan jobbar med "levande dokument"
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Ogie Ogilthorpe: Peters, Dahlroth, Mickelsson, Styf, Wiklund och Wallinder. Aagaard, Lindewall, Olsson och Sylvander. Alla på kontrakt minst över 21/22.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
J F K:

Inte bara seriens bästa kedja utan värvningen av seriens bästa målvakt blev avgörande för att ta andraplatsen och utmana löven i finalen.

Utan denna värvning hade det varit mörkt eftersom försvarsspelet inte höll och Hanses eller Lundin var inga matchvinnare som Bartosak.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Robin Ztorken L: Sluta hacka på Offen, det är uppenbart att killen har kontakter och det är bara roligt att han delar med sig oavsett om det stämmer eller ej.
Han har heller inte sagt att någon är klar, bara att det är på gång osv.

SKRIV MER OFFEN!😎
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Heyerdal: Modo har ju tagit in Boivin, sen bör Corrado, Viklund och Dalroth vara på nära så därför kanske man struntar att bränna pengar på backar och kollar efter en center, yttern fick vi ju idag.
Med en 1a Center in så finns det inte en chans i h-vetet att vi hamnar i kval nedåt, chansen är nästan 0 redan som det är nu.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Jalapeno: Tycker inte han gjorde det spelmässigt så bra i Modo. den kanske bästa truppen, men ändå ett dåligt försvarsspel. Hade han inte haft seriens i särklassigt bästa kedja skulle vi nog varit ett mittenlag. Nej, så imponerad är jag verkligen inte
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
mikenomad: Gillar dig, men här snackar du skit. MoDo ska för i helvete grisa hela vägen i vår och försöka gå upp. Förlorare som Gavelo kan sitta hemma och hålla käften.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Ogie Ogilthorpe: blir många att lösa från kontrakt?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: Och du är nog för dum för att begripa att sista minuten köp inte komma hjälpa Modo varken sportsligt eller ekonomiskt.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nooky: Väldigt svårt att ranka tränare då trupper och budget är väldigt olika i många klubbar men tror ingen kan säga emot att det BH gjort i MoDo förra säsongen och Leksand i år är otroligt imponerande. Men jag skulle inte lägga han topp 5 då han behöver visa bra resultat under längre tid och inte bara två säsonger.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo: Som utomstående kan jag bara hålla med, ser ingen som helst poäng för Modo att äventyra ekonomin i det läge ni är i nu. Ni har inte en suck på SHL och risken att åka ur är mikroskopisk. Spela av säsongen och lägg krutet på nästa ist
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
digitalbath: Widebro stod ju i direktsändning för ett par veckor sedan o lovade förstärkningar i alla lagdelar förutom målvakt, händer ingenting vi har ett försvar som sänker oss i varje match nu gäller bara att slippa negativt kval och som det ser ut nu vinner vi aldrig mot Kik sen är risken stor vi hamnar i botten
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo: Du är nog för dum för att fatta vart vi ligger i tabellen.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Frontschwein: Offen vårt nya orakel hör vi inte så mycket ifrån just nu och tur är väl det.
Han ska jagas ur stan rullad i tjära och fjädrar!!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Randy Marsh: Det kändes för desperat bara :)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
digitalbath: Vi har varken haft en stabil trupp eller "hyfsat" tabelläge sedan våren 2020.
Även om inte du tog den värvningen på allvar så borde Toker gjort det!
Kommentera

2146055 · »