1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474572 inlägg · 4078 ämnen

Modo - AIK 28/10

1847327 · » Till forumet



Sv: Modo - AIK 28/10
Snipan: Haha detta inlägg gjorde min dag ;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Gavelo: Om det mentalt är lika påfrestande att vara MoDo-spelare som att vara MoDo-supporter, så tycker jag att det är fantastiskt att de överhuvudtaget vinner några matcher. Om vi plockar från närminnet, så kan vi se på denna säsong. Kanonstart, toppad med seger mot Leksand i en bra match och kvällstidningarna öser beröm över laget. Sedan ett blysänke ner genom tabellen och där prestationen mot Pantern skulle kunna få den mest hårdhudade supporten att få psykbryt. Igår vinst mot AIK, trots att man i början av 3:e gav bort allt initiativ. Vad som väntar oss närmast vet vi inte, men jag är förberedd på att vi har haft alla placeringar i tabellen innan serien är färdigspelad. Om det är en typisk säsong vill jag ha osagt, men den känslomässiga berg o dalbanan är symptomatisk. Det är inte vem som helst som klarar av att vara MoDo-supporter och jag kan bara uppmana alla att inkludera det i följebrevet när man söker till en position som kräver ”cojones”. Sann MoDo:it som aldrig varit intagen på psykiatriskt akutintag – det är det orubbliga beviset på mental styrka.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Mydar: Tycker känslan är genomtydlig, när Modo kan spela utan press som igår så spelar man ganska bra hockey, men så fort man hamnar i fjällräven center eller spelar mot lag där man helt felaktigt ändå målas upp som favoriter så blir det mentalt jobbigt och spelet låser sig.

Sen tycker jag kommentatorn var lite störig genom matchen, gillade att påpeka hur bra och fantastisk press AIK satte men väldigt sällan något direkt positivt åt andra hållet, tex när Hjälm strula med pucken på offensiv blå och Molin blev fri så nämnde han inget om att det var bra pressat av Molin och att sen åka sig fri utan han väljer helt enkelt att säga i sändning ”Molin gör... inte mål, MEN BRA HEMJOBB AV HJÄLM!!! , och när Alba sen avgjort matchen så väljer han helt att fokusera på att Alba minsann gör mål I fel tröja på Hovet och att han nog hellre velat spela för AIK som pappa Hjälm FÖN HAN är minsan en ikon med 7 säsonger i Solna klubben?!

Jag brukar väldigt sällan bry mig om kommentatorerna då jag förstår att det finns dåligt med resurser att skaffa objektiva talare, men igår blev det faktiskt lite pinsamt tyvärr.

Aja stark seger för Modo och även ett grattis till länskollegorna som fortsätter vinna, och ja Dahlén, vilken lirare!

Som Canucks fan så hoppas man ju få se han i klubben snart även om det är sjukt tråkigt för Timrå och hela allsvenskan den dansen det sker.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
kulltorp: börjar påminna on förra säsongen, vill minnas Alba vaknade till då det såg ut som mörkast o art juniorerna spelade bättre ett antal matcher.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Från Hörnefors: Ja fast de första 3-4 matcherna var det ju bra fart på honom. Möjligt att han har problem med skadan än? Eller så har han tappat boosten av att komma hem och fått dåligt självförtroende av att det gått dåligt och på så vis hamnat fel i allt.
Svårt å tro att Häggström fuskar med träningen när han ska "hem" å lira igen. Han bör veta vad som krävs och är ju inte känd för å vara lat direkt. Det är ju inte Dick Axelsson vi snackar om.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Robin Ztorken L:
Han stod i båset, kollade de två sista perioderna i efterhand. Hört nåt om det?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Rytter:
Nu har vi i och för sig 8 spelare borta och det kan vara en anledning att det ser lite tamt ut.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Zource:

Blir tufft i nästa omgång. IKO imponerade idag 46-10 och 6-1 mot Löven. Gäller att vi verkligen gör en till bra match men då på hemmaplan ifall vi ska ha chans på poäng.

Har ju sett Löven som ett lag som gått bra i början, men trots det är dom bara 1p före oss i tabellen.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Grattis! En kämpainsats med marginalerna på rätt sida.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Rytter: 5-0 till IKO i pp men det har sett ut som det har varit pp hela matchen.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Från Hörnefors: Häggström har ju skött sin sommarträning själv, man kan ju misstänka att den inte har sköts så bra.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Tarasov: Nu operation, sägs det??
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Robin Ztorken L:
Senaste gången var det en bristning/sträckning tror jag.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Nucky: Så här beskrevs hans skada innan första träningsmatchen.

? Häggström har fått en smäll för så kallad "gaffelsprängning" vilket är ett uttänjt ledband i foten. På ett sätt en "bra" skada, men det kan även vara en seg skada. Häggström är dock väldigt tålig för smärta så han har själv sagt att han behöver tre veckor innan han är tillbaka i träning på is. Men han kan träna fullt ut utanför isen, säger Modos medicinska ansvarige Magnus Håkansson.

Så han borde ha fått tre veckor extra sommarträning.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
S-vikaren:

21-2 i skott är ganska sjukt, vittnar om att IKO är ganska överlägsna i första.

Nu 3-0 och Löven är inne i en ganska rejäl svacka.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
S-vikaren: På tal om skador, vad händer med H Björklund?
Hörde talas om operation?
Vad kan det vara för åkomma, har hela säsongen tyckt han varit seg och orörlig.
Nu förstår man bättre...

Måste i så fall värva nytt...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Gavelo: Märkliga med Häggström att han är så galet seg på rören.
Det var väl en handledskada han hade innan premiären, så borde inte påverka så mycket.
Kändes livsfarligt när han var inne i Boxplay, stapplar mest runt..
Kommer ihåg honom som rätt ettrig och stark på skridskorna. Förhoppningsvis har vi ett sparkapital där
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Zource: Löven har många spelare skadade. 8 stycken, tyckte jag kommentatorn nämna. Men bättre än så här bör man kunna spela. Bedrövliga hittills.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Bävar inför Modos nästa match mot Oskarshamn. Dom fullständigt kör över Björklöven just nu! Tog precis ledningen med 1-0 men borde varit större ledning.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
mikenomad: Ja inte tusan var det för eran skull Modo vann...

Ska ni ligga kvar i toppen får ni fasiken lösa er egen skit.
Vi har fullt upp med att ha näsan ovan vattnet utan att behöva ha lillebror på ryggen;-)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
atomragnar: Jag tycker att det var ett stort steg framåt. Kämpa insatsen var bra och juniorerna och Alba tycker jag gör sin bästa match för i år, det är så här dom ska spela. Resten av laget kämpar bättre och slår bättre passningar än vad dom gjort dom senaste matcherna, men dom ser trötta ut. Aik har verkar vara piggare, bättre fart på benen och slår hårdare och bättre passningar än Modo. Häggström var bättre än förra matchen men ändå sämst på plan.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
atomragnar: Grattis till 3 p. Storpublik var det också.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Monno:
Tack kära länsgrannar för lyckad råtteliminering nu när de nafsade oss i hasorna 👍
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Rytter: Hedman gjorde en riktigt riktigt bra match. Smarta beslut. Såg till att hjälpa sin kompis med att placera sig rätt t.ex.
Tycker nog detta är den bästa match han gjort på flera år. Iaf sen SHL.
+2 i matchen och 24min istid. Hade kunnat få spela mer enligt mig.


Ericsson är verkligen under all kritik som back tyvärr...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Ben Perrault: Bra krigat grattis !
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Robin Ztorken L: Det är bättre men det känns dock fortfarande som vi är något nummer lägre än AIK. Men det var en rejält bra kämpa insats.. Riktig pers på slutet när Alba bestämde sig för att modofans inte skulle få behålla sina naglar.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Gavelo:

Jag tror att Häggström och Röymark kommer komma igång på riktigt runt jul, ifall detta inträffar samtidigt som juniorerna går framåt kommer vi bli jobbiga att möta.

Ser det mer som att vi har ett rejält sparkapital i dessa, tänk på att Häggström inte haft någon försäsong. Tror han kommer igång senare efter ett uppehåll där han fått matcha hårt innan och sedan vila/träna ikapp.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Ben Perrault: spelade in klacken på slutet, erikozo1 på insta
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Domsjö: men visst gör vi en bra match i dag.
Tycker det såg stabilt ut.
Fortsätt på denna väg
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Rytter: jo, hedman hade några monsterbyten. Var inne hur länge som helst och gjorde det bra
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Bästa matchen på länge, men det är oroväckande att Häggström och Röymark är så galet iskalla, 2 spelare som ska bidra med energi bidar inte med en milliampere energi?!
Carnestad är så viktig för denna unga trupp och juniorerna visar kvalitet, dock måste Modo sluta Alibidumpa puckar om man vill ha en ärlig chans att vinna matcher.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
hk:

Oj oj så skönt! Trots att vi förlorat 6 i rad har vi "bara" 3p upp till femte plats. Vi gör 60 minuter som är ok på bortaplan, inget skönspel men äntligen känns vi täta och jobbar för varandra. Härlig lördag och att vi stoppade blödningen, får se om detta var tillfälligt eller ifall vi nu kan tagga igång bättre.

En som får mycket skit är Hedman, men oj vilken match han gör, det är så här han ska spela och ge stabilitet till laget. Med all skit han får när det går dåligt ska han ha cred när det går bra också.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Gavelo: Stockholm är vårt för ikväll. Röda, vita, gröna, alltid lika sköna! :)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
hk: Ja herregud var väl en jävla tur att vi vann när det blev VM i att bomma öppet mål !
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Som jag sa innan matchen; Vi kommer enkelt ta 3 poäng idag. Synd bara att inte det blev mål i tom kasse också!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Gavelo: Grattis till tre poäng.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Rytter: Man får gratulera då! Det här ser jag som en win-win!!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Signifikativt med ett lag utan självförtroende, man vågar inte ens försöka i PP och man klarar inte av att slå in pucken i öppen kasse från 5 meter...

Jag tippade 4-5 häromdagen, men 2-3 duger det med
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Rytter: Svårt med öppet mål ibland! Alltid bra matcher mot AIK.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
J F K:

Ja defensivt och spela enkelt är det jag vill se på bortaplan, men som du säger så ska man var aggressiva och inte börja hålla för stora avstånd, men lätt hänt när man är i en svacka.

Tror vi menar ganska samma sak.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Rytter: haha vafan alba
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Rytter: men det är när man blir så passiv att man inte törs hålla i pucken och tappat skridskoåkningen för att man inte längre är aggressiva. Gärna defensivt, Men till en viss gräns.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
J F K:

Tycker personligen inte att det är något problem att spela defensivt på bortaplan när man har ledningen. Jag tror inte man räknat med att åka ner och spela gladhockey.

Inte många lag som försöker det i FC så varför ska vi göra det på bortaplan? Det är upp till hemmalaget att bjuda upp. Ser gärna att vi grisar mer och spelar defensivt på bortaplan, allt som ger oss chansen till poäng.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Gavelo: Amen på det.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Gavelo: det kan bli poäng...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
J F K: Häggström har fan inte ett rätt ikväll, helt vilsen och spelar inte ens fysiskt
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Rytter: Tolka det som du vill, men jag tror inte att man bara kan slå ifrån sig i 10 minuter mot AIK och tro att det ska hålla. Det var mycket därför de kunde göra 2-2 nyss. AIK är så mycket topplag som man gör dem till.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Rytter: det är knappast så att man vill spela så defensivt. Man är helt enkelt för stukade och blir rädda.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 28/10
Lolol:

Fega?

Vi ligger i botten och möter ett topplag på bortaplan och leder, så klart vi ska spela fegt och tråkigt. Det är så man vinner matcher!

Ger inget till att försöka ge sig in i en sluggfest med AIK när vi inte har självförtroende.

Skrev när målet kom, såg inte bilden men hade ljudet i lurarna, trodde det var AIK som gjorde det pga jublet. Verkar vara mycket modoiter på plats, grymt jobbat!
Kommentera

1847327 · »