1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478921 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Almtuna 170303

1806542 · » Till forumet


Sv: Modo - Almtuna 170303
J F K: ZZZtorken spekulerar inte, han provocerar.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Robin Ztorken L: fast jag spekulerade ju inte. Det var bara du som gjorde det...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Blake:
Gör jag med, så jag kan fortsätta skriva att ett lag per säs brukar gå:) bästa vore om två lag gick upp, ingen omöjlighet faktiskt!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
J F K: Sant. Var matcherna nu på slutet jag tänkte på då allt drog ihop sig.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
J F K: Fanns andra vi kunde förlorat också, bara löjligt att spekulera som du
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Smurfen: Det jag är jäkligt rädd för att föreningen är på väg att tappa bort många trogna säsongskorts innehavare tack vare hur det har sett ut som dom senaste åren och framförallt efter denna skit säsong.

Är själv född och uppvuxen här i Ö-vik å bor fortfarande kvar sen barnsben och har gått på Modos matcher sen drygt 40 år tillbaka som man har väl lärt känna många med ett stort Modo hjärta under dessa år

Det jag ville komma fram till är just att man hört i från många olika håll att dom känner sig mycket tveksamma till att förlänga sina kort inför nästa säsong.
Å börja föreningen att tappa många av sina trogna säsongskortare ja då är föreningen verkligen farligt ute , framförallt när det gäller den ekonomiska biten.

Tyvärr så har jag i detta läge svårt att se att dom skall lyckas knyta upp många nya istället .

Nä detta känns inte bra !!!!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Blake: vi hade kunnat vinna en del andra matcher istället. Det är bara löjligt att spekulera som Ztorken.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Himla tur att vi vann Moramatchen och fick 2p. Håller tummarna för Mora i kvalet, unnar dom att gå upp.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Robin Ztorken L: Exakt , men finns det någon ekonomi för att göra på något annat sätt tro ?

Kanske dax för styrelsen och den sportsliga biten även titta över vilken kravbild dom har mot spelarna.
Känns som att i Modo så är det alltid okej att få glida omkring på något sätt , här behövs det inte slita arsle av sig precis.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Smurfen: Hoppas att dom fattat att det inte går med ett J-20 lag, kryddat med några seniorer
Det spåret borde vara nerlagt
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Undra hur föreningen ska få tillbaka förtroendet bland oss supportrar och samarbetspartners ?

Själv är jag mycket tveksam att köpa ett ståplatskort nästa säsong å framförallt nu när dom höjt ståplatskortet .
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: Sand-wedge?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter:
Kan man kolla på dem via nätet?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno:

En back som får lämna sin klubb. Kanske kan vi få någon av krogarna i övik att sponsra denna värvning.

www.eliteprospects.com/player.php?player=7401
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: Med tanke på hur dålig koll man hade på HA så var det svårt att tippa.
Men jag hade nog tippat att vi skulle få en tung start för att sen växa in i det mer och mer.
Så blev det inte riktigt.
Men hade nog trott vi skulle klara topp 8 iaf. Sen hade man väl förhoppning mer än tro om att vi skulle ha en chans att gå upp.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: En match där Mora kunde varit i ledningen med 10-0 efter två perioder
Där tog vi två :-)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: sluta vara en sån jävla pessimist,se fram emot våren och lite härliga spelar rykten istället.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
modomille:

Hade inte förväntat mig att vi skulle gå upp, men jag hade inte heller förväntat mig att vi skulle vara 2p från att kvala nedåt heller.

Låt oss nu sikta på kontinuitet, få in en tränare och låt nu denna få stanna och ge honom tid att bygga upp något.

Nu börjar en rolig tid på året när man kan se hockey som neutral och njuta av sm-slutspel och kvalspel samt silly season.

Nu är det bara att lära av detta och ta nya tag till nästa år.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Innan säsongen tippade jag Modo som 9:a, kanske lite för att dämpa besvikelsen men Modo slutar alltså 12:a och är 1 poäng från negativt kval
och känslan är att man inte lärt sig ett skvatt efter degraderingen.

Jag sticker ut hakan och säger redan nu att nästa säsong blir en stor besvikelse, Modo missar slutspel och slutar på plats 9!

Hedman förlänger med 3+1 år för gammal vänskapsskull
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: Vad hade du förväntat dig?bara för att man heter Modo så kan man inte bara komma in i en ny liga och vinna. Nästan ett helt nytt lag ställde vi på isen. Nej Modo fans har verkligen för stora förväntningar,inklusive mig innan säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: Vändningen var ett mirakel :-)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno:

Jaha då var säsongen 16/17 över. Det var verkligen inte detta man trodde inför säsongen. En säsong med som varit rejält strulig och där vi aldrig fick ordning på nått.

Vi kom aldrig in i detta efter inledningen som chockade oss, vi fick börja med panik och jaga. Sedan gick rutinerade spelare som Edblom, Enström och Ritchie sönder. Till nästa säsong hoppas jag man förstår serien bättre och går in med rätt inställning från start och förstår vad som krävs i denna serie.

Det enda glädjeämnet är vår fantastiska publik. Att ha ett snitt på 4000 när hela förra säsongen gick emot och efter vi åkt ut är inte annat än glädjande. Bara jämföra med lillebror som har ett snitt 1000 personer under trots att dom för första säsongen på länge varit ett topplag som bjudit på bra hockey och haft fantastiskt underhållande spelare.

Därför tycker jag vårt snitt är imponerande och hoppas att alla som har säsongskort orkar att förnya ett år till.

Nu tar vi nya tag mot nästa säsong och ser fram emot en silly season som får oss att drömma om SHL igen.

Sedan hoppas jag alla passar på att kolla på våra J-lag, skapligt intressant trupp J20 kan ställa upp med. Vi får försöka heja fram dom till ett SM-guld istället.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: En sketen poäng ifrån kval till ettan, den som är nöjd med den är säsongen måste ju vara sjuk.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: Inget att vara sur eller besviken över att vi förlorade idag,var glad att säsongen har slutat. Silly season nudå!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: Ja vad ska man säga, över en månad sedan Modo tog en 3 poängare, man gör en riktigt usel säsong och avslutar på kanske sämsta tänkbara sätt.
Tråkigt
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Eller: Den där vändningen mot Mora var rätt viktig kan man säga...

Helt otroligt vad värdelöst vi avslutade säsongen. Horribelt.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: tror Hanses har släpp in fler än Bjurö idag ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Webmaster: Löven har verkligen allt spel. Men kommer inte in till emd de vassa chanserna.
Tänkte jag skriva innan dom gjorde 2-1 nu...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Almtuna IS - MODO Hockey 3-1
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Eller: Hanses har varit riktigt bra med båsdörren också
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: ingen är bra i Modo idag, minst dålig är Bjurö.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Det enda positiva med denna match är att det blir jättetydlig att ingen spelare i Modo skulle vara redo för SHL förutom Jordan
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: Ähh då kvällens match inte gäller något så blir det svårt att döma efter den.
På denna nivå räcker det att du har i huvudet att matchen är betydelselös för att du ska vara chanslös.

Betydligt roligare att se Löven-VIK! Nu är det PP för Löven! Kom igen nu!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Robin Ztorken L: Som Modo uppträder nu så hade vi definitivt ramlat ur AS i ett kval, känns sjukt att säga men detta lag och denna förening är numera som ett dåligt skämt
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo:
Kommentaren var mer en ursäkt för jag inte kolla.... spelarna antar jag börjar försäsongsträningen kl 8 imorrn! 6h träning per dag fram till midsommar....
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Sven Tuta: Ser ju ut som att vissa spelar med golfklubbor faktiskt så det kan ha ett samband
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: Har en kompis som tittade in bussen inför matchen ikväll, och han såg ett gäng med golfväskor. Vet inte om det har något med matchen att göra......
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: Vi ska nog vara glada att vi slapp kvalet för jag tror att Modo skulle legat riktigt dåligt till mot ett div1 lag!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: Löven pressar på ordentligt nu och spelar bra. Men Västerås har vekligen 5 spelare på plan som kastar sig med huvudet först för att täcka puck.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: Det är nog modoledningen som sköter 60m häck tävlingen.
Ingen ordning på någonting där.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
eltifoso:

Ja dom har gjort det bra som får ihop det år efter åt, bara kolla på vilka dom tappade inför denna säsong, och ändå får dom ihop spelet och skapar nya poängkungar. Detta är faktiskt imponerande.

Du vet inte vilka spelare? Är det till SHL eller?

Skulle gissa på Persson, Ejdsell, Lavoie bland forwards och sedan Larsson och Lennström bland backar och sedan Engelage som målis som är de som är närmast att lämna.

Vore lite coolt ifall något SHL lag köper in hela kedjan med Persson, Ejdsell och Lavoie. Dom är ju iaf samspelta och lär fungera i SHL också.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Almtuna IS - MODO Hockey 3-0
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: Har hört att sex spelare är klara att lämna Bofors, men det är dom vana vid ...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gusse: Man mår lite smådåligt när man ser uppträdandet, detta bevisar ju bara att det aldrig har funnits något krigarhjärta i dehär laget om man inte kan spela för hedern och klubbmärket trots att tabellen är klar.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gusse: 21 mål kvar nu
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: Nu ska Sanna Kallur springa sin sista tävling någonsin! Finalen på 60m på 12an nu! (Lite hockeyrelaterat ändå)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Confusius Vilken tur vi har haft Hansen i målet innan!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno:

Ja verkligen, vill ha löven kvar. Det är ju deras fans och våra som klarar att fylla en arena.

Timrå derbyna har varit en besvikelse i jämförelse.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Confusius: Han säger verkligen Timrå hela hela tiden. Sitter han och kollar på den matchen samtidigt eller?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: Nä vi slår nytt rekord varje säsong, när har vi nått botten tro?
Kommentera

1806542 · »