1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478908 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Almtuna 17/1

1863931 · » Till forumet


Sv: Modo - Almtuna 17/1
Tarasov:
Skottkartan blir man inte så pepp av....
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Snipan:
Känns som att min Semerbojkott kom ganska lägligt:).....
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Millennium: Framförallt, så tror jag att 50/50 gynnar det laget som vill mest. Oskarshamn borta den 16/12 var väl senast som MoDo var det lag som ville mest.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
J F K: Jag hatar när det är 50/50 i hockey. Det gynnar lagen med ett bättre självförtroende, dvs lagen som kommer från en positiv trend i ettan. Samtidigt känns det osannolikt att ett lag som Karlskoga ska åka ur, fast vem trodde att Västerås skulle åka ur senast?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Trodde modo hade blivit lite bättre i år men ack så fel jag hade. Samma veva igen 😔
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Millennium: gör man någonting med tränarna måste Styf åka också. Det ser inte bra ut om han varit med på två sjunkande skepp.

Gällande Västerås och SSK skulle jag säga att Västerås hade det klart bättre laget på papperet, men att de sket ned sig. Så en spekulation kring hur ett negativt kval skulle sluta görs bäst med en tärning. 1 eller 2 och vi är kvar typ. Då gäller ingen logik.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Sven Tuta: Gröten är inte bara bränd. Brandlarmet har gått, men ingen har vaknat av signalen.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
J F K: För att gröten inte ska bränna vid måste den omröras, vad jag menar, gör någonting. Modo kan inte bara sitta med armarna i kors. Agera, bänka, värva, låt någon vara trunkbärare, köra ismaskinen, rör om i grytan, gröten är ganska bränd nu.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Titeln till denna låt passar verkligen dagens Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Sven Tuta: fast vad hjälper det att värva om den som kommer också uppträder slarvigt och oinspirerat? Med en dåres envishet hävdar jag att vi har tillräckligt bra spelare för att klara detta. Med marginal.

Vad vi i sådana fall måste göra är att få dem att prestera tillsammans. Visst kanske Eriksson ska bänkas och visst kan man hitta någon som höjer sin position något, men om hela djävla laget spelar på en nivå långt under din kompetens är felet något annat.

Varför har jag känslan av att om Eriksson hamnat i
Organisation som Skellefteås skulle det tagit max fem matcher innan han spelat med noggrannhet. Varit först in i dueller och dessutom varit en ganska bra back på allsvensk nivå.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
J F K: Som du var inne på trodde jag också inför säsongen att årets Modo inte skulle stå för hisnande anfallspel, men en trygg defensiv och ett gäng som alltid ger 100 procent. Det har tidigare varit Säckens signum.
Börjar tro att han inte har spelarnas förtroende längre, eller att spelarna inte längre tror på sitt lag. Glädjen som verkade finnas i laget i början av säsongen är helt borta. Istället verkar man fullständigt likgiltiga och uttråkade.
Nåt är iaf jävligt fel. Maken till slätstrukna figurer har jag fan aldrig skådat. Tragiskt.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Tidigare så kändes det bra att det var så många poäng kvar att spela om. Det gav mig förhoppningar om att Modo kan sluta i toppen ändå. Nu är det tvärtom. Nu önskar jag att det bara var 1-2 omgångar kvar. Bara få skiten avklarad.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
hk: Man kan ju faktiskt tycka att OM laget spelar en svag hockey så borde man iaf kunna visa någon form av vilja, men även det verkar vara lite för mycket begärt!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Robin Ztorken L: När man håller på Modo, får man uppleva nya orter.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Sven Tuta: Tänk dig en serie där Modo skulle möta Ö-vik. Jag menar, går det ens att ta på allvar? Just nu är det ju inte omöjligt lixom...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Sven Tuta: Snart på en uterink nära dig....
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
J F K: Håller med, kan inte vara lätt att vara en tränare när laget är så viljelöst. Jag väntar bara att han ska kasta in handduken.
Konstig intervju med VD när han säger att laget inte behöver värva. Glad över att hålla budget, t o m över. Men, fortsätter det så här så kommer Modo vara den rikaste Div 1 klubben nästa år.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
wolper: Som det ser ut idag, inte en chans!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
wolper: Nej! Kolla bara hur lätt Västerås åkte ur förra kvalet, och att Södertälje klarade sig kvar var bara en slump. Lag som Huddinge, Kristianstad, Kallinge etc... De skulle säkert forechecka sönder Modo...

Piteå och Västerås ser jag som outsiders, tror inte de räcker till dock.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Robin Ztorken L: klarar vi ett kval neråt?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
wolper: Händer inget drastiskt nu så är det där vi kommer hamna, tro mig.
Det är nämligen inte bättre.
Är det någon kanal som sänder våra matcher där?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Monno: Undrar om inte problemet är att säcken inte brinner längre? Lite som nät Bäckman efter 99 var en skugga av sitt entusiastiska jag. Kanske har Säcken helt enkelt inte det driv han haft i alla är. Gjorde förra säsongen på sidan av att han blev lite fat and happy?

Har inte han drivet kan han inte lura truppen. Jag börjar seriöst undra.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Var jävligt nära att få rätt i mitt resultattips. Tippade ju 5-2 till Almtuna.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Millennium: Du har säkert rätt. Tack för de uppmuntrande orden..
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
J F K: Ja jo tog inte upp årets lag. Men ja Molin är väl bästa centern vi haft på länge.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Modo är fan bra tragiska. man blir fan nervös för kval neråt..
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Rytter: Jo, visst finns det chans. Topplagen från allsvenskan har bättre självförtroende än bottenlagen i SHL. Det är värre att kvala ner mot ettan. Finns flera lag där som är minst lika bra som Västerås...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Millennium:

Det vi när vi mötte leksand också. Det trodde leksand också mot malmö och mora. Så klart det finns chans.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Rytter: Jag tror att bottenlagen i SHL håller för hög klass..
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
hk: Jamen då så då har han ju rätt och dra på sig en 2+2. Kämpa spela aggressivt men ändå kontrollera kakhålet tkr jag man ska begära av s.k yrkesmän!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Millennium:

Klar timrå har chansen. Bra defensiv och målis samt offensiv spets. Tror dom har en chans mot t.ex khk.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
kulltorp: Varken Modo eller Timrå kommer ha en chans att gå upp i SHL ändå, så det spelar inte så stor roll. Huvudsaken är att Modo slipper negativt kval. I slutändan kommer ni Timråiter inte vara så glada, då ni kommer bli kvar i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Domsjö: Björklund kämpar i alla fall. Hanses ser less ut, välkommen tillbaka...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Domsjö: Hur många matcher på slutet har inte Modo tagit en idiotutvisning i slutminuterna
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Monno: Okej jag omformulerar mig då, vi har haft minst sagt defensivt svaga centrar!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Monno: Molin är bra på den här nivån.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Millennium: Bedrövlig hockey där det ena misstaget är grövre än det föregående. Henrik Björklund kan ju ta och hålla käft när han åker ut och påskina en viss professionalitet i sin framtoning.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Robin Ztorken L: Tror ni tar en seger borta mot Timrå, sen vänder det.
Det är inte många poäng för att vara med uppåt
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Confusius: Offensiva centrar? Vilka centrar har vi haft som varit duktig offensivt? Förutom Filppula?

Vi har haft för svaga centrar. För dåliga. Inte att dom bara kunnat spela offensiv.

Matchen jag ser just nu är det inte spelartyperna som är problemet. Utan det faktum att man är helt jävla passiva. Man är så sjukt avvaktande så man tror att dom väntar på tandfén.
Björklund förbannad. Ja det är väl sunt det iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Lolol: Säger det igen nu, byt tränarstaben!
Har det gått 35 omgångar och inget blivit bättre än i fjol, då är det dags!
Vi dalade djupt förra säsongen o är på väg mot samma djup nu

Vill man inte röra truppen, så ut med tränarna, för detta har havererat totalt!
Det är faktiskt tragiskt att åskåda.

När något är trasig o har gått sönder, då brukar man försöka laga det, det är vad vi måste nu!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Confusius: Man slår på datorn och ser att allt är som vanligt... 5 poäng kvar till kval. Vi ses i Niphallen nästa vinter!
Kommentera


Sv: Modo - Almtuna 17/1
Heyerdal: Något har varit fel i 10 år nu, det handlar om felrekryteringar! Vi har dessa 10 år satsat på offensiva backar och centrar, det är det vi ser resultatet av nu!

Det blir negativt kval om vi inte införskaffar oss ett par backar I GÅR, och möjligtvis en tvåvägscenter!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Confusius: herregud
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
RÖR PÅ ER!!! NI STÅR JU HELT STILL! VARFÖR GÖR SÄCKEN INGET?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Heyerdal: Ja herregud det är ju klasskillnad,
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
J F K: Då får vi inte ta en enda utvisning till resten av säsongen så är saken biff!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Domsjö: o där ger jag upp orkar inte se ett så håglöst Modo nåt är fel nånstans
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Almtuna IS - MODO Hockey 4-2
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
J F K:

Ridå ner. Snyggt av Milton.
Kommentera

1863931 · »