1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478936 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Almtuna 2020-10-10

2087641 · » Till forumet


Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Tom Topp: Att man inte har nåt bättre för sig än att gå in en gammal matchtråd enbart för att lämna en dryg kommentar om Modo....
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Spock: Topp 6 alltså! Ja då har jag bara en sak att säga- Kämpa Modo! 💪
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
atomragnar:
Tom Topp:
Dundee :

Gubbar! Det är topp-10 som gäller för att nå slutspelet. Topp-6 om man vill slippa play-in.
En åttondeplats är alltså inget att sträva efter.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Monno:
Enligt Widebro så var det en fördel här för de allsvensk klubbarna då man kunnat täcka en del av sina lönekostnader med hjälp av permitteringar
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
hanzon: En skillnad är ju att många spelare i HA har "vanliga" knegarlöner.
Än om ersättningen går upp för varje år.
Men i SHL är det väl inte nån etablerad spelare som ligger under 100k i månaden?
Lättare att avstå den där bonusen då än om man tjänar 25-30k.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Rytter: Han är lika valpig som Norlinder när denne kom fram, men Norlinder räddades nog av att spela med en väldigt bra Toby Orr första året.
Det är ingen tvekan om att Wallinder har en fantastiskt fin hockeyframtid.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Robin Ztorken L:

Ja han är ljusglimten dessa två matcher. Har samma lugn som Norlinder och kreativitet, det som är skillnad till Wallinders fördel är att han är mycket bättre i defensiven jämfört med Norlinder när han kom upp, Norlinder har dock mycket bättre skott.

Uppåkning från egen zon igår var en fröjd att se. Dock så var det en situation när det haglade slag mot honom när han hade pucken vid vår blå linje, sedan när han gick över offensiv blå kom nästa skur med slag. Trodde att det var detta man ville ha bort för att främja offensiven, men man friar för att sedan ta en väldigt billig på oss när vi jagar kvittering. Stör mig på att det ska vara så jävla svårt att hålla nivån, man hör ju för fan slagen genom ljudet på tv:n, så domarna borde ha det lättare nu utan publik när även hörseln kan komplementera det dom ser.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Djuunaz: Wallinder är vår nya Norlinder, utan tvekan och han ska spela mycket!!!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Heyerdal:
Ja det är inget märkvärdigt, de kan gå ner till 40-45 per månad så säkrar de klubbarna överlevnad.... innan dess inte en krona stöd.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
hanzon: i DIFs fall handlar det om bonusarna utöver grundlönen, speltid, pass, poäng o var de hamnar i tabellen, handlar om 2:upp till 5 milj, Axelsson kostar ensam som 6-7 allsvenska spelare...
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Rytter: Ser att Djurgården och Leksand sänker lönerna för spelarna, kanske att även hockeyallsvenskan gör likadant?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Rytter:
Enligt honom själv så var inga SHL-klubbar direkt intresserade i våras. Nu iom lönesänkningar och annat så känns det som det är mer aktuellt. Snart behöver bara betala för ytterligare 6 månader om vi vill ha in spelare. Tror jag slår till med ett säsongskort så Modo kan köpa 😉🥳
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Lite tankar från igår:

Varför särar man på fjärde kedjan då den sett hyfsat ut och fyllt sin uppgift, sylwander passar perfekt i en sån kedja och Olhaver är den spelare med mer poäng potenial. Tycker även Olhaver ska vara kvar framför mål i PP över sylwander.

Peters var stabil, även så Mikkelson tycker han visar att han är en ledare på isen.

Dalhroth hade jag högre förväntningar på och tycker han spelar nonchalant. Hedberg ser också slarvig ut i passningsspelet tyvärr. Wallinder bör kunna ta en plats bland back paren även om han fick spela mycket igår som extra.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
hanzon:

Lär ju finnas shl klubbar som är sugna också. Men visst tar vi emot honom med öppna armar.

Men som läget är nu tycker jag man ska kolla på billiga lån först och främst om man ska förstärka, viktigt att ta hand om ekonomin ifall det blir en lång period utan publik.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
hockey_21: Han är alltid välkommen tillbaka
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
hockey_21: Nä, att bli ett SHL-lag💪
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Frontschwein: Ser hellre att vi lånar in spets. Sen om ekonomin tillåter kan vi köpa spets i januari. Ekonomin är det allra viktigaste denna säsong.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K: köp minst två spets. Vad fan har glader missat när vi tappat karla och tamby. Hedberg är en breddvärvning i klass med hellström
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Karla med en tung start i Finland, iallafall poängenmässigt. Kan man börja hoppas?

www.eliteprospects.com/player/20063/patrik-karlkvist
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
hockey_21: Kanske denna låt passar här

www.youtube.com/watch?v=pfRdur8GLBM
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Sven Tuta:Exakt😁. Tror ove har blivit constanza eller hur fan det stavas.😂
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
hockey_21: Har du lånat den av Icing-Ove😁
Vart har han tagit vägen, saknar rapporterna från andra sidan dygndiket.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Vi kommer 7a i serien, jag har kollat in i min spåkula. Men när serien är slut och det roliga börjar, då kommer grishockeyn. Sylle, Hägga, Corrado, Dahlrot, Mikkelson, Olhaver, Peters kommer att trivas när det grisas till.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Hur många förlustmatcher klarar Glader av innan han ser sig tvungen att agera?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Robin Ztorken L: Det tar nog ett tag att komma in i perkelehockeyn, ca 8 omgångar tippar jag på.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
jonsson:
Kollade precis kring 10-12 plats...
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Kan inte nån hoppa fram tio omg och se vart vi ligger då:)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K: då hade vi 5 poäng efter 3 matcher, även om nästa match är en 's.k' sexpoängsmatch ger seger endast 3 poäng, eller?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Bad_Brett:
Tycker att han i 5 mot 5 är bra, tar beslut ser spelet. Men har ingen spetsegenskap som gör att han kan samla poäng i PP. Att han är 2 center i årets lag gör att resultaten hittills kanske inte är så förvånande, då de flesta andra lag är relativt sett starkare än förra året.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Costanza: du menar alla modoiter utom JFK?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
jonsson: Jag undrar vad som hänt inom laget egentligen.
Tyckte vi började med två fantastiskt bra träningsmatcher mot Luleå och skellefteå. därefter har allt bara rasat rakt ner i källaren med helt urusla insatser.

De två absolut sämsta är våra inledande seriematcher som dessutom spelats hemma???
Vi har, i princip, inte lyckats skapa en enda riktig målchans på sex perioder och då har väl inte motståndet varit det allra mest skrämmande.
Inte direkt några topptippade lag, om man säger så men vi har varit helt neutraliserad och utspelade.
Intressanta kommande matcher nu...
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Bad_Brett: Vet inte om jag sett någon beskriva honom som playmaker, däremot en stark center med fantastisk inställning för 2/3.
Gjorde ändå 25 poäng ifjol, har dessutom höjt sin produktion för varje år.
Med rätt spelare runt sig tror jag säkert han kan producera upp mot 35 poäng.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Lyssnade på Sylwander, känns som att vi är för bekväma i situationer, att få nått skitmål kan göra mycket.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Nisse på Mon or: Kan på allvar vara det dummaste jag läst!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Costanza: Jag har hört denna kommentar i två år nu, om hur mycket hockey Jellvert har i sig och att han snart kommer explodera poängmässigt, men jag måste erkänna att jag inte riktigt ser det.

Jag ser en smart center som framförallt har en fantastisk inställning. Jag ser däremot inte en playmaker eller sniper som kommer leda vår offensiv bara han får chansen. Tycker han är perfekt för en tredjekedja och är en sådan där spelare som vid eventuellt SHL-avancemang skulle kunna följa med upp och fortsätta spela i en tredjekedja.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Domsjö:

Hägglund vill väl att Modo ska kicka Ville så han slipper skämma ut sig när han ska intervjua på engelska.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Rytter: Så länge domarna inte är sämre än vad lagen presterar på isen ska man nog inte klaga för mycket.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Nisse på Mon or: En MoDoit bör aldrig jämföra sig med en Timråit. Vi måste fortsätta och försöka vara ödmjuka här uppe i Ö-vik. Är man stor måste man vara snäll.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K: du menar att tre av Lundeström, Boqvist, Hartmann, Lööke, Lundin och Dahlén inte skulle platsa i MoDo ? Var skulle S. Ohlsson in i TIK? I 4e?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Domsjö: Lyssnade på Nieminen nu. Gillar att killen ler avslappnat och är glad när han pratar. Han har varit med förr. Det känns ändå som att vi kommer att tugga ikapp. Jellvert tror jag har mycket mer offensiv i sig, så den killen förtjänar sin plats högre upp.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
hanzon: Jag undrar vad Hägglund tyckte bitvis ifjol med ett inoljat system som ibland bjöd på både vansinnesdåd och genialitet?
Man kan ju tycka att även en "räv" som Hägglund borde se saker lite nyanserat. Björn var bra men likväl såg det riktigt illa ut periodvis ifjol trots att han hade ett år på kontot.
Av det jag sett är jag fortsättningsvis hoppfull.
Ja det ser trubbigt ut bitvis men man ser ju en del fina intentioner också. Största positiva intrycket såhär långt är att laget kan på sikt bli lite av ett gnuggargäng där laget maler ner motståndet.
Det negativa? Samspeltheten har inte satt sig samt effektiviteten. Där får man nog ge det lite tid.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Tarasov:

Eller klösas som Crandall.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
gizzo: Samtidigt har vi fans som heter atomragnar och en spelare som är känd som Hägga, mannen som avgör matcher i femte...
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Monno:
La märke till samma och trevligt med sportslighet. Han kunde ju börjat bitas😂🥳
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
atomragnar: ja absolut men det är naivt att tro att man kan värva in spets till slutspelet och tro att looser-mentaliteten ska vara som bortblåst.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
atomragnar: På tal om spelare vi kommer kunna värva när dom andra lagen konkar.

Gillar verkligen personligheten Belov. Synd han åkte tillbaka men det säger också lite om hur fantastisk han verkar vara.
Idag när Jeölvert blev inknuffad i deras målvakt. Gick Belov dick och dängde honom? Nä han såg situationen och känner ju Jellvert. Så han hjälpte honom upp och klappade om han som att "det är ok upp med dig".

Bevisar att man kan vara stor och tuff utan att vara en idiot.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
mikenomad: Vi saknar dig här. Skriv lite mer.....
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Tarasov: Ja, Mikkelson känns stabil.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Tarasov: MoDo på tionde plats och sista slutspelsplats låter rätt sexigt. Sen lyfter den store draken i all den där motvinden.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
atomragnar: Spot on
Låst ämne

2087641 · »