1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479860 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Almtuna 2021-12-15

2267380 · » Till forumet


Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Rytter: Vilken spelare har inte en MoDo-klausul? Är inte det standard nowadays?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove:

Hörde att Kaut har en Modo-klausul och ansluter i Januari.

Även Zykov hörde av sig till Hinken, han ville spela matcherna i dubbelderbyt gratis och köra över Hutchings igen och sedan måla.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove: Skadefri Corrado hade ju varit mumma men Holland är ju förjävla dålig. Usel karaktär också.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove:
Jo det tycker jag, vet inte om jag tänker storlek nödvändigtvis men något form av spetsegenskap hos de som kommer in. Ser gärna två forwards till om inte 3 då säsongen är lång. Tycker offensiven fungerar bra så visst får vi en naturlig målskytt så kör men gärna spelare som vi kan bygga vidare på.

Kollat runt lite ang vilka som inte får så mkt speltid och vi har

Niederbach
J Olofsson
Albin Eriksson i Finland
Tim Söderlund som varit i ECHL

Tror alla ovan skulle göra det bra hos oss lite osäker på A Eriksson men Gradin har säkert järnkoll. Sanny nämnde även Carl J i FBK som ett alternativ. Tror Tim S skulle passa in i vårt system riktigt bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove: Gärna nån stor rejäl back. Vi behöver ett par spelare som tar tag i grejerna när vi dippar som mest. Sedan vore det önskvärt med några snipers från Tjeckien/Slovakien och eller Finland. Alltid gångbara nationer för MoDo
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
KarateKing700: Kollat på matchen nu igen. MoDo är verkligen bra. Jag var lite dimmig efter tre groggar. Ni kanske inte håller med, men borde vi inte satsa lite extra nu och chansa för att gå upp? Skulle vilja ha in lite storlek i laget. Kanske kommer enligt plan när januarifönstret öppnar. Paketlösning med polarna Corrado och Holland?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
KB65: När han spelar enkelt är han ganska stabil. Tycker för övrigt att de festa backarna har förmåga att kunna ge bort pucken i totalt onödiga lägen. Tur vi har seriens bästa målvaktspar
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
KB65: Jag tycker han i nuläget går efter Norén alla dagar i veckan dvs. strykt när Folin kommer tillbaka.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
KarateKing700: Tycker han är bra i de här tajta matcherna. Gjorde väl inga misstag mot HV71.

Men ska vi in med någon ny så är det ju han som får flytta på sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
KarateKing700:
Beror på vem som låter 😀
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Det va värst vad alla är överens om att Dahlroth är utbytbar helt plötsligt, själv fick man bära dumstrut för nån vecka sen när man tyckte han va lagets sämsta back och inte tillförde nåt.
Oj vad det kan ändras snabbt.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: ÖÖÖHH! ÄH! ÖH!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Heyerdal: Har dock troligen en MoDo-klausul(annars får han betala soppan för att Timander hämtade han. . Om ett dygn har Wolper piskat upp stämningen inför match och vid 21.30 typ kokar det av känslor härinne. Ganska kul med hockey. Ska domarna ha avgjort allt, har Dahlrot drällt med pucken? Jävla kul med MoDo i topp plus en Karlin i båset. Då är vi med i alla matcher
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
hk: o Karlqvist förlängt med Oskarshamn
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Tarasov: Tror att Olofsson behöver en riktig omstart som sagt, framförallt komma ur sin bekvämlighet. Tycker inte han gör det hårda jobbet och går in 100 procent i närkampsspelet om puck etc. Kanske kan Karlin jaga igång honom, allt ligger trots allt i slutändan hos Olofsson och vad han vill med sin karriär.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Clay.2:
Ja Olofsson hade jag gärna tagit och ser det inte som helt otänkbart att han hamnar här.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Filiphm: Ni kan få Bohm och behålla Dahlroth?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Filiphm: Du menar ”blockeraren” med indian passen , inget att ha för vi har haft honom en gång i tiden det räcker .
Köp ut Olofsson istället han har potentialen att bli nått när han blir stor .
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Filiphm: Hade hoppats att jag aldrig skulle behöva se Norlinder i en Frölunda tröja igen.
Fy fan.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Sputnik:
Ni är inte sugna på att byta dalroth mot Carlsson?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
J F K: Jo nog har man ställt in sig på kval. För mig så krävs det smärre under att Timrå skall undvika negativt kval. Men hoppas Åberg kan komma in och vara en injektion likt Timashow varit i Brynäs, skulle Nubben dessutom landa nån mer center och back inom snar framtid så kanske det finns en liten chans att klättra uppåt. 🙏
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove: Vi ligger etta idag med, men ska precis maila Text-TV och be dom stava MoDo korrekt! Leder man serien ska givetvis namnet vara korrekt.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
KB65: Har ont i huvudet idag. Måste bero på Karlins taktik igår.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Sputnik:

Låter som han skulle kunna ha haft en hjärnskakning. Ingen ide att stressa honom tillbaka då och riskera något.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
J F K: Matchen mot Malmö till veckan känns viktig. Vinner Timrå så fortsätter det vara ganska öppet om plats 13.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Sputnik: Rent krasst är det väl i första hand för kvalet som Åberg behövs. Det låter kallt, men det ska nog oerhört mycket till för att DIF eller Timrå ska kunna ta sig över strecket. Visst, Timrå sprattlade till och vann några matcher, men det räcker inte om inte MIF, LHC eller Brynäs inte klappar ihop om man ser till hur mycket man måste höja sitt poängsnitt.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
jonsson: Nubben svarade såhär kring läget

Känns det inte riskfyllt att plocka in en spelare som du vet dras med skadeproblem?

– Han har inga skadeproblem så. Det är något som vi vet läker. Det är ingen fara så. Det hade varit värre om det varit en skada man inte vet hur det blir med. Vi har väl fem, sex, sju sådana här varje säsong, så det är ingen överraskning för mig.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Sputnik:

Fel tråd egentligen men det här med Pontus Åberg, säkert en bra spelare men hur pass skadad är han?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Rytter: Slutspel och hockey går hand i hand i min värld.

Sen får man ha i åtanke att den ekonomiska klyftan mellan SHL och HA har blivit enormt mycket större sen vi hade en kvalserie senast och den kommer fortsätta öka också. MoDo och några andra klubbar pushade väl ganska hårt för nuvarande system just på grund av detta.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Rytter: Så länge matchserier är jämna är det optimalt, men gällande SHL gick väl väldigt få serier särskilt länge i kvartsfinalerna. Om Örebro vinner i fyra raka mot BK Åsnebrottare, så blir det väldigt länge till nästa serier börjar och man som supporter tappar ltie av den spänning som byggts upp. Det blir bara väntan...

Så jag hoppas att alla serier (utom kanske MoDos) går långt i vår så man får bänka sig varje kväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Charliejfz:

Serier är roliga, men jag gillar matchserier bättre. Det är något speciellt hur känslorna byggs upp under 7 matcher mot samma lag som möter varandra kväll in och kväll ut.

Sedan är nackdelarna att serierna kan vara avgjorda tidigt och då spelar det sista matcherna ingen roll, när man möter lagen kan få viss betydelse i en serie.

Tycker en matchserie är mest rättvist.

Som exempel slår jag ju hellre löven eller hv i bäst av sju och går upp till SHL än att spela 1-1 mot dem i en serie och andra lag gör att vi går upp till SHL istället för löven eller hv.

Slutspelet i HA ska vara kvar, det är betydligt bättre för klubbarna rent ekonomiskt än tidigare upplägg med en serie och sedan finaler.

Det jag tycker man bör jobba för är att öppna ytterligare en plats mot SHL, men det kommer nog aldrig hända.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Charliejfz:
Isf skulle man alltså spelat färdigt om man kommer trea i ha?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Rytter: eller inför man åter en kvalserie som innefattar lag 1 och 2 i allsvenskan samt lag 13 och 14 i SHL. Alla fyra lagen möter varandra två gånger och de två bästa lagen i tabellen spelar SHL.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
J F K:

Gillar detta upplägg med slutspelsträd och vinnaren får en plats i SHL.

Dock vore det bästa om två platser fans tillgängliga, en garanterad och en där man måste slå ut ett SHL lag.

-SHL lagen spelar bäst av 7 matcher, förloraren åker rakt ut, vinnaren ställs mot det lag i HA som förlorar finalen i en serie bäst av 7.

-Vinnaren i HA final rakt upp, förloraren får en andra chans genom att slå ut ett SHL lag i bäst av 7 matcher.

Då kan man få upp två lag till SHL förutsatt att kvalitén på finallagen är hög nog.

Men detta kommer SHL aldrig våga införa.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
J F K: Håller med dig här, Kvalserien var det bästa upplägget så sett att det ändå var 4 lag från Allsvenskan som fick tampas med SHL lagen. Nackdelen som du säger att det kunde vara betydelselösa sista omgångar ifall det var avgjort tidigt.

Spänningen att få se SHL mot HA saknar man ju som sagt.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Tarasov: Jag gillade den gamla kvalserien väldigt mycket, framförallt när elitserielagen var med. Dock hade den nackdelen att flera avgörande matcher som spelades i slutet av serien kunde spelas med ett lag som redan var avsågat.
Nackdelen med nuvarande är att färre allsvenska lag går upp än när man mötte SHL-lag, men det kanske man får köpa.

Det jag inte gillar är alltså att inga matcher spelas mot SHL-lag. Dels för det roliga med en underdog, men också för att det är mer ovissa historier. Ifjol kändes ett par serier avgjorda ganska tidigt, men sedan fanns ju andra som den med Löven där de gavs en andra chans i och med att Juel gick sönder.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Axle San:
Ja det var det bästa allsvenskan kunde när man gick ifrån kvalserien, begripligt upplägg och dessutom hemma matcher med mening. Ett tidigare ”semifinallag” fick i värsta fall en hemmamatch nu har man iaf 3 men sannolikt 4.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
JonteD: Denna här hockyn är en jäkla sport , man vinner eller förlorar ibland å jag tycker att man skall vinna jämt för då är alla glad som på julafton ..nä inte jämt när man fått fel storlek på kallsipperna !! när han hänger ut å dinglar för dinglar gör iallafall vårt lag för ofta men va fan skall vi göra åt det .
Jo...
Vi löser det med att vi tejpar fast kallingarna vid benen , samma med laget dom löser det med att göra fler mål än det andra sop laget .
Ibland har våra lag förstora kallingar 😊😊
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Bra jobbat Modo, slutspelet kommer att bli fantastisk underhållning för en utomstående verkligen. Årets upplägg kommer att vara grym underhållning!
Bra jobbat Modo!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: Äh, har en värdelös kandidatexamen från UmU inom kommunikationsvetenskap. Gett mig några jobb. Kan ju stava i alla fall. Sen är jag ju sjuk i huvudet som många andra MoDoiter här, men kan man hjälpa klubben så kör man med allt man har...
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove: Säger du att du är fil.kand eller mellanchef på obestämt företag, så kan ingen säga emot Dej. Vi har så många experter härinne , men du är ändå en av få ödmjuka experter som man kan ta till sej. Du verkar vara allsmäktig, men ändå ödmjuk. En bristvara i dagens samhälle
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: Vi vann och vi dansar nu runt i våra lyor! Grogg nr 3 var riktigt god, stark och bra. MoDo, har jag hört nu från flera säkra källor, är Sveriges största och bästa klubb...Kom ihåg nu att jag är fil.kand. Jag tycker att det är viktigt med korrekt forskning.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
macke.n: inte det vanligaste namnet kanske :) men han gjorde lite avtryck idag
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: ahaaa. han heter halmrast. fick lov å googla halmrast😃
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: Jäpp, du frågade vem nr 18 var?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe:vadå halmrast?🤔
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
macke.n: Halmrast?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
KB65: Han gick och lämnade sin nya fina målvaktsmask som han är väldigt rädd om och stolt över😉 komme ut direkt sen med svart keps. Apropå nå helt annat än tikkanen. Nån som vet vem som hade tröjnr 18 i modo i kvällens match🤔
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
JonteD: Alla SHL-lag tittar uppåt och ser att MoDo är där och tittar nedåt.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Gavelo: Ett stort grattis till segern o dig som kan rannsaka sig själv o va ärlig!!! Det tycker jag är stort!!! Istället för att säga att nåra andra spelar dåligt!!! 👏👏👏👍👍👍
Kommentera

2267380 · »