1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479928 inlägg · 4078 ämnen

Modo - BIK Karlskoga 21/12

1859252 · » Till forumet


Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
J F K: Jag har önskat en SHL plats för Modo, och jag har varit ganska snäll i år, så det är nog inte för mycket att få, för det skulle nog minst 40000 människor bli glad av.
God Jul
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Tarasov: God jul allihopa.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Tarasov: Nu får det gärna bara gå neråt för leksand ^^
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Confusius:
Se det så här.... flytet är förbrukat för denna säsong. Bergis han blir skadad eller nåt framåt våren, troligast efter transferfönstrets stängning.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
hockey_21: Ja är det inte gatstenar så är det Bingolotto, HATA leksand
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Tarasov: Var det där Leksands keeper på bingolotto som vann 1 miljon
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Gavelo:
Slut på uppslagen från HS😂
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Heyerdal: Till och med Hägglund har gett upp att skriva några rader om Modos senaste prestationer i allehanda, då är det riktigt illa!

;)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Gavelo: precis som man kunnat förlora några matcher av de senaste fyra, Isak var fantastiskt bra i de matchernas o försvaret tillät inte så många frilägen som de gjorde igår, Isak är duktig men han är svagare på frilägen samt straffar, står oftast fastfrusen på mållinjen, igår var det flera frilägen som resulterade i mål
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Monno: Ser att många klagar på att man inte kan slå en passning och min syn på saken efter att ha spelat själv i många år samt andra sporter är att när ”grundspelet” inte stämmer, man misstajmar åkningar och får inte till speluppställningen på det sätt man vill, då blir det nästan omöjligt att slå en vettig passning, detta sätter sig naturligtvis i huvudet och kontentan blir att det bara blir värre och värre!

Dock måste jag inflika en sak mitt i all misär, igår gör Modo kanske den sämsta matchen sen degraderingen til allsvenskan, ändå kunde man ha vunnit matchen för så små marginaler var det, Modo hade mängder med PP och Eriksson själv som haft svårt med målskyttet ett tag hade väl nån på linjen och minst en i ramen, mål där och matchen hade garanterat fått en annan utgång!

Men nu är det bara att blicka framåt, snart match igen vare sig man vill det eller inte.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Smurfen: Någonstans måste vi ju förstå att det är HA vi spelar i också. Det är ändå "2a sorteringen" av de som vill spela i Sverige vi får ta del a.
De flesta i denna liga spelar ju inte i SHL av en anledning. =)

Och sen är det ju rätt stor skillnad på träning och match vad gäller stress, press och tid man har på sig.

Alla kan ha en dålig dag, att man ska göra 54 perfekta matcher med 100% fokus på denna nivå är ormiligt att kräva. Någon/Några skitmacher per år gör alla lag. Oavsett nivå.

Det är ändå människor som spelar.
Det som är besvikelsen är att man gör en plattmatch, snackar om "revanchlusta" och gör en ännu större plattmatch några dagar senare. Det är ju ojämnheten, att man inte verkar kunna ta sig samman efter en dålig match och bara köra satan matchen efter.
Varit inne på det förrut och undrar om det inte är samma här. Man har ett otroligt dåligt psyke i laget eller hur man ska säga.
Förlorar man en match verkar det ha en tendens att sitta i ett gäng matcher sedan. På samma gång när man vinner en match verkar man "boosta" av den någon vecka och vinna ett gäng på rad.

Kan vi fortsätta bossta oss själva vid seger och släppa förluster snabbare så vi kan köra en 2-3V ocn en förlust skulle vi klättra betydligt i tabellen skulle jag tro. Istället som nu att vinna 4 och förlora 4 typ.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Robin Ztorken L:
Lite av ansvaret är ditt då du tokjinxa inför Västervikmatchen;)

Är egentligen mer orolig över att man har ledigt till den 25 istället för att iaf träna 22/23 sen kan man ha en 48 timmarsvila till 25. Men det kanske är avtalat eller tvunget med lite vila vad vet jag.

I övrigt tycker jag de övergripande strategier är viktigare än utfallet i enskilda matcher. Exv går en ev grannens grabb alltid för en liknande spelare som inte är grannens grabb när man värvar spelare isf varför? Kunde man exv lagt Tommy E.-pengarna på en annan spelartyp. Utan säga vad som är rätt eller fel och all respekt för Sundlöv/Särkis val men hur tänker man. Är man ute och kollar div 1 matcher i närområdet för att hitta spelare. Det borde vara standard med iaf en kille på läktarn när
Övik lirar. Ja osv
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Smurfen: Men dom är djävligt bra på att slå den på skridskorna, eller gärna bakom framrusande spelare, i knähöjd alternativt huvudhöjd.
I det ämnet är dom mästare, i alla fall..

Min gissning är att ämnet passning aldrig förekommer på träningarna.
vad jag vet så är väl alla i laget spelare på heltid/proffs, eller har jag fel där?
Jag börjar undra så smått...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Robin Ztorken L: Helt otroligt att killar som tränar passningar dagligen och har gjort så sen barnsben inte kan slå bättre passningar .

Varenda övning som dom gör på isen på träningarna ingår ju passnings spel , då tycker man passningarna fan skall sitta på bladet mer !
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Robin Ztorken L: Passningsspelet är illa, men inte sämre än tidigare år. MItt största problem är hur man först kan ge bort 3 p mot Västervik och några dagar senare ändå vara det lag på isen som har minst vilja. Jag hade förväntat mig att man var skogstokig efter förlusten mot Västervik - dessutom inför hyffsat med åskadare på hemmais. Karlskoga vann bara för att de hade mer vilja, så det var otroligt smärtsamt att sitta i Fjällräven Center igår. Idag har jag influensakänning, Konstigt nog är jag feberfri, så det kanske är något annat. Riktigt ont i huvudet iallafall, det blir litet bättre när jag inte tänker på hockey.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
hanzon: ...eller i huvudhöjd.
Igår skulle Röymark dumpa en puck från offensiv blålinje, den satt i skyddsnätet bakom målet och då undrar man hur mycket elektricitet det finns i händerna :-)
Man har ju tidigare skådat känsligare händer på en rink.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Tarasov: samtidigt så kan man säga att just det här är matcher vi kan förlora emot. Detta då de inte lär slåss om samma placeringar som oss.

Men det kräver förståss att vi vinner mot de som gör det.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
hanzon: Håller med till fullo. Där måste det tränas. Vet inte hur många pass som gått bakom eller på skridsko när vi haft farliga kontringar. Hur många lösa pass som går till motståndare eller bryts. riktiga pass på klubba tack! Sedan alla pucktapp på grund av slarv eller att de inte klarar av att ha en snubbe som checkar bakom i defensiv zon gör en tokig. Visst modo har ändå gjort det bättre än förra året och har inte allt för stora förhoppningar om man nu ändå vill tro det. Vi har varit sjukt effektiva framåt vissa matcher och det är tack vare det vi ligger hyfsat bra ändå. Men när det inte funka så rasar vi som ett jäkla korthus och ser ut som ett korpenlag. min tankar endast
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
atomragnar:
Med att ta sig igenom menande jag vinna dem:) sedan skulle jag väl kunna debattera lite med ang övriga ståndpunkter men det får vara tills vi har en bättre tabellplacering;) Den stora plumpen denna säsong hittills är de 6 raka förlusterna enligt mig.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Tarasov: Jo det är sant. Men känns illa om modo är helt beroende av några få spelare för annars rasar vi totalt. är de andra inte tillräckligt bra eller är det inställning ?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Tarasov: Det är de inte "de här matcherna man måste ta sig igen". Tycker det är fel sätt att se på det. Drömmer man om att kunna konkurrera om kvalplats med övriga, då är det poängen i de här matcherna man måste ha. Man tappar enormt mot övriga konkurrenter och det ger då laget föga chans att kunna gå den långa vägen till kval. För det kommer nog krävas att komma 3-4 för att få det oerhört viktiga poängövertaget. Och modo har satt sig i en sits helt själva där de kommer ha svårt att göra det. Vi får vara glada om vi halkar med och lyckas få någon extra hemma match för kassan iaf. Det här laget visade de senaste 2 matcherna att den "påstådda utvecklingen" tydligen bara för tillfällighet, ruta 1 igen.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Passningarna måste det tränas på, dom ska sitta på klubbbladet och inte bak på skridskorna.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Confusius:
Ja problem är väl att den offensiva kvoten är fylld om man har Oscarsson/Sellgren samt Berglund som backup för dem egenskapen. Ericsson får gärna spela mkt enklare, plus att man gärna får byta bort honom från blå i andra PP, där får man gärna köra Sellgren som är mkt pricksäkrare och rörligare. Ericsson skjuter mkt vilket iofs inte är fel men föredrar rörlighet/passningsskicklighet på blå i PP.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
wolper:
Vi får inte glömma att vi har våra två bästa backar borta, Carnestad är kanske den som är bäst egen zon, kanske en smaksak om Hedman är lika bra/bättre men ändock. Sellgren är väl den som hanterar uppspel bäst, lite av en motor i spelet med puck. Det påverkar rimligen en hel del.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Woody:
Ja de matcherna är den typen av matcher man ”måste ta sig igenom”. Tror faktiskt vägen till kval uppåt är tuffare än själva kvalet, väl är det ju 50%.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Smurfen: Ah det är fan inställningsproblem? Men sitter det i hela föreningen ? Hoppas jag verkligen de gör något åt det och inser det iallafall. Mitt hopp sitter i att särken skall få någon ordning på laget åtminstone. Det är ju bättre än förra året. Dock börja ju tokdipparna komma fler å fler nu. De måste fan pressas så de får rätt inställning. proppa i dem d-vitamin spå kanske de får en gladare inställning till att spela iallafall.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Tobias Ericsson säger "dom ville vinna mer än oss" Hur fan kan det vara så. Är man på den här nivån , i ett lag som Modo så måste man kräva att en spelare vill vinna varje gång det är match. Finns inte viljan där kan man spela i korpen eller division tre. När det är en spelares jobb att spela hockey så måste man kräva hårt jobb varje gång. Så har jag det iallefall på mitt jobb. Och då tjänar jag bra mycket mindre än dom.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Supertrött: Själv blev man så förbannad när 1-5 målet kom att man bara stövlade ut från Arenan !

När jag gick ut så hamnade jag bredvid en pappa som gick med sin tio årige son och hans kompis och vi började surra om hur dåligt det var på isen när bägge små grabbarna hade en analys om varför det var dåligt : dom hade bara ett ord för det och ordet var
"inställningen" !!!

Alltså när till och med små killar i tio års åldern inser att killarna på isen visar upp en sån dålig attityd till sin uppgift , då har det gått långt !!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Gavelo: Trist. Ni verkar lida av samma sjuka som vi. Elegant spel mot topplagen, men betydligt svårare och sirap i maskineriet mot bottenlag som spelar småfult och bara vill dra ner farten. Hängen icke läpp....
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Man undrar om Modo kan resa sig igen, dom fick så mycket stöd i hemmamatchen mot VIK, men trycket blev för stort på dem, och nu matchen mot BIK så var det inte heller så dåliga publiksiffror. Kanske dags att städa upp i truppen, hur kan dom nånsin känna stolthet för sitt lag, när dom inte ens kan hålla ordning på vilka som bytt osv? Skämmes ta mej faan
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Robin Ztorken L: Nähä alla goa Modofans, nu har Farbror Sven gråtit färdigt, tömt Statesmanflaskan, borstat tänderna i gravöl, så nu är det dags att gå å gråta sig till sömns. Imorgon stiger solen upp igen, och snart tre nya poäng att spela om. Tänk positivt!
Önskar alla Modofans en skön härlig jul :-)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Robin Ztorken L: Tur att det var så glest på läktarna. Annars tror jag kön av rödklädda till psykriatiska akutmottagningen i Örnsköldsvik hade varit ännu längre ikväll. .
När ett rundningsmärke dessutom blir utsedd till bästa MoDo-spelare.... wow, det kan man kalla "trycktest" på supportrarna.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Gavelo: Är de inte värd idag :P kanske imorgon när man släppt det lite ^^
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Gavelo: Tycker laget skall skicka en kram till sina fans, det kan vi behöva :-(
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
wolper: Äh nu skickar vi en Julkram till laget, det kan dom behöva
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Supertrött: Håller med! Något måste de göra eller uttala så snabbt som möjligt! allra mest om de tror att de ska ha någon chans på kvalserie/slutspel. Modo namnet dras ju djupare å djupare ner. vilka spelare och supportar kommer då? måste bänkas, ställas högre krav alt få bort kontrakt å byta spelare.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Supertrött: Jo jag tycker också att Hedman varit bra i år, jag uttryckte mig lite dåligt, jag menar att dom gånger han BLIR exponerad så är det för att han inte riktigt hinner med.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
hanzon: Ja, synd att det är match redan 26/12, uppehållet hade gärna fått vara till september 2018.
Nerverna klarar inte mer nu :-)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Sven Tuta: Jo han var helt ok som center, men vem ska han flytta på då? Ser hellre att man satsar på Molin, Öhman, Wahlgren, och Ekarv faktiskt
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Confusius: Håller helt med om Ericsson. Håller inte riktigt med om Hedman som jag tycker varit riktigt bra i år. (Utom idag).
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Vilket oinspirerat lag Modo ställde på isen denna kväll, passningarna satt inte, grundspelet fanns inte, vad är det som fattas? Kanske julledigheten infann sig redan i söndags.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Confusius:
Nåt skitmål är helt ok i min värld. Exv Oskarssons misstag som leder till 1-4, pucken studsar till och han missar. Men inte hela tiden, ibland måste man spela enkelt. Håller helt med ang backsidan fö.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Confusius: Ericsson har inte blivit något lyft av i backlinjen. Däremot var han riktigt jäkla bra som center.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Tarasov: Jag är som du, försöker hitta positiva saker om laget.
Men, det är inte ofta jag håller med Ztorken, men nu har hen faktiskt rätt (för en gångs skull, ;-))
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Supertrött: Det skulle man kunna säga är tokeffektivt eller rent av turligt! Eller så säger man som det är, att MoDo bjudit på alla 5 målen genom bisarra individuella misstag!
Vi begår alla misstag det är mänskligt, men när samma personer gör om samma misstag gång på gång på gång så är det tyvärr för att man är för dålig.

Klubben(läs Sundlöv och Särkijärvi) måste nu inse att man måste rensa ordentligt i backuppsättningen. Det som talar emot dom är att vi inte har några pengar! Jag kan bara se 2 backar som klarar defensiven i Carnestad och Hedman men där Hedman ibland får problem för att han inte riktigt hinner med i tempot.
Oscarsson och Berglund har jag överseende med, Oscarsson för att han är riktigt vass i PP(förutom idag då) och bra med pucken, och Berglund för att han är junior och Ö-viks kille.
Sellgren lär ju försvinna till SHL nästa säsong, tyvärr lär väl Enström bli kvar för att locka hem brorsan, men Ericson borde man verkligen avyttra helst idag!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Sven Tuta: Som det sett ut två hemmamatcher i rad nu, så kan man räkna in mer kulor i den negativa kvalserien.
Pengar som pengar, om nu någon får för sig att betala för att se skiten.
Modo vet verkligen hur att torteras/förnedra sina fans, det är dom bra på..
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
wolper: Ledning och Lagkaptenerna måste gå ut imorgon, be om ursäkt och förklara sig. Hur det kan se ut så här på hemmaplan gång efter gång. Är det pga för hårt tryck på spelarna så ska spelarna bytas ut.
Man bör samtidigt tala vad som gäller för att vara PROFFS i MoDo, vad som gäller med inställning, alkohol, bisysslor osv.

Annars kommer snart publiken fly.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
atomragnar:
Ja ikväll är tom jag sur, då har det gått långt!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Gavelo: ah vill fan se någon typ av ändring. någon reaktion minst till nästa match!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Robin Ztorken L: Där är vi helt överens ztorken och spela en junior istället för Röymark sen kan dom byta plats på J Eriksson och karlkvist alt Björklund.
Kommentera

1859252 · »